بازدید 56986
نسخه تأمین اجتماعی در انتظار وزارت بهداشت؟

سنگینی میراث پنجگانه «نــتــوانـــســتــه»های وزیر برای سرپرست!

چرا وزیر بهداشت عزل شد؟ احتمالا در ساعات گذشته، شمار بسیاری این پرسش را از خود پرسیده و هر یک به فراخور خود، پاسخی برای آن یافته باشند؛ اما آن گونه که از نامه تعیین سرپرست وزارت بهداشت به امضای رئیس جمهور برمی‌آید، احمدی‌نژاد از تأثیر پنج عامل بر این کار سخن گفته است.
کد خبر: ۲۹۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵ 28 December 2012
بار‌ها پیش آمده که از ادبیات خاص رئیس‌جمهور شنیده باشیم، ولی کمتر توجه کرده‌ایم که خلق و خوی احمدی‌نژاد از ادبیاتش خاص‌تر است؛ این را از آمار وزیرانی می‌شود دریافت که از سوی وی برکنار شده‌اند، یا زمان‌هایی که این رویدادها رقم خورده‌اند، یا صفت‌های متعددی که نصیب منصوبین وی می‌شود، ولی نشانه‌هایی از آن در زمان عزل کسی به چشم نمی‌خورد، یا تداوم همکاری با وزیری که رخدادهای متعدد در مجموعه تحت امرش، مردمی را آزار داده و در نقطه مقابل، عزل وزیر دیگری که تازه سخن گفتنِ شفاف با مردم را آغاز کرده بود!

به گزارش «تابناک»، کمتر از یک شبانه‌روز پیش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از یکی دو ماه افشاگری و یکی دو هفته حرف و حدیث از سمتش عزل شد تا به گواه حکم رسمی رئیس جمهور، برای وزارت بهداشت سرپرست تعیین شده و عمر وزارت نخستین وزیر زن پس از انقلاب سر برسد.

بنا بر این گزارش، مرضیه وحید دستجردی، که به ظاهر بیش از هر کسی از شدت و قوت شایعات مطرح درباره برکناری خود خبر داشت، منتظر اعلان رسمی نامه برکناری خود نشد و در یادداشتی از همکارانش و مردمی که نتوانسته بود ـ به دلایل گوناگون ـ خواسته‌هایشان را اجابت کند، حلالیت خواست تا شاید این بار لحن مظلومانه و بدون نیش انتقاد وی کارگر افتاده و سبب شود که ساعاتی بعد‌تر، نامه دو خطی رئیس جمهور در باب قدردانی و آرزوی موفقیت برای وی روی خروجی سایت ریاست جمهوری قرار بگیرد.

بدین ترتیب نه تنها وعده معاون اول رئیس جمهور درباره ماندن وزیر تا زمان بودن وی و احمدی‌نژاد مهر باطل خورد، بلکه بار دیگر ثابت شد که پند و اندرز ساکنین بهارستان برای رئیس جمهور نه حکم وداع با وزیر و یا مسئولی را دارد که احمدی‌نژاد نمی‌خواهد برود و نه در ابقای کسی در کابینه کارساز خواهد افتاد؛ پس چه بهتر که از این به بعد، موافقت و مخالفت خود را با رئیس جمهور آرام‌تر بگویند تا جامعه در رویارویی با رفتار رئیس جمهور تا این اندازه شوکه نشود.

اما چرا وزیر عزل شد؟ به دلیل نامه‌ای که در آن هم فشار برخی برای برکناری یک رئیس دانشگاه را بیان کرده بود و هم اصرار به ماندن فرد مغضوب داشت؟ به دلیل انتقادات آشکار به اختصاص نیافتن ارز دارو در اثر کوتاهی کردن برخی در بانک مرکزی؟ چون از اولویت بالا‌تر بیل، زین، غذای سگ و... نسبت به دارو گفته بود؟ آتش فشان ایدزی که زنهار داد؟ سهم کمرشکن مردم از هزینه‌های درمان؟ مجوز گران شدن نرخ برخی دارو‌ها؟ به علت خودکفا نشدن و... یا ریشه کن نشدن برخی بیماری‌های وعده داده شده مانند سالک؟ سکوت در برابر اختصاص نیافتن ارز به مدت هشت ماه که ذخیره دارویی کشور را به حداقل رساند؟ شاید هم به علت ایرادات برنامه پزشک خانواده نسخه ۰۲ و تحریم سازمان نظام پزشکی؟!

روشن است که پاسخ به تک تک این ابهامات در کنار هم، پازلی درست می‌کند که در ‌‌پایان برای رئیس دولت و شاید بخشی از خانواده بیمارانی که با کمبود و گرانی دارو در عذاب افتاده‌اند، صورت خوشی ترسیم نمی‌کند اما در نقطه مقابل، دست کم اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و آن بخشی از جامعه که افشاگری‌های یک عضو کابینه از بدنه دولت را می‌پسندیدند، وزیر کارش را درست انجام داده بود؛ هرچند هزینه درمان فوق گزاف و یا دaارو‌ها و تجهیزات پزشکی همه نوشداروی شده باشند که باید خوان به خوان دنبالشان گشت!

اکنون بیایید تفسیر خودمان را ـ هرچه باشد ـ از برکناری مرضیه وحید دستجردی به کناری گذاشته و تلاش کنیم از دریچه ذهن کسی به ماجرا نگاه کنیم که هم دستجردی را برای وزارت معرفی کرد، هم به جایش سرپرست گمارد و در پایان هم از وی تقدیر کرد.

برای این منظور کافی است تا نامه روز گذشته احمدی‌نژاد ـ بخوانید ساعاتی پیش! ـ برای معرفی سرپرست وزارت بهداشت را مرور کنیم؛ آنجایی که خطاب به محمد حسن طریقت منفرد می‌نویسد:

«ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده(1)، امر دارو و درمان(2)، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم(3)، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی(4) و کاهش هزینه های مردم(5) در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است».

از فحوای کلام در این پاراگراف این گونه برمی‌آید که احتمالا وزیر سابق، اگر نگوییم در همه این موارد، در بخش عمده این موارد پنجگانه موفق نبوده و بناچار تغییر رخ داده است. با این تفسیر، اکنون می‌توانیم به مانند چند سال گذشته، همه کاسه کوزه‌ها را بر سر جریان انحرافی شکسته و جدای از این نامه، به کل ماجرا بنگریم که شاید پر بیراه هم نباشد، ولی حتما حق خواهید داد که تا اندازه‌ای اثبات‌ناشدنی، مبتنی بر پیش‌داوری و حتی مخالف رک‌گویی صریح فردی است که پیشتر، یکی از نشانه‌های رییس جمهور را کار‌شناس ارشد همه مسائل خوانده است.

بدین ترتیب شاید بد نیست که گزینه «جریان انحرافی» را برای مواقعی بگذاریم که کار‌شناس ارشد به این صراحت موارد اولویت‌دار وزارت‌خانه را مشخص نکرده باشد؛ اینجاست که راه بررسی موارد پنجگانه مطرح از سوی رئیس جمهور باز می‌شود.

ساماندهی طرح بزرگ پزشک خانواده

مدتی است، برنامه پزشک خانواده به صورت پایلوت در دو استان مازندران و فارس اجرایی شده و حتی قرار است (شاید هم قرار بود!) به زودی در استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان هم کلید بخورد تا اینکه به تازگی مجمع سازمان نظام پزشکی برای بررسی نسخه ۰۲ این برنامه تشکیل شد و در شرایطی که حتی دربان وزارت بهداشت هم در آن حضور نداشت ـ این تعبیر را رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است ـ به این نتیجه رسید که برنامه باید متوقف شود، چراکه برخی از پزشکان ماهی کمتر از چهار هزار تومان از آن سود داشته‌اند!

حال آنکه آیا این انتقادات از دید رئیس دولت وارد بوده یا نه، قابل حدس هست اما دقت بالایی ندارد.

امر دارو و درمان

در این باره سهم وزیر سابق این می‌شود که بار‌ها گفت: «یک سوم ارز دارویی اختصاص یافته و امیدواریم وعده‌های مسئولان بانک مرکزی درباره مابقی آن محقق شود»؛ اما رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیرش با مردم و پیش از آن، یکی از مقامات آگاه (!) در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، این سخنان را به نوعی تکذیب کردند؛ شاید گزینه اصلی همین است.

رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم

نا‌گفته پیداست که این گزینه اینقدر کلی بیان شده و ارزیابیِ درصد تحقق آن وابسته و نسبی است که زیاد نمی‌توان روی آن مانور داد؛ هرچند اگر قرار به بررسی هم باشد، سرکشی‌های وزیر به بیمارستان‌ها و بحث رودرو با مردم، پیگیری استاندارد سازی مراکز درمانی و همچنین دخل و تصرف در مصوبات استخدام بهداشت یاران دهان و دندان و ناکامی در تحقق برخی وعده‌ها می‌توانند نقاط مثبت و منفی کارنامه دستجردی باشند.

عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی

این گزینه هم مثل مورد پیشین پر است از تیغ‌های دو دم؛ تا عدالت را در چه ببینیم و چگونه تفسیر کنیم. مثل خوشه بندی‌هایی که قرار بود یارانه را به اهلش برسانند، ولی سرانجام به اینجا رسیدند که رئیس جمهور به تازگی بگوید: «این همه ناعادلانه تقسیم شده بود، حالا هم بگذارید مدتی ما ناعادلانه توزیعش کنیم»!

البته اگر از دید توزیع عدالت به ماجرا بنگریم، جدا از آنکه نقش وزیر در ماجرا بسیار کمرنگ خواهد بود، قطعا تخریب بیمارستان افتتاح نشده بر اثر زلزله آذربایجان شرقی برای کل مجموعه دولت، نمره درخشانی به شمار نمی‌آید.

کاهش هزینه‌های مردم

هر چند به باور دستجردی، دارو عین نان شب و حتی از آن هم واجب‌تر است، اما شاید مورد پنجم دردآور‌ترین انتقادی باشد که به حوزه سلامت در کشورمان وارد می‌شود؛ در غیاب پوشش مناسب خدمات بیمه‌ای، کافی است نیازمند درمان یک بیماریِ سخت‌تر از سرماخوردگی و گریپ باشید تا هزینه‌های سنگین این امر را با درشت‌ترین اسکناس‌های موجود در بازار حس کرده و به گواه سخنان وزیر سابق بهداشت، به احتمال ۷.‌‌۵ درصد به زیر خط فقر سقوط کنید!

این رویداد تلخی است که هر ساله برای بخشی از جامعه رخ داده و به مرور بر شدت آن افزوده می‌شود؛ اما مگر می‌شود فراموش کرد که بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌گذار کشور به دست فردی سپرده شده که تا این لحظه زور نمایندگان و دیوان عدالت اداری هم به برکناری‌اش نرسید؟ آیا تغییر در خدمات‌رسانی چنین سازمانی تا پایان عمر دولت شدنی است؟

با این تفاسیر، از بررسی دلایل مطروحه رئیس جمهور برای عزل وزیر در فاصله چند ماهه تا پایان دولت درخواهیم یافت که اگر این موارد، «نــتــوانـــســتــه»‌های وزیری باشند که چند سال در مسند کار بوده، پس انجام آن‌ها برای سرپرست سه ماهه هم شدنی نیست، مگر اینکه این بار هم شبیه به ماجرای تأمین اجتماعی، دولت یک شبه بدهی‌های سال‌ها مانده‌اش را تسویه کرده و امکانات دوچندانی در اختیار مدیر جدید بگذارد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸۷
انتشار یافته: ۷۵
نمی دانم چه بنویسم ؟ پس در نهانخانه به یادگار خواهم داشت و به یاد جمله " از ماست که بر ماست " شمار ا به خدا می سپارم
گرونی و تبعیض و بیکاری تا این حد ناراحتم نکرد ، بر کناری دستجردی آخر ......... بود .
چقدر این متن قشنگ نوشته شده بود
جالبه سابقه ی این عزل و نصب های احمدی نژاد داره میگه هیچ تاثیری در بهتر شدن اوضاع نداشته ولی باز هم احمدی نژاد این کار رو تکرار میکنه.
امان از دست اين دوستمون.
چه اشتباهي كردم واقعا.
خداوند من و ببخشه.
تابناک یکی به میخ زن ده تا به نعل زن کمی آزاده باشید
آیا این سرپرست جدید ظرف چند ماه آینده قرار است این مشکلات را حل کند؟
تخهاوزیر فعال بودند .رییس جمهوررااین روزها چه میشود .
تغییر به وقوع پیوسته است و یک سرپرست با .......... تجویز شده است !!!
تابناک عزیز این متنی که زدی انصافاً خبر نبود تراژدی بود !!
گریه داره !
کینه توزی شما علیه دولتی که بیشتر از هر دولتی برای مردم کار واقعی کرده از چشم ملت پنهان نمانده و مردم به زودی حقتان را کف دستتان خواهند گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
ببخشید میشه بگید منظورتون از مردم کیا هستند؟؟؟
احیاناً زلزله زده ها و کشاورزها و باغدارها و کارمندا و معلما و دانش آموزان (در یک کلام فقیر فقرا ) که نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
فقط 5 تا از کارایی که کرده رو نام ببر!!!عمرا نمیتونی 1 دونشم بگی چه برسه به 5تاشو!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
از منفي ها معلومه. حناي از مردم مايه گذاشتن ديگه رنگي نداره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
از منفي هاي دريافتي صحت حرف شما مشخص است .
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
عاشق منفیاتم......!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
ببخشید منظور شما از مردم همونایین که به جنابعالی منفی دادن؟
از دیشب تا حا لا که این خبر را شنیدم از مظلومیت خانم دکتر دستجردی واقعا ناراحت هستم این حق زحمات ایشان نبود واقعا مظلوم واقع شد اقای احمدی نزاد و سیستم ایشان نیروهای بله قربان گو میخواهد.
بخدا قسم درمان معضلات مملکت رفتن این وزیر و آن وکیل نیست ..........
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
به خدا گل گفتي
Turk oglan
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
...... در ادامه ...... بالاخره همه رفتنی هستیم.
دنیا محل گذر است .
تابناک عزیز خیلی پشیمون هستم به ایشون رای داده ام کاری کرده مود تمسخر کسانی بشویم که می گفتند به ایشون رای ندیم
متأسفم
به عنوان یه کارمند مجموعه وزارت بهداشت باید عرض کنم که طرح پزشک خانواده به غیر از بیشتر شدن مشکلات چیزی دیگه ای برای مردم نداره هم اینک این طرح در در روستا ها به عنوان طرح پزشک خانواده روستایی اجرا میشه مشکلاتی از قبیل نظام ارجاع و اینکه یک روستایی برا اینکه توسط پزشک متخصص ویزیت بشه می بایست هفت خان خانه بهداشت ، مرکز بهداشتی درمانی ، پزشک عمومی و.... را بگذرونه که در اکثر مواقع به دلیل نداشتن پزشک به اندازه کافی مشکلات رو صد چندان کرده ..................... اگر بخام توضیح بدم میبایست چندین صفحه بنویسم
از تابناک میخام به عنوان یه تحقیق مشکلات اجرای این طرح را به مردم یاداوری کنه
بدور از هر گونه مسايل حاشيه اي بنده انتظار داشتم كه وزير محترم بعد از انكه تعرفه سال جاري تصويب شد به بهانه اي كنار رود چون هدف اصلي ايشان و اقاي لنكراني وزير سابق حفظ مناقع پزشكان زحمتكش با همكاري صميمانه نظام پزشكي با تر فند هاي مختلف بود كه در سال جاري با اينكه حقوق كار كنان 15 در صد افزايش داشت ايشان با همان ترفند ها تعرفه پزشكان را 20 در صد افزايش داد و انگيزه اي براي ماندن نداشت موضوع دارو و ساير مسايل حاشيه هست در مقابل سئولات متعدد بنده كه بار ها نوشتم و بي پاسخ ماند به اينكه در كدامين كشور همسايه و كشور هاي دنيا سراغ داريد كه در ان متوسط حقوق كار كنان يك ميليون تومان و متخصصان بيست ميليون تومان باشد يا در كجا يك متخصص بالاتر از وزير وكيل ر قاضي و حتي رئيس يك قوه در امد دارد جوابي ندادند چون ميدانند چه كاري كرده اند و يك طبقه ممتاز درست كرده اند بنابر اين خانم وزير براي رفتن تو تاسف نمي خورم و تورا كه سلامت يك ملت را به تجارت خانه تبديل نموده ايد بخدا مي سپارم وقتي رهبر معظم انقلاب بار ها و بار ها سفارش مردم را كردند كه مراعات كنيد و مال دنيا انقدر شيرين بود كه توجه نكرديد خدايي هست والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
دیوانه !!!!!!!!!!
همین الان که درآمدها بالاست چپ و راست از مردم بدبخت زیر میزی می گیرند وای به وقتی که ...............
وزیر فقط به خاطر اینکه در مورد ارز دارو صحبت کرد اخراج شد یه اخراجی دیگه رو بقیه اخراجی ها
مافیای زیر دستان خانم وزیر باعث نارضایتی شده بود. خود ایشون خبر نداشتند
آقای ریئس جمهور حق گماردن و نگماردن هر وزیری را دارد اما برای اینکه گمانه زنی در میان مردم کم شود بهتر است به آگاهی مردم هم برسانند که چرا چنین رایی را گرفتند
چرا در مطالب فوق سیاسی تان نظرات مردمی درج نمی شود ! این کار یعنی سایت محدود خبری
عزل ايشون خيلي ساده است! ايشون به دليل زين اسب عزل شدند چون نبايد به وارات زين اسب با ارز دولتي معترض ميشدند! همين!
دارو کم یاب شده
داروهای سرطانی که باید هفتگی تزریق شود بیش از 5.5 میلیون تومان است که پوشش بیمه ندارد
بفرمائید چه کسی دروغ میگوید؟؟؟
هر چه این عزل قابل توجیه باشد نمره ای 20 که جناب رئیس جمهور به خانم دکتر دستجردی دادند چه می شود؟!!! آیا این نمره 20 در عرض چند روز به نمره مردودی تبدیل شد؟ آیا نمی توان تصمیم گرفت تصمیم غیرکارشناسانه بوده یا آن نمره ای که دادند لقلقه زبان بود در هر دو صورت فرد خاطی جناب رئیس جمهور هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
شاید منظور رئیس جمهور از نمره 20 نمره 20 از 100 بوده است ، آخه خیلی جاها ملاک نمره دهی 100 است
سلام
شنیده ها حاکی از آن اس که قرار بوده آقای دکتر طریقت سکاندار تامین اجتماعی شود! به نوعی جایگزین قاضی مرتضوی که این روزها بازهم صدای مجلسیان را درآورده است! راه حل رئیس جمهور جالب توجه است عزل وزیر و گماردن شخص مورد نظر تامین اجتماعی به سرپرستی!!!
تا نفر بعدی جایگزین قاضی مورد مشورت و تایید قرار گیرد بازهم قاضی بر سر کار خود است.......
پیشنهادمی شود گروهی بیطرف و حقیقت یاب، فرآیند های سه ساله وزارت بهداشت را بررسی نماید. به حق این گفته درست است که وزارت بهداشت در دوره وزارت خانم وزیر به صورت دنباله ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران در آمده بود. همان ایده های فریبنده و طرح های نپخته، گنده کوئی های برتری جویانه علمی حوزه مدیریت این دانشگاه دامن این وزارتخانه را گرفته بود. یکی از نمونه های بارز آن در حوزه آموزشی، بلائی بود که در پی اجرای انتصابی شدن دبیران هیات های ممتحنه وارزشیابی (همان بوردهای تخصصی) بر سر این نهاد علمی تخصصی درآوردند، با گماردن سه دبیر سیاستگذاری، ازرشیابی و آزمون به جای یک دبیرواحد، شیرازه کارها را از هم پاشیدند و با اعمال نهایت بی تدبیری در این خصوص، خم به ابرو نیاوردند و موجب ناامیدی ده ها نفر از اساتید دلسوز و فرهیخته شدند، هرچند که دوستان خود را راضی و حاکمیت بخشیدند ودر نتیجه یک جریان انحرافی را به فرآیند حساس بوردهای تخصصی تحمیل نمودند. به هرحال آسیب شناسی و ارزشیابی به موقع فرآیندهای جاری این وزارتخانه در پایان دوره خانم وزیر، ازآنجائیکه دردیگر حوزه های درمان و بویژه امور بهداشتی و امور اداری ومالی این وزارتخانه، مثال های مشابه و ناامید کننده بسیار است، می تواند برای آیندگان آموزنده و راه گشای مشکلات باشد.
بعد از موضوع بیماران رهاشده باید عزلش میکرد
کدامیک از موارد زیر در چند سال گذشته انجام و موفق بوده است؟ منظورم در واقعیت و جامعه است نه مانند همه چیز در حرف و نمایش

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده(1)، امر دارو و درمان(2)، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم(3)، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی(4) و کاهش هزینه های مردم(5) در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.
این 5 محور یعنی تمام بهداشت و درمان یعنی هیچ کاری نکرده ؟ بی اصافی شده
از خانم وزير بپرسيد در مدت وزارتش كسي را اينطوري عوض نكرده است اگر كرده عوض گلايه نداره
کسانی که مدعی هستند خانم وزیر خدمت کرده بهتر است کارنامه ایشان را بررسی کنند! دارو. پزشک خانواده. رها کردن و عدم پذیرش بیماران .... در بیمارستان ها و انتصاب های نا معقول در حوزه درمان و سایر امور اداری وزارت.
جالب است بدانید که این امور بارها به ایشان یادآوری شده اما ایشان آن را ترتیب اثر نداده اند. در یک نمونه آن ایشان جهت فرار از قانون به سفارش بعضی آقای دکتر ......... را به عنوان مشاور خود در امور ....... منصوب کرده اند. شخص اخیر در دستگاه های دیگر هم مشغول است و کمتر از انگشتان دست در وزارت وقت می گذارد اما تمام امور ...... وزارت در قبضه ایشان و ......... با حقوقی که از پست های دیگر می گردد با قرارداد .......... متجاور از 4 میلیون در وزارت بهداشت عملا مدیرکل .......... است و ........... نمونه های دیگری هم هست که فقط کافی است سر بزنید و بررسی کنید تا حقایق را دریابید ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
ایشون کاره ای نیستن ببینین کی انتخابش کرده
دوستان تابناك تحليل سطحي نفرماييد قانون برنام پنجم را نگاه كنيد ايا كوچكترين قدمى براى اجراى ان بر داشته شده است ايا كوچكترين حرفى از طرف خانم دكتر براى مهار بخش خصوصى برداشته شده ايا سهم مردم براى پرداخت هزينه از جيب مردم تغييرى كرده است به عنوان عضو دولت تقصير را گردن دولت انداختن هنر نيست
دم رییس جمهور شجاعمان گرم
کابینه جای بی دردها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
خودت فهمیذی چی گفتی
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
ینی تو 3 سال گذشته، جای بی درد ها بوده ؟؟
لحن انشای مقاله بسیار بد و در موراد زیادی نامفهوم است. امیدوارم پس از این کیفیت مقاله ها فدای سرعت در ارائه تحلیل نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
جنابعالی قدرت تحلیل رو زیاد کن یا اگه داری اکبند نذارش
سهم کمر شکن مردم از هزینه های درمان؟
.........سهم مردم در سلامت بیش 98 در صد است
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
؟؟؟؟؟؟؟
احتمالا شما متوجه تفاوت درمان و بهداشت نشده اید.
خودتون فهمیدید چی نوشتید؟
چرا آقای نیکزاد سرپرستی این وزارتخانه را ندارد ؟؟!!
خداییش ما که تو این چند سال هر چی دیدیم این بود که خانم دستجردی بی وقفه در حال تلاش بود و به فکر مردم بود متاسفانه عده ای از اطرافیان رییس جمهور که بسیار پر نفوذند هر کسی که کمی با آنها مخالفت کند را با بی انصافی برکنار میکنند. البته در مورد متن هم کمی بی انصافی شده و به طور مغرضانه با این مساله و موضوعات بی ربط برخورد شده.
بنده از دست اندر کاران صنعت دارو هستم. تایید میکنم که بخش عمده مشکلات دارو از بی تدبیری وزیر قبلی و کندی عمل معاون دارویی ایشان بود. وقتی کار به کمبود کشید وزارت بهداشت سعی کرد مشکلات را به گردن دیگران بیاندازد. البته نظام بانکی بی تقصیر نبود ولی بی درایتی و بی تجربگی وزارت بهداشت باعث سواستفاده بانکها شد.
دکتر طریقت را میشناسیم. فردی دلسوز و از جنس مردم است . جدی و کوشا است. امیدوارم تیم خوبی داشته باشد و بتواند از عهده شرایط موجود بر بیاد. هر چه بوده گذشته. نظام سلامت و صنعت دارو احتیاج به ارامش و تصمیم گیری مدبرانه و همکاری بین بخشی دارد. امیدوارم نمایندگان مجلس و بانک مرکزی کمک کنند از این وضع خارج شویم . با دعوا و اختلاف اوضاع بدتر میشود.  
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
وزير بايد بنشيند تا وضع دارو به اينجا برسد آنوقت اعتراض كند .پس تا بحال چه ميكرد اين وزير؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
به این کلمه از جنس مردم حساسیت دارم !!!!
طرح عظیم پزشک خانواده یکی از طرحهای خوب و علمی وزارت بهداشت است لکن برای اجرای آن نیاز به یکسری زیرساخت مستلزم هزینه بود که مثل برخی دیگر طرحهای کشور ، دستخوش عجله های آقای رئیس جمهور شده است گویی هرچه رفرم قابل اجرا در این کشور بوده می بایست در همین 8 ساله اجرا و تمام شود ، ای کاش روزی که آقای رئیس جمهور گفته بودند که اگر وزیر بهداشت نمیتواند این طرح را اجرا نماید بدهیم به وزیر خارجه انجام دهد ، این خانم وزیر مثل یک مرد میگفت بدهید به وزیر خارجه انجام دهد تا کار ایشان به اینجا نمیرسید ، این طرح بزرگ می بایست هرچه روزتر متوقف شود تا پس از عبور از شرایط حساس کنونی و ایجاد زیرساختهای لازم مجددا و بصورت اصولی اجرا شود فعلا آقای سرپرست جدید یک فکری به حال حقوق کارکنان وزارت بهداشت و کمبود دارو و ورشکستگی بیمارستانهای دولتی بکنند که یکی از این مشکلات برای این چند ماه باقی مانده بس است ، خدا به داد این بنده خدا برسد ...
دروغ گویی بد است . بدبدبدبدبدبدبد....
سلام
بهتون قول صددرصد ميدم بااينكار ميخوان نرخ أرز مرجع رو ميخوان ببرن بالا.بشينيدوببينيد!!!!
فکر می کنم جفا است اگر اسم احمدی نژاد را برای ثبت رکورد در کتاب گینس مطرح نکنیم،چرا که بنظر نمی رسد کسی در عزل وزیر در مدت ریاست جمهوری اش به گرد پای ایشان برسد، ما شاءالله به این همه همت
مثل همه کارهای احمدی نزاد ............
مرد اگر بخرد است لج نکند کارها را ز لج فلج نکند
قوه مجریه میدونه که طرح پزشک خانواده بدلائل تخصصی در ایران با وضعیت موجود محاله ولی بخاطر زیرسئوال بردن و ناتوان جلوه دادن دولت بعدی مطرح نموده که بگوید من میخواستم انجام بدهم ولی نگذاشتند و خود را یکه تاز و موفق جلوه بدهد
هر ایرانی میتواند با یک پزشک در ارتباط با طرف فوق صحبت نماید تا دلیل عدم امکان آنرا متوجه بشود.
این طرح در وضعیت و شرایط ناهماهنگ آماری غیرممکن و پس روی(عقبگرد) میباشد.
امان از خودپسندی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
وضعیت و شرایط ناهماهنگ آماری در سال 2012؟
پس همون بهتر كه وزير عوض شه؟ كارتهاي سوخت 1 ماهه سر وسامان گرفت!!!!!!
خوبه احمدی نژاد رو هم از سمتش برکنار کنن تا بفهمه چه مزه ای داره
در اینکه رفتار و حرکات وزیر سابق در این چند ماه تا حدودی سیاسی بوده شکی نیست. ولی رفتار رئیس جمهور هم در عزل و نصب وزرا به مانند شاهان می‌باشد.
یا برای تشویق وزیر زن می‌آورند یا برای تنبیه وزیر را در خارج کشور عزل می‌کنند یا از وزیر با دکتری قلابی مثل یک شوالیه تقدیر می‌کنند.
و نامي نيكو براي خانم دكتر (تنها مرد كابينه) و مشكلات مطرح شده توسط او باقي مي ماند
خدا به همراهش ، همیشه حقایق را بایست پذیرفت و همیشه نواقص را بایست اصلاح کرد ولی نباید در هر حای حقایق و نواقص را فاش نمود ، حقایق فاش شد بی اصلاح ، مصلح آن برکنار شد .
عجایب صنعتی است صنعت عزل و نصب!!!
زرنگی رو دیدین دقیقا پنج شنبه بعد ظهر برکنارش کرد که فرداش جمعه هم روزنامه ها تعطیلن و تا شنبه سرو صدا بخوابه
سلام
نميدونم جاش اينجا هست كه بگم يا نه اما داروي سالك سال هاست توسط ايراني ها كشف شده اگه اقايان در وزارت بهداشت بخواهن اماده در اختيار گذاشتن ان هستم
mansouri_manager@yahoo.com
بهترین جملات در این مورد را آقای باقری لنکرانی گفتند، بخوانید: پايان مسئوليت هر مسئولي واكنش هاي متفاوتي را برمي انگيزاند. در اين بين گروهي با ريزبيني به دنبال نقاط ضعف احتمالي مسئول قبلي مي گردند و در اين خصوص وقت ها صرف مي كنند و تلاش ها به پا مي دارند. جمعي را به بهانه وابستگي به مسئول قبلي مواخذه يا بركنار مي كنند، هر آنچه شده را با ديده منفي كنار مي گذارند و دنبال طرح هاي نو و پر سروصدا مي گردند كه حتما غير از كارهاي گذشتگان باشد.
لنكراني ادامه داد: اين رويه در بسياري از تغيير و تحولات گذشته از جمله در ماه هاي پاياني سال 88 و پس از آن فرصت هاي مهمي را از نظام سلامت گرفت. تكرار اين تجربه تلخ چيزي جز هدررفت وقت خدمتگزاري به ارمغان نمي آورد. هر سازماني به حافظه سازماني خود پويا و ماندگار مي ماند.
ديگه همه ي مشكلات به سرعت حل خواهد شد انداختن تقصيرات به گردن ديگران حربه ي هميشگي در اين چندساله بوده ول من تعجبم از اين اظهار نظرهاكه از روي بخل و كينه و سطحي نگري الان كه وزير رفته هرچه از دهانشان درآمده گفتند تاحالا كجا بوديد و چقدر انتقاد كرديد ما ايراني ها عادتمون هست هركجاي دنيا باشيم فقط پشت سر آدمها بدگويي كنيم
سلام از رئیسی که در تمامی امور کارشناس است تعجب است چرا زودتر این عمل را انجام نداد 0 ایشان تا عنوان نمودند- ارز - باید عزل میشدند
اقا نگهبانهای دروازه را زیاد کنین تا مردم زیاد معطل نمونند
اگر به خاطر این 5 عامل بود به قول شما باید زودتر این کارو می کرد، نه 6 ماه مونده تا دولت تموم شه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست