بازدید 19973

نگاه شما: پذیرش دکترای دانشگاه امام صادق

کد خبر: ۲۷۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱ 19 September 2012
یکی از بینندگان «تابناک» در مطلبی با موضوع «کلاف سردرگم پذیرش دکترا در دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ » نوشت:

با اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون دکترای سال ۹۱ در تاریخ ۲۶ /۰۶/ ۱۳۹۱ نتیجه همه معرفی شدگان به مصاحبه رشته دکترای مدیریت قراردادهای بین‌المللی نفت و گاز (کد ۲۱۴۵) بدون برگزاری مصاحبه، مردود اعلام شده است. بر پایه برنامه ریزی سازمان سنجش مقرر شده بود مصاحبه معرفی شدگان در تاریخ‌های پنجم و ششم تیر ماه در دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ برگزار گردد که پس از مراجعه حضوری دعوت شدگان مسئولین آموزش دانشگاه اطلاعیه‌ای را منتشر نمودند که در بند اول آن، رد دانشجوی دکترا بنا به توافق صورت گرفته با وزارت علوم ذکر شده است. با آگاهی مسئولین محترم سازمان سنجش از موضوع، مقرر شد که رفع مشکل توسط کار‌شناسان محترم معاونت فنی و آماری سازمان سنجش پیگیری گردد. پس از پیگیری‌های متعدد داوطلبین، کار‌شناس محترم سازمان سنجش جناب آقای دکتر طاهری به آنان اعلام نمودند که طبق توافق صورت گرفته، این رشته به دانشگاه علامه طباطبایی منتقل شده است. داوطلبین مراتب را از آموزش تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه پیگیری نمودند که با توجه به تعطیلات تابستانه آن دانشگاه در نیمه شهریور ماه مشخص شد که اینچنین توافقی نشده است.

و سرانجام با اعلام نتایج نهایی آزمون دکترا، همه دعوت شدگان به مصاحبه در این رشته مردود اعلام شدند. در حال حاضر بنا به اظهارات کار‌شناسان سازمان سنجش، این سازمان در حال رایزنی با دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ جهت رفع مشکل هستند و نوید رفع مشکل تا نیمه مهر ماه به داوطلبین داده شده است.

در ادامه اطلاعیه شماره یک در تاریخ ۴/۴/۱۳۹۱دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ را بررسی می‌نماییم که در آن آمده است:

قابل توجه همه داوطلبین شرکت در دوره‌های دکترا دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ برای سال تحصیلی ۹۲ ـ ۹۱

بدینوسیله به آگاهی می‌رساند:

۱ ـ با توجه به اینکه دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ در سال ۹۲ ـ ۹۱ قصد پذیرش دانشجوی دکترا نداشته و مراتب را قبلا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اعلام نموده است، لذا طی توافق صورت گرفته با وزارت از برگزاری مصاحبه شفاهی و پذیرش دانشجو معذور می‌باشد.

۲ ـ لازم به ذکر است از شرایط پذیرش داوطلبین برای شرکت در آزمون شفاهی دانشگاه قبولی در آزمون معارف اسلامی است که در دفترچه شماره ۱ سازمان سنجش (صفحه ۸، بند ۲ نکات و توصیه‌های مهم) به آن اشاره شده بود.

۳ ـ چناچه در پیگیری‌های در دست اقدام با وزارت علوم و سازمان سنجش نتیجه‌ای حاصل شد، از طریق همین پایگاه به اطلاع داوطلبین گرامی خواهد رسید.

همچنین در بند ۲ نکات و توصیه‌های مهم دفترچه راهنمای آزمون دکترا سال ۱۳۹۱ که در اطلاعیه شماره یک دانشگاه امام صادق به آن اشاره شده این موارد قید شده است:

 به آگاهی داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در دوره دکترا دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ می‌رساند، ارائه گواهی قبولی در آزمون معارف اسلامی الزامی است. متقاضیان شرکت در رشته‌های تحصیلی دوره دکترا سال تحصیلی ۹۲ ـ ۱۳۹۱ این دانشگاه لازم است در آزمون معارف اسلامی که از سوی این دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

۱ ـ مواد آزمون شامل: فقه، عربی، تفسیر و اندیشه اسلامی
۲ ـ زمان برگزاری آزمون: اسفند ماه ۱۳۹۰ و اردیبهشت ماه ۱۳۹۱
۳ ـ زمان ثبت نام در آزمون نوبت اسفند ماه: از روز شنبه ۸/۱۱/۱۳۹۰ تا روز دوشنبه ۱۷/ ۱۱/ ۱۳۹۰ منحصرا از طریق نرم افزار جامع آموزش دانشگاه، به نشانی اینترنتی: http: //edu. isu. ac. ir
۴ ـ داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات آزمون، به پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی: www.. isu. ac. ir مراجعه نمایند.

با عنایت به اطلاعیه شماره ۱ دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ و بند ۲ نکات و توصیه‌های مهم دفترچه راهنمای آزمون ورودی دکترا سال ۱۳۹۱ موارد زیر قابل تأمل است:

۱ ـ در صورتی که دانشگاه دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ قصد عدم پذیرش دانشجوی دکترا در سال تحصیلی ۹۲ ـ ۹۱راد داشته است، بند ۲ نکات و توصیه‌های مهم و ارجاع به تاریخ برگزاری آزمون معارف چه مفهموی می‌تواند داشته باشد.

۲ ـ در دفترچه راهنمای آزمون دکترا ۹۱ رشته‌هایی که در آن‌ها دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ دانشجوی دکترا پذیرش می‌نماید مشخص نشده است.

۳ ـ جهت کشف رشته‌های مورد پذیرش دکترا دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ اطلاعیه ثبت نام الکترونیکی جهت برگزاری بیستمین آزمون معارف اسلامی ویژه داوطلبان ورود به دوره دکترا دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ اسفند ۱۳۹۰ که در تاریخ ۱۳/۰۹/۱۳۹۰ منتشر گردیده است راهگشاست. درجدول شماره ۱ که ماده امتحانی به تفکیک رشته انتخابی دکترا ذکر گردیده است فقط رشته‌های فرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، علوم اقتصادی (اقتصاد اسلامی)، علوم سیاسی (گرایش اندیشه سیاسی، جامعه‌شناسی سیاسی مسائل ایران)، مدیریت (گرایش مدیریت مالی) و فرهنگ و ارتباطات قید گردیده است و نامی از رشته مدیریت قراردادهای نفت و گاز برده نشده است. با این تفاسیر برای دوطلب این رشته، دانشگاه پذیرنده دانشگاهی غیر از دانشگاه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ است.

۴ ـ با توجه به نحوه پاسخگویی کار‌شناسان محترم سازمان سنجش به پیگیری‌های داوطلبان این رشته. گویا، کار‌شناسان مزبور ساعات محدود در روزهای محدودی را در سازمان سنجش سپری می‌نمایند که ضرورت دارد تا موضوع توسط مسئولین محترم سازمان سنجش بررسی گردد.

۵ ـ در صورت عدم پذیرش این رشته در سال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۲ تکلیف پذیرفته شدگان آزمون علمی کتبی چیست؟


مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار