بازدید 16777
یازدهمین «افطار» در تابناک

صوت: از تشریح مرگ توسط یک شهید تا لذت خودستایی!

مناجات بسیار زیبای محمدمعتمدی، خواننده سنتی کشورمان را که برای ماه رمضان تقدیم به مردم ایران کرده، می‌شنوید. بخشی از سخنان شنیدنی شهید حسن باقری، درباره مرگ «شهید حسن باقری، نابغه دفاع مقدس؛ کسی که در جبهه به «سقای بسیجیان» معروف بود».
کد خبر: ۳۳۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲ 20 July 2013
در غروب یازدهم رمضان 1434 در حالی پای سفره افطار می‌نشینیم که با تحفه‌ای، ملتمس دعایتان هستیم.

همچون افطارهای پیشین، در آغاز نوای دلنشین «این دهان بستی دهانی باز شد...» را می‌شنوید و سپس نوای خاطره برانگیز «بِنَبیٍّ عَرَبیٍّ وَ رَسولٍ مَدَنی» را خواهید شنید.صوت: از تشریح مرگ توسط یک شهید تا لذت خودستایی!

در ادامه نوای «ربنا» را می‌شنوید و پس از آن دعای روزهای ماه مبارک رمضان (یا علی و یا عظیم) را می‌شنوید که به روایت حضرت امام جعفر صادق و امام موسى کاظم ـ علیهماالسلام ـ پس از نمازها در ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود.

دعای روز یازدهم، بخش‌ بعدی این برنامه است. در دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان که بیشتر بر خواستن از خداوند متعال برای یافتن توانمندی کمک به یتیمیان، فقرا و مستمندان است، می‌خوانیم:

اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وكَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِكَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.

خدایا دوست گردان به من در این روز نیكى را و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانى را و حرام كن بر من در آن خشم و سوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.


در ادامه، مناجات بسیار زیبای محمدمعتمدی، خواننده سنتی کشورمان را که برای ماه رمضان تقدیم به مردم ایران کرده، می‌شنوید و سپس نوای «مناجات» با صدای «سامی یوسف» را می‌شنوید.

سپس سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در مجموعه بنیان مرصوص با عنوان «صعوبت گذشتن از حجاب خودستایی» را می‌شنوید.

پس از آن شعر مشهور شیخ بهایی را با صدای سینا سرلک تقدیمتان می‌کنیم؛ شعری که امیدواریم در این ماه رمضان به فراموشی نسپاریم و به یاد داشته باشیم که رمضانمان صرفاً به دعا و نیایش نگذرد و دست فتاده‌ای را نیز بگیریم.

و در پایان، بخشی از سخنان شنیدنی شهید حسن باقری درباره مرگ «شهید حسن باقری، نابغه دفاع مقدس کسی که در جبهه به" سقای بسیجیان" معروف بود» را خواهید شنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد