بازدید 13663
شانزدهمین «افطار» در تابناک

صوت: از نوای زیبای موذن‌زاده تا سخنان شهیدمطهری پیش از شهادت

نوای زیبای «شهر عشق و عرفان» با صدای موذن زاده می‌شنوید. نوایی در برخلاف شیوه تواشیح خانی، از سبک متفاوتی برخوردار است و بر روی ملودی یکی از مشهورترین نواهای ایرانی خوانده شده است. در ادامه نیز قطعه‌ای کوتاه از موذن زاده در مدح و ثنایی مولا علی(ع) خواهید شنید
کد خبر: ۳۳۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶ 25 July 2013
موذن در غروب شانزدهم رمضان 1434 در حالی نام خداوند متعال را به بزرگی بانگ می‌زند که خدا را شکر می‌کنیم توفیق همراهی‌تان را در این ماه عزیز نصیب‌مان کرد تا در نیمه دوم این ماه شریف  نیز با بسته‌ای در خور میهمانان ضیافت الله، همراهتان باشیم.

به گزارش «تابناک»، همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» را می‌شنوید و سپس نوای خاطره برانگیز «بِنَبیٍّ عَرَبیٍّ وَ رَسولٍ مَدَنی» را خواهید شنید.

در ادامه نوای «ربنا» ‌و پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نمازها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

دعای روز شانزدهم، بخش‌ بعدی این برنامه است. در دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان که بر توفیق همراهی با نیکان و دوری از بدان تاکید دارد، می‌خوانیم:

اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِكَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَكِ یا إلَهَ العالَمین.

خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.


صوت: از نوای زیبای موذن‌زاده تا سخنان شهیدمطهری پیش از شهات

سپس نوای زیبای «شهر عشق و عرفان» با صدای استاد سلیم موذن زاده می‌شنوید. نوایی در برخلاف شیوه تواشیح خانی، از سبک متفاوتی برخوردار است و بر روی ملودی یکی از مشهورترین نواهای ایرانی خوانده شده است.

در ادامه نیز قطعه‌ای کوتاه از موذن زاده در مدح و ثنایی مولا علی(ع) خواهید شنید: «مشکلی نیست که آسان نکند دست علی/ دست حق گشت، دست توانای علی/ با مهر تو، پروانه شدم، شمع شدم، سوختم، آموختم/ امروز روز شادی اهل یقین است/ روز فرح از بهر کل مومنین است/ روز نزول رحمت جان آفرین است/ تا می توانی کن شادمان»

در آخر نیز مصاحبه استاد شهید آیت الله مطهری و پاسخ به این سئوالات که «آینده انقلاب اسلامی را چگونه می بینید؟ و شرایط تدوام انقلاب چیست؟» را می‌شنوید؛ مصاحبه‌ای که دو هفته پیش از شهادت آیت الله مطهری انجام شده و متاسفانه از کیفیت آنچنان بالایی برخوردار نیست اما به واسطه اهمیت محتوایی، نمی‌توان شنیدنش را از دست داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج