بازدید 21003
۳
ترکیب کامل بازیکنان ایران در نخستین و آخرین بازی

تاریخچه کامل بازي‌های ايران و عمان

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای سه دیدار حساس با قطر، لبنان و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی آماده می‌کند، چهارشنبه (‌فردا شب‌) در مسقط در مسابقه‌ای تدارکاتی به مصاف عمان می‌روند؛ مسابقه‌ای که سیزده روز پیش از بازی حساس با قطر در دوحه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۷ 21 May 2013
تاریخچه کامل بازيهای ايران و عمان تیم ملی ایران بدون چهار ملی پوش استقلال به مصاف عمان می‌رود و بنابراین، می‌توان گفت که تیم ملی ایران با نیمی از توانش در مسقط بازی خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، دو تيم تاکنون هشت بار با هم ديدار کرده‌اند که ايران چهار برد و عمان نيز يک پیروزی به دست آورده‌اند و سه بازي نيز با نتیجه مساوي پایان یافته است. ايران شانزده گل زده و عمان نيز یازده گل به ثمر رسانده است.

نخستین بازی دو تیم در تاریخ دوم تیر ماه 72 در چهارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني 1994 در تهران برگزار شد، در آن دیدار که با قضاوت اوباتا شین چیرو از ژاپن انجام شد، تیم عمان به رهبري حشمت مهاجراني در آزادي تيم ملي را با تساوي بدون گل متوقف کرد؛ البته مهاجراني به احترام کشورش به تهران نيامد تا مقابل تيم ملي ايران قرار نگيرد. تیم ملی کشورمان در نخستین بازی با این ترکیب به مصاف تیم ملی عمان رفته بود:
غلامپور، گلمحمدی، خاکپور، باقری، درخشان(کاپیتان)، زرینچه، ورمزیار، استیلی، مدیرروستا، مرفاوی(70) دایی و ابطحی(45) نصرتی.

سرمربی: علی پروین

یازدهم تير 1372: مسابقات برگشت در دمشق برگزار شد و ايران با مربیگری پروین در ورزشگاه عباسين دمشق با تک گل دقيقه 35 حميد درخشان عمان را شکست داد.

 25 خرداد 1375: ايران در مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا با مايلي کهن دو ـ صفر عمان را برد. علي دايي و حميد استيلي براي ايران گلزني کردند. مایلی کهن رهبری تیم ملی را بر عهده داشت.

 يکم تير 1375: در دور برگشت مقدماتي جام ملتهاي آسيا، ايران در مسقط دو ـ یک عمان را برد. علي دايي و کريم باقري‌پنالتی) گلهاي تيم ملي را به ثمر رساندند.

هفدهم آذر 1377: در مسابقات بازي‌هاي آسيايي 1998 بانکوک، ايران شکست عجيبي را مقابل عمان متحمل شد و چهار، دو باخت. اين در حالي بود که عمان در اردوي پيش از مسابقات در تهران با دو گل به استقلال باخته بود! علي دايي و وحيد ‌هاشميان براي ايران گل زدند و يکي از گل‌هاي عمان را نيز نادر محمدخاني به اشتباه وارد دروازه نيما نکيسا کرد. در این دیدار پورحیدری سرمربی ایران بود.

هفدهم مرداد 1380: در جريان مسابقات چهارجانبه ال جي که پيش از آغاز مقدماتي جام جهاني 2002 بود، تيم ايران با مربيگري بلاژویچ تیم ملی عمان را پنج بر دو در هم کوبيد تا همه را به صعود بي دردسر اميدوار کند. سيروس دين محمدي، ستاره تيم ملي بود که هت تريک کرد و علي کريمي و مهدي ‌هاشمي نسب نيز گل‌هاي ديگر را به ثمر رساندند.

سوم مرداد 1383: این دیدار دو تيم در چهارچوب جام ملت‌هاي 2004 آسيا بود. ايران در يک بازي عجيب و غريب که علي بداوي و رحمان رضايي در آن با هم زد و خورد کردند! در نيمه نخست، ایران دو بر صفر عقب افتاد. عماد الحوسني هر دو گل عمان را زد. اما در نيمه دوم علي کريمي در دقيقه 61 گلزني کرد و در دقيقه 94 بازي محمد نصرتي با يک ضربه سر بازي را به تساوي کشاند تا ايران از يک شکست عجيب فرار کند. پس از اين بازي، کنفدراسيون فوتبال آسيا رضايي و بداوي را به دليل رفتار غير ورزشي و محمد نصرتي را به دليل بازي خطرناک و خشن محروم کرد.

ششم‌ مهر‌89 13 ـ مسابقات فوتبال غرب آسيا ـ اردن

تيم ملي فوتبال ايران با وجود اخراج يك بازيكن برابر عمان به تساوي دو بر دو رسيد و صدرنشين گروه شد.

تيم ملي ايران در چهارچوب مسابقات غرب آسيا از ساعت 17:30 در اردن دومين ديدار خود را برابر عمان آغاز كرد. ميلاد ميداودي در دقيقه شانزدهم و آندرانيك تيموريان در دقيقه 52 براي ايران گلزني كردند. يوسما مخاني در دقيقه چهلم و يونس القاسمي در دقيقه 45+ 1 گل‌هاي عمان را به ثمر رساندند. با اين تساوي، ايران چهار امتيازي و صدر نشين گروه شد. بحرين سه امتيازي و عمان با يك امتياز در رده‌هاي دوم و سوم جدول قرار گرفتند. داور در اين نيمه به ميلاد ميداودي از ايران و هروان و علي جبري از عمان كارت زرد نشان داد. در دقيقه 47 محمد نوري با دريافت كارت زرد دوم اخراج شد تا ايران نيمه دوم را ده نفره بازي كند.

تيم ملي ايران نسبت به ديدار نخست كه برابر بحرين سه بر صفر به برتري رسيد هفت تغيير در تركيب اوليه خود داشت. تركيب تيم ملي ايران: ابراهيم ميرزاپور، سيد جلال حسيني،‌هادي عقيلي(‌از دقيقه 18 آندرانيك تيموريان)، خسرو حيدري،‌هاشم بيك زاده، ميلاد زنيدپور، فرزاد آشوبي(‌از دقيقه 84 ايمان مبعلي)، حنيف عمران زاده، محمد نوري، ميلاد ميداودي و كريم انصاري فرد (‌از دقيقه 52 مهرداد اولادي)
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
" تیم ملی ایران بدون چهار ملی پوش استقلال به مصاف عمان می‌رود و بنا براین می توان گفت که تیم ملی ایران با نیمی از توانش در مسقط بازی خواهد کرد."
اینو خوب اومدی
تابی عزیز ملی پوش های استقلال یعنی تمام قدرت تیم ملی. تیم ملی بدون استقلالی بدرد نمی خوره
فوتبال هم فوتبال زمان علی ÷روین اگه مثل اون زمان فوتبال بازی کنن عمان چیه عددی نیست عشق است ÷رس÷ولیس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر