بازدید 42770
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: اجرای بسیار قدیمی شهرام ناظری را تماشا کنید

دعوتتان می‌کنیم به شنیدن و دیدن قطعه‌ای بسیار قدیمی از شهرام ناظری که احتمالاً تاکنون نشنیده‌اید و در این شب عزیز عید فطر تقدیمتان می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲ 08 August 2013
با پایان ماه مبارک رمضان و همچنین کاهش نسبی دمای هوا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری شدت بیشتری به خود می‌گیرد؛ برنامه‌هایی که اگر قصد سفر نکرده‌اید و در تهران مستقرید، می‌توانید در ساعات خالی روزهای تعطیل پیش رو قرار دهید و فرصت را برای بهره برداری از این اتفاقات از دست ندهید.

به گزارش «تابناک»، هفته‌ای که گذشت با اتفاقات بامزه‌ای همراه بود. از نامه سرگشاده حبیب الله کاسه ساز عضو گروه اقلیت موسوم به «خانه سینمای۲» به علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم که یکی از اهالی خانه سینما را گالیور خوانده بود و از انتخاب جنتی به عنوان وزیر حمایت کرده بود، تأسیس یکباره بنیادی تحت عنوان «بنیاد سینمایی مقاومت» که ظاهراً با دستور مستقیم وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم با مدیریت شمقدری و دوستانش در محل بنیاد فارابی راه اندازی شده و چیزی شبیه دفتر رئیس جمهور سابق است که هیچ ‌گاه شکل عملی به خود نگرفت.

اما این هفته در اتفاقات بامزه محصور نبود و رویدادی تلخ نیز در حوزه تئا‌تر رخ داد و با پایان قرارداد موزه زمان با گروه تشکیل دهنده تماشاخانه «پارین»، این سالن نمایش نیز تعطیل شد تا در دورانی که سالن‌های تئا‌تر بسیار محدود است، این سالن استاندارد که مدتی بود به سالن‌های پررونق تئا‌تر افزوده شده بود، از دسترس این گروه خارج شود. البته ظاهراً این تماشاخانه به نام‌ دیگری از این پس در زیرزمین موزه زمان برقرار خواهد بود اما احتمالاً رقم اجاره این سالن برای گروه‌های نمایشی، بیش از حد انتظار خواهد بود!

همچنین در رخدادی ارزشمند، خانه بدیع‌الزمان فروزان‌فر استاد برجسته ادبیات و زبان فارسی، واقع در خیابان بهار تهران به همت هیأت امنای آن به موزه مبدل شد که امیدواریم استمرار داشته باشد و هیچ‌ گاه خبر تخریب خانه‌های تاریخی یا متعلق به شخصیت‌ها در میان اخبار حوزه میراث فرهنگی شنیده نشود.

از «دهلیز» تا «هیچ کجا، هیچ کس» و «هیس!...»

این هفته به جز تحرکات مشکوک برای آخرین ضربه‌ها به خانه سینما، شاهد یک اتفاق دیگر نیز در این حوزه بودیم. حضور یازده سینماگر ایرانی در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم «مونترال» قطعی شد که هفت فیلم محصول ایران و چهار فیلم محصول دیگر کشورهاست. فیلم سینمایی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته روح‌الله حجازی در اولین حضور جهانی خود در بخش مسابقه رسمی این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.  این فیلم با حضور حمید فرخ نژاد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی و پیمان قاسم خانی، توسط مهدی داوری تهیه شده و عرضه و پخش بین‌المللی آن بر عهده محمد اطبایی است. بیست فیلم بلند سینمایی در این بخش برای دریافت جایزه‌های اصلی جشنواره در رقابت خواهند بود.

در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره «مونترال» هم بیست فیلم پذیرفته شده که فیلم «تاج محل» ساخته دانش اقباشاوی و محصول حوزه هنری در این بخش حضور دارد. در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره «مونترال» هم فیلم «برای پرندگان» ساخته تارا آتشگاه از کشور آمریکا حضور دارد.

در بخش تمرکز بر سینمای جهان، فیلم «۴۵ دقیقه تا رام الله» ساخته علی صمدی احدی از کشور آلمان، «برگ‌ریزان» ساخته علی جابر انصاری محصول ایران و انگلستان، «اینجا همه چیز خوب است» ساخته پوریا آذربایجانی از ایران، «از تهران تا بهشت» ساخته ابوافضل صفاری محصول ایران و آلمان و در بخش فیلم‌های کوتاه این بخش، «بهار در سرزمین عجایب» ساخته بهروز کرمی‌زاده از آلمان، «بیشتر از دو ساعت» ساخته علی عسگری از ایران، «زندانی» ساخته محمود شولی‌زاده از آمریکا انتخاب شده‌اند. فیلم «آخرین کوچ» ساخته فریدون نجفی هم در بخش فیلم‌های مستند جشنواره به نمایش درخواهد آمد. سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم «مونترال» از ۳۱ مرداد تا ۱۱ شهریور در کشور کانادا برگزار خواهد شد.

از روز جمعه، اکران فیلم‎‌های عید فطر که از چند روز پیش آغاز شده، رسماً پیش گرفته می‌شود و تقریباً ظرفیت سالن‌های فیلم های اکران عید فطر نیز تکمیل شده است. «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، همچنان نخستین فیلمی است که پیشنهاد می‌کنیم تماشایش را از دست ندهید؛ فیلمی که ثمره مسئولیت شناسی و شجاعت پوران درخشنده است و قطعاً برگ پرافتخاری در کارنامه این کارگردان زن سینمای ایران قلمداد خواهد شد. شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان و مهدی ماهانی، امیر آقایی، حضور افتخاری ستاره اسکندری بازیگران اصلی فیلم درخشنده هستند.

فیلم: اجرای بسیار قدیمی شهرام ناظری را تماشا کنید

اما در کنار «هیس! ...» که توصیه می‌‌کنیم به دلیل مضمون ملتهبش بدون حضور کودکان ببینید، فیلم «دهلیز» با بازی متفاوت رضا عطاران و هانیه توسلی نیز اکران شده که پیشنهاد دوم برای تماشا در این روزهای تعطیل است. در خلاصه داستان این فیلم تحسین شده که بهروز شعیبی کارگردانی اش کرده، آمده است: شیوا، زنی سرپرست خانواده است که با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند اما با رسیدن نامه ای زندگی آنها دچار تحول می شود و در مسیری جدید قرار می گیرد و … .

سومین فیلم پیشنهادی که یک تریلر قابل توجه در این ایام آکنده از تراژدی و ملودرام است و توصیه می‌کنیم به تماشایش بنشیند، «هیچ کجا، هیچ کس» ساخته ابراهیم شیبانی است. شیبانی در فیلمش رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، صابر ابر، بهاره کیان افشار و بابک کریمی را مقابل دوربین برده و یک داستان غیرقابل پیش بینی را به تصویر کشیده است. در خلاصه داستان این فیلم که بسیار کلی است، آمده است: داستان انسان‌هايي كه در توهم يك رستگاري خودساخته، تصميم به سرک كشيدن به پشت ديوار تباهي مي‌گيرند. يلدا، داود، مهران، مرجان و ... شايد هر روز در سكوت از كنار هم مي‌گذريم. در ناكجا آبادي به وسعت هيچ كجا، هيچ كس.

از ترافیک سنگین کنسرت‌ها تا اجرای وحید تاج در بزرگداشت سارنگ

در حوزه موسیقی، مهم‌ترین رویداد هفته، بزرگداشت بهرام سارنگ خواننده فقید موسیقی ایران همزمان با سالمرگ وی خواهد بود که شنبه نوزدهم مرداد، ساعت ۱۸ در آمفی تئا‌تر فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. دو نوازی سنتور و تمبک، اجرای آثاری از فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان و رضا شفیعیان، اجرای چند قطعه آذری توسط جابر اطاعتی (کمانچه) با خوانندگی رشید وطن‌دوست، اجرای قطعاتی در آواز دشتی و دستگاه همایون (آثار پرویز مشکاتیان و اکبر محسنی) توسط گروه ویستا به سرپرستی ابراهیم ابراهیمی و خوانندگی وحید تاج، سخنرانی، پخش کلیپ‌هایی از اجراهای بهرام سارنگ از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

بهرام سارنگ از سیزده سالگی فراگیری موسیقی را آغاز کرد و اولین بار در هفده سالگی صدایش از رادیو تبریز پخش شد. وی از سال ۱۳۵۰فراگیری آواز را در هنرستان موسیقی نزد محمود کریمی ادامه داد و از محضر اسماعیل مهرتاش نیز بهره برد. وی با گروه‌های متعددی از جمله گروه پایور همکاری داشته و از آثار این هنرمند می‌توان به آلبوم‌های سرگشته (رضا شفیعیان)، شرح شوق و درگاه جمال (مهرداد دلنوازی)، حال دل (مهدی ستایشگر) و پنهان در غبار (جواد لشگری) اشاره کرد. بهرام سارنگ ۱۸ شهریور۱۳۹۱در اثر بیماری سرطان در آمریکا در گذشت.

گروه موسیقی نواحی «رستاک» به سرپرستی سیامک سپهری هم ۲۲ شهریور ماه در سالن بادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با اجرای ۹ قطعه از آلبوم‌های «همه اقوام من» و «سرنای نوروز» میزبان دوستداران موسیقی ایرانی است. رستاک اما پیش از این اجرای زنده، در ویژه‌برنامهٔ عید فطر «دستان» با حضور سرپرست و خوانندهٔ گروه موسیقی «رستاک» ساعت ۲۱ جمعه و شنبه - ۱۸ و ۱۹ مرداد - از شبکه آموزش به میدان مخاطبانشان خواهند آمد. سیری در اجرای گروه «رستاک» و پشت صحنهٔ تمرینات این گروه همراه با گزارش‌های مردمی از مهم‌ترین بخش‌های این ویژه برنامه است. همچنین اجرای گروه موسیقی «لیان» و پخش آثاری از مرحوم «محمد نوری» و «هادی حمیدی» از دیگر بخش‌های این برنامه است.

گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری و سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد نیز روزهای هجدهم تا بیستم مرداد ساعت ۲۰:‌۳۰ در تالار رودکی برنامه خود را اجرا می‌کنند. در این کنسرت که با رونمایی از آلبوم «سایه کمر» همراه خواهد بود، قطعات فولکلوریک و کلاسیک نظیر «می‌خوام برم کوه»، «سایه کمر»، «پاچه لیلی»، «سرکش»، و «صبا به یارم» اجرا می‌شود. البته ترتیب اجرای قطعات کنسرت به شکلی خواهد بود که در ابتدا قطعات دوئت، تریو و کوارتت با همراهی گروه کر ۶۰ نفره اجرا می‌شود و پس از اجرای این قطعات، اجراهایی از آلبوم سایه کمر به مخاطبان عرضه می‌شود.

احسان خواجه امیری، خواننده موسیقی پاپ کشورمان هم روزهای‌‌ هجدهم و نوزدهم مرداد در تالار شهید آوینی بندر عباس کنسرتی را برگزار می‌کند. این خواننده روزهای ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه هم در سالن بادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی کنسرتی را برگزار می‌کند. «هرچی آرزوی خوبه مال تو»، «تو چشمات مال من نیست»، «هر کس دنبال خبر می‌گردد» و «تو رو آرزو نکردم» قطعاتی هستند که در این کنسرت به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

گروه موسیقی «وصل یار» نیز به سرپرستی ابراهیم اثباتی با اجرای قطعات موسیقی و ترکیب آن با جلوه‌های بصری توانسته است، راهی جدید در اجرای موسیقی در پیش گیرد و به دنبال اجراهای گذشته خود، این بار در تالار وحدت به هنرنمایی می‌پردازد. این گروه که از هجدهم تا بیست و یکم مرداد ماه ساعت ۲۰ با نوای وحید تاج به اجرا خواهد پرداخت، در بخش اول قطعات نیستان، طباله پیر، جام، نوبهار عشق و در بخش دوم قطعات رقص خورشید، عاشق هشیار، ذره صفت، نی و وصل یار اجرا می‌کند که قطعه‌های جام و رقص خورشید برای اولین بار نواخته و خوانده خواهند شد.

فیلم: اجرای بسیار قدیمی شهرام ناظری را تماشا کنید

حسین قاسم‌زاده، نوازنده نی و تنبور؛ ابراهیم یساول‌زاده، نوازنده قانون؛ سعید بهرامی، نوازنده عود؛ نگار نوراد، نوازنده ویولن سل؛ ساتگین نمازی، نوازنده پیانو؛ میثم امینی، نوازنده ادو، کاخن و درام؛ نعیم شاه مرادخانی، نوازنده دف و بندر؛ احسان شفیعی، نوازنده پرکاشن؛ شاهرخ گلچین معانی، نوازنده دی جی ری دو؛ فرهنگ سرخوش، نوازنده گیتار فلامینکو؛ بهفر بزرگی، نوازنده تن فلوت نوازندگان حاضر در این کنسرت هستند و رزماری عیسی‌پور، ریچارد عیسی‌پور و مریم شریف‌زاده گروه کر این کنسرت را تشکیل می‌دهند.

رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ راک کشورمان هم که فعالیت‌های دیگری نیز در عرصه بازیگری تئا‌تر و سینما داشته است ۲۲ مرداد ماه ساعت ۱۸ و ۲۱:‌۳۰ کنسرت خود را برگزار می‌کند. در این برنامه که پیش از اجرای تورهای شهرستان این خواننده در شهرهای بندرعباس، رشت و شیراز خواهد بود، علاوه بر اجرای قطعات منتخب آلبوم‌های این خواننده، آهنگ‌هایی که در نظرسنجی‌های اینترنتی به عنوان بهترین و پرطرفداران‌ترین قطعه‌ها انتخاب شده‌اند نیز اجرا می‌شود.

فریدون آسرایی نیز ۲۵ مرداد ماه ساعت ۲۱:‌۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی پذیرای علاقه مندان موسیقی پاپ خواهد بود. این خواننده که چندی پیش در کرج نیز اجرای زنده داشت به احتمال فراوان در این کنسرت قطعاتی از آلبوم‌های «غریبه» و «خاطرات گمشده» را برای علاقه‌مندان و طرفداران خود اجرا می‌کند.

گروه موسیقی «سعدی» نیز به سرپرستی کیوان محمدی و آواز محمود صالحی در تهران به روی صحنه می‌رود. این گروه که بیشتر قطعات اجرایی آن دارای حس ملی و میهنی است، در ‌۲۴ مرداد ماه سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری به اجرای آثاری از جواد بطحائی می‌پردازد. این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود؛ ‌بخش نخست که ‌آواز دشتی خواهد بود، ابتدا قطعات «پیش درآمد - نجوا»، «ساز و آواز»، «تصنیف وطن من»، «ساز و آواز»، «تصنیف بهشت من»، «ساز و آواز» و «رِنگ شیرین» اجرا می‌شود و سپس اعضای گروه سعدی در بخش دوم کنسرت که در آواز اصفهان خواهد بود، قطعات «پیش درآمد - به یاد دوست»، «ساز و آواز»، «تصنیف بام ایران»، «ساز و آواز» و «تصنیف فدای ایران» را به روی صحنه خواهند برد.

کیوان محمدی (سرپرست گروه، تار و سه تار)، علیرضا باباخانی (عود)، امیر اکبر نظری (سنتور)، کیمیا نیک‌پور فرخ (کمانچه)، محمدرضا میرحسینی (تنبک)، نیما بطحائی (سنتور)، وحید سلیمانی‌نژاد (کمانچه آلتو)، حامد مردانی مهرآباد (نی) و پیمان آعلی (تار) به عنوان نوازنده در این کنسرت محمود صالحی (آواز) را همراهی خواهند کرد.

به دنبال استقبال گسترده مردم از کنسرت تیر ماه گروه «آوای مهربانی» با آهنگسازی پدرام درخشانی، این کنسرت بار دیگر ۲۵ مرداد ماه ‌روی صحنه تالار وحدت می‌رود. در بخش نخست این کنسرت قطعات هوای عاشقی با شعری از ابوسعید ابوالخیر، عشق و درویشی با شعری از سعدی، وا دل من، دیوانه شو، کجاست از اشعار مولانا، و چند قطعه جدید دیگر از ساخته‌های پدرام درخشانی و دربخش دوم چهار مضراب دشتی، قطعه محلی الله مدد، سر عشق با استفاده از اشعار سعدی، زهی عشق از مولانا، امون قطعه محلی بختیاری با شعری از بابا طاهر و بیا تا گل برافشانیم به یاد زنده یاد استاد مشکاتیان اجرا می‌شوند.

قطعات مذکور توسط نیوشا بریمانی، نوازنده کمانچه؛ سوگل ضامنی، نوازنده تار؛ علیرضا مصدقی، نوازنده کاخن؛ عسل ملک‌زاده، نوازنده دف؛ رضا تاجبخش، نوازنده پیانو، نوازنده عمید بنکدار، نوازنده گیتارباس؛ درشن آنند، نوازنده تبلا؛ مینو قاسمپور، نوازنده قانون؛ طراوت باباخانلو، نوازنده فلوت و رخساره رستمی، نوازنده بربط اجرا می‌شوند و سهیلا پورگرامی، مهرداد هویدا و صبا ضامنی خوانندگان حاضر در این کنسرت هستند.

محمدرضا رضا لطفی که بهار سال جاری یک تور موسیقی در شهرهای جنوبی و تبریز اقدام به برگزاری کنسرت کرده بود، قرار است آخر این هفته یعنی هجدهم مرداد سال جاری در شهر کرمان به صحنه برود. این آهنگساز همچنین روز شنبه نوزدهم مرداد در باغ شاهزاده (شازده) کرمان نیز یک کارگاه آموزشی برای موسیقیدان‌های شهر کرمان و شهر ماهان خواهد داشت. محمدرضا لطفی در این کنسرت به بداهه نوازی تار و سه ‌تار خواهد پرداخت. همچنین در این کنسرت یک روزه احمد خادم پر (تمبک) و مهرزاد هویدا (دف) محمدرضا لطفی را همراهی خواهند کرد.

اشک‌ها و لبخندها روی صحنه تالار وحدت نقش می‌بندد

نمایش محیطی «لاموزیکا» نوشته مارگاریت دوراس و به کارگردانی محمدصادق ملکی است که متن آن توسط جلال تهرانی بازنگری شده و قرار است از بیستم مرداد ماه در کافه تریای سالن اصلی تئا‌تر شهر اجرا شود. «لاموزیکا» به جدایی یک زوج می‌پردازد که آیه کیان‌پور و محمدصادق ملکی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. مازیار تهرانی طراح پوستر و بروشور، الهام شعبانی طراح لباس، سردار سرمست به عنوان آهنگساز، فرشاد جعفری دستیار، مریم ملکی منشی صحنه این نمایش هستند که ملکی را همراهی می‌کنند.

همچنین نمایش «خاکستری» به نویسندگی علیرضا توانا و کارگردانی سعید زین‌العابدینی از سیزدهم مرداد ماه به روی صحنه سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران رفته است. این نمایش دو داستان را ‌‌موازی روایت می‌کند، مرضیه زنی است که بنا بر خواهش و اصرار پدرش از ازدواج با علی صرف نظر می‌کند و این ‌کار سبب ناپدید شدن علی و در ‌‌نهایت انتقال مرضیه به یک آسایشگاه روانی می‌شود... در این نمایش داستان شش شخصیت و سه رابطه بیمار گونه بررسی می‌شود که بنا بر دروغ‌های ساده، این رابطه متزلزل و ختم به یک فاجعه می‌‌شود.

سعید زین‌العابدینی تاکنون پنج نمایش «تاول»، «خفته‌ها»، «چاه»، «گمشده‌ها» و «سنگ» را به نویسندگی علیرضا توانا اجرا کرده و این ششمین اثر نمایشی از این نویسنده است که روی صحنه می‌برد. در نمایش «خاکستری» نادر فلاح، بهنار بستان‌دوست، علیرضا استادی، نوید هدایت‌پور، فرمیسک فاریا و غزل نعیمی نقش آفرینی می‌کنند. همچنین مهدی سماکوش طراح صحنه، نازنین گودرزیان طراح لباس، مجتبی گیویان طراح نور، جواد بیگلرزاده آهنگسازی این نمایش را بر عهده دارند. این نمایش تا یکم شهریور ماه (همه روزه غیر از شنبه‌ها) ساعت ۲۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

نمایش «بانوی دریایی» نیز از بیستم مرداد ماه هر شب ساعت ۲۰:‌۳۰ ‌روی صحنه خانه هنرمندان می‌رود. این نمایش اثر سوزان سانتاگ بر اساس نمایشنامه‌ای از هنریک ایبسن نوشته شده‌ است. نمایشنامه «بانوی دریایی» را حمید احیا به فارسی برگردانده است. ‌بازیگران «بانوی دریایی» عبارتند از: سارا افشار، 
 حسین امیدی، 
نفیسه زارع، 
پدارم شریفی، ‌‌‌آیدا صادقی،‌ اویس محمدحسنی. در نمایش «بانوی دریایی»، شبنم موتابی به عنوان دستیار کارگردان با اشکان جنابی همکاری می‌کند و منشی صحنه‌ آن سحر محمدی است.

همچنین آنسامبل اپرای تهران به سرپرستی هادی قضات با اجرای نمایش موزیکال اشک‌ها و لبخند‌ها به تالار وحدت می‌آید و این گروه در حال حاضر مشغول تمرین نمایش مذکور هستند. اجرای نمایش موزیکال «اشک‌ها و لبخند‌ها» همراه با ارکستر است و آنسامبل خوانان از افراد ۵ تا ۵۵ ساله صورت می‌گیرد.

به گفته قضات دکور این نمایش با دارا بودن چندین صحنه فاخر و دینامیک بر اساس امکانات ماشینری تالار وحدت توسط وی طراحی شده است. بر پایه این گزارش در این اپرا یک کر ترکیبی از آقا و خانم و یک کر خانم نیز حضور دارند.

گفتنی است، نمایش موزیکال «اشک‌ها و لبخند‌ها» کاری از آنسامبل اپرای تهران مهر ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

۱۰۷ سال تاریخ مجلس را در کاخ مظفرالدین شاه تماشا کنید

گالری گلستان میزبان نمایشگاه «طراحی، چیدمان، لباس توخالی» است که شامل آثار طراحی و چیدمان مهناز سیداختیاری می‌شود و هجدهم مرداد ماه گشایش خواهد یافت. این آثار با استفاده از چوب و پارچه درست شده و نگاهی به طبیعت و انسان دارد. این نمایشگاه تا ۲۳ مرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، ‌پلاک ۳۴ ادامه دارد.

گالری شیرین نیز برای هجدهم مردادماه در نظر دارد تا نمایشگاهی از آثار نقاشی گروه پنگوئن را برپا کند. در این نمایشگاه آثاری از بهاره بابائی، سمیه چهارتکاب، مهدی درویشی، علیرضا جهرمی، کاوه کاووسی، مهسا مرسی، سعید محمدزاده نودهی، ملاحت محب خواه، کسری شریفی منفرد، محدثه موحد، نگار اورنگ، جعفر پاکروان، شبنم شعبانی، مریم تکلو و نادیا شمس روی دیوار خواهد رفت. نمایشگاه آثار گروه پنگوئن هجدهم مردادماه ساعت ۱۶ گشایش خواهد یافت و تا تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نمایشگاه ۱۰۷ سال با مجلس شامل مجموعه اسناد، عکس و انتشارات، به همراه نمایش عکس‌ها و اسناد مجلس شورای ملی و دوره مشروطیت در موزه کاخ نیاوران از چهاردهم مرداد ماه آغاز شد. این نمایشگاه به طور مشترک بین کتابخانه،‌‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و موزه کاخ نیاوران تا ۲۱ مرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ ادامه دارد و از آنجایی که فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه قاجار در کاخ صاحبقرانیه امضا شده است، ‌این نمایشگاه در موزه کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

برنامه این نمایشگاه که در سه کاخ گالری جهان‌نما، صاحبقرانیه و کوشک احمدشاهی برگزار می‌شود، به این شرح است: نمایشگاه ۱۰۷ سال با مجلس (اسناد، عکس و انتشارات) در گالری جهان‌نما، نمایشگاه عکس‌ها و اسناد دوره مشروطیت در کاخ صاحبقرانیه، نمایشگاه اسناد شورای ملی در کوشک احمدشاهی. در کنار نمایش تصاویر و اسناد، مجموعه‌ای از انتشارات کتابخانه مجلس نیز که در حوزه پارلمان، تاریخ پارلمان و اسناد پارلمانی است به نمایش گذاشته می‌شود.

پس از نمایشگاه پوسترهای نمایش‌های تالار شهر، این بار نمایشگاهی از پوسترهای تئا‌تر مربوط به موزه گرافیک ایران شامل آثاری از بزرگان گرافیک ایران، با عنوان «پوسترهای تئا‌تر ۱۳۴۸ تا ۱۳۶۸» در گالری لاله از ساعت ۱۶ روز بیستم مرداد ماه گشایش خواهد یافت و ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه نیز نمایشی با نام «چراغ‌ها با هم سبز می‌شوند» نوشته و کاری از مازیار ملکی اجرا خواهد شد.

این پوستر‌ها در بخش جنبی جشنواره تئا‌تر شهر با مشارکت انجمن طراحان گرافیک برپا می‌شود که شامل پوسترهای دو دهه تئا‌تر ایران در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۶۸ است. این نمایشگاه که تا ۳۱ مرداد ادامه دارد، از سوی مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری برپا می‌شود که شامل ۳۵ اثر از هنرمندانی چون مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، قباد شیوا، فریدون آو، محمدعلی بنی اسدی، ابراهیم حقیقی، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور، مححمدضا دادگر، مصطفی اوجی، بهزاد حاتم و... است.

نمایشگاه بهترین هنرهای ایرانی شامل آثاری از هنرمندان سنتی و هنرمندان معاصر ایران است که در نمایشگاهی با عنوان «کلکسیون یک» ۲۱ مردادماه برپا خواهد شد و تا اول شهریورماه پابرجا خواهد بود. این نمایشگاه که در نگارخانه‌های استاد میرمیران، بهار، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، بازار بزرگی از آثار هنری هنرمندان سنتی و معاصر ایران در زمینه‌های مختلف است که ‌‌مستقیم از هنرمندان برای ارائه و فروش آثارشان دعوت شده است.

 «کلکسیون یک» نخستین نمایشگاه سالانه گروهی خانه هنرمندان ایران است که شامل آثاری از هنرمندان سنتی در زمینه فرش، نمد، سفال، جواهر، لباس، آینه، قلم زنی، مجسمه و... و همچنین آثاری از هنرمندان معاصر ایران همچون «پرویز تناولی»، «محمد مهدی انوش فر»، «بهرام دبیری»، «ابو شاهی»، «می‌رمولا ثریا»، «معین الدین شعشعی»، «امیر قجریان»، «رضا تابئی»، «مهدی نبوی»، «امیر حسین دلبری»، «یاسمن نبی‌زاده»، «امین روشن»، «شکیبا پرورش»، «احمد فیناسیان»، «نجمه راد»، «پرستو آهوان»، «امیر کبیر‌نژاد»، «معصومه رضازاده»، «امیر وفایی»، «محسن توحیدی»، «شیوا توحیدی» و... است.

همچنین رضا صادقی خواننده پاپ در روزهای آینده چهار اجرا در شهرهای گوناگون کشور خواهد داشت. در نخستین اجرا در روزهای نوزده، بیست و بیست و یکم مرداد ماه، صادقی در شهر آبادان قطعاتی از آلبوم «مشکی رنگه عشقه» را اجرا خواهد کرد. دومین اجرای وی در سبزوار خواهد بود. صادقی درباره این کنسرت گفت که این اجرا یک کنسرت خیریه خواهد بود. وی تاریخ اجرای این برنامه را بیست و پنجم مرداد ماه اعلام کرد. سومین اجرای این هنرمند در روزهای بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم مرداد ماه در شیراز برگزار خواهد شد. صادقی در روز پایانی مرداد ماه راهی شمال کشور خواهد شد. در اجرای سی و یکم مرداد ماه و اول شهریور ماه صادقی قطعاتی را در بندر انزلی به روی صحنه خواهد برد.

در پایان و در این شب عزیز عید فطر شما را ‌به شنیدن و تماشای قطعه‌ای بسیار قدیمی از شهرام ناظری که احتمالاً تاکنون نشنیده‌اید، ‌دعوت می‌کنیم.


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۵
درود بر شهرام ناظری و کامکاران عزیز
در حال دانلودیم
ممنونیم تابناک
زیبا بود حای تشکر فراوان داره از شما
بابا دمتون خیلی گرمه به مولا!
خیلی باحال بود بخش های خانوادگی و فرهنگی بیشتر را هم در این سایت راه مینداختید
اجرای بسیار زیبا درکنسرت شیراز به مناسبت زادروز حافظ سال 77 بود
ایول بابا
سپاس
باسلام وتبريك به مناسبت عيدسعيدفطر
برهمه هموطنان عزيز
برخودلازم دانستم كه اطلاعاتي راجع به اين اجرا استادناظري خدمت سروران ارائه كنم .
اصل اين اجرامريوطبه دهه هفتاددرخارج
ازكشور بوده كه بعداهمين اجرادرحافظيه
شيرازبانام كنسرت 77 ارائه شده در
چهارگاه بامطلعي ازشعرحضرت حافظ
سلامي چوبوي خوش آشنائي
برآن مردم ديده روشنائي
رفيقان چنان عهدصحبت شكستند
كه گوئي نبودست خود آشنائي

اجرايي به يادماندني وزيبا ازشهرام ناظري چون مارابه ياد اجراي چاووش 8
دراول انقلاب مي اندازد.
توصيه مي كنم به هنرذوستاني كه اين
اجراراپسنديده اند سي دي اين آلبوم راتهيه كنند.
زنده باد ناظری و دست تابناک هم واقعا درد نکنه که به یاد هنرمندان عزیز است.
واقعا" زیبا بود استاد نفست همیشه گرم و حق باشد
ممنون پاینده باشید
روند خوبی رو شروع کردین عالی بود.
عزیزم این کنسرت سال 1377 است نه خیلی قدیمی!
با سلام
فقط بی کیفیته وگرنه قدیمی نیست



قدیمیای سال 54.و55رو میشه گفت قدیمی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی