بازدید 2809

وعده ۲۲۰۰ میلیارد یارانه دارو به سرنوشت اعتبار ۶ هزار‌میلیاردی دچار نشود

کد خبر: ۳۱۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹ 03 May 2013
 عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیاردی بخش دارو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و دولت، گفت: امیدوارم این وعده مسئولان حوزه سلامت به وعده‌های دیگرشان مانند اعتبار ۶ هزار میلیاردی که محقق نشد، نپیوندد.

محمدجواد نظری‌مهر، با انتقاد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌علت افزایش قیمت بیشتر داروهای تولید داخل و وارداتی، گفت: وضعیت کنونی حوزه سلامت نتیجه سیاست‌های اشتباه مسئولان این وزارتخانه در چند سال گذشته به‌ویژه در چند ماه اخیر بوده است.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بدر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه تغییر ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای تصمیم اشتباه و خطرناکی برای حوزه سلامت است، افزود: به‌طور حتم اجرای سیاست‌های نادرست، زمینه بحرانی‌تر شدن نظام بهداشت و درمان را فراهم می‌کند.

وی با یادآوری اظهارات اخیر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر استفاده دوباره از ارز مرجع برای واردات دارو تا زمان مقرر، تصریح کرد: از اول هم مشخص بود که تصمیمات اخیر مسئولان این وزارتخانه نه تنها هیچ فایده ای برای نظام سلامت ندارد، بلکه موجب آشفته‌تر شدن این حوزه می‌شود.

نظری‌مهر ادامه داد: از طرف دیگر مسئولان وزارتخانه گفته‌اند که در مؤعد مقرر طرح تبدیل ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای را اجرا می‌کنند که به‌طور حتم این موضوع موجب نگرانی مداوم و پایان‌ناپذیر بیماران، فروشندگان و حتی واردکنندگان محصولات دارویی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تدوین سیاست‌هایش نخست باید منافع مردم را در نظر بگیرد،  گفت: هم‌اکنون مردم در حوزه درمان و توزیع دارو با مشکلات بسیاری هستند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیارد بخش دارو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و دولت، گفت: امیدوارم این وعده مسئولان حوزه سلامت به وعده‌های دیگرشان مانند اعتبار ۶ هزار میلیاردی که محقق نشد، نپیوندد، از این رو نمایندگان باید در لایحه بودجه برای اختصاص این اعتبار ضمانت اجرای مناسبی تعیین کنند./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل