بازدید 26213

واکنش حزب الله به نبش قبر «حجر بن عدی»

کد خبر: ۳۱۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ 03 May 2013
در پی اقدام تروریست‌های مسلح در سوریه در نبش قبر حجر بن عدی الکندی از صحابه بزرگوار حضرت امیر(ع) در نزدیکی دمشق، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای مراتب تاسف و اندوه فراوان خود را ابراز داشته و این اقدام را محکوم کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان، پس از اقدام جنایت کارانه تروریست های مسلح در نبش قبر حجربن عدی از صحابه بزرگوار در منطقه عدرا واقع در حومه دمشق، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، ضمن ابراز تاسف عمیق از این اقدام، آن را محکوم کرده و این سوال را مطرح کرد که  مخالفان سوری که مدعی حمایت از مقدسات هستند، اکنون کجا هستند؟

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله نیز دو روز پیش در مورد هتک حرمت مقدسات مذهبی در سوریه هشدار داده بود،  آمده است: آنچه انتظار آن را داشته و نگرانش بودیم رخ داد.

بر اساس این بیانیه، نبش قبر حجر بن عدی  و هتک حرمت آن به خوبی منطق جنایتکارانه تروریست ها را که مبتنی بر بی حرمتی به مقدسات مسلمانان و مسیحیان است به نمایش گذاشت و اکنون باید پرسید مخالفان سوری که مدعی حمایت از مقدسات و دفاع از بارگاهها و مراکز مذهبی بودند، اکنون کجا هستند؟

حزب الله در پایان بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از ادامه هتک حرمت مراقد و مقدسات مذهبی در سوریه، تمام مسئولان را به مسئولیت پذیری در این خصوص فراخوانده و تاکید کرده است آنان نباید اجازه دهند این روند که زنگ خطری برای آغاز فتنه بزرگ و خطرناک است، ادامه یابد.

همچنین وزارت اوقاف سوریه حمله گروههای تروریستی مسلح به مقبره حجر بن عدی در عدرا را محکوم کرده و خرابی این محل را تجاوزی آشکار به حرمت مسلمانان دانسته است.

شبکه العراقیه نیز به نقل از نوری مالکی نخست وزیر عراق هدف از هتک حرمت مقبره حجر بن عدی در سوریه را از بین بردن وحدت مسلمانان اعلام کرد.

اما خضیر الخزاعی معاون رئیس جمهور عراق نیز اظهار داشت: تروریست ها در سوریه چنگ و دندان نشان می دهند.

برخی پایگاههای اینترنتی روز گذشته با اشاره به نبش قبر حجربن عدی در ریف دمشق اعلام کردند: عاملان این اقدام، پیکر وی را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل