بازدید 5076

كاراته ایران سوم جهان شد

کد خبر: ۲۸۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۶ 25 November 2012
تیم كومیته تیمی ایران با پیروزی برابر تیم هلند در دیدار رده بندی بیست و یكمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس پایتخت فرانسه، پس از 10 سال بار دیگر به مقام سوم جهان دست یافت.
 به گزارش تابناک به نقل از فدراسیون كاراته، در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان تیم كومیته تیمی جمهوری اسلامی ایران برای كسب نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت و در حالی كه در مبارزات انفرادی به دو برد و دو باخت و یك تساوی دست یافت در امتیاز شماری تكنیكی 24 بر 17 توانست این حریف اروپایی را شكست دهد و بر سكوی سوم جهان بایستد. 
بر اساس این گزارش، تیم كومیته ایران كه پیش از رسیدن به مسابقه رده بندی، موفق شده بود به ترتیب از سد تیم های ماداگاسكار، عربستان سعودی، اسلوونی و صربستان بگذرد، در مبارزه برای راهیابی به فینال مقابل تیم تركیه متوقف شد و برای كسب نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت.
 
در این مبارزه پس از اینكه در اولین پیكار مازیار الهامی با حساب 2 بر صفر نتیجه را به حریف واگذار كرد، ذبیح الله پورشیب در پیكار دوم به تساوی 8 بر 8 دست یافت. 
در گام سوم، سعید فرخی 7 بر یك مغلوب حریف شد تا هلند 2 بر صفر از تیم ایران پیش افتد. 
در مبارزه چهارم سجاد گنج زاده، جوانترین عضو تیم اعزامی كاراته كشورمان به بیست و یكمین دوره مسابقات جهانی در مبارزه دیدنی قاطعانه 9 بر صفر بر حریفش فائق امد تا همه چیز به مبارزه آخر كشیده شود، جایی كه سامان حیدری به عنوان نماینده پنجم به روی تاتامی رفت. 
حیدری كه بسیار باانگیزه و آماده نشان می داد، درمبارزه ای جسورانه 6 بر صفر صاحب برتری شد تا در نهایت تیم ایران در امتیاز شماری تكنیكی پیروز میدان باشد.
 
تیم ایران در تاتامی پاریس در شرایطی برابر هلند به برتری رسید و به مقام سوم جهان دست یافت كه 10 سال پیش در مسابقات قهرمانی در مادرید 2002 هم توانسته بود همین حریف را شكست دهد و به مدال برنز برسد. 

بدین ترتیب با كسب مدال برنز كومیته تیمی و مدال طلا امیر مهدی زاده در منهای 60 و نقره سعید احمدی در منهای 67 كیلو گرم پرونده كاراته ایران با سه مدال رنگارنگ در بیست و یكمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه بسته شد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی