بازدید 98133
۲
با نامزدها در مسیر پاستور، چهارشنبه نیمه خرداد ماه نود و دو

اطلاعاتی که سه نامزد میان خود رد و بدل می‌کردند!

مناظره‌ بر سر مسائل اقتصادی و اجتماعی ضمن این که نشان داد، بخشی از اصولگرایان می‌توانند ضعیف‌ترین‌ها در این حوزه باشند، صحنه‌ای برای همکاری بین آنها در جلسه امتحان هم بود. پرهیز از چالش بین نامزد مورد حمایت آیت‌الله مصباح با عامل شکاف بین اصولگرایان و پایداری هم در نوع خود رویداد جالبی بود!
کد خبر: ۳۲۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱ 05 June 2013
اطلاعاتی که سه نامزد بین خود رد و بدل می‌کردند!محسن رضایی یک ماه پیش به مردم اراک گفته بود: امروز ما در یک شرایطی هستیم که در تعیین آینده کشور بسیار مهم است، نه تنها به دلیل انتخابات ریاست جمهوری، بلکه به این دلیل که کشور وارد دوره جدیدی از اداره کشور می‌شود و مسائل جهانی ‌و وضعیت خاص خود را دارد. فضای گذشته ایران، ‌فضای سیاسی امنیتی بود که فعالیت‌های زیادی هم در این دوران انجام گرفت، ولی امروز کشور در آستانه ورود به دوره جدیدی قرار گرفته و مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، اصلی‌ترین شاکله آن است. در عصر جدید کلمه‌ای به نام زندگی و مفهومی به نام جامعه و مردم اهمیت پیدا می‌کند.

سخنان وی در مورد اولویت حل مسائل اقتصادی و مدیریت کشور به مرور مورد پذیرش همگان قرار گرفته است. امروز در ابتدای مناظره فرهنگی – اجتماعی، محسن رضایی باز هم بر تأثیر اقتصاد بر مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور تأکید و همچنین بر پرهیز از تسلط مسائل سیاسی بر فرهنگ و اجتماع مردم پافشاری کرد. رضایی همچنان به همه یادآوری کرد که رفتار حاکمان بر مردم تأثیر دارد و اگر امرا خودشان درست نشوند، فرهنگ عمومی هم درست نخواهد شد.

ادامه مناظره شاهد دو نکته جالب بود؛ یکی همراهی برخی نامزدها که گاه به پاسکاری کشید و دیگری اعتراف تدریجی همه نامزدها به سه نکته اولی و اصلی که محسن رضایی به آنها اشاره کرده بود.

مناظره امروز هم شاهد همکاری عارف و روحانی و نیز ‌همکاری جلیلی، ولایتی و حدادعادل بود. به نظر می‌رسد که این نامزدها هم ‌شفاهی و کتبی و هم از حیث برنامه‌ریزی هماهنگ می‌شدند؛ افزون بر این که کوتاه آمدن جلیلی و قالیباف نسبت به یکدیگر را نمی‌توان نادیده گرفت، این دو نسبت به یکدیگر سؤالی نداشتند. این در حالی است که قالیباف نقطه شکاف بین طیف آیت‌الله مصباح و دیگر اصولگرایان بوده است.

در همین حال محمد اسماعیل‌نیا، نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفته است: کاندیداهای ریاست جمهوری در اردوگاه اصولگریان، برای ائتلاف، پس از شانزدهم خرداد ماه به جمع‌بندی خواهند رسید. جامعه مدرسین و جامعه روحانیت در این زمینه نشست‌هایی ‌برگزار کرده‌اند و قرار شده پس از شانزدهم خرداد با سه محور مدنظر اصولگریان یعنی مشروعیت، مقبولیت و کارایی بر اساس نظرسنجی‌ها یک نفر از بین ولایتی، قالیباف و حدادعادل به عنوان کاندیداهای اردوگاه اصولگریان به اتئلاف برسند. این افراد گفته‌اند، اگر جلیلی هم به جمع ما بپوندد، بر پایه نظرسنجی‌ها به نفع یکدیگر کنار خواهیم رفت و از کاندیداهای مورد نظر اصولگرایان حمایت خواهیم کرد.

علی مطهری نیز به مرور در حال پرداختن به اوضاع انتخاباتی است. وی این بار گفته است: اصولگرایان به دلیل برداشت نادرستی که از اصل ولایت‌فقیه دارند، در زمان لازم به وظیفه خود‌ عمل نمی‌کنند و خودشان را زیر سایه مسأله ولایت‌فقیه پنهان می‌کنند. متأسفانه این افراد اصولگرایی را به مسابقه تملق و چاپلوسی تبدیل کرده‌اند. در نتیجه قادر به ایجاد تحول، تغییر و اصلاح در امور کشور نیستند. این افراد باید از کارکرد چهار سال گذشته‌شان ابراز ندامت کنند و بهتر است به جای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، به خود فرصت بازسازی بدهند.

در حالی که ‌تأیید نشدن صلاحیت محسن ‌هاشمی در انتخابات شوراها قطعی شده است، اصلاح‌طلبان بر سر اهمیت اجماع توافق دارند ولی بر سر اصلاح‌طلب بودن نامزدهای انتخابات دچار اختلاف شده‌اند.

حمید قزوینی، سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفته است که این شورا از نامزدی حمایت می‌کند که خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده باشد. نامزد اول ما در انتخابات پیش رو آقای‌ هاشمی بود که اجماع خوبی نیز از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف در مورد ایشان شکل گرفت و مطمئن بودیم که ایشان پیروز انتخابات خواهد بود و نظرسنجی‌ دستگاه‌های مختلف نیز حکایت از این داشت، اما با رد صلاحیت ایشان مانعی ایجاد شد که ما را وارد شرایط جدیدی کرد.

رسولی قائم‌مقام و سخنگوی ستاد عارف، وی را تنها کاندیدای اصلاح‌طلب در آرایش انتخابات ریاست جمهوری دانسته است. وی ادامه داده است که ما از تلاش‌های دوباره آقای خاتمی که بنا دارد با پشیبانی آقای رفسنجانی، در بین کاندیداهای اصلاح‌طلبان ائتلاف ایجاد کند، استقبال می‌کنیم. آقای روحانی ‌‌مستقل و بنا به گفته خودشان با گفتمان اعتدال‌گرایانه به انتخابات ورود یافته‌اند؛ بنابراین، بین این دو بخش نزدیکی و هم‌پوشانی مشهود است و هر دو طرف، خواهان ایجاد امید و تحول در شرایط عمومی کشور هستند.

و در پایان این که، محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اعضای کابینه شما را چه کسانی تشکیل می‌دهند و چه زمانی نام آنها را اعلام خواهید کرد، گفته است: من برای هر وزاتخانه‌ای دست‌کم سه ‌نفر را تعیین کردم و در ذهنم دارم. هنوز با این اشخاص قطعی صحبت نکردم، وقتی قطعی کردیم اعلام خواهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶۴
انتشار یافته: ۲
اگر مردم عاقلانه مناظره ها را پیگیری کنند می فهمند که هیچ یک از کاندیدا ها مثل اقای رضایی برنامه ندارند. امید وارم که رای بیاورند
فقط محسن رضایی دارای برنامه ای کامل و جامع می باشد.بقیه که به قول معروف از روی آقا محسن تقلبی می کنند و حرف های ایشون رو تکرار می کنند.امیدوارم که بیاد و کشور رو از این وضع نجات بده.رای ما محسن رضایی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها