اجتماعی »
چیپس و بیسکویت ضریب هوشی را کاهش میدهد
کد خبر: ۲۹۹۰۱۴
| | 2730 بازدید
تحقیقات علمی حاکی است مصرف چیپس و بیسکویت میزان ضریب هوشی کودکان را کاهش میدهد.
به گزارش فارس به نقل از نشریه اپیدمیولوژی اروپا، محققان استرالیایی در جریان تحقیقات علمی خود به نتایج جدید و خطرناکی درباره مواد غذایی و شیرینیهای صنعتی و تأثیر آن بر کودکان رسیدند که در دوره معاصر مصرف این مواد غذایی به طرز هولناکی افزایش یافته است.
این تحقیقات حاکی است: کودکانی که رژیم غذایی سالمی را در سنین اولیه دنبال میکنند چه بسا میانگین هوش آنها بیشتر از کودکانی است که به خوردن مواد غذایی صنعتی و ناسالم عادت کردهاند زیرا این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی چربیهای اشباع شده و شکر است.
این تحقیقات از بیش از 7 هزار کودک انجام شد تا تأثیر رژیم غذایی بر میانگین هوش کودکان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
محققان ارتباط بین عادتهای غذایی کودکان در شش و 15 ماهگی و دو سالگی و میانگین ضریب هوشی آنها در هشت سالگی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
این تحقیقات محققان استرالیایی نشان داد: کودکانی که تا شش ماهگی از شیر مادر استفاده کردند و سپس یک رژیم غذایی سالم را از 15 ماهگی تا دو سالگی به طور منظم دنبال کردند و در رژیم آنها برخی مواد غذایی مثل لوبیا، پنیر، سبزی و میوهها گنجانده شده بود، از میانگین ضرب هوشی بالاتری برخوردار بودند اما کودکانی که یک رژیم غذایی منظم مبتنی بر مواد غذایی ناسالم نظیر چیپس، بیسکویت، شکلات، شیرینیها و نوشیدنیهای گازدار را در طول دو سال اول زندگی خود داشتند، میانگین ضریب هوشی آنها در هشت سالگی پایینتر بود.
به گزارش فارس به نقل از نشریه اپیدمیولوژی اروپا، محققان استرالیایی در جریان تحقیقات علمی خود به نتایج جدید و خطرناکی درباره مواد غذایی و شیرینیهای صنعتی و تأثیر آن بر کودکان رسیدند که در دوره معاصر مصرف این مواد غذایی به طرز هولناکی افزایش یافته است.
این تحقیقات حاکی است: کودکانی که رژیم غذایی سالمی را در سنین اولیه دنبال میکنند چه بسا میانگین هوش آنها بیشتر از کودکانی است که به خوردن مواد غذایی صنعتی و ناسالم عادت کردهاند زیرا این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی چربیهای اشباع شده و شکر است.
این تحقیقات از بیش از 7 هزار کودک انجام شد تا تأثیر رژیم غذایی بر میانگین هوش کودکان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
محققان ارتباط بین عادتهای غذایی کودکان در شش و 15 ماهگی و دو سالگی و میانگین ضریب هوشی آنها در هشت سالگی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
این تحقیقات محققان استرالیایی نشان داد: کودکانی که تا شش ماهگی از شیر مادر استفاده کردند و سپس یک رژیم غذایی سالم را از 15 ماهگی تا دو سالگی به طور منظم دنبال کردند و در رژیم آنها برخی مواد غذایی مثل لوبیا، پنیر، سبزی و میوهها گنجانده شده بود، از میانگین ضرب هوشی بالاتری برخوردار بودند اما کودکانی که یک رژیم غذایی منظم مبتنی بر مواد غذایی ناسالم نظیر چیپس، بیسکویت، شکلات، شیرینیها و نوشیدنیهای گازدار را در طول دو سال اول زندگی خود داشتند، میانگین ضریب هوشی آنها در هشت سالگی پایینتر بود.
گزارش خطا