خوانده می‌شوید:

اعتراضات به فیلم موهن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یک هفته از آغاز اعتراضات مسلمانان سراسر جهان به فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلامی (ص) می‌گذرد. نظر شما درباره این اعتراضات و حواشی آن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. این خبر با دیدگاه‌های شما کامل خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۲۶۳۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷ 16 September 2012
|
25204 بازدید
|
پایان هفته گذشته بود که با اعتراض مسلمانان در لیبی و مصر و کشتن سفیر آمریکا در لیبی، آتش خشم مسلمانان سراسر جهان نسبت به اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) شعله‌ور شد؛ کاری که دامنه اعتراضات مسلمانان را به سرتاسر جهان کشید و سفارت‌خانه‌های ایالات متحده در سراسر جهان را به نا‌امن‌ترین نقاط ممکن تبدیل کرد و موضوعی که در کشورهای اسلامی، حرکتی معترضانه را رقم زد.

اما هنوز درباره ریشه‌های این کار و توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص)، پرسش‌هایی مطرح است؛ برخی بر این باورند که دامن زدن به این موضوع در سالگرد یازدهم سپتامبر، حربه‌ای برای تحت تأثیر گذاردن افکار جهانیان است، به ویژه این که دو ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی است و می‌توان از نتایج این شورش‌ها، بهره‌های مناسبی برد؛ همان گونه که پس از رخ دادن این حوادث، پرچم القاعده بر فراز سفارت تسخیر شده آمریکا به اهتزاز در‌می‌آید!
 
اما برخی دیگر باور دارند که این نه ماجرایی سازمان یافته و از پیش طراحی شده، که عقده‌گشایی افرادی چون تری جونز و کارگردان بی‌نام و نشان فیلم است؛ کشیش آمریکایی که پیشتر‌ها با بی‌احترامی‌هایی چون به آتش کشیدن قرآن، خود را به بالاترین اخبار رسانه‌ها رساند. 

ساخت ساده فیلم و بهره نبردن از عوامل حرفه‌ای، دلیل دیگری است که این عده برای درست بودن ادعای خود می‌آورند. آنها می‌گویند که کار این دو نفر در خاک آمریکا در راستای کارهای گذشته‌شان، بیشتر برای عقده‌گشایی و جلب توجه بوده که به یکباره به مسأله نخست مسلمانان جهان تبدیل شده است. 

ـ  هم‌اکنون می‌خواهیم بدانیم، تحلیل شما از سلسله رویدادهای رخ داده در این زمینه چیست؟ 

* نظر شما درباره ریشه‌های این بی‌احترامی‌ و رویدادهای پس از آن چیست؟ 

قصد فیلم ساز از ساخت چنین فیلمی چه بوده؟ آیا از ساخت این فیلم به دنبال توهین به مسلمانان و عقده گشایی بوده اند یا اینکه فیلم ساز آلت دست سیاستمدارانی شده که منتظر گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند؟

* آیا آگاهی از درون‌مایه فیلم را مناسب می‌دانید و یا جستجو برای دیدن آن را در راستای دامن زدن به اهداف سازندگان فیلم ارزیابی می کنید؟ 


*و در پایان این که به گمان شما، سرنوشت فیلم و فیلمساز آن چه خواهد شد؟

*                              *                              *
نخستین بروز رسانی: 15:30

1.Saba:

اعتراض حق ماست چون به بزرگترین و مهمترین شخصیت مذهبی ما توهین شده اما مثل همیشه اعتراض ها به سمت و سویی میرود که در آخر این ما مسلمانان هستیم که دوباره به خشونت و بیرحمی محکوم خواهیم شد . ریشه های این بی احترامی مقاصد سیاسی و نا آگاهی از زیبایی های دین مبین اسلام است. آگاهی از متن فیلم باعث افزایش خشم مسلمانان و زمینه ساز اعتراض های آگاهانه خواهد بود نه اعتراض های شعار گونه.و سرنوشت فیلم ساز مثل سلمان رشدی خواهد بود در دنیا و  اخرت را خدا داند.
2.ناشناس:
سلام
معجزه پیامبر (ص) کتاب بود یعنی قرآن مجید پس شایسته است پیروان وی هم از طریق فرهنگ و علم و گفتمان واکنش نشان دهند و مسلمان هم باید همیشه جوینده علم باشد پس کسی نگوید همه که توان نوشتن و بحث علمی ندارن. آنکه ندارد هنوز دینش را نشناخته پس به دیگران ایراد نگیرد که فیلم می سازند! جهل بدترین توهین به پیامبر(ص) است.
در ضمن چرا آستانه تحمل و تحریک پذیری مسلمانان باید اینقدر پایین باشد؟ با این کارها چه از ارزش و مقام پیامبر(ص) کم میشود؟ اگر اکثریت این فیلم و سازنده آن را نادیده می گرفتند بدترین شکست برای او بود.نباید تحریک شد و آب به آسیاب دشمن ریخت. آیا القاعده که حسابی خود نمایی کرد در این موضوع، نماینده مسلمین است؟! فقط باعث شد دنیا مسلمانان را با القاعده یکی ببینند. رب زدنی علما

3.ساغر:
به نظر من وسعت تظاهرات خیلی خوبه و باید حتی بیشتر هم بشه و به کشورهای دیگه هم بکشه اما خشونت رو توی تظاهرات درست نمی دونم...یه تظاهرات متین مثل اونچه توی ایران بود خیلی بهتره...به طوری که اعتراض رو برسونیم و خشونتی هم نباشه که بگن مسلمون ها همه وحشی ان... کشتن سفیر امریکا و بقیه کشته شدگان کار درستی نبود...یکی دیگه فیلم ساخته نباید کس دیگه رو به جاش کشت... و این باعث سو استفاده های زیادی شده...نمونه اش هم توی سایت یاهو هست که چه حرفایی که به مسلمونا نمی زنن...
به نظر من دولت مغرور امریکا هم هیچ برخوردی با عوامل فیلم نخواهد داشت...همون کاری که با سلمان رشدی و تری جونز شد با اینها هم می شه...تازه از خدمات دولت مثل مراقب ویژه هم برخوردار خواهند شد...

4. علی:

به نظر من اینگونه فیلمها تنها به وسیله انسانهای بیمار تولید می شود. سران غرب نیز برای نشان دادن آزادی بیان در برابر چنین توهینی عکس العمل نشان نمی دهند.اما 
نمی دانم چرا این آزادی بیان فقط در مورد مخالفت با اسلام اعمال می شود؟

5.ناشناس:

باید تمام سازمانها ودولتهای اسلامی یک سازو کار بین المللی در سازمان ملل که قدرت قضایی ومجازات هم داشته باشه سریعا برای مقابله با اهانت به تمام ادیان ایجاد کنند چون ادمه این سریال اهانت به ادیان فقط نظر صهیونیستها وسرمایه داران غربی را برای جنگ افروزی در خاورمیانه تامیین میکند.

دومین بروز رسانی: 16:00

6.ناشناس:

به نظر من که اعتقادم این هست که تمام جان و مالم فدای حضرت رسول و ائمه اطهار - فکر میکنم ما دشمنان خود را بیخودی گنده میکنیم و حواسمان باید باشد که گول آمریکا و دسیسه های ان را نخوریم.
چرا که در تمامی تظاهرات در خارج کشور پرچه سگو دست نشانده آمریکا همان القاعده به چشم میخورد.

7.ناشناس:

متاسفانه برخي از هموطنان فكر ميكنند كه اونها با اينكار فقط ميخواستند كه از نتيجه اعتراضات مسلمانان، آنها را خشن نشان دهند.
پس با اين طرز تفكر، از اين به بعد هر كسي هر توهيني به مقدسات مسلمانان كرد، نه تنها نبايد عكس العمل تند نشان داد، بلكه آيا بايد لبخند بزنيم تا خوب جلوه كنيم؟؟؟
توهين به پيامبر در اسلام حكم اعدام را دارد برادر من، چون ايشان مقدس ترين هست نه سوژه مسخره كردن.

8.ناشناس:
چه خوشتنون بیاد چه نیاد، آمریکا در این مساله هیچ نقشی نداشته، مگه دولت آمریکا مریضه کاری کنه که سفیرش کشته بشه؟ حتی اگه در خاک آمریکا به مسیحیت و یهود هم توهین کنند دولت کاری نمی تونه بکنه مگه اینکه شاکی خصوصی باشه تا دادگاه رسیدگی کنه، الان هم بجای اینهمه شلوغ بازی یک گروه از مسلمانان ساکن آمریکا جمع بشن و علیه این فیلم شکایت کنند.

9. ایلیا:

ما که فیلم را ندیدیم و مطمئنم اکثر معترضین هم ندیدند ولی اعتراض کردند وچند نفرهم کشته شدند مگر ما در دینمان نداریم هنگام خشم نه تصمیم نه تنبیه ولی اکنون اینگونه عمل شد - البته اینکه باید محکوم شود ویا مسببین آن تنبیه شوند جای تردید ندارد- ولی یک سوال برایم پیش آمده اگر منه ایرانی مسلمان خطایی مرتکب شدم باید به پای نظام و اسلام و ایران نوشته شود ویا شخصا باید جوابگو باشم

10.ناشناس:

اولا این فیلم به قدری سطحی و ضعیف بود که اصلا هیچ اثرگزاری نداشت.در حد صفر مطلق بود2-بعضیا میخواستن از آب گل آلود ماهی بگیرن و بگن این فیلم مال هالیوود و.. است.کار زشتیه خداییش.هر فردی میدونه که اصلا همچین فیلم ضعیف و پرت و پلایی نمیتونه محصول تولیدات استودیویی هالیوود باشه.3-هدفش این بوده که از مسلمان ها عقده داشته است4-سرنوشتش میشه اینکه این فیلم روز به روز بازدید کننده اش زیاد تر میشه و پخش میشه و مردم دنیا کارهایی که مسلمان ها در فیلم انجام میدن رو با کارهایی که در خارج از فیلم اتفاق می افته تطبیق میدن.

سومین بروز رسانی در : 16:30

11.امید:

عده ی بیشماری هستند که میتونن با یک دوربین و یک مجموعه بازیگر هر فیلمی رو دلشون میخواد بسازن و هریک از شخصیت های مذهبی مارو هدف قرار بدن ولی به نظر من نحوه برخورد ما به این قضیه نباید به نحوی باشه که وجهه اسلام در دنیا بیشتر به خطر بیافته به نظر من باید منطقی برخورد کرد و از برخورد های افراطی دوری کرد. شخصیت هایی مثل حضرت محمد(ص) رو در
دوران ابتدایی اسلام اعراب جاهلیت هم نتونستن با اعمال دور از انسانیتشون محو کنن و هر روز بر محبوبیتش اضافه شده. آمریکا و اسرائیل که جای خودشون رو دارند..... درود بر رسول خدا و پیروان او که در قرآن به اعتدال توصیه شده اند.

12.ذبیح:

با توجه به تصاويرنشان داده شده ازتظاهرات بعدازاين رويداد كه از شبكه هاي مختلف بين اللملي درحال پخش مي باشد مثل پرچم هاي سياه القاعده وتصاويربن لادن مي خواهند چنين القا نمايند كه مدافعان واقعي مقدسات اسلامي گروهاي سلفي والقاعده مي باشند واين مقدمه اي است بر اي اماده سازي افكار عمومي دنياي اسلام جهت حمله گسترده اين گروه به نظام حاكم برسوريه وتوجيه رفتاراين گروه در حوادث اتي سوريه مبني براينكه اينها صرفا براي نيت اسلامي اين كارراانجام ميدهندبه نظر من اين يك سناريو موزيانه از طرف امريكا و صهيونيست هامي باشد براي تطهيرالقاعده وشاهد زنده براين مدعا  نطق اخير ايمن الظواهري درخصوص سوريه مي باشد

13.Saeed:

این مساله که هر انسانی وقتی به عزیزش توهین میشود، از خودش عکس العمل نشان می دهد، کاملا طبیعی است. اما، باید دید این توهین از طرف چه کسی شده، به چه قصدی شده و چه کسانی در حال اعتراض خشونت آمیز هستند. اینکه هر فرد مغرضی (مثلا کشیش جونز مجنون) بداند با پخش یک فیلم آماتور توهین آمیز میتواند دنیا را نسبت به مسلمانان بد بین کند، اصلا خوب نیست. اینکه تحریکات القاعده (دست نشانده آمریکا برای خراب کردن وجهه مسلمانان) مسلمانان احساساتی را به خشونت ترغیب کند، هوشیاری ما را در اعتراض می طلبد. اینکه خود را کنار سلفی ها و القاعده ببینیم که با اعتراض خشونت بار، صدمه ای بسیار عظیم تر از یک فیلم بی محتوای بی ارزش به اسلام می زنند، از هوشمندی بدور است. دوستان، نگذاریم از احساسات ما
آبی به آسیاب دشمن ریخته شود. من شخصا فیلم را ندیده ام، قصد دیدنش را هم ندارم. بنظرم بی اعتنایی به کودک نابالغی ک فحاشی می کند، بهترین راه ادب اوست. یادمان باشد: سنگ اگر کاسه زرین شکند، ارزش سنگ نیفزاید و زر کم نشود.

14.AmirSun:

ساخت و انتشار این فیلم خود اهانتی بزرگ محسوب می شود. اما آنچه برای دست اندرکاران این فیلم پس از انتشار آن مهم است، مبحث مفصلی دارد که بنده در اینجا به چند عنوان اشاره می کنم که هر کدام می تواند به طور مفصل مورد بحث قرار گیرد:
1- ارزیابی واکنش مسلمانان به اینگونه حوادث.
2- مظلوم نمایی آمریکا در این حادثه.
3- حضور گروه هایی همچون القاعده، طالبان و سایر گروه های تندرو وابسته به غرب در رهبری اعتراضات و افزایش نفوذ آنها در جوامع اسلامی.
4- نقش رسانه ها (به خصوص شبکه های ماهواره ای) در توجیه این عمل کثیف و زمینه سازی جهت کمرنگ کردن تعصبات و ارزش های اسلامی.
5- بررسی اوضاع جهت اجرای فاز بعدی طرح. و اهداف دیگر که می تواند مورد بحث قرار گیرد... اما آگاهی از درون فیلم جز شکستن قداست حضرت رسول صلوات الله نزد مخاطب و احقاق هدف سازندگان سودی نخواهد داشت. و در پایان احتمالا عوامل فیلم چند صباحی بازداشت خواهند بود و بعد از فروکش کردن التهابات تبرئه می شوند.

15.بدون اسم:

به نظر من این توهین ها و بی احترامی ها ریشه از احساس خطر و نگرانی امریکا وصهیونیست از گسترش دین اسلام و بیداری اسلامی در جهان است.که البته مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین ,این توهینها به ضرر خودشان تمام خواهد شد و یک زمینه ای برای اتحاد بیشتر مسلمانان را فراهم کرد.البته ما با خشونتهایی که با قتل سفرای کشورها همراه باشد موافق نیستیم ومعتقدیم که این اقدامات در راستای سیاستهای امریکاست .جالبتر اینکه این اتفاق با واقعه 11سپتامبر همزمان شد.

چهارمین بروز رسانی: 17:00

16.علی:

با سلام، بنظر من این کار در آستانه انتخابات امریکا توسط گروه رقیب اوباما ساخته شده است تا اوباما را در برابر یک هجمه قراردهد و بتواند بهره های انخاباتی خودشان را ببرند

17.سینا صدرا:

هدف از فیلم موهن برانگیختن حس اسلام پرستی جهت تخریب اسلام بود که در بعضی از کشورهای مسلمان به هدفشان نیز رسیدند اگر دقت کرده باشیم فیلم‌هایی که در آن‌ها مسلمانان در اوج شقاوت و بی‌رحمی آدم می‌کشند. در بیش‌تر این فیلم‌ها جریانی یکسان حاکم است که کاملاً بیان‌گر نوعی سناریوی مشخص برای برانگیختن حس ضد اسلامی بینندگان در سراسر جهان
است.امیدوارم در سایه بیداری اسلامی کشورهای مسلمان با صبر بیشتر فقط اعتراض خودرا طوری بیان کنند که دشمنان از آب گل آلود نتونن ماهی بگیرند

18.بدون اسم:

نام بی نام او
من فکر می کنم که هیچ وقت نمی توان با ساخت فیلمی که تا این حد کودکانه با موضوع ضعیف به اسلام و پیامبر عظیم الاشان اسلام ضربه ای وارد نمود .اسلام دین صلح و دوستی و سراسر رحمت می باشد و دشمنان دین نیز همیشه با ابزارهای رسانه ای سعی در تخریب اعتقادات و باورهای مردم داشته اند ولی با هیچ ابزاری نمی توان اصل رسالت ومعجزه آشکار نبی اکرم
را انکار نمود.با آرزوی هدایت الهی

19.بدون اسم:

با سلام 
غربي ها كاري مي كنن كه هر كاري كنيم يه جوري شمشير دو لبه است: هيچي نگيم كم كم اونا هم كار رو به جاهاي باريكتر مي كشونن و اگه چيزي بگيم در رسانه هاي غربي ما رو مخالف آزادي بيان و ... نشون مي دند و اينجوري راحتتر به كشورهاي مسلمان حمله مي كنن. اما به اعتقاد من از 11 سپتامبر تا حالا غربي ها كلا فكر هر چي باشن يا نباشن، يه چيز رو شك ندارم: با بر هم زدن زمينه هاي رفتار مسالمت آميز ميان مسلمانان و بقيه مردم دنيا، زمينه سرازير شدن نيروهاي بيكارشون به كشورهاي اسلامي نظير آنچه در مكزيك و بريزيل رخ داده رو بگيرن تا اقتصاد و صنعت ما از اونا جلوتر نيفته و متاسفانه الان شاهدش هستيم كه بيكارهاي اسپانيا و ايتاليا اون كشورها كه مسيحي اند ميرن ولي حاضر نيستن بيان خاورميانه و ايران و ... .

20.مهدی:

در هر کشوری سری محدودیت هایی برای رسانه ها وجود دارد و البته قوانین مختص به آن.در ایالت متحده به دلیل تاکید بر آزادی بیان محدودیت خاصی برای ساخت هیچ نوع فیلمی وجود ندارد البته خط قرمزهای خاصی از لحاظ لابی ایپک وجود دارد. ولی دولت امریکا باید بداند در دهکده جهانی زندگی می کنند و هر عملی زیر ذره بین است پس قوانین امریکا شاید درجایی بی ارزش یا
در کل مردود باشد.همانطور که چند سال پیش فیلم آخرین وسوسه مسیح ساخته شد و توهینی بود به مسیحیان امسال فیلم معصومیت مسلمانان ساخته شد که فقط در یک سینمای امریکا اکران شد و هیچ درگاهی به سایت های مهم چون imdb
ندارد(از لحاظ کم ارزشی).مسلمانان باید بیدار باشند که نسخه تبلیغی فیلم که از آگوست روی یوتیوب بارگذاری شده الان در سالگرد یازده سپتامبر جهانی می شود که کما بیش نشان دهنده توطئه ای سهمگین در نشان دادن چهره ای خشن از مسلمانا است.اگر به رسانه ها دقت کنید از الجزیره تا cnnوfox news دقیقا خشن ترین صحنه ها را با فریاد الله اکبر میکس کرده و نشان میدهند.متاسفانه مسلمانان در این دام کما بیش افتادند.اگر اعتراضی هست کاملآ مسالمت آمیز باشد که با یک تیر دو نشان زده شود : هم چهره آرام مسلمانان هم اعتراض به این فیلم کاملا بی ارزش. برای اطلاع بیشتر می توانید به نظرات مردم امریکا در سای یاهو مربوط به اخبار منتشره از این فیلم سری بزنید و مستقیمآ نظرات مردم ایالات متحده را جویا شوید.(برای دوستانی که به فکر اسلام گرایی و گسترش اسلام هستند نه فراری دادن دیگران از آن خوب است با گرایشات مردم دیگر نقاط جهان آشنا شده تا اگر
عملی خواست انجام بگیرد بر اساس اصول باشد نه احساسات)
 
پنجمین بروز رسانی: 17:30

21.کریم:

نظرخودم را از این جا شروع میکنم که ازآب گل آلودماهی گرفتن حالا چطور؟ عرض میکنم : دنیا بظاهربا دموکراسی اداره میشود اما درواقع با مدیریت گروهی سرمایه دار اداره میشوداین گروه درغرب و امریکا همان یک درصدهستند و درشرق و خاورمیانه بیشتردست نشاندگان همان بک درصدیا دست نشاندگان هستند که مدیریت و حکومت میکنندبرخی کشورها ظاهرااستقلال
دارندو برای خودشان قدرتی هستندمانند چین و روسیه و هنداما بدلیل افتادن در دام نظام سرمایه داری عرب و امریکا ناخواسته دنباله رو انان هستند در این بین مسلمانان فکر و ایده خودشان را بطوراعمم و مسلمانان شیعه بطور اخص دارندشیعیان یطور قاطع در بخشی از خاورمیانه تشکیل حگومت داده و بلحاظ فکری و عقیدتی درمقابل نظام سر مایه داری خاکم برجهان قد علم کردندکه این قد علم کردن الگو شد برای سایربخشهای خاورمیانه و حتی تمام کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی نتیجه ظهور جبشهایی به تعبیر همون حاکمان بهار عربی و به تعبیرما بیداری اسلامی این بخش برای مدیران جهانی اهمیت داشت که بدانند اساس بهارعربی یا بیداری اسلامی ؟ این سوال خواب آنان را آشفته کرده و درپی پاسخ ان بودندو پاسخ هرچه باشد برای آنها مه بودوپاسخ خودرا گرفته بودند نه الان که از سی سال پیش وقتی انقلاب ایران به ثمر نشت وقتی هسته حزب الله لبنان تشکیل شد وقتی حزب بعث که یک شاخه آن درعراق و شاخه دیگران در شام حاکم بودند ازهم فاصله گرفتند و وقتی بطوریکه حزب بعث حاکم در عراق به نیابت از همان نظام سرمایه داری به ایران حمله کردو حزب بعث حاکم در سوریه به پشتیبانی از ایران برخااست نظام سرمایه داری پاسخ خودرا گرفته بود که اسلام و مسلمانان درجهت اشتراک گام برمیدارند باید جلوی این اشتراک و اتفاق نظر گرفته میشد چگونه ؟خیلی ساده همون گونه که ابوسفیان پس از فتح مکه مسلمان شد در کاخهای سفید امریکا باکینگهام انگلیس الیزه فرانسه و
حتی کرملین روسیه ضیافت افطار برای بظاهرمسلملنان ترتیب دادند تا اگر خومسلمان نمیشوند باری مسلمانانی بظاهر خداپرست وباطنا پیرو شیطان دربین مبارزان مسلمان داشته باشند که گروههایی مانند طالبان و القاعده شکل گرفتتنداینها که خیل نمیتوانستند خواست نظام سرمایه داری را برآورده کنند پس باید بهانه مداخله مستقیم پیدا میشد که 11سپتامبر ایجاد
و شد و امدند چندین کشور همسایه ایران را اشغال کردند عراق وافغانستان را باجنگ جمهوری آذربایجان و ترکیه بدون جنگ و فقط با تحمیق پاکستان را با عواملی چون سپاههای کذا و کذا و نیز طالبان پاکستان نتیجه چه شد عراق شد متحد ایران اسلامی افغانستان شد نیازمند ایران و ترکیه فعلا جولانگاه سزمایه داری که بزودی شاهد برباد رفتن همه دست اوردهای گذشته اش خواه شد ناگفته نماند ضرب شصت حزب الله لبنان به ایبنه تمام نمای نظام سزمایه داری یکی از پاسخ های عبرت انگیز نظام سرمایه داری بود ...  حالا دراین برهه از اتفاقات لازم بود جهان اسلام باز محک بخورند چگونه ؟ همان گونه که شاهد بودیم با سوزاندن قران و یاخت فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس حصرت محمد(ص) دیدیم و دیدمند که چگونه جهان اسلام بپا خواست
آنها از واکنش مسامانان آگاه بودند میدانستند که واکنش چه خواهد بود اما چرا انجام دادند این سوال چرا انجام دادند و ان فیلم توهین آمیز را ساخته و پخش کردند به نظر من سه دلیل داشته : 1- ایجاد اتحاد در جبهه نظام سرمایه داری که بدلیل بحران های اجتماعی و اقتصادی در استانه فروپاشی است 2- انحراف افکار عمومی جهان از وضعیت و موقعیت رژیم صهیونیستی که تهدید تو خالی ان برعلیه ایران و به فراموشی سپردن آن نزد افکار عمومی 3-نهادینه ساختن فرضیه اسلام هراسی از  طریق کشتن سفی آمریکا در لیبی که بدست عوامل خودشان یعنی القاعده صورت گرفت .................................... ناگفته پیداست که این هم بدلیل آن است که امریکا و غرب به بهانه حقاظت از سفارت و دیپلمات هایش قصد اعزام نیرو به کشورهای مختلف اسلامی را دارد که این یعنی جنگ با همه کشورهای اسلامی والسلام

22.مضی:

هر چیزی که از حدش گذشت ضد ارزش میشود حتی آزادی. اصلا تفاوت بین انسان و حیوان محدودیت است.که انسان متمدن خود را محدود به اخلاقیاتی میکند و نمیگوید که آزادم هر چه میخواهم بگویم و هرچه میخواهم بکنم.اگر هر کس خود را آزاد بداند دیگر چه نیازی به تمدن و فرهنگ است.و دیگر چه کسی خود را ملزم به رعایت حدود میکند؟به همین ترتیب همه بر هم تجاوز میکنند و خود را آزاد میدانند. اسامه بن لادن:"اگر آزادی بیان شما حد و مرزی ندارد،آزادی عمل ما هم حد و مرزی ندارد!"

23.حمید:

عده ای در لیبی و بقیه جاها دقیقا همون کاری رو کردن که این فیلم قصد داشت مسلمانان رو اونطوری نشون بده.ایکاش به جای کشتن افراد بیگناه یک روش دیگه برای اعتراض پیدا میکردن.مثلا میتونستن توی یک تاریخ همه تو میادین اصلی شهرها با پلاکارد و بدون کوچکترین خشونتی هم اعتراض خودشونو نشون بدن و هم به دنیا بفهمونن که این فیلم واقعیت نداره ولی متاسفانه همون کاری رو کردن که اونا میخواستن.

24.بدون اسم:

1-اعتراض مسالمت آمیز حق قانونی و حتی واجب میباشد.
2-اعتراض نباید به گونه ای باشد که دستاویز قرار گیرد مثلا کشتن سفیر آمریکا و یا حمله به سفارت آلمان درست نیست.
3-باید از این فرصت استفاده کرد و در مجامع بین المللی قانونی تصویب نمود که هیچ سایتی حق درج مطالبی که به هر نحو توهین به ادیان محسوب میشود را ندارد.
4- شاید هدف سازندگان فیلم همین باشد که جنگ ادیان به راه بیندازن .
5- یک لحظه فکر کنید اگر خود پیامبر اسلام زنده بودند آیا مجوز حمله به سفارت و کشتن سفیر را میدادند؟

25.ایرانی:

بهترین راه مقابله با ابزارهای اقتصادی است نه با رفتار خشونت آمیز به اینصورت که کلیه کالاهای آمریکائی و اسرائیلی در کل جهان اسلام تحریم شود.به خدا چنان زمین خوردنی بکنند که هیچوقت دیگه به فکر توهین به مقدسات دیگران نمیفتند

ششمین بروز رسانی: 18:00

26.محمد بدیعی:

می آیند ضد اسلام فیلم می سازند ولی هدف چیست؟ مطمئن باشید هدف تضعیف نیست به نظر من هدف چند چیز است:
1- در کشورهای مسلمین جنگ عقیدتی با ادیان دیگر راه بیندازند
2- گروه های تند رو و انحرافی را تحریک کنند خشونت راه بیندازند و بر مبنای آن تبلیغات کنند.
3 - در پی این تحریکات دنیا را برای خود نا امن جلوه دهند و یک سری اقدامات را برای خود مجاز نشان بدهند
4- گروه هایی مثل القاعده تحریک شوند و اعمالی انجام دهند و در پی آن تنها ناجی بشریت از تروریسم یعنی آمریکا! بیاید و ه کاری خواست بکند. من به همه عزیزان و برادرانم می گویم مواظب باشیم بر اثر احساسات و تحریکاتی که دشمن ایجاد می کند دچار فتنه ترور نشویم که اسلام از هر گونه شکل تروریسم مبراست و از هر گونه خشونت دور است .

27.بدون اسم:

به نظر من اعتراضات باید در فضایی به دور از خشونت انجام بشه، اینطوری تصویر بهتری از اسلام ارایه میشه، با خشونت بیش از حد سازندگان فیلم رو به هدفشون که خراب کردن وجهه مسلمین در جهان و جلب توجه است میرسند. در ضمن فیلم اونقدر آماتور و بدساخت هست که سطح فهم و درک سازندگان رو نشون میده. عموما چنین آدمهای دیوانه هم از به پا کردن جنجال خوششون میاد. به نظرم بهترین برخورد با رفتارهای افراطی بی توجهی و جدی نگرفتن و تمسخرشون هست.

28.ستاره ستاری:

سلام
این فیلم هیچی که نداشت حداقلش این بود که تمام جهان اسلام متحد شدند ویک حرف زدند ،البته این خیلی بد است که حتما باید توهین بشنوی تا غیرت دینی ات به جوش آید ،اتحاد ما که نشان از آتشی زیر خاکستر بودکه مدتها منظر یک جرقه بود واین فیلم روشنش کرداما حال که 1.5میلیارد مسلمان به خود آمدند ویک حرف را می زنند باید اتحاد خودشان را حفظ کنند ودر زمان
حلش نکنند!ودوباره فرصت اهانت را به دیگران ندهند. مسلمان که این جوری غیرتی می شود ،غیرتی دیگر باید نشان دهد وتمام مشکلات دنیای اسلام را حل کندتا فرصت حکومت دیگران فراهم نیاید... درضمن از رییس جنبش عدم تعهد اقدامانی درخورتر انتظار هست.

29.نوید:

ظاهراً این فیلم با کمک مالی تعدادی صهیونیست ساجته شده و تعدادی آدم احمق مجری آن شده اند. فیلم را ندیده ام ولی از توضیحاتی که خواندم معلوم می شود که سال گذشته بصورت محدود نمایش داده شده و حالا با اعمال زیر نویس عربی و پخش در یوتیوب باعث تحریک مسلمانان سراسر جهان شده است و اتفاقات نا گواری که شنیدیم رخ داده است در خوشبینانه ترین حالت می توان آن را حماقت یا شیطنت شخص یا اشخاصی دانست که آن را در اینترنت با زیر نویس منتشر کرده اند دانست ولی شاید واقعیت این باشد که با توجه به پیش بینی از عکس العمل مسلمانان به منظور رسیدن به اهدافی این کار صورت گرفته است. خوشبختانه در ایران با درایتی که وجود دارد نحوه اعتراض منطقی و درست انجام شد و می تواند به همین شکل و با اعمال فشار به دولت آمریکا مبنی بر مجازات عاملان ادامه یابد. به هر حال حتی اگر آزادی بیان در آمریکا اجازه تولید چنین اثاری را بدهد ولی نتیجه ای که از آن حاصل شد و خون هایی که ریخته شد باید مجازات را برای تولید کنندگان آن را در پی داشته باشد زیرا تهیه آن با علم به اثار و نتایج آن صورت گرفته است و بایستی جرم تلقی شود. آزادی بیان بی حد و اندازه نیست و ساده لوحانه است که فکر کنیم شخص مغرضی با علم به عکس العمل دیگران اقدام به توهین کند و آتشی به پا کند و پشت حق آزادی بیان مخفی و حفاظت شود.

30.بدون اسم:

عتراض به این نیست که انسانی را بکشیم چنانچه روایت شده که مولا امیرالمومنین هنگامی که در مسجد بودند شخصی به ایشان توهین کرد اما هنگامی که یاران حضرت خواستند شمشیر بکشند ایشان فرمودند این فرد توهین کرده یا جواب دهید یا ببخشید به هرحال نباید انسانی را کشت مخصوصا اینکه شخصی کشته شده که هیچ ربطی به کارگردان قضیه ندارد بلکه از هزاران راه دیگر می توان این کار را کرد مثل قطع ارتباط در بعضی موارد



تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۶۶
انتشار یافته: ۵۰۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
ببینید اونا با این فیلم به هدفشون رسیدن.تو فیلم نشان داده بودن که چندتا مسلمان به صورتی وحشیانه به داروخانه حمله و با عربده یک نفر رو کشتن!حالا مسلمان ها در اعتراض به این فیلم و برای اینکه بگن ما اینجوری نیستیم دقیقا مثل فیلم زدن یک نفر رو کشتن!اونا هم همین رو میخاستن و به هدفشون رسیدن.این برخورد های افراطی بدجوری به اسلام ضربه زده است
پاسخ ها
فرزانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
اتفاقا اونا این فیلم ساختن که اگر ما اعتراض کردیم بگن پس شما واقعا وحشی هستید واگر اعتراض نکردن و ادای آدمهای مدرن و به اصطلاح دموکرات را در آوردیم مطمئن به بی غیرت شدن ما ببرن . گرنه تا به حال چه کسی به پیامران ادیان دیگر بی احترامی کرده؟؟مگر نه این که یهوذیان نسبت به فیلم مصائب مسیح چقدر اعتراض کردن و تحریم کردن،اما چیزی که الان در حال رخ دادن است این است که به قول دکتر شریعتی زمانی میرسد که بی دینی میشود روشن فکری که الان از آن زمان خیلی دور نیستیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
من با این نظر موافقم اونا به خواستشون رسیدن زمانی هم که ازشون مدرک میخوایین همین آشوب ها و کشتارهای اخیر را برامون توضیح میدن
ناشناس
| France |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
خب ببخشید میشه بگید چطور اعتراض کنیم؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
کارگردان و تهیه کنندش اونور دنیا دارن حال میکنن اینور دنیا تمام مسلمونا دارن اعتراض میکنن و پلیس مسلمونا هم میزنه سرکوبشون میکنه (بجز ایران) چندین نفرم کشته میشن یه سفیر بدبختم یکی دیگه از کشتهاست تفنگدارای آمریکائی هم رفتن لبنان برای مثلاً حفظ امنیت شهرونداش فکر میکنم میبایستی راه دیگه ای برای اعتراض میبایستی پیدا کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
اعتراضی که فقط توی کشور خودت باشی و چند تا فحش و مرگ بر آمریکا بدی که به درد نمی خوره. اعتراض باید جوری باشه که نتیجشو بتونی ببینیو مثلا الان با کشتن سفیر آمریکا دیگه آمریکا می فهمه که فقط شعار نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
این یک سیلی بود که خود امریکایی ها به خودشان زدند و یکی از اهداف مهمش هم میتواند ادامه لشکرکشی ها به کشورهای اسلامی باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
کشته شدن سفیر کار خودشونه باور کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
اکثر کسانی که اینطور اعتراض میکنن یک نسبتی با القاعده دارن...واقعا برای کسانی که مسلمان را اینطور در جهان معرفی می کنن متاسفم..واقعا این دوست ناشناس حرفی خوبی زدن و منم مثبت میدم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
ما مسلمانان جواب بدی را نباید با بدی بدیم. ( بهترین جواب به این نوع بی احترامی ها احترام به مذهب و دین اون هاست ) همین نشان از پاکی و صداقت اسلام خواهد داشت و هیچ مذهبی دیگر نخواهد توانست به ما بی احترامی کند.
ناشناس
| United States |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
اونی که با گفته با کشتن سفیر آمریکا به امریکا نشون دادیم فقط شعار نیست اولا سفیر امریکا تو لیبی چه کاره بوده تو این ماجرا؟ثانیا امریکا یه جامعه آزاده و مثل ایران نیست که واسه ساختن فیلم مجوز بگیرن!پس به امریکا هم مربوط نیست!این فیلم فقط و فقط به خود سازندگان این فیلم مربوط میشه و بس!همنجور روحیه ها و طرز فکرایی هست که باعث ضربه زدن به اسلام میشه!
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
به نظر می رسه که شما فیلم رو ندیدین. این فقط قسمت اول فیلم بود. قسمت های بعدی فیلم چنان به حرمتی هایی به پیغمبر اسلام شد که دیگه توان دیدنش رو نداشتم و احساس گناه کردم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
فیلتره فیلتره ندیدیم نمیشه اظهارنظرگرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
من نمی دونم چرا خودمان به این سناریو دامن می زنیم اگر چند مسلمان یا مسلمان نما اعمال خشونت آمیزدارند زود می گیم همه مسلمانها... پس در مورد زندان های معروف امریکاییها باید گفت همه مسیحیا...
ناشناس
| Canada |
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ببخشید میشه بگید چطور اعتراض کنیم؟؟؟
سام
| Australia |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
وقتی که حتی حاکمان مسلمان در کشورهای اسلامی بجای احضار و اخطار به سفرای آمریکا و تشکر از مسلمانانی که اعتراض خود را متمدنانه بیان کردند، به محکوم کردن عده ای سلفی و وهابی (عمله آمریکا) که مایه بی آبرویی اسلام هستند مشغول شدند و عوض اعتراض به حکومت آمریکا مرکز توجهاتشون رو به اقدامات گروه کوچکی از پیاده نظام آل سقوط و آل ثانی منعطف کردند.
آیا مسلمانان در کشورهای خود حداقل نمیتوانند یک قانون به تصویب برسانند تا هر فردی که به خدا و پیامبر و اهل بیت توهین کرد مجرم شناخته شود و این قانون را در کشورهای دیگر با رایزنی و فعالیت لابی ها به تصویب برسانند؟
پایان سازمان کنفرانس اسلامی در این زمان با بی عملی نمایان شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یه تفکر احمقانه ای هست که هر جریانی وجود داره تحت کنترل و طبق نقشه آمریکاست و این اعتراضا ها هم اینطوری نشون میده
ولی واقعیت اینه که محدوده سلطه آمریکا داره کوچیک میشه و روسیه و ایران و چین دارند قدرتشو میگیرند.
ثث
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
دوست عزیز شما تا حدودی درست میگی

ولی این همه کشتن مسلمونا در دنیا
این همه غارت اموالشون
این همه محدودیت برای مسلمونا
این همه توهین
این همه رو میذاری کنار بعد میگید چرا مسلمونا یه سفیر رو کشتن
مگه اون سفیر در یک فضای آرام ومعمولی کشته شد
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
ولی مشکل مسلمونا اینه که با هم اتحاد ندارن
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
به نظر من این فیلم به سفارش القاعده ساخته شده برای ضربه زدن به منافع آمریکا
پاسخ ها
ساغر
| United States |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
خوب الان کدوم یک از منافع امریکا صدمه دیده؟ جز اینکه بهونه ها واسه وحشی خوندن مسلمون ها بیشتر شد...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
القاعده هیچ موقع کاری نمیکنه که علیه منافع آمریکا باشه مگر با چراغ سبز خود آمریکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اين فيلم به سفارش القاعده سلفي هاي تندرو و اسلام آمريكايي ساخته شده تا بتوانند با سوار شدن بر موج به اصطلاح اعتراضي مسلمانان خود را طلايه دار اسلام معرفي كرده و به تدريج تشيع و جبهه مقاومت را از اذهان مسلمانان و ليدري ضد صهيونيست خارج نمايند. و ادامه اين اعتراضات دقيقا با خواسته امريكا منطبق است چرا كه لابي با القاعده براي آنان بسيار راحت مي باشد همانطور كه براحتي با مرسي و اردوغان مصالحه كردند.
اباد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
جناب ناشناس از سالها پیش آمریکا برای خشن نشان دادن چهره اسلام طالبان و القاعده را ساخت حالا کدام روشنفکر ناشناسی باور میکنه کار القاعده میباشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
کسانی که این اعتراضات رو وحشیانه میبیند یا بی ایمان هستند یا ترسو و یا خائن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
اولا این فیلم به قدری سطحی و ضعیف بود که اصلا هیچ اثرگزاری نداشت.در حد صفر مطلق بود2-بعضیا میخواستن از آب گل آلود ماهی بگیرن و بگن این فیلم مال هالیوود و.. است.کار زشتیه خداییش.هر فردی میدونه که اصلا همچین فیلم ضعیف و پرت و پلایی نمیتونه محصول تولیدات استودیویی هالیوود باشه.3-هدفش این بوده که از مسلمان ها عقده داشته است4-سرنوشتش میشه اینکه این فیلم روز به روز بازدید کننده اش زیاد تر میشه و پخش میشه و مردم دنیا کارهایی که مسلمان ها در فیلم انجام میدن رو با کارهایی که در خارج از فیلم اتفاق می افته تطبیق میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
بزرگوار نقد سینمایی و ول کن ببین با برترین بنده خدا و ختم رسل دارن چه میکنند
حالا شما راجه به هالیوودی بودن و ضعف و قوت فیلم حرف میزنی؟؟؟؟؟!!
آخرشی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
احسنت تحلیل جالبی داشتی....
س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
حالا مثلا هالیوود عاشق مسلمان ها هست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
فكر ميكنم هدف اصلي ساختن اين فيلم به آشوب كشيدن دنيا توسط مسلمانان است كه بعضي قادر به فرو خوردن خشم خود نيستند و واكنشي هاي بروز ميكند كه به خشونت ودرنهايت تصوير بدي از مسلمانان در نزد جهانيان خواهد كرد كارگزدان اين فيلم با آگاهي تمام از بروز اين اعتراضات اقدام به ساختن اين فيلم كرده است و مطمئنا" هدفي پشت پرده است باتوجه به هشياري تمامي مردم جهان از نيت آنها هرگز به اهداف خود نخواهند رسيد
پيامبر عزيز اسلام چهره اي مهربان ، باگذشت و اولين كسي كه حقوق بشر را رعايت كرده و آموزش آن را به ياران و پيروان خود داده است اينگونه كه در اين فيلم نمايش ميدهد نبوده ومغرضانه ترين فيلم را در تاريخ به نام خود ثبت نموده به نظر اين فرد از نظر عقلي و اخلاقي بيمار ميباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
چرا پرچم القاعده بالا میره یکی به من جواب بده؟
؟؟؟؟؟
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
کشتن جاهلانه سفيران بيگناه و آتش زدن سفارت خانه که جزو خاک کشور ديگري محسوب ميشود درواقع تائيد موضوع فيلم است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
کار خودشان است وگرنه مسلمانان واقعی و نه آمریکایی میدانند که چه کسی را باید بکشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
کشتن سفیر یا فرمانده جنایت و دزدی توی یه کشور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
سلام
معجزه پیامبر (ص) کتاب بود یعنی قرآن مجید پس شایسته است پیروان وی هم از طریق فرهنگ و علم و گفتمان واکنش نشان دهند و مسلمان هم باید همیشه جوینده علم باشد پس کسی نگوید همه که توان نوشتن و بحث علمی ندارن. آنکه ندارد هنوز دینش را نشناخته پس به دیگران ایراد نگیرد که فیلم می سازند! جهل بدترین توهین به پیامبر(ص) است.
در ضمن چرا آستانه تحمل و تحریک پذیری مسلمانان باید اینقدر پایین باشد؟ با این کارها چه از ارزش و مقام پیامبر(ص) کم میشود؟ اگر اکثریت این فیلم و سازنده آن را نادیده می گرفتند بدترین شکست برای او بود.نباید تحریک شد و آب به آسیاب دشمن ریخت. آیا القاعده که حسابی خود نمایی کرد در این موضوع، نماینده مسلمین است؟! فقط باعث شد دنیا مسلمانان را با القاعده یکی ببینند. رب زدنی علما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
رب زدنی فهما جانم! نه از ارزش پیامبر ما کم نمیشود، برو یکم قرآن بخون تا علمت زیاد شه و نظرات روشنفکرانه احمقانه ندی مسلمانان باید اعتراض خود را نشان دهند اونا اصلا القاعده رو برای همین علم کردن همیشه هم همین تصاویر رو به دنیا نشون میدن این اصلا دلیل خوبی برای اعتراض نکردن نیست
فرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
با نظر آشنا کاملا موافقم ما مسلمانها با ید زیرک باشیم و فریب دامهای شیطانی را که دشمن برای ما پهن میکند نخوریم
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
مستند ساز ایرانی طی مصاحبه ای که با تری جونز آمریکایی که کتاب قرآن را آتش زده داشته اولین سوالی که از ایشان میکند اینست که ( آیا شما تابحال قرآن را خوانده اید ؟! ) جواب ایشان همانند جواب کاریکاتوریست هتاک دانمارکی بوده است یعنی نه !!!!!!!
همیشه استکبار و زورگویان یک عده انسانهایی را که عموما احمق ترین آنها میباشد را بعنوان عروسک خیمه شب بازی ، بازی میدهند و سوء استفاده میکنند .
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
کی..؟ کجا....؟ چی...؟؟ من که فکر نمی کنم تری جونز با هیچ مستندساز ایرانی که هیچ، حتی مستند ساز مسلمونی مصاحبه یا ملاقاتی داشته باشه... بازم افسانه سازی ما ایرانی ها؟؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
ایمان جان ، یکم اگه دقت میکردی لینکشو تو همین سایت تابناک پیدا میکردی و الکی به دیگران تهمت نمیزدی

این لینک کلیک کن : http://ow.ly/dKliS
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
عملیات افندی در برابر افندی
تا کی باید بشینیم غرب با کوچکترین مسئله ای به کشورهای مسلمان حمله کنه، مثل حادثه 11 سپتامبر که کلا یه دروغ بزرگ بود و دلیلش هیچ یهودی در اون زمان تو ساختمون ها نبوده!
باید مسلمون ها به خاطر این اهانت های بزرگ به نیروهای امریکایی درون خاورمیانه بتازند و ضربات مهلکی به غرب و ناتو بزنند تا بدانند که اگر سوزن بزنی سوزن میخوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
افندی در مقابل افندی از نظر شما یعنی قتل در مقابل ساخت فیلم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
عزيز دل برادر ! آفند در برابر ساخت فيلم ، يعني انجام واكنشهاي خشن ودر واقع تاييد محتواي فيلم؟!
saba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
اعتراض حق ماست چون به بزرگترین و مهمترین شخصیت مذهبی ما توهین شده اما مثل همیشه اعتراض ها به سمت و سویی میرود که در آخر این ما مسلمانان هستیم که دوباره به خشونت و بیرحمی محکوم خواهیم شد . ریشه های این بی احترامی مقاصد سیاسی و نا آگاهی از زیبایی های دین مبین اسلام است. آگاهی از متن فیلم باعث افزایش خشم مسلمانان و زمینه ساز اعتراض های آگاهانه خواهد بود نه اعتراض های شعار گونه.و سرنوشت فیلم ساز مثل سلمان رشدی خواهد بود در دنیا و
اخرت را خدا داند.
پاسخ ها
افسون
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
شما درست ميفرمائيد اعتراض حق هر انساني است اما شيوه اعتراض مهم است ما در قرن 21 زندگي ميكنيم وانسان ادعا ميكند كه ديگر عصر حجر نيست وانسانها خود را متمدن ميدانند هر كسي عقيده و فكري دارد آزادي يعني توان ابراز عقيده و آزادي به معني بي حرمتي به همديگر نيست پس براي اعتراض ميتوان راههاي بهتري را پيداكرد نه اينكه اعلان جنگ نمود وخونريزي كرد
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # کالابرگ # حقوق بازنشستگان # انفجار بندرعباس
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت