بازدید 52144
۴

رابطه خصوصی رئیس سیا چگونه آشکار شد؟

یک روز پس از پیروزی اوباما برای دومین بار در انتخابات، کوس رسوایی ژنرال سابق ارتش آمریکا و رئیس سازمان پر دبدبه اطلاعات این کشور (سیا) عالم‌گیر می‌شود تا رئیس‌جمهور در وضعیت دشواری قرار بگیرد. افشای ارتباط جنسی رئیس سیا با یک زن متأهل، موضوع عجیبی است که احتمالا تا مدت‌ها نقل محافل خبری جهان خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲ 12 November 2012
دیوید پترائوس، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) به دلیل رابطه جنسی بیرون از زندگی زناشویی از مقام خود استعفا کرد. این کناره‌گیری در حالی است که از وی به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا نام برده می‌شد.

به گزارش «تابناک»، به فاصله یک روز از انتخاب دوباره اوباما به ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، خبری منتشر شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ دیوید پترائوس، ژنرال چهارستاره‌ ارتش ایالات متحده که به «پادشاه دیوید» و «جناب منضبط» مشهور بوده و از استراتژیست‌های برجسته‌ نظامی در آمریکا برشمرده می‌شود، به دلیل ارتباط با زنی غیر از همسر خود از مقامش استعفا کرد.

بنا بر این گزارش، پترائوس که پیشتر نقش مهمی در پیروزی‌های نیروهای آمریکایی در کنترل اوضاع عراق پس از جنگ داشت، از آغاز قرار گرفتن در رأس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و به ‌ویژه در ماه‌های اخیر، با انتقادهای فراوانی روبه‌رو بود تا جایی که در تابستان گذشته، رسانه‌ها، اطلاعات محرمانه‌ای از «جنگ پنهان» آمریکا با دشمنان منتشر کردند که نشان می‌داد، یکی از مأموران سیا برای به دست‌ آوردن اعتماد اعضای القاعده، خود را به ‌عنوان تروریست انتحاری جا زده بود. این در حالی است که ماجرای حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و آگاهی سازمان سیا پیش از به وقوع پیوستن آن، بزرگترین انتقادی است که متوجه پترائوس بوده و قرار است در روزهای آتی در هیأت تحقیق کنگرهٔ آمریکا به آن پرداخته شود.



اما آنچه موجب کناره‌گیری رئیس سیا از مقام خود شده، هیچ یک از این انتقادات نیست، چرا که با وجود این همه شایبه، کارشناسان بسیاری بر این باور بودند که انتخاب اوباما برای دومین بار، همزمان خواهد شد با انتخاب پترائوس به سمت وزیر دفاع جدید آمریکا؛ اما ژنرالی که با وداع از ارتش بر کرسی ریاست سیا تکیه زده بود، این بار با داغ یک ننگ از سمتش استعفا داده و احتمالا خانه‌نشین خواهد شد.

چه کسی از ماجرا آگاه بود؟

به گزارش پایگاه اینترنتی «اشپیگل» آلمان، پلیس فدرال ایالات متحده، از هفته‌ها پیش ماجرای رابطه‌ جنسی رئیس سیا با پائولا برادوِل را می‌دانسته، ولی این موضوع را پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ششم نوامبر به کمیسیون‌های مربوط در کنگرهٔ آمریکا گزارش کرده و قرار است، دلیل این دیرکرد در روزهای پیش روی بررسی شود.

بر پایه گزارش‌هایی که رسانه‌های آمریکا منتشر کرده‌اند، کاخ سفید روز هفتم نوامبر (یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری) از سوی جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، در جریان امر قرار می‌گیرد و البته؛ یک روز بعد هم خبر به باراک اوباما می‌رسد.

اندکی بعد ژنرال پترائوس در گفت‌وگویی خصوصی از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد با درخواست کناره‌گیری او موافقت کند و باراک اوباما نیز روز جمعه با این درخواست موافقت می‌کند.

معشوقه‌ دیوید پترائوس کیست؟

پائولا برادول، معشوقه‌ چهل ساله دیوید پترائوس نیز مانند خود او فارغ‌التحصیل دانشکده نظامی «وست‌پوینت» بوده و به ‌عنوان «فارغ‌التحصیل با بهترین آمادگی جسمانی» فارغ‌التحصیل شده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از برادول می‌نویسد: «در میان مردان هم جزو ۵ درصد بهترین‌ها بودم». برادول بعد‌ها مدرک کار‌شناسی ارشد خود را از دانشگاه «هاروارد» گرفته و به ‌عنوان دستیار پژوهشی مشغول به کار شده و سرانجام در سال ۲۰۰۶ با دیوید پترائوس آشنا می‌شود.

بدین ترتیب، برادول از علاقه‌اش در زمینه پژوهش با پترائوس سخن گفته و ژنرال نیز حاضر به همکاری می‌شود و این گونه زندگی‌نامه‌ ژنرال برجسته‌ ارتش آمریکا به پایان‌نامه‌ پائولا برادول تبدیل شده و در ژانویه ۲۰۱۲ منتشر می‌شود.

به گفته‌ برادول، پترائوس «کار استاد راهنمایی را بسیار جدی می‌گیرد، پیشنهادهای مفصلی به دانشجویان می‌دهد و یکایک ایمیل‌ها را شخصا پاسخ می‌دهد».

به گزارش دویچه وله، رابطه‌ برادول و پترائوس پس از بازگشت ژنرال آمریکایی از افغانستان آغاز شده و ماه‌هاست به پایان رسیده تا ژنرال به امورات شغلی خود رسیده و برادول نزد همسر پزشک و دو فرزندش در منطقه‌ای مرفه در کارولینای شمالی برگردد.

آیا پای سرویس‌های جاسوسی دیگر کشورها در میان است؟

برخی می‌گویند، هنگامی که رئیس بزرگترین سرویس جاسوسی جهان با زنی غیر از همسر خود، رابطه‌ای چنین نزدیک برقرار می‌کند، شاید سرویس‌های جاسوسی دیگر کشور‌ها در پس ماجرا باشند و برخی هم امکان می‌دهند که خود پائولا برادول برای دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، چنین کاری کرده باشد، ولی این ماجرا با هر هدفی انجام گرفته، کناره‌گیری دیوید پترائوس ناگزیر به نظر می‌رسیده است؛ اما درباره اینکه پلیس فدرال از چه زمانی در جریان رابطهٔ ژنرال پترائوس با پائولا برادول قرار گرفته، نظریه‌های گوناگونی به گوش می‌رسد:

نظریه نخست: تهدیدهای معشوقه

پلیس فدرال آمریکا چند ماه پیش شکایتی دریافت می‌کند از ایمیل‌های تهدیدآمیزی که ادعا می‌شود پائولا برادول، معشوقهٔ ژنرال پترائوس، نویسنده‌ آنهاست؛ آن‌ گونه که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشته، دریافت‌کننده‌ ایمیل‌ها زنی است که معشوقه‌ رئیس سیا احتمال می‌داده رابطه‌ پنهانی او با پترائوس را فاش کند، ولی به رغم اینکه گفته می‌شود این زن از نزدیکان پترائوس است، تا کنون هویت وی فاش نشده است.

بدین ترتیب در شرایطی که شنیده می‌شود، شخص پترائوس از دو هفته پیش از آشکار شدن رازش خبر داشته، اف‌بی‌آی اعلام می‌کند که در جریان رسیدگی به شکایت این زن، به ایمیل‌های شخصی پترائوس به پائولا برادول برخورد کرده و کار‌شناسان امنیتی پلیس فدرال، با تأیید اصالت این ایمیل‌ها، می‌گویند که ایمیل شخصی رئیس سیا هک نشده تا روزنامه «نیویورک تایمز» نیز با اتکا بر اطلاعات منابع دولتی و پارلمانی، این جریان را تأیید کند.

نظریه دوم: بررسی نشت اطلاعات

پس از افشای اطلاعات محرمانه دولت آمریکا در تابستان، پلیس فدرال تحقیق برای یافتن منبع درز اطلاعات را آغاز کرد. آن گونه که رویترز نوشته، در جریان این بررسی‌ها و تصادفی رابطهٔ خصوصی پترائوس با پائولا برادول فاش شده است.

نظریه سوم: ردپایی در توئیتر

روز شنبه (بیستم آبان) در شبکه اجتماعی «توئیتر» پیامی منتشر شد که نظر‌ها را به خود جلب کرد؛ این پیام بخشی از گفته‌های یک مرد در یکی از فُروم‌های روزنامه «نیویورک تایمز» بود که تابستان گذشته منتشر شد.

به نوشته‌ این فرد گمنام، همسرش با یک مقام عالی‌رتبه‌ ارتش ایالات متحده رابطه‌ جنسی دارد. این مقام «پروژه‌ای را مدیریت می‌کند که پیشرفت در آن به منزله‌ نمایش قدرت رهبری آمریکا در جهان برشمرده خواهد شد». این فرد گمنام نمی‌دانسته چگونه با این موضوع برخورد کند. به فرض درستی این ادعا، مشخص نیست که نویسنده‌ جملات، همسر پائولا برادول بوده یا سخن از مقام عالی‌رتبه‌ دیگری در سپهر سیاسی آمریکا در میان بوده باشد!

گفتنی است، از پرونده معشوقه‌ ژنرال پترائوس به عنوان سنگ بزرگی در مسیر ناهموار توافق باراک اوباما با مجلس نمایندگان آمریکا نام برده می‌شود؛ مجلسی که جمهوری‌خواهان بیشتر کرسی‌های آن را دارند.

بنابراین، در روزهای آینده، دولت آمریکا نه تنها باید بر سر راه‌های برون‌رفت از بحران مالی با نمایندگان به توافق برسد و به پرسش کمیسیون‌ها درباره حمله به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی پاسخ دهد، بلکه باید خود را برای پرسش‌های بیشتر راجع به «نقش دولت و پلیس فدرال» در پرونده‌ ژنرال پترائوس آماده کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۴
رد اسراییل و جهودیسم در این مورد کجاست!؟
خوبه اونجا خبرنگاران محققین و نویسندگان آزادند هر چه باشه اونجا دنیای آزاده و این هم از مزایای دنیای آزاد .
به نظر من همه این کارها بازیه برای پرفروش کردن کتاب خاطرات این ژنرال.
حداقل ماست مالي نكردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر