بازدید 43036
گزارش «تابناک» از ابعاد تازه یک پرونده

کشف ۲۷ قربانی تازه در پرونده چهار زورگیر پایتخت!

این زورگیری‌ها عمدتاً در محدوده هفت تیر، سهروردی و یوسف‌آباد انجام می‌گرفته و سارقان با سرعت‌ عمل در کارشان، امکان واکنش سریع و مناسب را از قربانیان می‌گرفتند... در مواجهه حضوری شکات و متهمین، قربانیان زورگیران را شناسایی کردند و سارقین نیز جرایمشان را پذیرفتند؛ بنابراین، احتمالاً با دستور مقام قضایی، تصاویر این متهمان بدون پوشش در روزنامه‌ها منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹ 07 January 2013
پرونده چهار زورگیر معروف که انتشار فیلمشان، اسباب وحشت عمومی را فراهم ساخته بود، در حالی منجر به صدور احکام اعدام و حبس‌های طویل‌المدت شد که به تازگی ۲۷ قربانی دیگر این متجاوزان به امنیت عمومی شناسایی شدند تا جرایم این متهمان از گستره بیشتری برخوردار شود.

به گزارش «تابناک»، پس از رسیدگی به پرونده چهار زورگیر خشن معروف ـ که انتشار فیلمی از زورگیری‌شان، موج تازه‌ای از برخورد‌ها با این قبیل جرایم تهدیدکننده امنیت عمومی را به راه انداخت ـ‌ و به موجب حکم صادره، دو نفر از متهمان به اعدام محکوم شدند و دو نفر دیگر آنان، افزون بر محکومیت به ده سال حبس، هر یک به پنج سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق نیز محکوم شدند؛ امید که این احکام محکم در صورت استمرار، بازدارنگی لازم را داشته باشد.

بنا بر این گزارش، پیش و پس از اعلام احکام قضایی از سوی دادگاه انقلاب، ۲۷ شاکی ـ که قربانی زورگیری این چهار تن شده بودند ـ با رفتن به دادسرا، اعلام کردند که اموالشان به دست این اشخاص دزدیده شده و شمار شکات این پرونده رو به فزونی گذاشته است؛ بنابراین، این رخداد، گفته‌های چهار متهم، مبنی بر این که برای یک یا دو بار بوده و یا آن که در راستای هزینه‌های ضروری عمل بستگانشان و نظایر اینها، اقدام به زورگیری کرده‌اند، به چالش کشید و مشخص شد، این اشخاص کاملاً حرفه‌ای این سلسله زورگیری‌ها را انجام داده‌اند.

در این باره باید گفت، این زورگیری‌ها عمدتاً در محدوده هفت تیر، سهروردی و یوسف آباد رخ می‌داده است، به گونه‌ای که دزدان با سرعت‌ عمل در زورگیری، امکان واکنش سریع و مناسب را از قربانیانشان می‌گرفتند و با ادامه کارشان، به ترس و وحشت در قلب پایتخت دامن می‌زدند.
ناگفته نماند که این جسارت در زورگیری‌های سریالی در مرکز تهران و به دام نیفتادن آنان در بیشتر موارد، حکایت از تسلط این عده بر کارهای مجرمانه‌شان داشته است.

این گزارش می‌افزاید، در رویارویی حضوری شکات و متهمین، قربانیان زورگیران را شناسایی کردند و سارقان نیز جرایم خود را پذیرفتند؛ بنابراین، احتمالاً با دستور مقام قضایی، تصاویر این متهمان بدون پوشش در روزنامه‌ها منتشر خواهد شد تا اگر شکات دیگری برای این پرونده هستند، موفق به شناسایی آنان و مراجعه برای طرح شکایت خود شده و ابعاد جرایم این چهار زورگیر دقیق‌تر شود. بر همین مبنا در روزهای آینده ـ احتمالاً ـ شکایات تازه برای این پرونده اعلام وصول خواهد شد.

ذکر این مهم لازم است که این زورگیران، نخستین بار هنگامی مورد توجه قرار گرفتند که فیلم زورگیری خشن آن‌ها با دوربین مداربسته ساختمانی ضبط و در رسانه‌های آنلاین منتشر شد. به دنبال آن، این واقعه با واکنش برخی نمایندگان مجلس، رئیس دستگاه قضا و مسئولان ارشد نیروی انتظامی همراه و در فاصله‌ای نه چندان طولانی، هر چهار زورگیر دستگیر شدند و در ادامه نیز سلسله برخوردهایی با زورگیران و اراذل محلات تهران صورت پذیرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹۴
انتشار یافته: ۴۱
تا حکم اجرا نشود زور گیری خشن کاهش پیدا نمیکند .
در موارد متعدد قبلی که فیلم زورگیری آنها در اینترنت پخش نشده بود چرا با سرعت عمل نسبت به دستگیری این زورگیران اقدام نشده بود!
خدا پدر کسی که این فیلم رو پخش نمود بیامرزد و ....
فقط بفکر پایتخت نشین ها هستید !!!فقط اسم اونا رو میارید...بیایید ببینید در شهرهای کوچک جه خبره...
تازه نیروی انتظامی گفته که فیلمبردار این فیلم را بازداشت کرده، حالا به چه اتهامی معلوم نیست؟ اگه این فیلم منتشر نمی شد که این قربانیان شکایتشان مسکوت می ماند و معلوم نبود که این زورگیران حرام لقمه تا که به کارشان ادامه می دادند.
پاسخ ها
اهالی اپارتمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
آقای حمید رضا فیلم این زور گیری فیلمبردار نداره بلکه با دوربین نصب شده در آپارتمان فیلم برداری شده.
فقط اعدام است که جلوی زورگیری را میگیرد
اگر به غیر از این بود باید زورگیری نداشتیم
اعدام هر چهار نفرشون
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
حالا اعدامشان کنیم در رسانه های غرب و اهیبتا که ایران جوخه های اعدام راه انداخته حقوق بشر وای وای وای بیا حالا جواب بده.
من نيز قرباني زورگيري خشن شدم كه با اصابت چند ضربه چاقو توسط سه نفر تا سر حد مرگ رفتم و پس از كلي پيگيري هيچ نتيجه اي حاصل نشد لطفا با اين موجودات خبيث با شدت تمام و بدون مماشات برخورد قهر آميز كرده و جامعه را از لوث وجودشان پاك كنيد.
خب معلوم بود که هدف از دزدی رفع احتیاجات اینان نبوده است،پس چرا من و امثال من برای رفع احتیاجات ضروریمان(باور کنید خیلی ضروری است)دست به این جنایت ها نمیزنیم؟؟؟؟اینها فک میکنند دارند بچه گول میزنن و من هم با حکم اعدام اینان موافقم و امیدوارم درس عبرتی باشد برای سایر زور گیرها
انتشار دهنده این فیلم باید مورد تقدیر شدید قرار بگیرد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
دقیقا باید مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرد تا هرکی زورگیری دید فیلم بگیره و زورگیران زودتر دستگیر بشن!
فقط اعدام علني ميتواند كمي پيشگيري كند همين
هر چهار نفر شون و برای عبرت دیگران اعدام کنند
پاسخ ها
سید حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
راستی بد نیست آنهایی را که باعث بیکاری جوانان هستند را هم یک کوچیک گوشمالی بدید.
باز هم از این موارد هست ولی چون فیلمی ازش نیست کسی توجه نمی کنه
این افراد چه اونایی که قمه و چاقو رو بدست میگیرن یا اونایی که فقط اینا رو کمک میکنن ( منظورم همون کسایی هستن که گفتن باید زندانی بشن ) همشون رو باید اعدام کرد . چون نتیجه کارشون یچیزی هست و با علم به اینکه چیکار میکنن اینکارو شروع کردن . درضمن باید از مسئولان پرسید چرا تا موقعی که موضوع رسانه ای نشه کارا زود انجام نمیشه ؟؟ توی کلانتری ها پر هست از این شکایت ها.
نتایج نشان داده است که در بیشتر موارد اعدام جایزگین مناسبی جهت درست عبرت سایرین نشده است تا زمانی که فکر مناسب و ریشه یابی قوی در خصوص این گونه موارد نشود افراد سودجو به دنبال این جور برنامه ها هستند . برای آنها به مانند تفریح می ماند . لازم به ذکر است گشت های عملیاتی که نیروی انتظامی به صورت دوره ای گذاشته جوابگوی نیاز جامعه نبوده و می بایست تیزبینانه تر و دقیق تر به این جور عملیاتها بنگرند - بهتر نیست به جای در نظر گرفتن شرایط قربانیان حادثه - به فکر حل مشکل به صورت عمیق باشیم ؟
در كشور ما سالانه بين هفتاد هزار تا هشتاد هزار نفر از افراد بي گناه قرباني تصادفات رانندگي مي شوند حالا اگر به جاي آن بي گناهان در هر سال صد نفر از اين موجودات پليد از جامعه ما كم شوند چه اتفاقي مي افتد؟ پيشنهاد مي كنم در اعدام اين گونه افراد قصور نكنيد چرا كه سه يا چهار نفر از اينها مي توانند امنيت را از شهري بگيرند و در جامعه آنچنان خوفي ايجاد كنند كه همگان گمان كنند امنيت از جامعه رخت بسته است.
اینکه بعد از پخش فیلم این برخورد با مجرمان صورت گرفت هم باعث خوشحالی است هم ناراحتی. خوشحالی از آن جهت که تکنولوژی کار مجرمان را سختتر می کند. نا راحتی ازآن جهت که معلوم می شود بدون فشار افکار عمومی آنها به کار خود ادامه میدهند
کدام التماس یانصیحت درمقابل زورگوئی اثرداشته که بازهم لازم باشدامتحان شود؟ کسانی که ازاعدام این افراد ناراحت میشوندبایستی یکبارخودیا اعضائ خانواده شان زیرساطوروشمشیر وعربده های این افرادقراربگیرندتابه عمق فاجعه پی ببرند.العین بالعین.
اعدام برای اینها کم است اینها را باید محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه کنند تا هر لحظه زندگی شان آرزوی هزار بار مرگ کنند.باید طوری رفتار کنند که کسی حتی فکر زورگیری هم به سرش خطور نکند.
کمتررین حکم برای زورگیری و سرقت مسلحانه باید قطع ید باشد
بايد با سرعت بيشتر وفوي تر با مجرمان برخورد فاطع كرد وازحق مردم دفاع كرد....
فکر کنم از وقتی دستگاه قضا اعلام کرد حمل سلاح سرد حکمش اعدامه دیگه فکر نکنم کسی جرات زورگیری به سرش بزنه البته پس از اجرای این حکم
خواهش میکنم محکم تر و قاطعانه بر خورد کنید
هر روز حوادث مشابهی را شاهدیم
اوباشگری حق آسایش در زندگی را از انسانها سلب میکند.
شاید اگر اين فيلم منتشر نشده بود چه بسا اين افراد دستگير هم مي شدند ولي پس از يك دوره حبس به كارهايشان ادامه مي دادند
به نظر من مشکل اصلی اقتصادی و بی کاری است
تا این مشکلات برطرف نشود با اعدام کردن چند نفر به جایی نمیرسیم
پلیس و دستگاه قضایی بیشتر از اینها باید احساس مسوولیت کنند. در ضمن:
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستمکاری بود بر گوسفندان
نیروهای تامین امنیت اجتماع وظیفه دارند در جهت روشنگری مردم جامعه حد اقل جزعی از مسائل را که موجب رعب هم نشود با مردم در میان گذاشته بله زودتر این اراذل گرفتار مردم و نیروهای انتظامی گرند اگاهی مردم یقینا بهتر از نا اگاهی مردم نتیجه میدهد چون بعضیها حاضرند حتی افتخاری برای امنیت جامعه همکاری نمایند
"ناگفته نماند که این جسارت در زورگیری‌های سریالی در مرکز تهران و به دام نیفتادن آنان در بیشتر موارد، حکایت از تسلط این عده بر کارهای مجرمانه‌شان داشته است. این نمیتونه ناشی از کمبود ناظر بر این امور باشد؟
یعنی قراره دوباره دادگاه تشکیل بشه و باز چند ماه حکم عقب بیفته تا یواش یواش فراموش بشه
اشكال كار ما اين است كه آنقدر وقت تلف مي كنيم تا يك حكم اجرا كنيم كه تنور اخبار سرد مي شه اگر مثل كشور تركمنستان يك روزه اين جور نامرديها رو حكم بديم و اجرا كنيم هيچ كسي جرا نمي كنه تو كشور ما اين كارها رو بكنه ولي افسوس
اينطور مواقع تا رسانه ها تخلفات را آشكار مينمايند سريعا رسيدگي مي كنند از جمله اين مورد. آيا زور گيرها و قمه كش ها همين 4 نفر ميباشند ، پس بقيه موارد چه مي شود . متاسفانه رسيدگي به چنين موارد، ادواري و مسكن وار مي باشد و بصورت مستمر و قاطع اجرا نمي شود ، ادواري از آن جهت كه گاهي با متكديان، مواد فروشان ، اراذل اوباش و . . . (رهرو آن است كه آهسته پيوسته رود).
من یه نظری دارم که شاید با نظرات دیگران کمی تفاوت داشته باشد و اونم اینه که همانطور که در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تا بحال اعدام نتونسته کارساز باشه در برخورد با این جرایم هم حتما همینطوره چه بسا یه مدت کم جرایم ایندست کم میشه ولی بعد از گذشت زمان دوباره اوج میگیره به نظرم بهترین راه زندانی کردن این افراد در شرایط بسیار سخته چون طرف بعد از سپری کردن یک دوره زندان سخت و پس از آزاد شدن علاوه بر اینکه بدنبال این خلاف نمیرود بلکه با بازگو کردن آن نزد امثال خود باعث ایجاد رعب و وحشت در دل انان و ریشه کنی این معضل در جامعه خواهد شد.
بايستي نيروي انتظامي در برخورد با زورگيران آزادي عمل کامل داشته باشد هرچه مجازاتشان سنگين تر و علني تر باشد بهتر است
این نوشته (خبر) بسیار با تاسف باید بگم ، نشون میده که تا در خصوص موضوعات زورگیری یا موارد بزه کاری خشن دیگه فیلم یا موج خبری ایجاد نشه، پیگیری جدی نمی شوند و این بسیار وحشتناک است. انتظار بیشتری از نهادهای امنیتی و انتظامی میره. این نوع موضوعات خیلی مهمه
زورگیرها اصولا عقده های فرو خفتشونو بر سرمردم خالی میکنتد وگرنه خیلی راه های دیگه برای پول در آوردن از راه ساده و خلاف هست که به مردم هم صدمه نمیزنه من نمیدونم این همه راه ساده هست برای پول در آوردن از راه خلاف چرا این بی شعورا از خونه مردم میرن بالا زن و بچه مردم را به وحشت میندازن یا تو خیابون از زن و بچه مردم زورگیری میکنند که این همه هم دردسر داره براشون؟ فقط باید مشکل را در ریشه روانی قضیه جستجو کرد
ولی انگار گفته بودن این فیلم نباید منتشر می شد ...اگه منتشر نمی شد که کسی کاری نمیکرد
حالا كه شكات بيشتر شدن حکم اولیه باید تغییر کند و زودتر اعلام و اجرا کنن تا درس عبرت بشه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج