بازدید 3076

انتقاد رادان از روند مبارزه جهانی با موادمخدر

کد خبر: ۳۲۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴ 26 June 2013
جانشین فرمانده ناجا از کشف 115 تن موادمخدر در سه ماه اخیر خبرداد و گفت: ایران بیش از 3700 شهید و 12 هزار جانباز در حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در مراسم روز جهانی مبارزه با موادمخدر که با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، معاون قضایی دادستانی کشور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، استاندار تهران و جمعی از سفرای خارجی کشورها در مجتمع طلاییه تهران برگزار شد، با قدردانی از دست‌اندرکاران مبارزه با موادمخدر، گفت: امروز باید از حقیقت مبارزه با موادمخدر صحبت کنیم تا حق مطلب را در فردای قیامت که با شهدای مبارزه با موادمخدر مواجه می‌شویم، ادا کرده باشیم.

وی افزود: به این جملات سلام می‌کنم، به روح شهدای مبارزه با مواد مخدر ایران به درد آه شب‌های جانبازان مبارزه با موادمخدر و به اشک و آه خانواده‌های این شهیدان.

رادان تصریح کرد: پنجم تیرماه (26 ژوئن) مصادف با روز جهانی موادمخدر است و لازم است در این روز که تنها مختص کشور ما نیست، بلکه موضع جهانی است، بیشتر به حقیقت آن بپردازیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر یک عزم ملی جهانی می‌خواهد، با این پرسش که چرا کسی تاکنون این سوال را نکرده که آیا اراده جهانی هم برای مبارزه با موادمخدر وجود دارد یا نه؟ گفت: اگر این اراده وجود داشت، آیا هنوز هم می‌توانستیم بگوییم کشورهای همسایه سهم بسزایی از تولید موادمخدر دارند؟ و اگر این عزم جهانی وجود داشت، امروز می‌توانستیم بگوییم هزاران هزار جوان، دختر و پسر طعمه موادمخدر شده و به قهقرا می‌روند؟

وی با بیان اینکه شاید تصور شود که این موضوع هم به شعاری بیش تبدیل نشده و دولتمردان جهان به جای انجام وظیفه، به بیان آن بسنده می‌کنند، گفت: بنده در جایگاه پلیس و رییس کمیته مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری می‌خواهم این حقیقت را باز کنم.

رادان تصریح کرد: امروز ایران بیش از 3700 شهید و 12 هزار جانباز را در حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده و این خارج از سایر آسیب‌هایی است که در حوزه موادمخدر با آن مواجه شده‌ایم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نماینده سازمان ملل و سفرای کشورهای خارجی باید توجه باشند که امروز ایران در خط‌مقدم مقابله است و این شهیدان تنها برای ایران نیست، بلکه برای همه ملت‌هاست، تصریح‌کرد: مقابله ایران با موادمخدر، مقابله با تهدیدی است که همه کشورهای حاشیه آسیب را شامل می‌شود و اگر جمهوری اسلامی این اراده را نداشت، امروز این کشورها به جای بیانیه دادن، باید می‌گفتند "چگونه باید خود را از مسیر آسیب‌های این مواد خارج کنند."

وی تاکیدکرد: اگر معتقدیم روز جهانی مبارزه با موادمخدر واقعا جهانی است، باید مبارزه با آن نیز جهانی باشد و تنها به کشور ایران بسنده نشود.

رادان گفت: سوال پیش روی ما باید این باشد که اگر مبارزه با موادمخدر جهانی است که می‌گویند است، باید سهم هر کشور از این مبارزه و میزان عمل آنها نیز مشخص شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: سازمان ملل باید شاخص‌های این مبارزه را برای کشورها تعیین کند و دنبال پاسخ‌های این شاخص‌ها باشد، در حالی که متاسفانه از این موضوع غفلت کرده‌ایم، چرا که هیچ‌کس نمی‌پرسد سهم هر کشور در مبارزه با موادمخدر چقدر است.

وی گفت: حقیقت مبارزه با موادمخدر در این است که نه تنها حق و سهم کشورها مشخص نیست، بلکه به جای کمک، ما را از ابتدایی‌ترین تجهیزات مبارزه محکوم به تحریم می‌کنند و ما را با تحریم برای مبارزه با موادمخدر ترغیب می‌کنند.

رادان با بیان اینکه سگ‌های موادیاب ابتدایی‌ترین تجهیزات مبارزه با موادمخدر است، افزود: کشور ما، جوانان و مسئولان ما در زمان تحریم بیشتر از سایر مواقع موفق بوده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح‌کرد: اگر می‌خواستیم حق و سهم جهانی را در امر مبارزه مشخص کنیم، امروز ایران نباید به تنهایی در مقابل این می‌ایستاد در حالی که کشور ما با جان و مال خود برای مبارزه در خط‌مقدم ایستاده است.

وی با بیان اینکه اگر کشورهای دیگر نیز در راه مبارزه با موادمخدر تلفاتی دارند، آمار بدهند، گفت: این کشورها چقدر هزینه کرده‌اند؟ در حالی که هزینه‌های بسیار بالای ایران از بعد مالی و هم از تعداد شهیدان و جانبازانی که داده در امر مبارزه با موادمخدر مشخص است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: این چه روز جهانی مبارزه با موادمخدر است که کشورهای دیگر چشم خود را به این حقیقت بسته‌اند و من نسبت به این موضوع انتقاد دارم.

رادان با بیان اینکه افغانستان همچنان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موادمخدر در همسایگی ایران است، گفت: کشورهای دیگر به بهانه‌های مختلف وارد افغانستان شدند، آیا اقدام مناسبی انجام داده‌اند؟ و دور از نظر نیست که بخواهند برای مکانیزه‌شدن کشت موادمخدر در این کشور نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: نیروهای خارجی وقتی وارد خاک افغانستان شدند، به بهانه جنگ با طالبان بود و امروز ما معنی جنگ، مذاکره، سیاست و مبارزه را نیز فهمیدیم.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: در روز جهانی مبارزه با موادمخدر باید بگوییم که جهان شرمنده باشد از این مبارزه و از این حمایتی که از ایران می‌شود و جهان شرمنده باشد از مسئولین، دست‌اندرکاران و شهدای ما.

رادان با بیان اینکه موادمخدر سومین تهدید جهانی بعد از جمعیت و موضوع زیست‌محیطی محسوب می‌شود، از کشف 115 تن موادمخدر در سه ماهه اول امسال خبرداد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان