بازدید 74487

پیشنهاد هسته‌ای جدید غرب به ایران

در هفته‌های گذشته، رسانه‌های گوناگون غربی، چندین بار از رد و بدل شدن پیشنهادهایی میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر داده‌اند. این بار روزنامه انگلیسی «گاردین»، جزییاتی از یک پیشنهاد جدید را منتشر کرده که گفته می‌شود، گروه ۱+۵ می‌خواهد در ماه‌های آتی آن را به ایران ارائه کند.
کد خبر: ۲۷۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲ 12 October 2012
در هفته‌های گذشته، رسانه‌های گوناگون غربی، چندین بار از رد و بدل شدن پیشنهادهایی میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر داده‌اند. این بار روزنامه انگلیسی «گاردین»، جزییاتی از یک پیشنهاد جدید را منتشر کرده که گفته می‌شود، گروه ۱+۵ می‌خواهد در ماه‌های آتی آن را به ایران ارائه کند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از یکی از مقامات اتحادیه اروپا نوشته است که کشورهای عضو گروه ۱+۵ در اواخر نوامبر و یا اوایل دسامبر، با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، گفت‌وگویی را ترتیب خواهند داد؛ اما سمت و سوی مذاکرات احتمالاً بستگی به این خواهد داشت که از میان میت رامنی و باراک اوباما، کدام یک به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده شود.

به گفته این مقام اروپایی، پیشنهادی که در این مذاکره به ایران داده خواهد شد، این است که در ازای کاهش موقت تحریم‌ها، ایران غنی‌سازی خود را محدود کند.

وی با بیان این که ایران به چیزی بیش از آنچه تاکنون به آن پیشنهاد شده نیاز دارد، گفته است: «ما انتشار تغییری واقعی در طرف مقابل را داریم».

گاردین می‌‌افزاید به گفته این مقام اروپایی، پیشنهادی که قرار است غربی‌ها به ایران بدهند، مبتنی بر رویکرد مرحله‌ای خواهد بود و گام‌هایی را که هر یک از دو طرف باید برای رسیدن به توافق بردارند، مشخص خواهد کرد. 


یکی دیگر از دیپلمات‌های اروپایی نیز در این زمینه گفته است: «در صورتی که ایران آمادگی کافی داشته باشد، موضوع تحریم‌ها روی میز خواهد بود». با این حال، به باور وی، ایران نباید منتظر باشد تا طرف مقابل نخستین گام را بردارد؛ اما در صورتی که ایران واقعاً آمادگی داشته باشد، غرب آماده پاسخگویی است.

اما طرح جدید غرب به همین جا پایان نمی‌یابد، زیرا به نوشته گاردین، حتی در صورت شکست طرح گام به گام نیز رویکرد جدیدی از سوی غرب در پیش گرفته خواهد شد که مبتنی بر یک توافق جامع میان طرفین است؛ بنابراین، ایران اجازه خواهد یافت با نظارت‌های شدید‌تر جهانی، به غنی سازی ۵ درصدی خود ادامه دهد.

به نوشته این روزنامه، هم‌اکنون مقامات غربی، نگران آنند که پیروزی رامنی در انتخابات آمریکا، به تلاش‌های دیپلماتیک در رابطه با ایران آسیب وارد کند؛ اما طرف ایرانی تا هنگام مشخص شدن نتایج انتخابات در آمریکا و همچنین رژیم اسرائیل، تمایل چندانی به پیگیری مذاکرات ندارد.

آن گونه که مشخص است، طرح جدیدی که گاردین از آن سخن می‌گوید، بیش از دفعات گذشته، با موضوع تحریم‌ها گره خورده و در صورت درست بودن وجود چنین طرحی، غرب برای نخستین بار از احتمال کاهش تحریم‌ها در مقابل اقدامات ایران سخن به میان آورده است.

اما مسأله اصلی همانند همیشه این است که سطح انتظارات غرب از ایران، دقیق مشخص نیست؛ برای نمونه، معلوم نیست در صورت توافق ایران به توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی، آن گونه که انتظار می‌رود، غرب اورانیوم با این غنا را در اختیار ایران گذارد یا خیر.

افزون بر این، هنوز مشخص نیست که منظور از کاهش «موقت» تحریم‌ها چیست، چه بازه زمانی را شامل می‌شود و اصولاً از نظر غرب، کدام بخش از تحریم‌ها در این مقوله جای خواهند گرفت.

و سرانجام این که در زمینه مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، مهمتر از هر چیز، پدید آمدن اعتماد متقابل میان دو طرف است. با این حال، وقتی همچون همیشه سخن از لزوم برداشته شدن گام نخست از سوی ایران به میان می‌آید، به خودی خود می‌تواند به زمینه‌های شکل‌گیری این اعتماد آسیب وارد کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱۰
انتشار یافته: ۴۹
صرف نظر از برخی کشورهای محدود، بدیهی است که بسیاری از کشورهای غربی تمایل دارند تحریم های ایران قطع شود و از مزاایای بازار ایران و موقعیت استراتژیک کشورمان بهره مند شوند.
بنابراین بهتر است که مسئولان با درایت آن را حل کنند. حقیقتا وضعیت کشور خوب نیست...
پاسخ ها
یه دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
یا شاید هم دوباره فصل سرما تو راهه و با افزایش مصرف نفت مواجه خواهند شد؟؟؟

مسئولای ایران باید کاملا تمام جوانب کارو در نظر بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
اینکه غربیها در این هفته ها به طور جدی دنبال مذاکرات تعلیق در برابر لغو تحریم هستند اینست که نمیتوانند تحریم و اثرگذاری آن را بیشتر ازچند ماه ادامه دهند پس سعی میکنند در این مدت از ایران امتیاز بگیرند. پس عاقلانه ترین راه ، بهبود تولید داخل و اتخاذ سیاست های مالی مناسب و ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ایست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
غربيها باانتشار اينگونه خبرها سعي ميكنند جو رواني ايجاد كنند و پس از بررسي آن در مذاكرات موضع گيري ميكنند . بايد هوشيار باشيم.
وقتی خانم کلینتون میگن وضعیت اقتصادی ایران به خاطر تصمیمات داخلی ایرانه نه تحریم پس چرا باید تحریما رو اینقدر برای ما حساس بدونن؟ ما اگه بخواییم یه کار مثبت برا اقتصادمون بکنیم قسمت مهمیش اینجور که از شنیده ها بر میاد دست خودمونه. اول بیایید 4 تا تصمیم که خودمون میگیریمو درس کنیم بعد بریم سراغ برداشتن تحریم.
پاسخ ها
رامين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
زماني مي توانيم خودمان تصميم خوبي بگيريم كه امكانات در دست داشته باشيم.اما به دليل تحريم هيچ امكاناتي براي گرفتن تصميم كارا و به درد بخور نداريم.
در سالهای پایانی جنگ با اینکه حق به جانب ایران بود ولیروسیه ، فرانسه و امریکا در مقابل ایران صف آرائی می کردند. امکان صادارت نفت را با حمله به نفتکش ها از ایران گرفتند تا توان مالی ایران را ضعیف کنند. جنگ شهری را افزایش دادند و بالاخره ایران را پای میز مذاکره کشاندند.
استراتژی آنها چنین بود که ایران به خاطر پرهیز از فشارهای اقتصادی زیاد بر مردم کوتاه می آید زیرا حکومت مردم گرا است .
در آنزمان مسئولان نظامی و سیاسی در فکر انجام یک عملیات گسترده در جبهه جنوب یا غرب بودند تا یک برتری نظامی بدست آوردن و با شرایط بهتر جنگ را پایان بدهند.
زمان حال را می توان با آنزمان مقایسه کرد.
بقول حافظ : "من جرب المجرب حلت به ندامه"
مباداذخاير اورانيوم ازايران خارج بشه,غرب اينو ميخواد,اين ذخايربه ايران مصونيت ميده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
ذخایر اورانیوم مهم نیست چون ما دانش تولید سوخت رو داریم که بهمون مصونیت میده
ایران نباید به هیچ وجه کوتاه بیاد. در مسیر درست قرار گرفتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
هر چی فکر میکنم اینا میگن تحریم رو کم میکنیم اگه اورانیم رو فلان کنید. خوب اگه این اورانیم کلا نبود ما الان تحریم نبودیم؟
به گفته رهبر تحریم ها ربطی به انرژی هسته ای ندارد. این فقط زیاده خواهی غرب دربرابر ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
البته انرژی هسته ای مشکلی نیست، بهانه غرب برای تحریم ایران برنامه هسته ایه که ممکنه شامل بمب اتم هم بشه وگرنه نمیشه به انرژی هسته ای ایراد گرفت چون قطعاً صلح آمیزه.
سران کشورهای غربی میدونن که فشار اقتصادی و سیاسی باعث عقب نشینی ایران از برنامه هسته ای نمیشه و هدف از این تحریم ها اول اینه که برای ایران مشکلات اقتصادی درست کنن تا با فشار بر مردم، نارضایتی افزایش پیدا کنه و ثانیاً در مقابل مردم خودشون که فکر میکنن ایران یک خطره جوابی داشته باشن.
در حال حاضر راه حل توافقی برای اینکار در صورت عدم پذیرش حق غنی سازی ایران وجود ندارد. در صورت حمله پیش دستانه اسرائیل به ایران، بهترین شرایط برای مسلح شدن ایران به بمب اتمی به وجود خواهد آمد. چرا که در این صورت ایران تمام چاسوسان آزانس را اخراج کرده و به دلیل اینکه آنها به دیپلماسی پایبند نبوده اند نیازی برای پایبند بودن ایران به عدم اشاعه سلاح های اتمی نیست.
در صورت تداوم وضع موچود بیشترین ضرر به ایران وارد خواهد شد. چراکه در حال حاضر ایران دارای تکنولوژی هسته ای است و به سمت سلاح نیز حرکت نمی کند. پس ایران تنها در ازای دادن هزینه های تحریم زمان را به چلو می برد و اقتصاد ایران تضعیف خواهد شد. البته در نگاه کلی و در طولانی مدت این به نفع ایران و به ضرر ایرانیانی است که در عصر کنونی زندگی می کنند. چرا که بهای وابستگی به نفت را مردم کنونی ایران خواهند پرداخت و مسئولان ایران نیز هیچ راه حلی چزء حذف نفت از معادلات بازرگانی ( و درنهایت عدم وابستگی اقتثاد کشور به نفت) را نخواهند داشت.
تحریم ، بزرگترین نعمتی است که نصیب ملت ایران شده است . اگر سری به بازار بزنید خواهید دید که مملو از انواع و اقسام اجناس خارجی است که واردات این اجناس بزرگترین و مخربترین ضربه را به پیشرفت ملت ایران میزند. بقول معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو از خارج وارد میکنند تا اسقلال و پیشرفت ملت ایران را متوقف کنند . از عروسک و مواد آرایشی و قابلمه و ..... گرفته تا ........همه چیز. اونوقت تولید کننده ایرانی که می تواند اساس اسقلال اقصادی و فرهنگی کشور باشد را از رده خارج میکنند و ملت مارا به خودشان وابسته میکنند و این میتواند از حمله نظامی هم خطرناکتر باشد و به همین دلیل مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانستند که به حق یکی از ضروری ترین واجبات است . تحریم واقعا" نعمت است ، قدر آنرا بدانیم. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
اگر منظور شما از جنس خارجی ،کالاهای با کیفیت اروپایی و آمریکایی بله ولی یه سری به همین فروشگاههای داخلی بزندید ببینید جنس بنجل چینی دارا چجوری تولید کننده داخلی رو به خاک سیا می شونه.
حالا که توفیق اجباری نصیبمون شده که تولیدات داخلی را به هرقیمت حمایت کنیم و دوران تحمل پذیری از طرف مردم برای تحمل محصولات داخلی ضعیفتر از خارجی وجود داره فرصت را از دست ندهیم با قوانین مناسب بستر تولیدات داخلی را فراهم کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
باید به تولید کننده های داخلی این اطمینان رو بدیم که یک دفعه شرایط برنمیگرده و اگه تغییری هم بخواد انجام بشه به صورت تدریجیه
این پیشنهاد اونها ظالمانه و مغرورانه است
غیرت ایرانی بعید است از این نوع واگذاریهای غیر معقول حمایت کند.
آزموده را آزمودن خطاست
مگر آنها به تعهدات خود پشت نکردند که حالا ما بخواهیم به آنها اعتماد مجدد پیداکنیم
باید آنها ابتدا حق ما را به رسمیت بشناسند بعد نسبت به تأمین نیازهای اتمی ایران تعهد بدهند آنگاه ایران از غنی سازی 20% کوتاه بیاد .
اگر زمانی آنها در تأمین آن خودداری کردند ایران بتواند بدون مشکل نیاز خود را در داخل برطرف نماید
بنظر من این صحیح است. چون امتیاز دادن آنها را جری تر میکند و رویشان زیاد میشود.
حرف از کاهش تحریم زدن چون دارن فکر سرما رو میکنن!!!
از سرما میمیرن همشون!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
فکر نمیکنم این طور باشه چون درسته که تحریم نفت ایران خیلی وقت قبل تصویب شده ولی تازگی داره به صورت گسترده در اروپا عملی میشه و به تازگی تحریم هایی برای گاز ایران هم تصویب شده.
ولی شاید در آینده از این تصمیمشون پشیمون بشن.
تحریمهای غربیها هیچ ارتباطی با گرونیها نداره و این فقط توسط بزخی سودجوها صورت گرفته
ایران اگه تحریم شده باشه این فقط از درگاههای رسمی هست در صورتیکه بیشتر واردات کشور بطور قاچاق بوده لذا با وجود اجناس قاچاق نبایستی اینقدر قیمتها افزایش پیدا میکرد چون اجناس قاچاق بسیار بسیار ارزانتر از اجناس رسمی هستند و کشورهای همسایه ایران که تحریم نیستند لذا از مبادی اونها همچنان قاچاق صورت میگیره پس این افزایش چند برابری قیمتها فقط عاملش میتونه محتکرین و سودجویان کلان داخلی باشه که باید با اونا برخورد نموده و اجناس احتکار شده اونا رو باید ضبط کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
ربط داره ولی نه تا این حد که قیمت ها افزایش پیدا کرده. مواد اولیه مورد نیاز کشور کلاً از مبادی قانونی و با دلار وارد میشن و تحریم و افزایش نرخ ارز روی قیمت تموم شده محصولات تأثیر داره.
ولی علت اصلی هنوز عدم وجود فرهنگ مصرف بین مردم و وجود عده ای دلال سودجو و قدرتمند است.
خود تحریم برای لابی صهیونیست یک هدف است این را نباید فراموش کرد.
اگر اون‌ها می‌خواستند به ایران اجازهٔ غنی‌سازی تحت نظارت کامل بدن، از اول ایران رو تحریم نمی‌کردند، چون ایران در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در حال اجرای پروتکل الحاقی بود که اجازهٔ شدیدترین نظارت‌ها را به آژانس می‌داد. با این وجود آن‌ها می‌گفتند ایران باید غنی‌سازی را به هر قیمتی که شده متوقف کند و پروندهٔ ایران را برای همین به شورای امنیت فرستادند.

ایران چند بار گفته که حاضره در صورت به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، پروتکل الحاقی رو اجرا کنه و نظارت‌های شدید آژانس رو بپذیره. ولی غربی‌ها می‌گن اول شما برنامهٔ هسته‌ای‌تون رو تعطیل کنید تا بعد ببینیم چی می‌شه.
رهبری حرف آخر را زدند . فکر نکنید اگر در مسائل هسته ای کوتاه بیایید تحریم ها کم می شود و واقعا این ساده لوحی است که به حرف عده ای گوش داده شود که از جایی دیگری دستور می گیرند .اینها هرچه بشود منتظر می مانند تا ببینند آمریکا چه می گوید .
طبق معمول پیشنهاد غرب حتی ارزش شنیدن هم نداره، در مذاکرات بغداد خواسته بودن کلاً غنی سازی رو متوقف کنیم در مقابلش اجازه بدن لوازم یدکی هواپیما بخریم، خب ما که الان راههایی پیدا کردیم که هواپیماهای شرکت های عربی حاشیه خلیج فارس با کارکرد پایین رو بتونیم جذب کنیم، قطعه که جای خودش داره چرا باید امتیاز به این بزرگی بدیم. اول میخواستن کل موضوعات مربوط به هسته ای حتی رشته های دانشگاهی هم متوقف بشه ولی الان فقط با غنی سازی 20 درصد مشکل دارن، ولی اگه کوتاه بیایم اونها هم قدم به قدم جلو میان و بعدش میگن 3.5 درصد هم متوقف بشه بعد میگن کلاً غنی سازی تعطیل بشه و همین جور ادامه میدن و ممکنه بعد از هسته ای یه دست آویز دیگه پیدا کنن مثلاً برنامه موشکی. اگه واقعاً پیشنهادی داشته باشن که بصرفه خوبه ولی با این دل خوش کنک ها نه.
به نظر من فقط برای گذر از فصل سرما این پیشنهادها رو ارائه میکنند بعد ازپایان فصل سرما دوباره برمیگردن سر جای اولشون...پس بهتره مسئولان مملکت حرف آخر رو همین امروز بزنن تا نتونن بصورت موقت کاری کنن..منظوراز تحریم موقت همون تا وقتی هست که بحران انرژی در فصل سرما بگذره بعد دوباره شروع کنن زور گفتن !!
سلام البته تمام صحبتها راجه به تحريم ها درسته ولي بايد يه فكري به حال مردم طبقه ظعيف كرد قدرت خريد مردم خيلي كم شده و مردم كارد به استخونشون رسيده .درسته كه اين يه درمان دراز مدته ولي امروز هم مردم ميخان زندگي كنند
تا کی تحریم.....؟مگه برزیل وبقیه کشور های قدرتمند اقتصادی با تحریم رشد کردن.با تعامل با کشورهای بزرگ ضمن حفظ ارزش های اصیل می توان تمامی قلل را فتح نمود.سیاسیون عزیز فشار ها تا حدی سازنده است.به امید ایرانی اباد
باید این حقیقت را بپذیریم که علت این تحریم ها فقط بحث هسته ای نیست . یعنی کلا مشکل غرب و در راس آنها آمریکا با ایران فقط موضوع هسته ای نیست مسایل دیگه مثل اسراییل و ... هم هستن.
این وسط وظیفه مسئولین هست که با درایت و رفتارها و راهکارهای حرفه ای و پیچیده سیاسی منافع ملی و اقتصادی "مردم" را حفظ کنند چون در این صورت است که در واقع منافع کشور حفظ شده.
من نمی فهمم چرا بعضی دوستان از تحریم حمایت میکنن؟؟ چرا فکر میکنین تا تحریم نباشیم نمی تونیم رو پای خودمون بایستیم و پیشرفت کنیم؟ مگه همه کشورای پیشرفته یه روزی تحریم جهانی بودن؟؟ الان همه دنیا مثل یه کشور بزرگ می مونه و همه ملتها برای پیشرفت همدیگه تلاش میکنن چون وقتی همه دنیا پیشرفت کنه، دیگه مهاجرین کشورهای جهان سوم به کشورهای پیشرفته کم میشن و واسه اونا هم وضع بهتر میشه. ما ایرانیان نباید خون خودمون رو رنگی تر از بقیه ملتها و کشورها بدونیم. باید تعامل کنیم با دنیا.
کدوم تولید داخل بعضی از دوستان انگار انگار دارن در 100 سال پیش زندگی میکنن اولا که الان 100 سال پیش نیست که همه احتیاجاتت فقط شامل نان ، جو و یونجه باشه که بری کشاورزی کنی و محصولاتتا بخوری میشه بگی
مثلا به چه شکل میشه در تولید کامپیوتر در کشور خودکفا شد که از تولید داخل استفاده کرد اصلا ولش کامپیوتر تهاجم فرهنگیه میشه بگین به چه شکل میشه یک تلویزیون ساده تولید کرد و شبکه به اصطلاح ملی را باهاش دید الان همون تلویزیون به اصطلاح تولید داخل 90 درصد گرون تر شده میدونی چرا چون قطعاتش از چین میاد و اینجا مونتاژ میشه پس بهتره قطعاتشا خودمون تولید کنیم میخواین پس اول بریم دنبال اختراع ترانزیستور و آروم آروم هی پیشرفت کنیم تا ایشالا در 100 سال آتی یه تلویزیون کاملا ایرانی بسازیم . در دنیای امروزی هیچ کشوری بدون نیاز از
دیگر کشورا نمیتونه همه احتیاجاتشا براورده کنه الان 100 پیش نیست
ثانیا تحریمهابرای کی فرصته برای ما یا کشورای عربی که نفتا دارن تو حوزه های مشترک نفتی با ایران میلیون میلیون استخراج میکنن قبول دارم که بی نیازی از نفت خوبه ولی به این بدان معنییه که از این نعمت خدادای چشم پوشی کنی تا دیگران ازش استفاده کنن یا اینکه استخراجش کنی بفروشیش و در داخل در بخش تولید سرمایه گذاری کنی یا اگه نتونستی در صندوق ذخیره ارزی پس اندازش
کنی
اساسا باید دید که آیا "انرژی هسته ای" یک هدف است یا یک وسیله برای رسیدن به یک هدف؟
اگر منطقی نگاه کنیم، بدیهی است که انرژی هسته ای یک وسیله است برای رسیدن به یک هدف: "پیشرفت اقتصاد، پزشکی و بخش انرژی".
ولی آیا وقتی بخاطر تبعات تحریم های گسترده جهانی نمی توانیم واردات و صادرات درستی داشته باشیم، آیا اقتصاد ما بهبود می یابد؟
آیا وقتی در بخش داروها و تجهیزات پزشکی بسیار مهم خارجی تحریم هستیم، پزشکی ما پیشرفت می کند؟
آیا وقتی حتی نمی توانیم نفت خود را بفروشیم، در بخش انرژی سودی عایدمان می شود؟ ذخایر مشترک ما با کشورهای همسایه هرروز در حال برداشت از سوی آنهاست در حالی که ما هیچ برداشتی نمی توانیم انجام دهیم چون نه می توانیم نفت صادر کنیم و نه تجهیزات کافی برای ذخیره نفت داریم.
باید منطقی فکر کنیم.
از وضعیت فعلی زندگی و اوضاع افتصادی راضی نیستم ولی بیگانگان هرگز دلشون برای ما نمیسوزد امیدوارم با درایت مسئولان نظام از این مراحل عبور کنیم اتشالله
نمیدانم چرا خوانندگان تابناک در خواب بسر می برند یا خودشان را به خواب زده اند.اگر اخبار را خوانده باشید دور جدید تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا در راه است.تحریمهایی که اثرات آن سالها بعد مشخص خواهد شد .......
خیلی ضایع معلومه که کم اوردن! فکر کنم چیزی یادشون رفته بوده به شکل موقتی میخوان درستش کنن!!!
مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست، کما اینکه دقیق ترین گزارش های منابع اطلاعاتی آمریکا نیز اذعان دارند ایران برنامه هسته ای نظامی ندارد. تحریم ها ادامه خواهند داشت و متأسفانه ما موفق به هیچگونه درزی در اجماع غرب در مخالفت با ایران نشده ایم. جالب است که کشورهای غربی در بسیاری موارد با هم درگیری و اختلاف نظر دارند، ولی در مورد فشار روزافزون به ایران اجماع دارند.
مواظب باشيم وحرف اين شياطين را قبول نكنيم
درمعادلات سیاسی طرفى موفق است که ضمن درک ازشرایط جهانى؛نسبت به حفظ منافع ملى بارویکرد صحیخ وارد کارزار شود
باسمه تعالي
چرا تا حالا گفته نشده كه آژانس انرژي اتمي بايد در زرادخانه هاي اسرائيل يا امريكا هم دوربين بذاره آخه اين چه جور حقوق بشريه كه خود سازمان ملل رعايت نميكنه اما به كشورهاي ضعيف تر زور ميگه كه بايد رعايت بكنن؟انشاء الله اگر بمب اتمي درست كنيم همه اين مسائل حله ديگه كسي بهمون زور نميگه. به اميد اون روز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
دوست عزیز اسراییل معاهده ی منع سلاح های هسته ای رو امضا نکرده پس دلیلی نداره آژانس فعالیت هسته ای اونها رو کنترل کنه
به نظر بنده انها دارن ما را قول میزنند الان دارن ده قدم جلو میرن فردا هم به فرض دو قدم عقب برگردن که دردی را دوا نمیکنه لذا مدامی که انه به تحریم ادامه میدن ما هم بایست درجه غنی سازی رو بالا ببریم تا اینکه ببنینیم چی میشه
سلام به نظر من ایران توی مسیر اصلی قرار گرفته و نباید از غنی سازی دست بردارد.و یه چیز واضح تر اینه که گرونی ربطی به تحریم نداره کشور ما که بالای سی ساله تحریمه و تو دوره های قبلی تحریم گرونی در کار نبوده
تا دشمنان دوست نمایی مانند عربستان سعودی داریم هرگز مشکل ما با غرب حل نخواهد شد .
گناه دارند بيجاره ها سردشون است؟؟!!! خيلي سطحي فكر ميكنيد.
به فکر راه اندازی سا نتریفیوژ های باغنای 60% برای زیر دریایی ها باشید تا ناوچه های غربی از خلیج فارس فرار را برقرار ترجیح دهند
این قدرتهای جهانی کی هستند؟ بزرگشان آمریکاست که با قرض 16 هزار میلیارد دلاری ابر قدرت شده. ابر قدرتی و قلدری با جیب مردم که هنر نیست. کمی صبر کنید همشان فرو می پاشند.
به فرمایش امام خامنه ای انرژی هسته ای حق مسلم ماست و تا پای جان از آن دفاع خواهیم کرد و گردنه تحریم را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت که این مسئله با هیچ چیزی قابل معاوضه نیست
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی