بازدید 3975
بروجردی با یادآوری پرونده ستار بهشتی:

پلیس فتا در سیاست‌های خود بازنگری جدی کند

کد خبر: ۲۸۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵ 01 December 2012
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اظهار‌نظر من درباره مرگ ستار بهشتی بر مبنای گفته‌های رئیس پلیس تهران بوده است، تصریح کرد: پلیس فتا باید در امر برخورد با این قضایا بازنگری جدی در سیاست‌های خود کند.

علا‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اظهار‌نظر‌ خود در قبال پرونده مرگ ستار بهشتی، تصریح کرد: روز اولی که خبر مرگ این وبلاگ‌نویس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسید، طی تماس تلفنی با رئیس پلیس تهران، پیگیر موضوع شدم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس پلیس تهران پاسخ داد که این فرد از سوی پلیس فتا بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته است، سپس به زندان اوین منتقل شده و مجدا به پلیس فتا تحویل داده می‌شود که دو روز پس از آن، فوت کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، یادآور شد: رئیس پلیس تهران همچنین درباره ضرب و شتم این وبلاگ‌نویس، صراحتا اعلام کرد هیچ گونه ضرب و شتم صورت نگرفته است.

وی گفت: بر اساس اظهارات رئیس پلیس تهران، با خبرنگاران صحبت کرده و تاکید کردم که اظهار‌نظر من بر مبنای گفته‌های رئیس پلیس تهران است.

نماینده مردم در مجلس نهم، ‌یادآور شد: انتظار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مراجع مسئول این است که مطالبی که به کمیسیون اعلام می‌کنند، دقیق و مبتنی بر واقعیت باشد.

بروجردی تاکید کرد: پس از آنکه قوه قضائیه ورود عملیاتی پیدا کرد به ماجرا و محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه نیز در این زمینه اظهار‌نظر کردند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بلافاصله مهدی دواتگری را -که یکی از قضات مجرب است- برای رسیدگی این پرونده مشخص کرد که ایشان گزارش تحقیقات خود را به زودی تحویل ریاست مجلس شورای اسلامی می‌دهد.

 

جلسه پایانی درباره مرگ ستار بهشتی با حضور مسئولان ناجا و دادستان تهران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: امروز شنبه ( ۱۱ آذر‌ماه) جلسه پایانی در مورد پرونده ستار بهشتی برگزار می‌شود که در این جلسه مسولان ناجا و دادستان تهران نیز حضور دارند.

 

مرگ ستار بهشتی براساس شوک و ترس بوده است

بروجردی افزود:‌ مسلماً درون بازداشتگاه پلیس فتا ضرب و شتم صورت گرفته است که البته بر اساس گزارش پزشکی قانونی، مرگ ستار بهشتی متاثر از این ضرب و شتم‌ها نبوده بلکه ناشی از شوک و ترس بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن پیگیری جدی موضوع در چارچوب وظیفه نظارتی خود، بر برخورد با مقصران این حادثه تاکید دارد و از قوه قضاییه می‌خواهد در چارچوب قانون، اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: بر این اساس پلیس فتا باید در امر برخورد با این قضایا بازنگری جدی در سیاست‌های خود داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار