بازدید 6632

قرائتي: سايت طنز حلال ايجاد شود

کد خبر: ۲۷۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷ 10 October 2012
رييس ستاد اقامه نماز كشور با تاكيد بر اينكه بايد با دانشجوها رفيق شد، از رفتار برخي از اساتيد دانشگاه انتقاد كرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر هر كشوري كه دانشگاه بيشتري دارد، فساد آن نيز بيشتر است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محسن قرائتي امروز در پنجمين جشنواره ملي علمي كاربردي، با بيان اينكه نبايد ازدواج‌ را در دانشگاه‌ها نهي كنيم، اظهار كرد: دو سوم دين مربوط به ازدواج است، اگر رابطه حرام زياد است، بايد با ازدواج جلويش را گرفت و راهي ديگر جز ازدواج نيست.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه بايد با دانشجوها رفيق شد، تصريح كرد: طبق آيه‌اي از قرآن، معلم خوب بايد از مردم، در مردم و با مردم باشد. بنابراين ايجاد ارتباط عاطفي با دانشجويان و همچنين دادن شماره تلفن افراد اسلام‌شناس در دانشگاه مي‌تواند تا حدود زيادي مشكلات دانشجويان را حل كند.

وي با اشاره به تاثير صحبت‌هاي خصوصي با دانشجويان، تاكيد كرد: گاهي بايد با يك دانشجو خصوصي صحبت كرد، تا تاثير كار خود را ببينيم. عضو هيات علمي شدن و مدرك دكتري مهم نيست، بلكه مهم اين است كه چه كار خوبي انجام داده‌ايم كه جزو وظايفمان نبوده است.

قرائتي با انتقاد از رفتار برخي از اساتيد دانشگاه، گفت: گاها ديده مي‌شود در دانشگاه، دانشجويي استاد خود را مي‌بيند و سلام نمي‌كند و مي‌گويد اين ترم با او كلاس ندارم، اين يك سرطان اخلاقي در دانشگاه است، در حالي كه اين مشكل را خود اساتيد با ايجاد فاصله با دانشجويان به وجود مي‌آورند.

سايت طنز حلال در دانشگاه‌ها ايجاد شود

قرائتي همچنين خواستار ايجاد يك سايت طنز حلال در دانشگاه‌ها شد و گفت: بايد شرايطي فراهم كنيم كه به جاي مسخره كردن قوميت‌هاي مختلف و به جاي اينكه به هم بخنديم، با هم بخنديم و طنز را به صورت حلال داشته باشيم.

وي همچنين با تاكيد بر لزوم رواج نماز در ميان دانشجويان، گفت: اگر بهترين نامه را بنويسيد، بدون تمبر به مقصد نمي‌رسد. در اين ميان، راه رسيدن از دنيا به آخرت نيز نماز است.

رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه طبيعي است كه به مسوولين كشور انتقادهايي وارد باشد، گفت: نبايد از اين انتقادها در جهت تضعيف آنها استفاده كنيم، اگرچه توجيه، حماقت است اما تضعيف، جنايت و تنها تكميل رسالت است.

قرائتي در پايان خطاب به مديران علمي كاربردي كشور، گفت: اگر مي‌خواهيد مهارت داشته باشيد، بايد مهارت نجات كساني كه راه خود را گم مي‌كنند را نيز داشته باشيد. ما فارغ‌التحصيل در اسلام نداريم و تنها راه ارتباط با دانشجويان، محبت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل