بازدید 16787
رضایی در همایش گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بیان کرد

مردم زینت المجالس نیستند

خود تحریمی، خود زنی و منازعه نتیجه‌اش این می‌شود که فقط جمعیت کمی باقی بمانند بر همین اساس کشورمان نیازمند خیزشی جدید است و باید کاری کرد که جوانان وارد صحنه شوند تا هم خودشان از بیکاری نجات یابند و هم اینکه تحریم‌ها را کنار بگذاریم.
کد خبر: ۲۷۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴ 20 September 2012
از قذافی 30 موشک گرفتیم و تعدادی از آنها را هم شلیک کردیم ولی بعد از یک روز زیر موضوع زد و گفت که قرار بود وقتی به شما موشک می‌دهم کویت و عربستان را هم بزنید؛ یک شب متوجه شدیم که تیم لیبیایی مستقر در ایران 50 قطعه از موشک‌ انداز‌ها را برداشته و به سفارت لیبی بردند ... .

به گزارش «تابناک»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز پنج‌شنبه طی سخنانی در همایشی که برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در سالن ورزشی حجاب تهران برگزار شد اظهار داشت: هفته دفاع مقدس گرامیداشت یک فتح عظیم در طول تاریخ ایران است.

وی افزود: بنی صدر به دلیل تفکر غرب‌زده از بروز و ظهور توانایی‌های ملت جلوگیری می‌کرد لذا خیلی از ما لباس سیاست و علم و دانشگاه را از تن بیرون آوردیم و در جبهه‌های جنگ حضور یافتیم ولی بنی‌صدر حتی اجازه این کار را هم به جوانان ما نمی‌داد.

به گزارش فارس، دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بعد از اینکه بچه‌های انقلاب وارد صحنه جنگ شدند و میدان را پیدا کردند و بنی صدر هم فرار کرد صحنه‌های نبرد دچار تغییر و موفقیت‌های ما آغاز شد و ما توانستیم در کمتر از یک سال به مرزهای بین‌الملل برسیم و در نهایت جنگ هم بعد از 8 سال با قرارهای سیاسی محکم به پایان رسید.

وی گفت: در طول جنگ ما به پیچیده‌ترین ابزارهای نظامی یعنی موشک‌ها، پرنده‌های بدون سرنشین و توپخانه دست پیدا کردیم و این از مهمترین‌ موفقیت‌های ما بود.


رضایی اضافه کرد: قبل از انقلاب آمریکا هواپیماهای f14 و تانک به ایران داده بود اما ما موشک نداشتیم و وقتی که جنگ شهرها‌ در سال 63 شروع شد ما هیچ چیزی نداشتیم که بتوانیم پاسخ دشمن را بدهیم و در آن زمان شهرهای ما بمباران می‌شد اما ما وسیله مقابله به مثل نداشتیم.

رضایی گفت: در آن زمان ما از قذافی 30 موشک گرفتیم و به ایران آوردیم و تعدادی از آنها را هم شلیک کردیم؛ در آن زمان جنگ شهرها متوقف شد ولی بعد از یک مدت قذافی هم زیر موضوع زد و گفت که قرار بود وقتی به شما موشک می‌دهم کویت و عربستان را هم بزنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در آن زمان ما فهمیدیم که اگر عربستان و کویت را هم بزنیم جنگ ایران و عراق تبدیل به جنگ ایران و همه کشورهای عربی می‌شود. ولی بالاخره با هر ترفندی که بود ما موشک‌ها را بار دیگر به ایران آوردیم ولی وقتی قذافی دید که ما به کویت و عربستان موشک نمی‌زنیم یک شب متوجه شدیم که تیم لیبیایی مستقر در ایران 50 قطعه از موشک‌ انداز‌ها را برداشته و به سفارت لیبی بردند و گفتند که اگر ایرانی‌ها می‌توانند خودشان موشک را شلیک کنند.

رضایی گفت: بعد از 20 شبانه روز ما توانستیم 50 قطعه را بسازیم و تعدادی از آن‌ها را هم از کره شمالی آوردیم تا موشک‌ انداز‌ها سر و سامان داده شوند و بعد از 20 روز ما اولین موشک را آماده کردیم تا اگر عراق جنگ شهرها را شروع کرد عراق را بزنیم؛ ظاهرا عراقی‌ها هم فهمیده بودند که لیبی با ما همکاری نمی‌کند لذا در بدر و عملیات‌های بعدی با موشک ایران را زدند و فکر هم نمی‌کردند که ما بتوانیم به آنها موشک بزنیم و فکر نمی‌کردند که جوانان ما موشک‌ها را آماده کرده‌اند تا به عراق بزنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بعد از اینکه عراق با موشک ایران را زد ما هم دستور شلیک دادیم و بچه‌های ما با وضو و ذکر آیات قرآن اولین موشک را شلیک کردند که این موشک به بغداد اصابت کرد.

وی تصریح کرد: اگر امروز موشک‌های ایران 2 و 3 هزار کیلومتر را طی می‌کنند و دقیقا به هدف می‌خورند ریشه در همان جوانانی دارد که در دفاع از کشور وارد صحنه شدند.


رضایی اضافه کرد: اولین خیزش در کشور ما در سال‌های انقلاب و همزمان با وقوع انقلاب به وقوع پیوست و خیزش دوم نیز در زمان جنگ روی داد و امروز ما با یک رویارویی سوم یعنی تحریم‌های اقتصادی روبه رو هستیم بر همین اساس نباید خودمان، خودمان را تحریم کنیم.

وی گفت: خود تحریمی، خود زنی و منازعه نتیجه‌اش این می‌شود که فقط جمعیت کمی باقی بمانند بر همین اساس کشورمان نیازمند خیزشی جدید است و باید کاری کرد که جوانان وارد صحنه شوند تا هم خودشان از بیکاری نجات یابند و هم اینکه تحریم‌ها را کنار بگذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همه مسئولان باید کاری کنند که مردم در تعیین سرنوشت‌شان نقش داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ کشور هم باید مردمی شود، ادامه داد: همانطور که ما از فرصت اشغال خرمشهر بهره گرفتیم و توانستیم در دفاع و امنیت روی پای خودمان بایستیم باید از فرصت تحریم‌ها هم استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: امروز ما از آمریکا و شوروی هم در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین جلوتر هستیم چرا که با به دست آوردن RQ170 به آخرین تکنولوژی‌ آمریکایی‌ها هم دست پیدا کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از اظهارتش گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که برای مردم کار و رفاه ایجاد کنیم و به معنای ریاضت نیست.


رضایی گفت: اقتصاد مقاومتی در نهایت یک اقتصاد مردمی است که با استفاده از آن ما در میان تحریم‌ها تولید ملی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های کشور نیروهای جدید را تولید کنیم، باید مردم و جوانان را باور داشته باشیم چرا که مردم زینت المجالس نیستند بلکه نیروهای واقعی پیشرفت کشورند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هیچ چیزی جای پیروزی ملت ایران را در سال‌های آینده نمی‌گیرد و ما نه تنها تحریم‌ها را کنار می‌زنیم بلکه اقتصاد‌مان هم شکوفا می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر