بازدید 21673

اردوغان مدارک «بگم بگم» خود را جمع کرد

«بگم بگم» اگر چه اصطلاحی کاملا ایرانی است، اما در ترکیه هم نخست وزیر این کشور،اعلام کرده است که مدارک زیادی را برای روزی که ممکن است لازم باشد،بگم بگم صورت بگیرد جمع آوری کرده است. اما جدا از این مساله احیای روابط آنکارا و تل آویو، وحشت به جان حماس و البته خالد مشعل انداخته است. آیا خالد مشعل دوباره ناچار است به آغوش ایران بر گردد؟
کد خبر: ۳۱۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵ 28 March 2013
به تدریج ماجرای معذرت خواهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رجب طیب اردوغان وارد فاز جالبی می شود و ظاهرا نمایندگان پارلمان ترکیه ادعای معذرت خواهی نتانیاهو را باور نکرده اند و اردوغان ناچار شده اعلام کند که در این باره هم شاهد دارد و هم مدارکی د این زمینه جمع آوری کرده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه خطاب به قانونگذاران ترکیه، جزئیات مکالمه تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را افشا کرده است. وی ظاهرا در مورد این مکالمه محکم کاری کرده است و با گرفتن شاهد و مدرک سازی سعی کرده که اگر بنا بر این شد که بگم بگمی در میان باشد بتواند از شاهد ها و مدارک مستند خود در این زمینه استفاده کند.

به گزارش تابناک، نخست وزیر ترکیه در این باره گفته است که اولا در حضور باراک اوباما با نتانیاهو تلفنی صحبت کرده و رئیس جمهور آمریکا شاهد این مکالمه بوده است. اما نتانیاهو پیش از صحبت با اردوغان خواسته است که با اوباما صحبت کند. مکالمه ای که اردوغان معتقد است از محتوای آن خبری ندارد.

اردوغان ادامه داده است که ابتدای من و نتانیاهو در مورد متن معذرت خواهی وی صحبت و این متن را نهایی کردیم و در حالی که اوباما شاهد این مکالمه بود،همزمان مکالمه را ضبظ و سخنان هر سه نفر را نیز ثبت می کردیم. وی گفت این فرایند کاملا سالم انجام شد.

جمع آوری مدرک و گرفتن شاهد برای معذرت خواهی نتانیاهو، به این خاطر است که برخی مدعی هستند معذرت خواهی از سوی نتانیاهو صورت نگرفته است و همه این اخبار یک بلوف خبری بوده است، تا این دو نخست وزیر به توصیه رئیس جمهور آمریکا گوش کرده و روابط خود را احیاء کنند. اما شاید روزی فرا برسد که اردوغان هم مجبور شود برای افشاگری یا به اصطلاح ایرانی ها فرایند بگم بگم، نوار مکالمه ضبط شده و معذرت خواهی نتانیاهو را رسانه ای کند. اگر معذرت خواهی در کار باشد.

اردوغان همچنین اضافه کرده که با معذرت خواهی نتانیاهو فرایند صلح خاورمیانه وارد مرله جدیدی خواهد شد و وی آغاز این مرحله جدید را با خالد مشعل هم در میان گذاشته است.

علاوه بر اینکه برای برخی از مقامات ترکیه تردید وجود دارد که نتانیاهو معذرت خواهی کرده باشد و آنان این ادعاها را نمایشی  بین اوباما، اردوغان و نتانیاهو می دانند، مساله اصلی اکنون رویکرد جدید ترکیه در قبال رژیم اسرائیل و وضعیت گروه هایی چون حماس است. حماس که تمام امید خود در ماه های اخیر متوجه ترکیه و مصر کرده، نگران این است که با احیای روابط آنکارا و تل آویو، آنان بازنده اصلی تحولات اخیر خاورمیانه باشند. مساله ای که دیر یا زود سران حماس با آن مواجه خواهند شد و دوباره مجبورند به آغوش ایران بر گردند!


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل