بازدید 9040

مسافرین آجیل، فرش و کوفته تبریزی را فراموش نکنند

از جمله شهرهای باستانی که این روزها میزبان میهمانان بسیاری از اقصی نقاط کشور است شهر تبریز می باشد، بزرگترین بازارچه سرپوشیده جهان، مقبره شعرا، استخر ملت، ارگ علی شاه و مسجد کبود جز جاذبه های این شهر می باشد.
کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳ 23 March 2013
آغاز سال جدید و شروع فصل بهار در کشور ایران از دیر باز همواره با شور و حال خاصی است، مردم کشور مان از مدت ها قبل خود را برای این نو شدن آماده می کنند و خود را با آیین ها و مراسمات مخصوص این جشن کهن همراه می کنند تا به استقبال بهار بروند.

به گزارش «تابناک»، دید و بازدید یا به عبارتی صله رحم جز لاینفک این عید باستانی است، اما عید نوروز و تعطیلات عید علاوه بر دید و بازدید فرصت مناسبی برای سفر و گردشگری نیز است. کشور پهناور و چهارفصل ایران، هر گوشه اش دارای جاذبه های گردشگری زیبایی است که می تواند میزبان تک تک ایرانیان در جای جای این عرصه باشد.

گردشگری یکی از جذاب ترین و مهیج ترین کار هایی است که هر کسی می تواند به فراخور توان خود از آن بهره مند شود از سوی دیگر گردشگری ریشه  در تمدن اسلامی و ملی ایران نیز دارد به طوری که وقتی با دقت به سفرنامه هايى كه به جاى مانده نگاه شود به اين نتيجه مى رسيم كه آنچه از قرن نهم تا قرن چهاردهم میلادی وجود دارد, سياحت مسلمانان است به كشورهاى خاورميانه و خاور دور, مانند: ژاپن و آفريقا و اروپا.

 جهانگردان مسلمان گزارش سفر خويش را در كتابهاى جغرافيائى و يا در تحقيقات تاريخى و عقيدتى ارائه داده اند. و در اين دوران خبرى از رفت و آمد سياحان اروپايى و مردمان غرب مسيحى نيست. و گويا آنان هيچ گونه علاقه اى به گردشگرى نداشته اند. گاه گاهى به يك جهانگرد و تاجر يهودى غربى در بلاد شرق بر مى خوريم. از قرن پانزدهم به بعد, بويژه در قرن هفدهم مى بينيم كه جريان گردشگرى به طور دقيق به عكس جريان يافته است. جهانگردان مهم را غربيان تشكيل مى دهند كه به سرزمينهاى شرق روى آورده و گزارشهاى گوناگونى از آداب, ميراث فرهنگى, شيوه هاى حكومتى, اجناس و محصولات شهرهاى اسلامى داده اند و خبرى از جهانگردان مسلمان نيست و يا اگر رهله هائى وجود دارد, در محدوده سفر حج و از منطقه اى اسلامى به منطقه اى ديگر است

گردشگری علاوه بر ایجاد روحیه شاد و مزایای تفریحی فواید زیادی نیز به همراه دارد از جمله ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار است. سرزمین کهن ایران جز معدود کشور هایی است که می تواند اکثر انتظارات گردشگری را فراهم کند.

از جمله شهرهای باستانی که این روزها میزبان میهمانان بسیاری از اقصی نقاط کشور است شهر تبریز می باشد، بزرگترین بازارچه سرپوشیده جهان، مقبره شعرا، استخر ملت، ارگ علی شاه و مسجد کبود جز جاذبه های این شهر می باشد.

علیرضا منادی سفیدان، عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به جاذبه های این شهر گفت: تبریز خواستگاه و مهد علمای بزرگ دینی و اسلامی بوده و از نظر دارا بودن آثار تاریخی از شهرهای زیبای ایران است.

منادی ، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری تبریز گفت: از نقاط دیدنی شهر می‌توان به تالار مشروطیت اشاره کرد که تاریخ مشروطیت و دوره قاجار را به خوبی نشان می‌دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: از نقاط دیدنی دیگر شهر می‌توان به موزه شهر، موزه قرآن و فرش و همچنین بناهای زیبایی همچون مقبره شعرا، استخر ملت، ارگ علی شاه و مسجد کبود که از آثار دیدنی شهر تبریز به شمار می‌روند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برای مسافران نوروزی در شهر تبریز اقامتگاه‌ هایی تهیه شده که به پارک‌های ویژه مسافرین معروف بوده و می‌توانند در آنجا اسکان یابند.

منادی به نقاط دیدنی دیگر شهر تبریز اشاره و اظهار داشت: تبریز دارای یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا بوده که بسیار طویل و از نقاط دیدنی شهر محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تبریز را مهد علمای بزرگ دینی دانست و تاکید کرد: علامه جعفری، علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه سید محمد حسن الهی و غیره در صد سال اخیر از تبریز به پاخواسته‌اند، لذا این شهر از لحاظ دینی زبان زد خاص و عام است.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: مسافرین نوروزی جنگل‌های زیبای ارس باران، آجیل، فرش و کوفته تبریزی را فراموش نکنند و در پایان نیز سال خوشی را برای تمامی مردم ایران از خداوند متعال آرزومندم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل