بازدید 28876

تصمیم انگلیس برای استقرار هواپیماهای جنگی در خلیج فارس

در حالی که دقیقاٌ یک هفته پیش، گزارش رسانه‌ها از تمایل نداشتن دولت انگلیس برای وارد شدن به یک درگیری احتمالی در منطقه خاورمیانه حکایت داشتند، یک روزنامه انگلیسی امروز از تصمیم این کشور برای مستقر کردن بخشی از ناوگان نیروی هوایی خود در منطقه خلیج فارس پرده برداشته است.
کد خبر: ۲۸۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸ 02 November 2012
در حالی که دقیقاٌ یک هفته پیش، گزارش رسانه‌ها از تمایل نداشتن دولت انگلیس برای وارد شدن به یک درگیری احتمالی در منطقه خاورمیانه حکایت داشتند، یک روزنامه انگلیسی امروز از تصمیم این کشور برای مستقر کردن بخشی از ناوگان نیروی هوایی خود در منطقه خلیج فارس پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی مدعی شده دولت انگلیس می‌خواهد، شماری از هواپیماهای جنگنده خود را در منطقه خلیج فارس مستقر کند.

به نوشته این روزنامه، این تصمیم در پی تقاضای امارات متحده عربی از انگلیس برای تقویت حضور انگلیس در منطقه انجام می‌شود تا از اثرات جنگ ایران و اسرائیل بر سر برنامه هسته‌ای و نیز تنش‌های ناشی از انقلاب‌های عربی و اوضاع سوریه در امان بماند.

به نوشته این روزنامه، تصمیم نهایی درباره فرستادن یا نفرستادن این جنگنده‌ها در این زمان حساس، توسط «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس و پس از مذاکره بیشتر با حاکمان دوبی و ابوظبی گرفته خواهد شد و اعلام رسمی آن نیز در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

در همین راستا، «فیلیپ هوماند»، وزیر دفاع انگلیس روز گذشته اعلام کرد، دولت‌های اروپایی باید آماده باشند تا نقش مهمتری درباره خاورمیانه و شمال آفریقا بر عهده بگیرند. در همین حال، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده به طور کامل از این تصمیم دولت انگلیس آگاه بوده و از آن حمایت می‌کند.

روزنامه ایندیپندنت اشاره می‌کند که دولت انگلیس تاکنون اسرائیل را به خویشتنداری درباره برنامه هسته‌ای ایران دعوت کرده؛ اما یکی از اهداف این دولت از فرستادن نیروی هوایی خود به خلیج فارس، تدارک دیدن تدابیر احتیاطی برای شرایطی است که ایران اقدام به بستن تنگه هرمز کند.

با این حال، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای رسمی اعزام این هواپیما‌ها را صرفاٌ بخشی از تبادلات نظامی عادی با امارات و نشانگر تعهد انگلیس به امنیت این شیخ نشین دانسته و هر گونه ارتباط این موضوع با مسأله هسته‌ای ایران را رد کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این تحولات به سبب نگرانی ما از برنامه هسته‌ای ایران انجام نمی‌پذیرد. ما همچنان آشکارا می‌گوییم که دولت انگلیس اعتقاد ندارد، اقدام نظامی علیه ایران، در این زمان راه مناسبی باشد. با این حال، هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است».
 
به هر حال، هدف از این کار هر چه که باشد، نشانگر این است که بر خلاف گزارش‌های هفته گذشته مبنی بر اینکه انگلیس دیگر تمایلی به وارد شدن به درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه ندارد، این کشور همچنان به شیوه‌های مختلف در حال دنبال کردن برنامه‌های مداخله جویانه خویش است.

افزون بر این، یادآوری این نکته نیز ضروری است که از سال‌ها پیش تاکنون، دولت‌های غربی همواره از بزرگنمایی «تهدید ایران» به منظور متقاعد کردن دولت‌های عرب منطقه به پذیرش مداخلات خود استفاده کرده‌اند. این بار نیز گویا دقیقاً در همین راستا، دولت انگلیس تلاش دارد در زمانی حساس که منطقه پتانسیل تحولات متعددی را در خود دارد، بار دیگر نسبت به افزایش حضور در آن اقدام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۴۰
منتظر شکار کرکس های انگلیسی هستیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
مگس نه کرکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
حتي اگر همه هواپيماهاشون رو هم ساقط كنيم اوني كه آسيب ميبينه مردم بيچاره هستند چون جنازه هواپيماهاشون روي شهرها و روستاها و مزارع ما سقوط خواهد كرد. لطفا در اظهار نظرتون احساسي نباشيد و به مردم بيچاره و بي دفاع هم فكر كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
لاشخور مناسب تره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
آخ گفتی ها، بلایی سرشون بیاریم که تلافی چند قرن چپاول ثروتهای گشورمان یکجا دربیاد:)
این کشورهای عربی هم خیلی جالب هستند. اول کلی پول میدهند هواپیما و تجهیزات نظامی میخرند. بعد میبینند عرضه استفاده از تجهیزات را ندارد و دوباره پول میدهند که هواپیما با خلبان بیاید و از آنها محافظت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
خب پس چی فکر کردی . اگر عقل داشتن که حال و روزشون بهتر از این بود
دولت های عربی نیازی به متعقاعد شدن ندارند این خود دولتهای عربی هستند که تقاضای حضور نظامی انگلیس رو داشتن .
این انگلیسی ها و آمریکایی ها زمانی نیروهای نظامی خود را از خلیج فارس خواهند برد که حقیقتا احساس خطر کنند. در غیر این صورت همچنان گردنکشانه در خلیج فارس باقی خواهند ماند. تنها راه ایران برای اخراج آنها از منطقه قوی تر شدن هرچه بیشتر ایران از لحاظ نظامی است طوری که به جایی برسد که این ها از ترس مجبور به ترک خلیج فارس بشوند. باید در این جهت گام های اساسی برداشت.
انگلیس بسیار سیاستمدارتر از ان است که بخواهد با ایران وارد جنگ شود و این کار را فقط بخاطر راضی نگه داشتن شیخک های عرب انجام میدهد در طول تاریخ سیاست انگلس بر ان بوده تا با راه مسالمت امیز بیشترین ضربه را به ایران بزند /مشکل انگلیس برنامه هسته ای ایران نیست انگلیس به دنبال تجزیه ایران است
باید قبول کنیم که هر چند سال یکبار باید اسلح هاشونو امتحان کنند و کارخانه هاشون تولید جدید و فروش جدید . امیدوارم اینبار روی ما امتحان نشه .
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
نترس هیچ غلطی نمیتوانندبکنند.دوباره انگلیسیها بی پول و کشورهای عربی پولدار شده اند ووقت زدن جیب اعراب فرارسیده است.ترساندن کشورهای عربی هم که هیچوقت برای غربیها کارمشکلی نبوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
نترس دادش ایرانی می میرد اما ذلت نمی پذیرد. انشاالله که جنگ نشود ولی اگر دست تقدیر چنین خواست یکبار دیگر غیرت ایرانی را به جهانیان نشان می دهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
نترس بابا جون.سگ کی باشند؟
این مساله رو هرگز کوچک تلقی نکنین.این یه زنگ هشداره.این قضیه هم مشکوکه و هم بو داره. آمریکا ناوگان دریاییش رو چند وقتیه تو خلیج فارس تقویت کرده و انگلیس هم با همکاری امارات داره ناوگان هواییش رو میاره.این میتونه از علائم شروع تدارکات برای یه جنگ باشه.اروپا ابتدا سعی کرد با تحریم ها ایران رو تغعیف کنه و در انتها با یه حمله غافلگیرانه در فصل زمستان شرایط رو بر مردم و کشور سخت کنه.بهتره ایران هم سریعا تدابیری رو برای مقابله احتمالی با این لشگرکشی صورت بده تا یهو غافلگیر نشیم.
اگر همه مسئولان ،جناههای سیاسی ومردم متحد و صادقانه گوش به فرمان رهبرعزیز انقلاب
باشند بی شک گزندی به کشور وانقلاب نخواهدرسید . . ارزوی مردم تفاهم ، دوستی و برادری روزهای روشن انقلاب است. . مددی ای خدا . .
با سلام با این حال هم حواس ما جمع جمع هم همیشه امادهایم با این کع از گفتگو پرهیز نمیکنیم
فراماسونری شیطانی برای دسامبر برنامه های زیادی داره و بزودی همه چیز معلوم میشه.
تو این چند ماه که جنگ غیر ممکنه ولی واسه بهار نگرانم فشار اقتصادی هم تا اون موقع به حداکثر میرسه و وضعیت آب و هوا هم برای حضور نظامی مساعد میشه.
آمریکا و متحدینش هرچه بیشتر در خلبج فا رس حضور داشته باشند به نفع ایرانه چون بیشتر در تیر رس انیوه موشکهای پرقدرت دقیق و متنوع ایران اسلامی قرار میگیرند و کار مارو راهتتر میکنند . اگر آمریکا و متخدینش دست ببه حماقت بزنند یکبار برای همیشه خلیج همیشه فارس را از لوث وجود نامشروعشان پاک خواهیم کرد و به نوکران آمریکا و انگلیس هم درسی خواهیم داد تا دیگر از دشمنان اسلام به منطقه اسلامی خلیچ فارس دعوت نکنند .انشاالله
انگلیس سگ امریکاست . برابر قول امام امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این را باید از عمق جان باور کنیم
در کنار کسب آمادگیهای لازم برای هر وضعیتی، باید از طریق کانالهای دیپلماتیک به صریحترین وجه ممکن عواقب احتمالی این تصمیم را به اماراتیها گوشزد نمود و به زبان مناسب دیپلماتیک هشدار های لازم را به آنها داد. همچنین باید به آنها یادآور شد که در این حال و هوایی که همه دشمنان ایران اسلامی به صراحت صحبت از جنگ میکنند این حرکت آنها کمتر از صحبت های جنگ طلبانه دیگران نیست و در روز مبادا اگر هر اتفاقی رخ دهد از آنها هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نخواهد بود و باید مسئولیت کار امروز خود را قبول نمایند. آنها نباید فکر کنند که معنی کار آنها و بیانیه های مسخره و بی ارزش وزارت دفاع انگلیس بر کسی پوشیده است. ایران به دقت هم چیز را زیر نظر دارد و از اولین اهداف همان پایگاههایی خواهد بود که در اختیار قدرتهای فرا منطقه ای قرار خواهند گرفت. به اضافه مجازاتی که عاملین باز کردن پای بیگانگان در منطقه باید به طور طبیعی منتظر آن باشند. امید است آنهایی که در کاخهای شیشه ای نشسته اند بیشتر مراقب وضعیت خود باشند و فراموش نکنند که روی میز بودن گزینه ها فقط مختص آن طرف آبی ها نیست. الحمد.. گزینه های خوبی برای وضعیتهای مختلف تدارک دیده شده است که امیدواریم هرگز مورد استفاده قرار نگیرند. با آروزی صلح و دوستی برای تمامی ملتها.
هم باید آماده بود هم اینکه باید با تدبیر و سیاست و دیپلماسی زیرکانه کار رو پیش برد. ولی اگر روزی دست به چنین حماقتی بزنند قطعا آسیبهای فراوانی به ایران خواهند زد ولی خودشان هم در این معرکه جان سالم به در نخواهند برد. تجربه ثابت کرده که جنگ به نفع هیچ کس نیست ولی آغاز کننده همواره بیشترین آسیب را خواهد دید .
غلط کرده اگه مرده بیاد تا حالشونو بگیریم ما فرزندان کورشیم.
با سلام
ملت و دولت اگر قدری به عقب برگردید در حمله امریکا به عراق این انگلیس روباه پیر فقط در مناطق نفتی جایگیری کرد و تلفات اصلی را امریکا داد . در واقع نفت عراق را بطور مستقیم چپاول کرد. اگر انگلیس اینبار هم در خلیج فارس جایگیری میکند حتما خبری هست باید با تمام توان هشیار و آماده له کردن پوزه روباه پیر باشیم.
امریکا واسراییل ومتحدانش بدانند که ایران افغانستان بی درو پیکر وعراق از دست صدام عاصی نیست مدفن شما در ابهای همیشه نیلگون خلیج همیشه فارس است سنسحقک یا امریکا وسنسحق انحیازک فی کل انحاالعالم
نحبک یا قاعدنا وحبیب قلوبنا یا امام خامنه ای
لبیک یا خامنه ای روحنا فداک یا خامنه ای
برخی نظرات طرح شده خیلی از واقعیت بدوره
1- اینکار برای کاهش هزینه های نگهداری جنگنده ها در شرایط بحران مالی و همچنین سرمای زمستان اروپا اتخاذ شده، به این ترتیب این هزینه برعهده شیخکهای اماراتی خواهد بود. هر دو طرف هم راضی هستند. از یک طرف شیخکها به پشتوانه پوشالی این ادوات بر ادعای مالکیت جزیره های ایرانی پافشاری خواهند کرد و برای خودشون مشروعیت کاذب ایجاد می کنند. ضمن اینکه با این کار امارات می تونه به توریستهای متول پز امنیت در امارات رو بده و اونها رو ترغیب کنه که سواحل گرم خلیج فارس رو در سرمای زمستون از دست ندن! از طرف دیگه انگلیس در این بحران مالی هزینه های نظامی خودش رو به گردن امارات می اندازه. ضمن اینکه این موضوع رو اهرم فشاری می کنه در مذاکرات پیش روی هسته ای با ایران (همون سیاست هویچ و چماغ همیشگی)
2- این وقت سال کسی جرات جنگ نداره. کافیه اولین تیر در منطقه خلیج فارس شلیک بشه تا نفت به بشکه ای بیش از 200 دلار برسه!
یعنی فکر می کنید انگلیسی اینقدر ساده هستند که در این بحران مالی و سرمای زمستان بیان و همچین حماقتی بکنند؟ غربیها به خوبی از واکنش سریع و کوبنده ایران در قبال تجاوز نظامی آگاهند. پس اگر جنگی هم باشه می مونه تا بهار بعدی که حداقل مشکلات ناشی از بهای نفت به دلیل گرم شدن هوا کم بشه. پس بذارین اینها هم بیان یه دوبی بزنن!
روباه مکارهوس فروش تسلیحات کرده است.
انگلیس هیچوقت مستقیما وارد جنگ نمیشه اول امریکا را می اندازه جلو در اخر کار خودش برای سود میاد جلو
به نظر من هم این تحرکات نظامی مشکوک است و شاید علامت نشان دادن چراغ سبز به اسراییل برای انجام تحرکاتی در منطقه باشد.البته و صد البته نیروهای مسلح ما ائم از سپاه و ارتش کاملا این تحرکات را باید رصد کامل و اقدامات لازم برای خنثی سازی هرگونه تجاوزی به خاک کشورمان را انجام دهند تا غافلگیر نشویم.
سال ۶۳ هم فرانسه با تبلیغات فراوان هواپیماهای سوپراتاندارد خود را در عراق مستقر کرد که در نهایت از ۵ جنگنده تنها دو فروند به پاریس بازگشتند‏!‏ تاریخ نشان داده که تهدیدهای خارجی جز بازی با افکار عمومی نتیجه ای ندارد‏!‏‏!‏ تنها عاملی که برای ما در این شرایط خطرناک است اختلافات داخلی است به امید که با اتحاد تمامی جریانات سیاسی از این شرایط دشوار پیروز خارج شویم
اینها میخوان سورپرایزمون کنن و وقتی ما خوابیم حمله کنند فکر کردن ملت ایران متوجه نیستن باید مواظب باشیم چون انگلیس از نظر هوایی و آمریکا از نظر زمینی و دریایی قوی هستن
اروپا و استعمارگر پیر از این مقوله استراتژیک ترس دارند که ایران در فصل زمستان بخواهد تنگه هرمز را ببندد بستن این تنگه در فصل سرما و قطع مبادلات تجاری بخصوص نفت باعث فلج شدن آنها خواهد شد فلذا انگلیس به عنوان خط شکن سعی می کند دندانهای خودش را به رخ ما بکشد شاید ما از این اقدام کوتاه بیاییم ولی آنها باید بدانند اگر شرایط تحریم را برای ما سخت و سخت تر می کنند ما هم راهکارهایی داریم که بتوانیم امنیت آنها را به خطر بیاندازیم. فقط آنان نیستند که می توانند در معادلات منطقه ای دخالت کنند. این قدرت ایمان و دفاع از خاک و ناموس است که معادلات را به سمتی حل خواهد کرد که خواب را از چشمان بیمناکشان بخصوص شیخکهای بی عرضه عربی خواهد ربود.
به خاطر این گستاخی باید هر چه زودتر تنگه را ببندیم .
همانگونه كه در خبر هفته قبل كامنت گذاشتم مجددا عرض مي كنم اين پدرسوخته هاي سياست باز هميشه نعل وارونه مي بندند وقتي دارند ميان انگار كه دارند ميرن انگليس و آمريكا دو روح در يك بدن اند هرجايي كه يكي برود ديگري هم دنبالش مي رود نيازي به تحليل سياسي ندارد آن كارتون معروف (گربه سگ) خاطر تون هست اون حقيقت حال اين دو كشور انگلوساكسون
ذکر این مسئله هرچند واضح واضحات بوده و همه کسانیکه از حد اقل شعور سیاسی بر خوردار هستند میدانند که همه این کش و قوس ها بخاطز تنها وتنها کلاه ملا نصرالدین (نفت وغارت آن )است و بس .وگرنه ایران کی گفته بالای چشمتان ابرو است .کمی باید واقع بین شد . تضمین منافع اینها در خلیج فارس بصورتی رسمی تمامی این مصیبت هارا از سر ملت بدبخت ایران دور میکند . اینها در حال حاضر ( غرب ) که خود دچار بحران شدید اقتصادی هستند برای حل این بحران نیاز شدید به جنگ دارند تا از این روی کارخانه های اسلحه سازی انها بکار افتد و با انهدام و دوباره سازی زیر ساخت ها این بحران را حل کنند . همین . متاسفانه جنگ غیر قابل اجتناب است در این شرایط . چرا که تنها راه خروج از این بن بست را در شروع و ادامه جنگ در منطقه خاور میانه میدانند و یا اینکه سران این ممالک به نحوی و داوطلبانه منافع نا مشروع این اراذل را تضمین کنند که در خصوص میهن عزیزم ایران قبول این زورگیری بعید است براین اساس ما چاره ای نداریم که دیر یا زود در میدان جنگ این حساب را تسویه کنیم . وقوع جنگ حتمی است باید مسئولین محترم امادگی های لازم را در ملت عزیز ایران ایجاد کنند .
دولت نکبت انگليس خودش برنامه ريز اصلي اين بحران است ساده انديشي اگر به اين روباه پليد اعتمادشود.نه به روسها ميشود اعتماد کرد نه به انگليسي ها.
منطقی نیست اگر کشوری واقعا قصد ورود به جنگی رو داشته باشه از قبل طرف های مقابل رو از تحرکات خودش اون هم تا این حد تبلیغاتی و نه در حد سیستم های اطلاعاتی کشورها آگاه کنه مگر قصد ایجاد تشنج در منطقه رو داشته باشه که خود تشنج و التهاب فضای منطقه آستانه تحریک رو پایین میاره و میزان تصمیمات اشتباه از سمت کشورهای منطقه تحت فشار حاکم شده از بابت حضور این نیروهای خارجی بالاتر می ره و خیلی از اهدافی که این نیروها و کشورهای مطبوعشون به دنبال اون هستن بدون شلیک حتی یک گلوله بدست میاد .اهدافی که به نظرم لزوما برنده ای در کل ندارند یعنی نه ملت های منطقه و نه ملت های غرب از اون بهره ای خواهند برد .صرفا وادار کردن دولت های منطقه برای وارد کردن اون ها به شطرنجی که 2 یا 3 کشور پایه اش رو گذاشته و سال هاست به کسی استراحت ندادند واسه همینه می گم برنده ای نداره این بازی. چون منابع و جدای از اون آرامش ملت ها و صلح منطقه آسیب می بینه و برگشتی هم در اغلب موارد نداره .در واقع توجه دولت های منطقه به مسایلی معطوف می شه که در جهت مخالف پیشرفت های درونی اون هاست و شاید این اون چیزیست که این نیروها دنبالشن چون در زمانی که کشوری احساس کنه ممکنه مجبور به دفاع از خودش بشه تمام تلاشش به اون سمت می ره و بالاجبار از رسیدگی به مسایل مهمتر داخلی و حتی خارجی به دور از منطقه باز می مونه.
تا حالا که میگفتند حمله میکنند از حمله خبری نبود حالا که میگویند این لشکرکشی برای جنگ نیست معلوم نیست چه نقشه ای دارند . باید بیشتر از قبل مراقب باشیم .
مهدی جان بدان هیچ کس بهتر از انگلیسیها ما را نمشناسد.در این مقطع و با این اوضاع اقتصادی جهان جنگ برای امریکا و انگلیس مرگ اور است . اینحرکت انگلیس جنگ روانی است. اما امدن و نیامدن اینها هیچ جنگ بزرگی در بر نخواهد داشت .هنری کسینجر متفکر نابغه صهیونیست امریکا به رونالد ریگان گفت با ایرانیها نجنگ زیرا اینها مثل زنبور عسل هستند تا بکندو حمله نشده سرشان در کار خودشان است و گاهی اوقات بر سر و کول همدیگر هم می پرند ولی اگر بکندو حمله شود همه متحد و یکپارچه در مقابل دشمن تا اخر می ایستند. و لذا امکان ندارد امریکا و یا انگلیس با ما وارد جنگ شوند .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی