خوانده میشوید:
چرا تنها مردم باید هزینه این همه آلودگی را بپردازند؟
گویا، این تنها «مردم» هستند که هزینه ناشی از آلودگی هوا را میپردازند! در حالی که سالانه شرکتها و سازمانها با فروش خودرو، سود فراوانی میبرند، ولی در روزهای تشدید آلودگی، این تنها مردمند که هزینه آلودگی هوا را میپردازند؛ اما چرا چنین است؟ این خبر با دیدگاههای شما کامل خواهد شد.
در هفتههای گذشته، بار دیگر آلودگی هوا، تهران و چند شهر دیگر را به تعطیلی کشاند؛ پدیدهای که در چند سال اخیر، جز راهکارهای خندهداری چون آب پاشی، مه پاشی، نصب فنهای تهویه و... همچنین تعطیلی شهر و اجبار به در خانه نگه داشتن خودروهای شخصی برای آن دیده نشده است و بدتر از آن، مشکل آلودگی برخی شهرهای غربی کشور است که کمتر مورد توجه همگانی قرار میگیرد.
به گزارش «تابناک»، در حالی که مردم در این چند ساله، شاهد اقدام کارآمدی برای حل این معضل نبودهاند، بارها پدیدههایی چون پلاک شدن بیرویه خودروی شخصی با استانداردهای ناکافی و همین طور پدیده فروش روزانه طرح ترافیک روبهرو بودهاند که درآمد بالایی برای سازمانهای ذینفع در این ماجرا به همراه داشته است.
در کنار درآمد حاصل از فروش محصولات و خدماتی که باعث تشدید پدیده آلودگی هوا در دراز مدت میشود، هزینه ناشی از آلودگی هوا، همواره از جیب مردم پرداخت میشود. جدا از آلودگی هوا که سلامت مردم را تهدید میکند و بزرگترین هزینهای است که مردم میپردازند، هزینههای گوناگون دیگری چون انواع جریمههای نقدی و مسائلی چون اجبار به در خانه ماندن خودروهایی که هر شهروند هزینه یک سال بیمه، عوارض و مالیات آن را پرداخته، همه و همه هزینههایی است که از جیب شهروندان پرداخته میشود.
* چرا نباید غرامت حاصل از این بیتدبیری از جیب آنهایی برود که از این راه سود میبرند؟ برای نمونه، تنها در نظر گرفتن غرامت برای افرادی که از این آلودگیها دچار بیماری شدهاند، میتواند گوشهای از هزینههای این پدیده را میان مردم و دولت تقسیم کند.
* تاثیر این مسأله بر اقتصاد شهرها چگونه است؟
*در این باره باید گفت؛ شرکتها و کارخانهها و بازاریهایی که به دلیل این مسأله در این روزها تعطیل میشوند هم مانند مردم در پرداختن بخشی از این هزینهها سهیمند؛ شما از آلودگی هوا و پیامدهای آن چه ضررهایی کردهاید؟
* شهروندان در این میان چه چارهای دارند؟
* از دانشگاهها، رسانهها و نخبگان چه انتظاری دارید؟
* نهادهای متولی چه میتوانند و چه باید بکنند؟
به گزارش «تابناک»، در حالی که مردم در این چند ساله، شاهد اقدام کارآمدی برای حل این معضل نبودهاند، بارها پدیدههایی چون پلاک شدن بیرویه خودروی شخصی با استانداردهای ناکافی و همین طور پدیده فروش روزانه طرح ترافیک روبهرو بودهاند که درآمد بالایی برای سازمانهای ذینفع در این ماجرا به همراه داشته است.
در کنار درآمد حاصل از فروش محصولات و خدماتی که باعث تشدید پدیده آلودگی هوا در دراز مدت میشود، هزینه ناشی از آلودگی هوا، همواره از جیب مردم پرداخت میشود. جدا از آلودگی هوا که سلامت مردم را تهدید میکند و بزرگترین هزینهای است که مردم میپردازند، هزینههای گوناگون دیگری چون انواع جریمههای نقدی و مسائلی چون اجبار به در خانه ماندن خودروهایی که هر شهروند هزینه یک سال بیمه، عوارض و مالیات آن را پرداخته، همه و همه هزینههایی است که از جیب شهروندان پرداخته میشود.
* اما چرا همه این هزینه ها باید از جیب شهروندان پرداخته شود؟
* تاثیر این مسأله بر اقتصاد شهرها چگونه است؟
*در این باره باید گفت؛ شرکتها و کارخانهها و بازاریهایی که به دلیل این مسأله در این روزها تعطیل میشوند هم مانند مردم در پرداختن بخشی از این هزینهها سهیمند؛ شما از آلودگی هوا و پیامدهای آن چه ضررهایی کردهاید؟
* شهروندان در این میان چه چارهای دارند؟
* از دانشگاهها، رسانهها و نخبگان چه انتظاری دارید؟
* نهادهای متولی چه میتوانند و چه باید بکنند؟
دیدگاههای خود را در پاسخ به این پرسشها با ما در میان بگذارید.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۲۰
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
کتایون
| ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
نتیجه 1 : مصرف بالای بنزین یک خودروی کم مصرف و بالتبع آلایندگی بالا بخاطر سودجویی خودروساز
نتیجه 2: مردم باید خفه شوند
ناشناس
| ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
دیگر نیاز به گذاشتن یک بمب بلقوه در کنار درب منازل نیست.
ناشناس
| ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
پاسخ ها
آرش
| ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
مثل کاری که شرکت هیوندای در کره با همکاری دولت وقت کره انجام داد
علی
| ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ماشاالله فقط تو صندوق عقب ماشین تخصص دارن یا کم میکنن میشه هاچ بک یا اضافه میکنن میشه sd
ناشناس
| ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
تورج
| ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
مهدی
| ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
الان تویوتا به کجا رسیده و ایران خودرو به کجا.
هر چقدر هم به اونا مهلت بدند فایده نداره.الان حداقل 20 سال بعد از جنگ گذشته و 20 سال فرصت داشتند.
وقتی مدیران شرکت های خودرو سازی خودشون از ماشین های تولید داخل و تولید خودشون استفاده کردند اونوقت میشه روی پیشرفت خودرو سازی یه نیمچه حسابی باز کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
علی
| ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
علیرضا
| ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ایرانی ایرانی
| ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
ناشناس
| ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
ایرانی ایرانی
| ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
او ادعاش ميشه كه پولي كه الان ميگيره واسه همين چيزيه كه تحويل ميده و هر هزيه ديگري بخواد بده بايد از يه جايي در بياره يا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
کند بین
| ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
دردمند
| ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
اسی پلنگ
| ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ماهان
| ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ما تا وقتی بلد نباشیم حرف بزنیم وضع همینه
برو حرف زدن یاد بگیر انقد تیز بین نباش
مجید
| ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
تا تیزبین هی آزمایش کنه و به قول خودش از نوپایی دربیاد ملت کور و کچلو سرطانی شدن
همراه
| ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
مهدی
| ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
وقتی حرف مردم اجاره ملک و بدبختی برای بدست آوردن پول و فرار از تورم باشه معلومه فکر مسئولین ما خدمت به مردم نیست.
هر وقت مسئولین ما خودشون استفاده از خودروی شخصی را کنار گذاشتند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردن اونوقت هم به مشکلات استفاده از وسایل نقلیه عمومی آگاه میشند و سعی در برطرف کردن مشکلاتش می کنند و هم مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق می شند.
(حرف گوشت قربونی آویزون از اتوبوس جمله قشنگی بود که از زبون آقای حداد عادل شنیدم)
رطب خورده منع رطب چون کند؟
نمیشه مسئولیناز خودروی شخصی استفاده کنندو به مردم بگند شما از خودروی شخصی استفاده نکنید.
درسته همه مسئولین نمی تونند از این روش و وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند (مثل روسالی سه قوه) ولی مگه همه مسئولین همینها هستند؟
پاسخ ها
هادی
| ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
در 10 سال پیش که خودروهای ما پیکان و رنو بود و از استانداردهای یورو هم هیچکدام از مسئولین خبر نداشتند این همه آلودگی نداشتیم ولی حالا که ماشیهای تولیدی که موتورهایشان مطابق با یورو 2 است و در اروپا هم کم و بیش تولید می شونددر ماشینهای تولیدی استفاده می گردند چرا تا یک مشکلی پیش میآید تو سر خودی می زنیم
یک آزمایشگاه نیست که بنزین جایگاهها را چک کند زیرا این خلاف حرف آقایان است.
لطفا مشکل را همه جانبه نگاه کنید و سریع دنبال مقصر و تنبیه اون نروید!
ناشناس
| ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
علی
| ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
همراه
| ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
حسام
| ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
ناشناس
| ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
پاسخ ها
علی
| ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
ناشناس
| ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟





