بازدید 49646
روایت فضای سیاسی کشور؛ روز چهل و هشتم سال سی و پنجم انقلاب

پشیمان نیستیم، راه درست و صحیح انتخاب احمدی نژاد بود!

در حالی که تا پیش از این طرفداران یک جریان در دولت، جریان انحرافی نام داشتند. روز گذشته، سید احمدی خاتمی امام جمعه تهران از منحرفینی جدید سخن گفت، انحرافی که ممکن است به همه بچسبد! اما طرفداران دولت هم بیکار ننشسته اند و در تلاش های انتخاباتی خود به آیت الله مصباح هم رسیده اند. جبهه پایداری هم به تازگی مشکل کاندیداهای خود را پیدا کرده است!
کد خبر: ۳۱۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 31 March 2013
امروز پیش از هر مطلبی باید یادی کنیم از نماینده مجلسی که حدود یک ماهی است، روی تخت بیمارستان فیروزگر تهران خوابیده است. حجت الاسلام یحیی زاده که حدود یک ماه پیش به دلیل سکته مغزی به کما رفته است و هنوز همان در آن وضعیت به سر می برد و در این ایام از فراموش شدگان عرصه سیاسی است. شاید باز هم این عادل فردوسی پور باشد که به بهانه حضور یحیی زاده در کمیته ورزش مجلس در برنامه نود، سراغی از نماینده تفت و میبد بگیرد، به سیاستمداران چندان امیدی نیست!

اما فضای انتخاباتی کشور در ساعات اخیر با کاندیدای جدیدی آشنا شد. علی نیکزاد، وزیری که گفته می شود محبوب شخص احمدی نژاد است، وی امروز در استان زادگاه خود اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد. با حضور علی نیکزاد در انتخابات به صورت رسمی و مشایی به صورت غیر رسمی، کاندیداهای احتمالی دولت به دو نفر رسیدند و نفر سوم هم ظاهرا مهدی چمران است که در صورت عدم احراز صلاحیت مشایی جایگزین او خواهد شد. موضوعی که هنوز صحت آن تایید نشده است.

در این باره برخی می گویند که ستاد تبلیغات مشایی با حضور مقامات دولتی فعالیت گسترده خود را آغاز کرده است. شنیده ها حکایت از آن دارد که ستاد انتخاباتی مشایی زیر نظر برخی مقامات ارشد دولت، فعالیت گسترده ای را آغاز کرده اند که درخواست «استفاده از تصویر مشایی بر روی پیراهن یک دونده» موردی ساده و کم هزینه در برابر فعالیت های اصلی این ستاد است. (برخی رسانه ها مدعی شده اندحسین فاضلی دونده پیشکسوت ایرانی که اتفاقاً همشهری مشایی نیز است، در تور اروپایی دوهای نیمه استقامت و استقامت، با پیراهنی دوید که تصویر اسفندیار رحیم مشایی بر روی آن "سنجاق" شده است) 

اما موضوع احمدی نژاد و انتخابات همچنان داغ است. حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفته است که از رایی که به احمدی نژاد داده است پشیمان نیست و به صراحت گفته است که در آن مقطع راه درست و صحیح انتخاب احمدی نژاد بود. سید احمد خاتمی در این باره می گوید: 

«ما از رأی به احمدی‌نژاد پشیمان نیستیم چراکه انجام تکلیف پشیمانی ندارد و کسانی که رهبری را در سال ۸۸ تنها گذاشتند باید اعتراف به اشتباه کنند.به صراحت می‌گویم در آن مقطع راه درست و صحیح انتخاب آقای احمدی‌نژاد بود. این حسن اصولگرایان است که زمانی که نقاط ضعف را در احمدی‌نژاد دیدند، به صراحت گفتند و انتقاد کردند.

نکته جالب در میان سخنان امام جمعه موقت تهران، سخنان وی درباره انحرافی جدید در کشور است. تا چند روز پیش اگر انحراف در قالب مشایی و طرفدارانش بود، بنا به گفته سید احمد خاتمی از این به بعد هر کس در شرایط کنونی زمینه ساز مذاکره با آمریکا باشد منحرف است. وی در این باره گفته است که :

مسأله مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی یک انحراف است. هر جریانی که زمینه ساز مذاکره با آمریکا باشد، منحرف محسوب می‌شود.
البته رهبر انقلاب در سخنان خود در مشهد اظهار داشتند که من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم ، اما مخالفتی هم ندارم. این جمله رهبر انقلاب، با سخنان امام جمعه موقت تهران، تفاوت هایی اساسی دارد!

اما روحانی دیگری که در فضای سیاسی اخیر در مورد تحرکات انتخاباتی احمدی نژاد صحبت کرده است،آیت الله کعبی است، او هم معتقد است که مردم به دولت دوم احمدی نژاد یا دولت دهم جمهوری اسلامی ایران، اقبال نشان نمی دهند. وی در این باره گفته است که:

مردم در سال 84 به شعارهای اسلامی و گفتمان امام و رهبری رای دادند نه به یک جریان خاص سیاسی. مردم احمدی نژاد دولت نهم را که مولفه هایی چون پرکاری، نشاط، عقلانیت، مشورت پذیری، اسلام گرایی، عدالت گرایی و ولایتمداری داشت را می پذیرند و به احمدی نژاد دولت دهم و احمدی نژاد جریان انحرافی هیچ اقبال نشان نخواهند داد. 

اما از درون جبهه پایداری خبر می رسد که آنان مشکلات کاندیداهای احتمالی خود را یافته اند. یکی از اعضای این جبهه در باره این مشکل گفته است مشکل افرادی همچون جلیلی و لنکرانی این است که هیچگاه نمی‌آیند بگویند ما اصلح هستیم .

اما پیش از پایان بحث جبهه پایداری، بد نیست به موضع گیری برخی طرفداران دولت هم در باره سخنان آیت الله مصباح در همایش جبهه پایداری در دانشگاه شریف (که گفته می شد مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت بوده است) اشاره ای شود. این عده از طرفداران دولت، مدعی هستند در حالی که آیت الله مصباح در واکنش به طرح مکتب ایرانی، تاکید کرده است که نباید ایرانی بودن جای اسلامی بودن ما را بگیرد، به سخنی از رهبر انقلاب در جلسه دوم خود با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استناد می کنند و می گویند رهبری در آن دیدار اظهار داشته اند:

«که بنده معتقد نیستم که این ها بخواهند مکتب ایران را در مقابل اسلام قرار دهند با توجه به اینکه هیچکس مثل این دولت اسم امام زمان و فاطمه زهرا(س) را در مجامع جهانی فریاد نکرده است».

لذا اینگونه نتیجه می گیرد که یا سخنان رهبر انقلاب به گوش آیت الله مصباح رسانده نمی شود و یا واقعا تناقضی در این بین هست.

در این میان محسن رضایی به عنوان کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری، همچنان در سخنرانی های خود از تلاش برای برنامه محوری و احیای اقتصاد ایران سخن می گوید. وی که در ایام نوروز خود را در شهر های حماسه ساز، اما محروم کشور در جنوب و غرب گذراند، خطاب به مردم این دیار گفت :آن‌گونه که کشور چین طی 10 سال توانسته 600 میلیون نفر از جمعیت خود را به قشر پر درآمد تبدیل کند چگونه ما نتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده این کار را انجام دهیم.

وی  بااشاره به توان ایرانی افزود: مگر ما چه می‌خواهیم داشته باشیم تا به اقتصادمان رونق دهیم که نداریم؟ نیروی کار؛ منابع و ابزار یا چه چیز دیگر.رضایی یادآور شد: همه چیز داریم ولی علت وجود مشکل در اقتصاد ما این دو مورد است یکی این که افراد در کشور ما سر جای خود نیستند یعنی شایسته سالاری کمرنگ است و دوم این‌که ما در کشور برنامه نداریم، عده‌ای فقط شعار می‌دهند هر چند دلسوزند ولی آرزوهایشان را در قالب شعار بیان می‌کنند و در عمل به نتیجه نمی‌رسند.
ر
رضایی خاطر نشان کرد: من امروز آمدم تا مردم را به جهاد بزرگ اقتصادی فرا‌بخوانم و  همان‌طور که قوم لر در همه شرایط به درد انقلاب خوردند در صحنه جهاد اقتصادی نیز وارد عمل می‌شوند و‌ به کمک اقتصاد می‌شتابند.وی افزود:من دنبال ریاست نیستم ریاستی که این‌همه تحریم، کاهش ذخایر ارزی و‌ مشکلات عدیده دیگر دارد بی‌معناست و جهاد اقتصادی پر‌معناترین چیز است. 
وی همچنین به کار جمعی و دوری از تک روی اشاره کرد و گفت :

هم‌چنین حماسه اقتصادی در گرو وحدت شکل می گیرد و با جنگ و جدال حاصل نمی‌شود، کار جمعی و پرهیز از تک روی راه پیشرفت اقتصاد است و نیز استفاده از تجارب شخصیت‌های مختلف در خلق حماسه اقتصادی ضروری است. وی  ضعف در سیستم اداری را ناشی از انتصاب‌ها‌ی نامتناسب با تخصص دانست و گفت: هر‌کس باید سر‌جای خود متناسب با تخصص و تبحر به‌کار گرفته شود و تمام توانمندی‌های ملت ایران در همه عرصه‌ها باید بسیج شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل