بازدید 19481
واشنگتن تایمز:

آمریکا برای ایران هسته‌ای آماده نیست

در سال‌های اخیر، سیاست‌های غرب و به ویژه آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران، تلفیقی از افزایش فشار‌ها و ادعای تلاش برای مذاکره بوده و در این میان، ‌گاه ضرورت تعلیق همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ‌گاه تعلیق محدود و ‌گاه مواردی دیگر به میان آمده است. به باور واشنگتن تایمز، این امر بیش از هر چیز، نشانگر نبود برنامه‌ای مشخص در میان دولتمردان آمریکایی در برابر ایران است.
کد خبر: ۲۸۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴ 26 October 2012
در سال‌های اخیر، سیاست‌های غرب و به ویژه آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران، تلفیقی از افزایش فشار‌ها و ادعای تلاش برای مذاکره بوده و در این میان، ‌گاه ضرورت تعلیق همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ‌گاه تعلیق محدود و ‌گاه مواردی دیگر به میان آمده است. به باور واشنگتن تایمز، این امر بیش از هر چیز، نشانگر نبود برنامه‌ای مشخص در میان دولتمردان آمریکایی در برابر ایران است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» در مطلبی به موضوع سیاست آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و نوشته، در حالی که ایران همچنان به گسترش برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، جهان هنوز خود را برای یک ایران هسته‌ای آماده نکرده است.

به باور این روزنامه، این امر درباره دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز درست است، زیرا به نظر نمی‌رسد هیچ یک از آن‌ها به طور جدی موضوع ایران هسته‌ای را در نظر داشته باشند. استلزامات بودن یا نبودن یک «خط قرمز» برای ایران، در مناظرات کاندیدا‌ها مورد بحث قرار نگرفت و هیچ کس برای مردم آمریکا توضیح نداده که اگر سرانجام حمله‌ای به ایران انجام شود، پیامدهای مورد انتظار آن چه خواهد بود!

واشنگتن پست در ادامه به طرح پرسشی در این باره پرداخته و می‌نویسد: «آیا این یک فریب سیاسی یا ناکامی اطلاعاتی است که رهبران ما را از دادن اطلاعات مستقیم به مردم درباره این سناریوی محتمل (جنگ احتمالی با ایران) بازداشته است؟».

به نوشته این روزنامه، ایران سال‌هاست برای جنگی احتمالی با آمریکا آماده است و مقامات این کشور برای حالتی که در آن جنگی تمام عیار رخ دهد، همه گونه آماده‌سازی‌های لازم را انجام داده‌اند.

در ادامه این مطلب، با اشاره به آماده نبودن آمریکا برای حالت جنگی آمده است: «این بار، آمریکا باید برای رویارویی با دشمن در خاک خودش آماده باشد. عوامل ایرانی هم اکنون در خاک آمریکا هستند و تأثیرات حمله به ایران، می‌تواند جان ما را در معرض خطر قرار داده و زیرساخت‌ها و تجارت ما را نابود کند».

افزون بر این، آشوب و بحران تنها به درون آمریکا مربوط نمی‌شود و نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه نیز به شدت از سوی ایران در معرض خطر خواهند بود.

به این ترتیب، به اعتقاد واشنگتن تایمز، بر خلاف ادعاهای پیاپی مقامات سیاسی و نظامی آمریکا، این کشور برای درگیر شدن در جنگ با ایران آماده نیست و پیامدهای چنین چیزی برای آمریکا بیش از تصور خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۳۳
فقط میدونم واقعا تفکر خامی است که فکر کنیم آمریکا، این کشور ملعون، می تواند با ایران سر میز مذاکره بنشیند.
آقا جان ما 300 هزار شهید دادیم و هنوز هم داریم میدیم(مثل شهیدان ترور دو مأمور نیروی انتظامی در سرباز استان سیستان) و تفکر ما با کشوری که گندم میریزه تو دریا تا قیمتش ثابت بمانه و بعدش میگه مسموم بودن و یا... در یک جا جمع نمیشود در هیچ مسئله ای....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
کاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
دوست عزیز مشکل شما و خیلی از همفکرانتان اینجاست که فقط کارهای آمریکا را میبینید . آمریکا شیطان . قبول ولی فکر کردین کشورهای دیگر و یا حتی خیلی از کشورهایی دوست در دنیا چکار میکنند همه کثیف کاری هایی دارند همه به نوعی منافع خودشونو دنبال میکنن خیلی از کشورهایی که شما به اسمشون فکر هم نمیکنید وقتی در مسائلشون دقیق نگاه کنید خیلی از آمریکا بیشتر دست به جنایت میزنند چه بسیار دیکتاتورها در دنیا که با مردم مثل برده رفتار میکنند و چه بسیار کشورها که در طول تاریخ ضربات ویرانگر به ایران و ایرانی زدند . من طرفدار آمریکا و هیچ اجنبی ای نیستم ولی لزوم حفظ منافع ملی رو حس میکنم و اینکه هیچ گاه در تاریخ قطع رابطه بین دو دشمن صلح را به ارمغان نیاورده فقط شرایط را برای سودجویان فراهم کرده که امروز بسیاری از کشورها از قبل دشمنی ایران و آمریکا پیشرفت میکنند و یا به قدرت اقتصادی یا نظامی تبدبل میشوند کافیست بدون تعارف و مبالغه به اوضاع ایران و سایر کشورهای دخیل در روابط در دهه های اخیر دقیق شوید آنگاه لزوم استفاده از سیاست را به جای شعار میفهمید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
اونم بعد از 33 سال هزینه دادن در همه زمینه ها حالا بشینیم سر آدامس با یانکی ها ببندیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
منفي بدهيد ما مثبت تر مي شويم(جمله رو حال کن)
آمریکا غلط کرده آماده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
... باید آماده باشه نه؟؟
حالشو گرفتیم نه؟ تا بمیره این جنایتکار خبیث ث ث ث
درودبرايران هسته اي,من اميدوارم ايران تغييرجهت بده بره به سمت ساخت سلاح اتمي.سلاح اتمي حق ماست
پاسخ ها
ایران سر بلند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
دوست گرامی رهبر ما و مراجع ما حرام اعلام کردند وسلام ضمنا همه این حرفها برای اینکه ایران هراسی کنند داستان سرایی میکنند تا مردم امریکا که همیشه به به دشمن فرضی و عجیب غریب عادت کردند با این حرفها دارن یه غول بی شاخ دم برای مردم امریکا درست میکنند تا مردم امریکا را راضی کنند تا با ایران بجنگند انشاء الله که خدا رسواشون میکنه اقایان امریکایی ما اهل تجاوز مثل شما نیستیم امریکایی که حتی پلیسشم ادم خاره وای به حال سیاست مداراش که کلا جهان خوارند بدونند ما اهل صلحیم اما اگر تجاوزی بشه به قدرت خدای احد و واحد سخت جواب میدهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
احسنت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
دوست عزيز ، ساخت سلاح هسته اي حق هيچكس نيست. آقا هم فرموده اند حرام است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
اگر ما هم سلاح هسته ای بسازیم و داشته باشیم پس فرق ما با اونها در چیه لطفا توضیح دهید . تشکر . حمید . زاهدان
"در حال حاضر آماده نیست"
شرمنده
باید جوری تنظیم کنیم برنامه هامونو که به موضوع دلخواه شما بخوره
واقعا شرمنده
ان شاء الله دفعه بعد باهاتون هماهنگ میکنیم!!!
مرگ یکبار شیون یکبار بمب بسازیم هرچی باداباد
مگه به دلخواه خودشه. آماده اش می کنیم. انشاالله
درود بر ملت شريف ايران اميدوارم پيشرفت در همه صنايع را داشته باشيم تا به نامرد دست دراز نكنيم
از این مقاله دو برداشت می توان کرد
1- این یک ترفند سیاسی برای خطرناک نشان دادن ایران به منظور آمادگی اذهان عمومی آمریکا می باشد. البته آمادگی برای تحت فشار گذاشتن ایران
2- اینکه واقعا قدرت ایران آنقدر هست که یک روزنامه مهم امریکا اینگونه از اون حرف می زنه که اگر اینگونه باشه باید بگیم خدارا شکر
به حرحال امیدواریم اینگونه باشد
زنده باد ایران هسته ای
امریکا برای ایران بی هسته ای نیز اماده نیست چه برسد به هسته ای . اگر اماده بود که تا حالا ایران رو به زانو در اورده بود .
اگه به آرمان‌های انقلاب هم رجوع کنیم میبینیم که امام خمینی فقط گفته بود که مسئله غیرقابل مذاکره ما، رژیم صهیونیستی و آپارتایده!
پس لازم نیست تا ابد با امریکا قطع رابطه کنیم! اگه با خود امریکا رابطه داشتیم دیگه بقیه کشورهای شرقی و غربی منافق و سوءاستفاده‌چی کاسه و کوزه‌هاشونو جمع می‌کردن می‌رفتن دنبال کار خودشون!
خیلی جالب هست ایران 75 میلیونی میشه بزرگترین دشمن آمریکا ولی روسیه با زیر دریایی ها اتمی و چین با 1/4 میلیارد جمعیت در رده های بعدی قرار دارند معلومه اگه اتمی بشیم دیگه فکر کنم دق کنند بمیرند
آمریکا هیج غلطی نمی تواند بکند
عزیزان سلام ،
همانطور که میدانید یادآوری میکنم که سیاست چند وجه دارد؛ تنها گوشه هائی از آن در رسانه ها بیان و نمایان میشود.
جنگ با ایران موضوع ساده ای برای دنیای غرب نیست... از طرف دیگر آن قدر هم ناممکن نیست که ما در خواب خرگوشی فرو برویم.
هم وطنان گرامی به نظر بنده ما هموراه با سیاست آب هویج و چماق مواجه هستیم.
نکاتی که مدام در رسانه های غربی منتشر می شود چیزهائی است برای مواج و نا آرام نگه داشتن اقتصاد و اجتماع ما! گوئی تلاش جدی برای سردرگمی و مضطر کردن ما دارند.
باور ندارید به خبری که هم اینک در سایت گرانقدر تابناک منتشر شده نگاه کنید: ((انگلیس در حمله به ایران با آمریکا همکاری نخواهد کرد )) بگذارید کنار همین خبر ببینید درست عرض میکنم یا نه. ؟ !
مهم نيست كشورهاي خاص امادگيشو داشته باشن مهم اينه كه ايران به حقش برسه
خود سلاح اتمی باعث صلح میشود اگر شوروی سابق و امریکا یا هند و پاکستان سلاح اتمی نداشتند بارها با یکدیگر وارد جنگ میشدند پس داشتن قدرت و موازنه ان در جهان لازم است دول متخاصم به ایران خود میدانند که هشت جنگ تحمیلی تجربه های فراوانی را برای ما داشته پس نبرد با ایران به این اسانی نیست بنابراین هیچ جنگی رخ نخواهد داد و ما به پیشرفت های خود ادامه میدهیم.خواهشمندم تابناک چاپش کن
مرگ بر امریکا
ان شاالله همون طور که توی حوزه نظامی اچمز شده اند یک روزی توی تحریم های اقتصادی هم اچمز شوند ، تا ایران و ایرانی به کسی باج نداده باشه.
اصلا دوست نداریم دوباره ترکمن چای و دارسی و ... تکرار بشه و ملت ما تسلیم زیاده خواهی بقیه بشود
ما قصد غصب جایی را نداریم ما فقط حقمون را میخواهیم و حق ما داشتن ارورانیم حتی 90 درصد هم هست حتی اگر تهدیدات بر علیه ما بیشتر بشه حق ما بمب هسته ای هم هست و این هم طبیعی است که دشمن ما نخواهد ما به حق خودمان برسیم.
بمب اتم+ايران=آقا بالا سر بودن در دنيا =ترس غربيها +تسليم شدنشان=لغو تحريمها=ارزاني +رفاه عمومي=پيشرفت
آمریکا در جنگ با ایران حتی تصور آنکه با چه چیزی رو برو خواهد شد را هم نمیکنه
مشكل و ترس امريكايي ها با ايران داشتن بمب اتم نيست اينا همش بهانه است مشكل و ترسشون ايران اسلاميه و تفكراته مبتني بر اسلامه كه از ميلييون ها بمب اتم خطرناك تره.
آمریکائی ها وخصوصآسردمداران وتصمیم گیران آمریکائی بطوریقین بدانند واطمینان حاصل کنند ازاینکه کشورعزیزمان ایران خصوصآ ایرانی وایرانیان درهرجای کره خاکی باشه کشورش رادوست داردوحاضراست برای وطنش خونش رافدای آن کنه. این گوی واین میدان ما ایرانیان آماده ایم، البته دوست داریم درکل دنیا صلح ودوستی وروابط حسنه باشه ودولت هاباهم تعامل همکاری دربهبود زندگی مردم داشته باشنداما، اگرکسی قصد تجاوز به ایران اسلامی راداشته باشدچطورکه درمقابل کل دنیاواایستادیم وبه حول وقوه الهی پیروزمندانه به جنگ خاتمه دادیم حالااگه بازهم ازحیثیت خودمان به یاری امام عصر(عج اله تعالی فرجه) دفاع خواهیم کرد
وهشدارمیدهیم این بارجنگ هشت ساله نیست کافی ماشه ای کشیده بشه تا به ببینند یک من ماست چقدرکره میده . اللهم عجل لولیک الفرج. انشاءالله
به نظرم اصلاَ اين چيزهايي که توي اين قبيل اخبار تيتر مي شوند صحت و درستي چنداني ندارند، تصميمات حساس همانند: حمله به عراق و افغانستان و ...در محافلي گرفته مي شوند که کسي ازش خبر دار نيست، ولي يک شبه اجراش مي کنند و دنيا را ذوق زده مي کنند.!!؟؟
نباشه.
به جهنم
ما آماده ايم براي پيشرفت .
چه مدعي هستند(جهان هنوز خود را برای یک ایران هسته ای آماده نکرده است.)منظورشون از جهان دقيقا کجاست اسرائيله؟ که چنين کشوري تقلبيه و الا 65% همين جهان اعضاي عدم تعهد که اماده اند خيلي هاي ديگه هم آماده اند ولي مي ترسند مي فهميد مي ترسند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها