تکنیک های بازاریابی و فروش در ایران
      
10942بازدید
کد خبر: ۳۳۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷ 11 August 2013
بابک بادکوبه ، از فعالان برندسازی در ایران ، طی نامه ای به دکتر حسن روحانی ، یکی از راه های مهم برای خروج کشور از تنگناهای اقتصادی را برندسازی عنوان کرد و نوشت:

جناب آقای روحانی عزیز
رئیس جمهوری اسلامی ایران


ریاست جمهوری تان مبارک ، ایران تان آباد

زیاد وقت تان را نمی گیرم و یکراست می روم سراغ اصل مطلب.
می دانم و می دانید که اقتصاد کشورمان را مشکلات پرشماری احاطه کرده است که بیکاری ، ضعف صادرات و عدم توازن تجاری ، تنها بخشی از آن است.

آقای روحاني عزيز! ما كلي ثروت كشف نشده در ايران داريم كه اگر اين ثروتها شناسايي و عرضه شود ، با سرعتی بیش از آنچه تصورش می رود می توانیم از این وضعیت نجات پیدا کنیم.
یکی از راه هایی که در دنیا ، آزموده شده و امتحانش را خوب پس داده ، "برندسازی" است.

اگر ما بتوانیم چند ده عنوان را با یک برنامه ریزی جدی ، در طول 4 یا 8 سال ریاست جمهوری شما برند کنیم، می توانیم به عبور از اقتصاد تک محصولی امیدوار باشیم.

اوباما رييس جمهور امريكا مهمان هاي خود را به همبرگر آمريكايي يا شيريني دونات دعوت مي كند، آي پد هديه مي دهد يا در شبكه اجتماعي امريكايي عضو مي شود و در موتور جست و جوی كشورش جست و جو مي كند.

نخست وزيرژاپن براي تحول فرهنگي كشورش در تيزر تبليغاتي فرهنگي بازي مي كند.

حالا نوبت جهش خارق العاده ايران است با برند سازی:
 
- شايسته است رييس جمهور ايران ،يك برند شود (برند سازي شخصي).

- شهرهاي ايران هر كدام جداگانه شايسته هستند برندي جهاني شوند؛ مانند اصفهان،شیراز،کاشان،تبریز و ...(برند سازي شهري)

- انواع خوراكي و غذاها با كمپين هاي منسجم تبليغاتي و ترويجي مي توانند برند شوند؛ مانند چلوکباب،کوفته،دیزی و ...(برند سازي خوراكي)

- انواع صنايع دستي و محصولات انحصاري ايران مي تواند برند شود؛ مانند گليم-جاجيم-مينا كاري...

- انواع محل ها ،موزها كاخ ها و بناهاي ايران برند شوند؛ مانند ارگ ها ، برج آزادي،كاخ گلستان ، حمام فين و ...)

- در انواع صنايع برند سازي شود: خودرو،لوازم خانگي صنايع پيشرفته،نرم افزار و ...

- پرچم ايران برند شود.

و آنگاه ايران است كه برند مي شود و شاهد رشد تصاعدي و غير قابل تصوری خواهيم بود.

امروز كشور كره دارايي ناملموسي كه از انواع لوازم خانگي(مانند ال جيو سامسونگ) و خودرو(مثل كيا و هيونداي) كسب كرده بيش از دارايي ملموس است.

به قول سهراب سپهري: گل شبدر چه كم از لاله قرمز دارد؟
اگر برندسازی و تبلیغات علمی،حرفه ای و اصولی شود ، سوهان حاج حسین و پسران چه کم از دونات آمریکا دارد؟
خودروسازی های ما ، اگر بروز شوند و عقب افتادگی هایشان را جبران کنند و با مدیریت علمی اداره شوند چه کم از هوندا و هیوندای دارند؟
دیزی چه کم از پاستای ایتالیا دارد؟
کباب کوبیده چه کم از سوشی دارد؟
...
وقت برند سازی و جهانی شدن و آگاهی از درک جهان از خدمت و محصول رسیده است.
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: