بازدید 3347
مظفر:

آژانس در مذاکره با ایران مستقل عمل کند

کد خبر: ۲۹۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶ 13 December 2012
معاون نظارت مجلس با بیان اینکه آژانس در مذاکره با ایران مستقل عمل کند، گفت: امیدورایم گزارش نهایی بازرسانی که اخیرا به تهران آمده‌اند، شفاف‌تر از همیشه باشد.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه در سفرهای پیشین، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کشف حقیقت به تهران نمی‌آمدند، ‌گفت: بازرسان آژانس در بازدیدهای قبلی خود برای انجام خواسته‌های آمریکایی‌ها در تهران حاضر می‌شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه آژانس انرژی اتمی که یک سازمان بین‌المللی است، به جای آنکه در پی حمایت از اعضای خود و تأمین منافع آنها باشد، تا به حال بیشتر به دنبال پیاده کردن اهداف کشورهای سلطه‌طلب و وابستگان به استکبار جهانی بوده است که امیدواریم آژانس در این سفر به دنبال ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه باشد.

وی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بهتر می‌داند که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شفاف و صلح‌طلبانه است؛ چرا که بارها بازرسان این سازمان بین‌المللی به ایران آمده، از تأسیسات هسته‌ای کشورمان بازدید و فیلم و عکس تهیه کرده‌اند؛ کاری که هیچ کدام از کشورهای دیگر عضو آژانس حاضر به پذیرش آن نشده‌اند.

معاون نظارت مجلس تصریح کرد: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کمی از غرب و صهیونیست‌ها فاصله بگیرد و مستقل عمل کند، می‌تواند در راستای اهداف جهانی آژانس که گسترش فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است، دست یابد.

وی برخوردهای دوگانه آژانس با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال‌های قبل را یادآور شد و گفت: در دوره‌های گذشته، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فعالیت‌های هسته‌ای ما را که کاملا شفاف و عاری از هر شبهه‌‌ای است،‌ مشکوک اعلام می‌کرد؛ ‌در حالی که نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی که بارها و علنا اعلام کرده برای موشک‌های خود کلاهک‌های هسته‌ای تولید یا خرید کرده است، هیچ واکنشی نشان نمی‌داد.

مظفر با بیان اینکه امیدواریم بازرسان آژانس در این سفر استقلال خود را حفظ کنند، افزود: زمان آن رسیده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقل و شجاعانه عمل و با شهامت اعلام کند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دور از هر گونه شک و شبهه‌ای است و تنها در پی اهداف صلح‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران در حرکت است.

شب گذشته هیأتی هفت نفره از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی هرمان ناکرتس وارد تهران شدند. از برنامه‌های این گروه،‌ دیدار با علی‌اکبر سلطانیه نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در آژانس و نیز بازدید از برخی سایت‌های هسته‌ای کشورمان اعلام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی