بازدید 15362
نیمه نهایی جام حذفی فوتبال

پرسپولیس فینالیست جام حذفی شد

دیدار دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان که در ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی و اضافی با نتیجه مساوی تمام شده بود، در ضربات پنالتی سرخپوشان بهتر عمل کردند تا فینالیست دیگر جام حذفی باشد. انصاری فرد زننده پنجمین پنالتی سرخ‌پوشان بود که با گل شدن پنالتی انصاری فرد، سرخ‌پوشان توانستند با حساب شش بر چهار داماش را شکست دهد.
کد خبر: ۳۱۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴ 06 April 2013
دیدار داماش و پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال در پایان وقت اضافه اول و دوم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا سرنوشت این بازی هم مانند دیگر بازی نیمه‌نهایی به ضربات پنالتی کشیده شود و برای رسیدن به عنوان قهرمانی، با سپاهان دیدار کند.

به گزارش «تابناک»، امین متوسل‌زاده در دقیقه ۷۱ با یک ضربه سر از داخل محوطه جریمه برای داماش گلزنی کرد. محمد نوری در دقیقه ۸۲ با حرکت‌ پا، توپ وارد محوطه جریمه داماش شد و با یک ضربه فنی گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

پس از آنکه دیدار تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس تهران به قضاوت سعید مظفری‌زاده در ورزشگاه عضدی رشت در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید، نوبت به ضربه‌های پنالتی رسید تا سرنوشت دیگر فینالیست جام حذفی ایران در فصل ۹۲ ۹۱ را رقم بزند. در ضربه‌های پنالتی، این پرسپولیس تهران بود که موفق‌تر از میزبان کار کرد و توانست با نتیجه شش بر چهار از سد حریف گذشته و حریف سپاهان، دیگر فینالیست این دوره از رقابت‌ها شود؛ سپاهانی که پیش از این با شکست استقلال در ضربه‌های پنالتی روانه دیدار نهایی شده بود.

پنالتی زنان دو تیم

نخستین ضربه پنالتی را بازیکنان پرسپولیس زدند. هادی نوروزی نخستین ضربه پنالتی را بر خلاف جهت حرکت حسن رودباریان وارد درو‌ازه داماش کرد؛ اما پنالتی نخست داماش را ابوذر رحیمی به تیر عمودی دروازه نیلسون زد.

حسین ماهینی، دومین پنالتی زن پرسپولیس بود که ‌مانند نوروزی توانست رودباریان را فریب داده و توپ را وارد دروازه گیلانی‌ها کند. آبشک دومین پنالتی زن داماش بود که توپ را وارد دروازه نیلسون کرد.

سید جلال حسینی، سومین پنالتی پرسپولیس را گل کرد. رضا چاووشی زننده سومین پنالتی داماش بود که در زدن ضربه موفق عمل کرد.

علی کریمی چهارمین پنالتی پرسپولیس را به گل تبدیل کرد. حسین ابراهیمی پنالتی چهارم داماش را وارد دروازه کرد.

انصاری فرد زننده پنجمین پنالتی سرخ‌پوشان بود که با گل شدن پنالتی انصاری فرد، سرخ‌پوشان توانستند با حساب شش بر چهار داماش را شکست دهد.

شرح بازی ـ  نیمه نخست:

دیدار نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران بین دو تیم داماش و پرسپولیس در حالی آغاز شد که بازیکنان دو تیم پیش از آغاز بازی به دلیل درگذشت مادر مهدی مهدوی‌کیا و به احترام وی یک دقیقه سکوت کردند.

نخستین صحنه حساس بازی در دقیقه هشتم رقم خورد. در این صحنه غلامرضا رضایی با پاس خوب هم‌تیمی‌اش با حسن رودباریان تک به تک شد و در حالی که مدافعان داماش به خیال آفساید ایستاده بودند، توپ را به آرامی به دستان دروازه‌بان داماش کوبید تا این فرصت به آسانی از دست برود.

سی ثانیه بعد مهاجم داماش داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد اما نیلسون با هشیاری توپ را از بالای سر او مهار کرد.
دقیقه پانزدهم، علی‌رضا جهانبخش به همراه توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد اما محسن بنگر به خوبی توپش را به کرنر فرستاد.

یک دقیقه بعد محمدرضا مهدوی در یک قدمی دروازه پرسپولیس در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه سر بی‌دقت او، توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه ۲۶، ولاتکو توپ خوبی را روی دروازه داماش فرستاد و کریم انصاری‌فرد با ضربه سر توپ را به سمت دروازه فرستاد. توپ انصاری‌فرد به صورت خطرناکی از کنار دروازه تیم میزبان به بیرون رفت اما پیش از آن داور هم سوت خود را به نشانه آفساید به صدا درآورده بود.

دقیقه ۳۰، بار دیگر پرسپولیسی‌ها می‌توانستند به گل برسند. در این صحنه کریم انصاری‌فرد در موقعیت خوبی برای زدن ضربه سر قرار گرفت اما مدافع داماش توپ را روی سر او زد و خطر را دور کرد.

از دقیقه ۳۰ تا ۴۰، بازی نسبتا آرام پیگیری شد و هیچ اتفاق خاصی رخ نداد اما در دقیقه ۴۰، ‌ انصاری‌فرد می‌توانست داخل محوطه جریمه داماش صاحب توپ شود اما مدافع میزبان توپ را از جلوی او ربود.

نیمه دوم:

در نیمه دوم و با حضور علی کریمی در زمین به جای پروویچ، مسابقه سرعت بیشتری گرفت و سرخپوشان بازی روانتری را به نمایش گذاشتند. با این حال داماش گیلان فشار خود را روی دروازه پرسپولیس بیشتر کرد و در دقیقه ۷۱ موفق شد با ضربه سر امین متوسل‌زاده که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، گل برتری را به ثمر برساند.

یحیی گل‌محمدی که تیمش را بازنده می‌دید، رضا حقیقی را از میدان بیرون کشید و محمد نوری را به جای او به زمین فرستاد. تعویض سرمربی پرسپولیس در دقیقه ۸۲ به ثمر نشست و سرخپوشان موفق شدند گل تساوی را با شوت نوک پای نوری که تا محوطه شش قدم داماش جلو رفته بود، وارد دروازه حریف کنند. تلاش بازیکنان دو تیم در ادامه کار بی‌ثمر ماند. البته بازی در دقایق پایانی به خاطر برخورد بازیکنان به جنجال کشیده شد و حدود یک دقیقه متوقف شد.

نخستین حمله خطرناک نیمه دوم از آن داماش بود. حسین ابراهیمی با پاس رو به عقب مهدوی پشت محوطه جریمه پرسپولیس توپ را در اختیار گرفت اما شوت محکم او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۱، داور پشت محوطه جریمه داماش خطای هند مدافع این تیم را گرفت. مارکو پروویچ ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه زد اما توپش درست به جایی رفت که رودباریان انتظارش را می‌کشید.

دقیقه ۵۵، مصطفی حاجتی از سمت راست دروازه پرسپولیس نفوذ کرد و از داخل محوطه جریمه پاس رو بیرون خوبی ارسال کرد. در حالی که توپ از دروازه‌بان و مدافعان پرسپولیس عبور کرده بود، هیچ بازیکنی از داماش آنجا نبود تا از این فرصت استفاده کند.

دقیقه ۵۶، مختاری، مدافع داماش، مهاجم پرسپولیس را در آستانه ورود به محوطه جریمه خودی سرنگون کرد تا تیم مهمان در کنار خط عرضی زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شود. این ضربه را پروویچ به صورت زمینی ارسال کرد اما هیچ سودی برای سرخ‌پوشان نداشت.

دقیقه ۶۳، سعید مظفری‌زاده یک ضربه ایستگاهی به سود داماش اعلام کرد. این ضربه را که در فاصله ۲۵ متری دروازه قرار داشت، آبشک به دیوار دفاعی زد و فرصت را از دست داد.

دقیقه ۶۶، علی کریمی که چند دقیقه قبل به بازی آمده بود اولین حرکت خود را انجام داد و با حرکت خوبش توپ را به کریم انصاری‌فرد رساند. مهاجم سرخ‌پوشان هم با حرکتی سریع، وارد محوطه جریمه شد اما پاس رو به بیرون او با برخورد به رودباریان به کرنر رفت.
 
یک دقیقه بعد، بازیکنان داماش فرصت خوبی برای گل‌زنی داشتند اما در چند صحنه پیاپی توپ‌ را به مدافعان پرسپولیس زدند و در یک صحنه هم نیلسون با واکنشی خوب و سریع، توپ را در آستانه ورود به دروازه به کرنر تبدیل کرد.

داماش یک – پرسپولیس صفر: دقیقه ۷۱، امین متوسل‌زاده روی ارسال خوب جهانبخش و با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه پرسپولیس را باز کرد تا کار برای سرخ‌پوشان پایتخت سخت شود.

دقیقه ۷۷، سیدجلال حسینی در گوشه زمین در سمت راست دروازه پرسپولیس خطایی انجام داد و تیم میزبان را صاحب یک ضربه ایستگاهی کرد اما این ضربه هیچ سودی برای داماش نداشت.

داماش یک ـ پرسپولیس یک: دقیقه ۸۲، محمد نوری، یار تعویضی پرسپولیس هم گل‌زنی کرد تا هر دو گل این بازی تا این دقیقه توسط بازیکنان تعویضی دو تیم زده شوند. نوری در این صحنه با پاس عمقی خوب نوروزی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک بغل پای دقیق، توپ را از کنار پای رودباریان وارد دروازه میزبان کرد.
 
وقت اضافه اول:

دقیقه ۹۱، پرسپولیس در فاصله سی متری دروازه داماش صاحب ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را محمد نوری به بیرون فرستاد.

دقیقه ۹۴، در حالی که مدافعان پرسپولیس تمرکز لازم را نداشتند، دو مهاجم داماش داخل محوطه جریمه این تیم به توپ رسیدند اما ناهماهنگی این دو بازیکن فرصت را از داماش گرفت.

وقت اضافه دوم:

پس از تساوی تیم‌های داماش و پرسپولیس در وقت اضافه اول، دو تیم بلافاصله جای خود را عوض کردند تا نیمه دوم را آغاز کنند.

دقیقه ۱۱۱، هادی نوروزی از پشت محوطه جریمه داماش شوت‌زنی کرد اما توپش با برخورد به مدافعان داماش به زمین بازگشت.

دقیقه ۱۱۲، پرسپولیسی‌ها از فاصله ۳۵ متری دروازه داماش یک ضربه ایستگاهی به دست آوردند اما توپ ارسالی علی کریمی را مدافع داماش دور کرد.

دقیقه ۱۱۵، پرسپولیسی‌ها خوش شانس بودند که شوت امین متوسل‌زاده وارد دروازه آن‌ها نشد.

گفتنی است بازیکنان دو تیم پیش از آغاز مسابقه به احترام درگذشت مادر مهدی مهدوی‌کیا، یک دقیقه سکوت کردند. قضاوت این دیدار بر عهده سعید مظفری‌زاده بود.
به این ترتیب، پرسپولیس در فینال جام حذفی با تیم فوتبال سپاهان بازی خواهد کرد. هنوز زمان دقیق دیدار فینال مشخص نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۷
انتشار یافته: ۸۰
افرین به سرعت العمل
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
افرین به سرعت العمل تابناک که سریع خبر و نطرات ما رو منتشر کرد آفریت به سرعت عمل ما که زود نظر دادیم
پرسپولیس زلزله یک کم شانس آورد ولی موفق شد.
به عنوان یک استقلالی دو آتیشه آرزو دارم پرسپولیس فینال رو ببره
نگین بخاطر باخت استقلال به شپاهان اینو میگم چون خیلی نا مردی میکنن
اون از خلعتبری که به شعور ملت توهین کرد و گفت مصدومم و سه بازی رو داره فیکس بازی میکنه و از دقیقه اول تا آخر میدود ( ما که تا حالا بازیکن مصدوم ندیدیم و نمیدونیک چند بازی طول می کشه تا بازیکن برگرده)
اینم از برنامه ریزی لیگ که بازی دیروز سپاهان را انداخت به امروز تا بهد از بازی خانگی استراحت بیشتر داشته باشن
و....
به به .. به زودی توسط زرد قناری میرین کنار استقلال :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
اتفاقا" یکی از غذاهای خوشمزه ای که پرسپولیسی ها دوست دارند خورشت قیمه زرد قناری است یک کمی صبر کن تیمت را قیمه قیمه ببین
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
سپاهانته
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
سپاهان هه هه هه از همین الان حذفه
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
جوجه رو آخر پاییز میشمارند
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
مثل اینکه همین یکی دوماه پیش حالتونو گرفتیم زرد قناری جون !!
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
مجتبی جان تا پائیز پرسپولیس 10 تا باخت دیگه داده تو همین 10/20 روز آتی امسال جوجه ها را باید بشمری
تبریک به مهدی مهدوی کیای عزیز.به خاطر ایشون دوست داشتم پرسپولیس ببره با اینکه تراکتوری ام.
با توجه به بازیهای سخت و موفق پرسپولیس ، این قهرمانی کمتر از قهرمانی لیگ نیست .
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
آره!
این بازیکن های ملیاردی خیلی سختی کشیدند ؛ دیدید لحظات آخر یکم رنگشون پریده بود؟ بنده خدا ها خوب شد غش نکردند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
حیف پول بیت المال که میره تو جیب اینها!
سختی کشیدند؟
سختی کشیدن یک کارگر ساختمان با روزی 25 هزار دستمزد رو دیدی؟
کلا پرسپولیس رو شانسه. و گر نه حذف میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
رو شانس نیست .استفاده می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
از چی استفاده می کنند؟:D
تابناک با این سانسور کردنت:D
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
چی چی استفاده می کنند؟
مبارکشون باشه
فوتبالیست های بی هنر و پر مدعا!!!!!!!!!
بازی های ضعیف ملی باعث دلزدگی مردم از فوتبال داخلی شده.
فصل نقل و انتقالات که می شه همین بازیکنها ارقام نجومی درخواست میکنند بدون هیچ زحمتی
پرسپولیس زلزله همینه.....
پرسپولیس زلزله همینه.....
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
باشه!!!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
حتماً، می باشه
حیف شد استقلال در جام حذفی باخت حالا پرسپولیس برای بدست آوردن جام کمی به مشکل خورد
تبریک به مهدی مهدوی کیای عزیز.به خاطر ایشون دوست داشتم پرسپولیس ببره با اینکه تراکتوری ام.
جای استقلال خالیه . ما که اینقدر قهرمان شدیم خسته شدیم . حالا یه بار هم شما قهرمان بشید که بعید میدونم بتونید
پاسخ ها
دشمن آبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
صبر کن جام برتر را هم نمی تونید بگیرید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
عجب!
اینقدر قهرمان شدید؟
معلومه کی تو توهمه!
پرسپولیس زلزله همینه.....
تبریک به مهدی مهدوی کیای عزیز.به خاطر ایشون دوست داشتم پرسپولیس ببره با اینکه تراکتوری ام.
پرسپولیس زلزله همینه.....
شعار های هواداران داماش بر عکس شد.
تهران عروسیه ، ما که رفتیم آسیا !!
انشا الله سپاهان هم میبرین چون خیلی تو توهم هستند...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
عزیزم برای اینکه توهمت بپره یک نگاه به جدول لیگ بنداز
پرسپولیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
دم استقلالیها گرم میزنیمشون .
بازی قشنگی بود . حق پرسپولیس برد بود.و برد
آقای تاج گفتند سه روز در نظر داریم برای فینال
اینو گفتن تا بهترین روز رو برای بازی سپاهان انتخاب کنند
ممنونم آقای تاج
شماها و دوستانتان کاری کردید که تیم ملی با ده روز اردو از کویت درجه 4 آسیا مساوی میگیره و از لبنان می بازه با شانس از قطر مساوی میگیریه
و چون نمیدونید خروجی لیگ چی باید باشه بازی ها رو هر 72 ساعت انجام می دیدد
و میگید که اروپا هم همینه ولی نمیدونید اونجا همه تیم ها در عرض کمترین زمان و با هواپیمای اختصاصی میرن و میان و مثل تیم های ایرانی در آسیا بحث انگشت نگاری و الافی الکی و بعضا فرار از زیر چرخ تریلی در فرودگاه را هم باید تجربه کنن
واقعا متاسفم که فوتبالی با 50 میلیون هوادار مسولانی امثال شما دارد
پرسپولیس زلزله
بعضی تیمها پنالتی زدن رو یاد بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
آخه داورها آنقدر تو بازي براتون پنالتي ناحق گرفتن تو پنالتي زدن حرفه اي شديد!
انشاالله تو فینال هم سپاهان رو میبریم. فقط قرمزته
مباركه
ان شاء الله قهرمان ميشه
ایول پرسپولیس
مباركه
ان شاء الله قهرمان ميشه
پرسپولیس زلزله همینه.....
ایول پرسپولیس
انگار دوباره باید سپاهان را برای بدست آوردن جام قربانی کنیم اون دفعه که خیلی حال داد
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
شما فعلا دلتون به همین فینال جام حذفی خوش باشه!
سپاهان یک کم سرش شلوغه ؛فرصت نمیکنه جواب شما رو بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
منظورت از فرصت نمی کنه 4 تا 4 تا خوردن از تیم های دست چندم عربی است؟ وای به حال زمانی که فرصت داشته باشه حتما 10 تا می خوره فعلا که آبروی فوتبال ما را برد
پرسپولیس زلزله همینه.....
پرسپولیس زلزله همینه.....
پرسپولیس زلزلههههههههههههههههه
خدا رو شکر که پرسپولیس برد. وگرنه سپاهان با تبانیهایی که انجام میده قهرمان جام حذفی هم میشد.
پرسپولیس -سپاهان
ال کلاسیکو ایران.........
پاسخ ها
مجتبی قمیا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
بالاخره یکی پیدا شد که به تیم مخالف توهین نکنه
به احترام سردار اس اسی ها خبردار
ایول پرسپولیس
خدا رو شکر که پرسپولیس برد. وگرنه سپاهان با تبانیهایی که انجام میده قهرمان جام حذفی هم میشد.
ایول پرسپولیس
ایول پرسپولیس
سپاهان فقظ برای تیمهای داخلی شیره اما در برابر تیمهای درحه سه عربی چهارتایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
هوشنگ جان همین سپاهان در چند سال گذشته آبروی فوتبال ایران رو خرید !
نگاه به حالا ننداز که مجبوره هر 3روز یک بار بازی کنه
دوست دارررررررررررررررررررررررررررررم پرسپولیس
پـــــــــــــــــــــــــــــــرســــــــــــــــــــــپــــــــــــــــــــــــــــــولـــــــــــــــــــــــــــــــــــس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
سرور استقلاله
سپاهان منتظرزلزله 6ریشتری باش پیش به سوی قهرمانی 6666666666666666666666666
پـــــــــــــــــــــــــــــــرســــــــــــــــــــــپــــــــــــــــــــــــــــــولـــــــــــــــــــــــــــــــــــس
سلام. قرمزته...............جانم پرسپوليس
فقط پرسپولیس
اگه یحیی بیش ازحد احتیاط نمیکرد وازاول بازی کریمی ونوری ونوروزی رابازی میداد کاربه وقت اضافه نمیکشید.شک ندارم
سپاهان 4 تايي آبروي فوتبالمون رو برد اميدوارم پرسپوليس نشان 6 تايي رو به شما اعطا كنه، نشاني كه آبي ها هنوز از سنگينيش نميتونن رشون رو بالا كنن
پرسپولیس بتاز که تا پیروزی فقط یک ضربه کاشته به سمت دروازه سپاهان مانده
بنظرم جالبترین نکته این بازی نقش جوانی بنام جهانبخش بود که مدافعان ملی پوش پرسپولیس رو کلافه کرده بود واگر کریمی به کمک ماهینی نیامده بود معلوم نبود چی میشد
داماش عزیز ب جمع 6 تایی ها خوش امدی
از تيم بايرن مونيخ متنفر هستم. تيم ملي آلمان هيم نفرت انگيز است. هر يك از ديگري بدتر است.
پرسپولیس بتاز که تا پیروزی فقط یک ضربه کاشته به سمت دروازه سپاهان مانده
هر وقت پرسپولیس قوی بود تیم ملی هم قوی عمل می کرد امیدوارم به روزهای خوبش برگرده
به عنوان يه استقلالي خوشحال شدم كه پرسپوليس برنده شد و اميدوارم قهرمان هم بشه.آخه دوست دارم سال آينده تيم هاي ريشه دار و قوي مثل استقلال و سپاهان و تراكتورسازي و پيروزي نمايندگان ايران در آسيا باشند.
اينجوري خيلي بهتره....مگه نه؟؟؟؟؟
امسال اتحاد سرخابی چیزی از این زرد ها باقی نمیذاره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل