بازدید 12232

آیا آمریکا رژیم اسرائیل را به حمله تشویق می‌کند؟

بستن قرارداد تسلیحاتی اخیر میان آمریکا و رژیم اسرائیل، سبب ایجاد گمانه زنی‌هایی درباره انگیزه‌های چنین قراردادی شد. برخی بر این باروند که این یک قرارداد معمول تجاری است که برای ‌ارتقای اقتصادی آمریکا طراحی شده. در حالی که برخی دیگر دشمنی با ایران را در آن دخیل می‌دانند. این گروه معتقدند با توجه به پیچیدگی تسلیحات موضوع قرارداد، شاید آمریکا بکوشد، رژیم اسرائیل را به حمله یکجانبه تشویق کند!
کد خبر: ۳۱۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶ 03 May 2013
بستن قرارداد تسلیحاتی اخیر میان آمریکا و رژیم اسرائیل، سبب ایجاد گمانه زنی‌هایی درباره انگیزه‌های چنین قراردادی شد. برخی بر این باروند که این یک قرارداد معمول تجاری است که برای ‌ارتقای اقتصادی آمریکا طراحی شده. در حالی که برخی دیگر دشمنی با ایران را در آن دخیل می‌دانند. این گروه معتقدند با توجه به پیچیدگی تسلیحات موضوع قرارداد، شاید آمریکا بکوشد، رژیم اسرائیل را به حمله یکجانبه تشویق کند!

به گزارش «تابناک»، روزنامه مصری «الاهرام» با انتشار تحلیلی درباره قرارداد تسلیحاتی اخیر میان آمریکا و رژیم اسرائیل اشاره می‌کند، از جمله موارد مبادلاتی طرفین، هواپیماهای سوخت‌گیری مجدد KC- ۱۳۲ است که برای انجام مأموریت در مسافت‌های طولانی، همچون حمله به ایران، مورد استفاده قرار می‌گیرد. موارد دیگری همچون هواپیماهای عمودپرواز V-۲۲ نیز که در این قرارداد قید شده، در همین راستا ‌ارزیابی می‌‌شود.

از سوی دیگر، به تازگی چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده واشنگتن معتقد است رژیم اسرائیل می‌تواند در موضوعات مربوط به امنیت خود، رأساً ‌تصمیم گیری کند. برخی تحلیلگران این اظهارنظر را ‌‌تأییدی بر حمله این رژیم به ایران دانستند؛ امری که واشنگتن در دوره نخست ریاست جمهوری اوباما به شدت با آن مخالف بود.

بنا بر این گزارش، اظهارات هیگل و همچنین کیفیت تسلیحات قید شده در قرارداد، سبب شکل گیری این گمانه شد که رژیم اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله است و برخی نیز می‌گویند آمریکا موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده است. این گروه، اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم اسرائیل را نیز به عنوان شاهدی بر مدعای خود مطرح می‌کنند.

اما به باور الاهرام، شواهد ماجرا، از روند دیگری حکایت دارد:

یکی از این شواهد آن است که بر پایه گزارش روزنامه «معاریو»، تحویل سلاح‌های مذکور به رژیم اسرائیل، پیش از سال ۲۰۱۵ انجام نخواهد گرفت؛ افزون بر این، به نظر می‌رسد اظهارات هیگل درست مورد توجه قرار نگرفته است. وی با وجود اشاره بحق رژیم اسرائیل برای گرفتن تصمیم در موارد امنیتی، آشکارا بیان کرد که ایالات متحده و رژیم اسرائیل دیدگاه مشترکی نسبت به فوریت تهدید ندارند.

هیگل اظهار داشت وی در مورد خطرات دستیابی احتمالی ایران به سلاح هسته‌ای، با اسرائیلی‌ها موافق است؛ اما افزود در موضوعات مربوط به زمان مورد نیاز ایران برای ساخت چنین سلاحی با مقامات اسرائیلی هم عقیده نیست.

علاوه بر این، ایالات متحده تمایلی به آغاز جنگی جدید در خاورمیانه ندارد. آمریکایی‌ها که از دو جنگ افغانستان و عراق چیزی جز دردسر نصیبشان نشده، اکنون تمرکز خود را بر دیگر موضوعات، از جمله تغییر نقشه منطقه به نفع خود قرار داده‌اند.

از دید آمریکایی‌ها، مهندسی مجدد خاورمیانه، به وظیفه‌ای برای آن‌ها تبدیل شده است. این امر شامل هم راستا شدن با برخی قدرت‌ها علیه دیگران، ارتقای برخی قدرت‌ها بدون ایجاد دشمنی در دیگران و به طور کلی، حفظ آمادگی در برابر تحولات غیرمترقبه ـ به ویژه تحولات مرتبط با دوره پس از انقلاب‌های عربی ـ است.

به موازات اینکه آمریکا درباره آینده خاورمیانه می‌اندیشد، بایستی مجموعه تحولات پیش رو را مدنظر قرار داده و راه‌های جدیدی برای حفاظت از منافع خود در منطقه بیابد. این کشور همچنین باید یک چشم خود را بر شرق دور متمرکز نگه دارد؛ یعنی جایی که ممکن است در ‌‌نهایت اتحادی میان چین، روسیه، هند و دیگر اعضای سازمان همکاری شانگهای پدید آید.

ایالات متحده می‌داند که یک ایران قدرتمند و دارای نقش در منطقه، به نفع این کشور نیست. واشنگتن همچنین نگران آینده ثبات در مصر و دیگر کشورهایی است که دستخوش انقلاب شده و یا در آن‌ها احتمال وقوع انقلاب وجود دارد.

در این میان، به ویژه تحولات سوریه بسیار هشدارآمیز است. میزان تسلیحات این کشور، بسیار بیشتر از آن چیزی است که لیبی ‌‌داشت؛ بنابراین، در صورتی که این سلاح‌ها در سطح منطقه پراکنده شود، پیامدهای آن بسیار ناگوار خواهد بود. این امر به ویژه بدان سبب است که چنین تسلیحاتی ممکن است به دست گروه‌های متخاصم با رژیم اسرائیل بیفتد و یا در خدمت ضربه زدن به کشورهایی که به طور سنتی با واشنگتن متحد هستند، به کار بیاید.

همه این موارد، آمریکا را مایل می‌سازد که به گفت‌و‌گو با ایران درباره برنامه هسته ایش ادامه دهند. به همین دلیل است که با وجود شکست دور اخیر مذاکرات در آلماتی، واشنگتن با برگزاری دهمین دور گفت‌و‌گوهای ایران و گروه ۱+۵ موافقت کرده است.

به این ترتیب، شاید حق با روزنامه «هاآرتص» باشد که استدلال می‌کرد توافق تسلیحاتی با آمریکا، با هدف آرام کردن رژیم اسرائیل و منصرف کردن این رژیم از ورود به جنگ انجام گرفته است. آنچه واشنگتن در حال حاضر نیاز دارد، ترسیم منطقه به گونه‌ای است که برایش مطلوب باشد. چنین منطقه‌ای، ممکن است شامل اتحادی میان ترکیه و رژیم اسرائیل باشد تا بقیه را سر جای خود نگه دارد. اما در شرایط کنونی، جنگ ایران و رژیم اسرائیل، آن گونه که برخی می‌پندارند، فوری و محتمل نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۷
جنگ مستقیم ایران و اسراییل یعنی جنگ مستقیم ایران و آمریکا.
امریکا هم هیچ وقت تن به چنین جنگی نمیده.البته این بیشتر از آنکه نشانه ضعف آمریکا باشد نشانه زیرکی اش هست.
چیزی که خیلی باید مواظب آن بود جنگ غیر مستفیم، به جان هم انداختن کشورهای منطقه،فروپاشی از درون، استفاده از سلاح مخوف تحریم، جوسازی های بین المللی و رسانه ای و.. توسط آنها است.
حمله اوليه به اسرائيل واگذار ميشود تا
آمريكا به ارزيابي عواقب آن بپردازد و در صورت گسترش يافتن از طريق شوراي
امنيت يا مستقيم دخالت نمايد.
جنگ نظامی دربرابرایران منتفی روابط عمومی رایزی سازنده ومفیدخودراافزایش دهیدباکشورهای جنوبی باشعارخاورمیانه واحدکل خاورمیانه یک کشوراست واردمیدان شویدودرعمل همینطورباشدشروع به کارکنیدسرمایه گذاری خارجی افزایش دهیدبرای بالابردن ارزش پول مناطق آزادتجاری به نفع مردم مرزی وحاشیه نشینان ایجادکنیدبه خداتوکل کنیدکارهاآسان میشود
آمریکا و اسراییل خمله کنند تا آمریکا ناوهایش را از دست بدهد و اسراییل هم تل آویو و حیفا را از دست بدهد..
اسرائیل اگر جرات حمله داشت اینقدر واق واق نمی کرد و مثل سوریه یا سودان که چند وقت پیش حمله کرد کارو تموم کرده بود...ای کفتار کثیف از ترس دائمی و حرص بمیر،ترکیه نفاق رو در منطقه معنا کرد...اما اردوغان بداند هر آنکه آتش برافروزد آتش هم درو خواهد کرد
سلام

در ابتدا آمریکا با فروش اسلحه به کشورهای عربی و اسرائیل پول خوبی به جیب میزنه.و دوما با ایجاد جو روانی برای شکل گیری ناامنی و جنگ بین قدرت های آسیایی به اهدافش که ضعیف کردن این قدرت ها و نفوذ سیاسی و اقتصادی بیشتر در اسیا می باشد را عملی کند.
یک آدمکش تیغ زن تو منطقه گذاشتن که فقط بهش پول و اسلحه و بمب اتم و بمب هیدروژنی تزریق کنن،اونم ذوق کنه و تهدید به حمله به ایران و بقیه کشورا کنه.اما اینا نمیدونن ما هشت سال با دست "خالی" جلو همه دنیا ایستادیم.اینا نمیدونن ما از موشک نمیترسیم.اینا نمیدونن ایرانی یعنی چی..مسلمون یعنی چی..شیعه مرتضی علی یعنی چی..اینا نمیدونن....وای به اون روزی که بخوان غلطی کنن...
با توجه به رفتار خشن و تحقیرآمیز آمریکا و اسراییل و برخی شیخ نشینهای خلیج فارس لازم است جهان اسلاام در اقدامی تلافی جویانه همان کارها را با خودشان بکند تا بدانند ناامنی اجتماعی یعنی چه. کجایند مسلمانان رادمرد؟
امریکا منفعلانه تلاش می کند که با ایران رابطه برقرار کند،اما می خواهدکه ژست و پز ابر قدرتی اش حفظ شود.از این روخودش نه شرایط حمله رادارد و نه می خواهد که ایران را مستقیم تهدید کند،لذا برای گرفتن امتیاز ازسگهای هار بی منطق خود درمنطقه میخواهد استفاده کند ،که مثلا"ایران را تهدیدکند تا بتواندامتیاز بگیرد. از طرف دیگر ،اسرائیل سگ کی باشد که بتواند ایران را تهدید چه برسد که بخواهد حمله کند!!بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر اسرائیل غلطی بکندباید تاوان سنگینی را پس بدهد، به تعبیری انشاله اسرائیل ازصحنه گیتی حذف خواهد شد. این باور قطعی ما می باشد.
به عقل هیچ جنبده ای نمی گنجاند که اسراییل به ایران حمله کند به این دلیل که اگر کوچکترین اشتباهات محاسبتی از جانب رژیم اشغالگر صهیونیسم رخ دهد اون وقت نه آمریکا و نه هیچ کشور حامی او قابلیت کنترل این نبرد را نخواهند داشت به این دلیل که خشم پنهان شده ملت ایران را خواهند دید که همانند سونامی تمام منطقه را می‌بلعد و دیگر نامی از صهیونیسم در هیچ کجای جهان باقی نخواهد گذاشت آنان خوب میدانند این ملت با توجه به نجیب و آرام بودن ولی خشمی پنهان شده از آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در دلهایشان نهفته میباشد
این را تاریخ ثابت کرده از جمله هشت سال دفاع مقدس
تابناک چاپ کن:
ما از دشمن ترسی نداریم.چون خدا با ماست....در طوفان شن فرو رفتن هواپیماهای اعزامی امریکا در صحرای طبس نمونه ی از امدادهای غیبی بود.
آمريكا اسرائيل را به مثابه سگي جلوي خود نگه داشته و با آن ايران را تهديد ميكند. ولي شايد هنوز نفهميده ايران عزيز دندانهاي اين سگ راخورد كرده و غلاده اش را نيز به جاي ديگري بسته است.شايد هم فهميده ولي كاي نمي تواند بكند. به هر حال جنگ اصلي ميان دو ابرقدرت يعني ايران و امريكاست كه به حول و قوه الهي شكست سختي درآينده نزديك مي خورند.
اسراييل اگرگول امريكارابخوردوبه يك حركت احمقانه دست بزندنه تنهانابودي خودراامضا كرده بلكه ملتهاي دنيا رادريك صف بندي واتحاد عليه قلدري امريكا وغرب قرارخواهدداد
خب بسیاری از این مسایل صرفا جنبه بازدارندگی داره. یعنی اینکه هر چیزی میتونه اتفاق بیافته. کشور ما هم باید بدونه که وارد شدن به یک جنگ صرف نطر از نتیجه اون توی این شرایط بسیار اوضاع نابسامان میکنه
این صهیونیست ها جلوی حزب الله لبنان کم می اورند .سه دهه امریکا خودش نتونسته به ایران حمله کنه اصلا" عراق وافغانستان را گرفت تا شاید بتونه به ایران حمله کنه اما درخود ان کشورها گیر کرده .ولی ماهم فرض را بر حمله می گذاریم وخودمانرا برای ان روز اماده می کنیم هر کی مردش به سرزمین منسوب به امیر مومنان علی علیه اسلام است حمله کنه بسم الله
به قول امام (رض)،هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
جنگ در حال حاضر اصلا به نفع آمریکا و اسرائیل نیست اولا اسرائیل کوچکتر از آن است که بدون پشتیبانی آمریکا وارد چنین خطری شود دوما آمریکا توان تحمل خاور میانه در آتش را ندارد پس استدلال عقلانی میگوید آمریکا تا از مشکل سوریه نتواند فارغ شود دست به هیچ کار دیگری نخواهد زد و مذاکرات فعلا ادامه دارد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار