بازدید 3424

مرگ دو بيمار بر اثر تزريق داروی چينی کذب است

کد خبر: ۳۰۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۷ 20 February 2013
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با رد مرگ دو بیمار در یزد ناشی از تزریق پنی سیلین‌های چینی را رد کرد.

به گزارش مهر، سیدجلیل میرمحمدی با بیان اینکه پنی سیلین چینی در بازار وجود ندارد، اظهار داشت: شایعاتی در خصوص مرگ دونفر در یزد بر اثر تزریق پنی سیلین چینی مطرح شده است که این موضوع صحت ندارد و هیچ مرگی بر اثر تزریق دارو گزارش نشده است.

وی ادامه داد: اخیرا مرگ یک خانم و کودک دو ساله‌ای در یزد گزارش شده است و به دلیل اینکه به شایعات در این زمینه خاتمه دهیم خودم شخصا پیگر این موضوع بودم که خوشبختانه علت مرگ تزریق پنی سیلین نبوده است.

وی تصریح کرد: تمام داروهای پنی سیلین دارای کیفیت خوب و بالایی است که در داخل کشور تولید می‌شوند و اصلا هیچ نوع داروی پنی سیلین چینی در بازار ایران وجود ندارد.

میرمحمدی اضافه کرد: ماده اولیه پنی‌سیلین در داخل کشور تولید می‌شود و توزیع پنی‌سیلین چینی در کشور شایعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ‌ گونه دارویی در یزد منجر به مرگ بیماران نشده است بیان داشت: برای پایان دادن به شایعات، علت مرگ اصلی این بیماران در دست بررسی است که تا پایان ماه اعلام خواهد شد.

میرمحمدی با بیان اینکه حساسیت به داروی پنی سیلین در همان دقایق اولیه مشخص می شود افزود: مرگ کودک ۲ ساله به خاطر حساسیت به پنی سیلین نبوده است چرا که کودک داروی پنی سیلین را دریافت کرده و فردای آن روز دچار مرگ شده است.

وی با اشاره به اینکه علت مرگ کودک دوساله نیز در دست بررسی است یادآور شد: تا ۲۵ روز آینده نیز دلیل مرگ این کودک مشخص می‌شود.

ميرمحمدي گفت: مسائلی که در این زمینه در بین مردم شنیده می شود تنها شایعه است و من آن را صد در صد تکذیب می کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی