بازدید 37586
وقتی اجلاس را به این خوبی برگزار می‌کنیم

چرا میزبان جام ملت‌ها نباشیم؟

مدیریت بر بودجه و خواست این مسأله، می‌تواند همه موانع را از پیش روی بردارد، همان گونه که این اراده در برگزاری اجلاس سران غیر متعهد‌ها در تهران بود و این اجلاس به زیبایی برگزار شد. کشور میزبان جدا از درآمد کلانی که از توریست‌ها در جریان برگزاری مسابقات به دست می‌آورد، در مدت زمان برگزاری بازی‌ها، فرهنگ مردم سرزمین خود را به بهترین نحو به جهانیان معرفی می‌کند که این معرفی اگر خوب صورت گیرد، بی‌گمان می‌تواند نگاه‌ها را نسبت به آن کشور تغییر دهد
کد خبر: ۲۷۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹ 08 September 2012
برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعد‌ها در تهران برای چند روزی همه نگاه‌ها را متوجه ایران کرد؛ صرف‌‌نظر از نتایج خوبی که این اجلاس برای سیاست کشورمان داشت، شیوه و مدیریت برگزاری این اجلاس مورد تحسین همه حاضران و آنهایی که این اجلاس را از صفحه جادویی دنبال می‌کردند، قرار گرفت و این اجلاس نشان داد، ایران توانمندی برگزاری نشست‌های بزرگ سیاسی را دارد، حتی اگر قرار به میزبانی ۱۲۰ کشور باشد.

به گزارش «تابناک»، این اجلاس فرصت خوبی شد تا در کنار بحث‌های سیاسی زیبایی تهران و ایران عزیز به تصویر کشیده شود و مهمانان از نزدیک شاهد مهمان نوازی ایرانی‌ها باشند.

میزبانی تورنمنت‌های جهانی هم می‌تواند معرف خوبی برای فرهنگ ایران و ایرانی و همچنین سطح پیشرفت کشورمان باشد، چرا که ورزش را همه دنبال می‌کنند؛ از کوچک گرفته تا بزرگ، از جوان تا پیر و از فرد عادی تا چهره سیاسی. کما اینکه دیدید و می‌بینید، چگونه کشور‌ها برای برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی از جمله مسابقات فوتبال تلاش می‌کنند. چند وقت پیش بود که کشورهای بسیاری برای برگزاری جام جهانی میزبان شده بودند و از همه اهرم‌ها برای به دست آوردن این امتیاز استفاده کردند که در ‌‌نهایت کشورهای برزیل، روسیه و قطر برای برگزاری سه جام جهانی معرفی شدند که البته بسیاری از کشور‌ها که در به دست آوردن این امتیاز ناکام ماندند، هنوز هم ناراحت هستند.

جام جهانی فقط برگزاری مسابقات فوتبال نیست. کشور میزبان جدا از درآمد کلانی که از توریست‌ها در جریان برگزاری مسابقات به دست خواهد آورد، تلاش خواهد کرد در مدت زمان برگزاری بازی‌ها، فرهنگ مردم سرزمین خود را به بهترین نحو به جهانیان معرفی کند که این معرفی اگر خوب صورت گیرد، بی‌گمان، می‌تواند نگاه‌ها را نسبت به آن کشور تغییر دهد و درآمدهای کلانی را در ادامه به همراه داشته باشد.

در حالی که در دهه‌های اخیر، شاهد برگزاری جام جهانی در کره جنوبی و ژاپن بوده‌ایم و اکنون قطر خود را آماده می‌کند تا جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کند، ما از قافله عقب مانده‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم بلیت فروشی را اینترنتی کنیم و با نصب دوربین‌های مدار بسته، نظارت بر تماشاگران را افزایش دهیم. هنوز تماشاگران ما برای ورود به استادیوم، باید از سر و کول هم بالا بروند و آبخوری‌های نامناسب و سرویس‌های بهداشتی کثیف را تحمل کنند و همین‌هاست که سبب شده کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا را کاهش دهد.

ما در گذشته‌ای نه چندان دور دو دوره جام ملت‌های آسیا را در تهران برگزار کردیم. شاید آن موقع خیلی‌ها آرزوی داشتن ورزشگاهی نظیر آزادی را داشتند. یک دوره میزبان بازی‌های آسیایی بودیم؛ اما امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که در فوتبال اصلا میزبانی به ما نمی‌دهند و در فوتسال هم اراده‌ای برای برگزاری جام جهانی نیست، در حالی که ما یکی از بهترین‌های جهان در این رشته هستیم.

نمی‌توان اذعان کرد به دلیل کمبود نقدینگی در فوتبال استفاده از چنین شرایطی برای ما مهیا نیست، چون دولت سالانه چندین میلیارد تومان برای این فوتبال هزینه می‌کند و همچنین بودجه خوبی برای زیرساخت‌ها از سوی وزارت ورزش تعیین شده، مدیریت بر بودجه و خواست این مسأله می‌تواند همه موانع را از پیش روی بردارد، همان گونه که این اراده و خواست در برگزاری اجلاس سران غیر متعهد‌ها در تهران وجود داشت و دیدید که این اجلاس به چه زیبایی برگزار شد. چرا هیچ کس حاضر نیست در این فوتبال به تماشاگران سرویس دهد؟

چرا در قبال ده هزار تومان پولی که بایت بلیت از تماشاگران می‌گیرند، به سرمایه‌های اصلی این فوتبال خدمات نمی‌دهند؟ متأسفیم که به این پرسش‌ها این گونه پاسخ دهیم. پول فوتبال برای اشخاص هزینه می‌شود، نه خود فوتبال!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۲۴
آره میتونیم میزبان باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
با کدوم ورزشگاه و کدوم فرهنگ تماشاچی و کدوم فوتبالیست!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
ای بابا، دستم لغزید! یه مثبت منو کم کنین بذارین رو منفیها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مسولین نمیخوان استادیوم درست حسابی هم نداریم
خوشی بابا من میگم نره تو میگی بدوش.
گل بگیر این فوتبالو
پاسخ ها
حیدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دقیقا موافقم .این المپیک فرصت خوبی بود که یه ذره تمرکزمون از رو فوتبال رو ببریم روی سایر ورزشها!!1
فکر خوبیه به جای هزینه های میلیاردی برای بازیکنان بی...برگزاری جام ملتها موجب رشد فوتبال می شود
تابناک محترم همه ایراداتی که گفتی درست است ولی یکی از ایرادهایی که برای میزبانی به ایرانن میگیرند بحث حضور بانوان در ورزشگاههاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
خواهران اونور آب که مشکلی ندارن
ورزشگاه آزادي ميراث ....
نتیجش از همین حالا معلومه ایران از مرحله گروهی بالا نمیاد و کلی خرج رو دستتون میمونه! خداحافظ فوتبال . به هرچی کمتر بها بدیم بیشتر پیشرفت میکنه! مدیریت غلط فدراسیون فوتبال رو به این روز انداخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
ابته اگه از مرحله مقدماتی جواز حضور تو مرحله گروهی رو پیدا کنه! که بعید میدونم
سالهاست كه ديگر از فوتبال ايران زده شده ايم مديريت نامناسب دليل تمام اين گرفتاري هاست . ستارگان فوتبال ايران تمام شدند و ما حالا ديگر هيچ پايه و بنيه اي براي اين فوتبال نداريم وقتي از پايه برنامه ريزي نوشد نسل ستارگاني مثل مهدوي كيا كرمي دايي عزيزي باقري و...كه تمام شد چه كسي بايد جاي آنها را بگيرد وقتي با مديريت نامناسب حتي به جام جهاني هم نمي رويم بهترين مربي ها هم در صورت معجزه مي توانند كاري كنند سوءمديريت بزرگترين دليل عقب ماندگي در تمام زمينه هاست كره و ژاپن از آسيا جداشدند و ما با اين وضع حالا حالا ها بايد كار كنيم تا به آنها برسيم اين درد تمام فوتبال دوستهاي ايراني است منكه فوتبال ايران را بوسيدم و كنار گذاشتم و چقدر گرقه كرديم براي اين فوتبال ديگه بسه . اميدوارم روزي مسئولين به خود بيايند . فقط مي توانيم به خودمان اميدواري بدهيم هه...
بابا مایه آبروریزی میشه چی مگی تو با این فوتبالمون تو مرحله گروهی تو کشور خودمونم بالا نمیایم اونوقت ورزشگاه آزادی خالی رو باید تو فینال نشون بدی یا پول بدی به همین گداهای تهرون تا بیان فوتبال ببینن
واقعاچراکه نه مخصوصا بااین ورزشگاههای درپیت مون
بله خیلی کارها میتونیم بکنیم ولی نمیتونیم بگیم خانمها به ورزشگاه نیان.اگرهم به خانمهای خارجی اجازه داده بشه به خانمهای ایرانی هم باید اجازه ورود به ورزشگاه داده بشه.قبل ازاینکه با اعتماد به نفس چیزی روبخواهیم باید ببینیم اصلا" برامون شدنی هست یا نه.
البته بشرطی که تعطیل نکنند
آخه با کدوم امکانات؟ با کدوم ورزشگاه؟ با کدوم فرهنگ؟ ما تو همین لیگ فکسنیمون موندیم. ما یه گوشه ی یه ورزشگاهمون رو هنوز نتونستیم صندلیهاش رو شماره دار کنیم. وضع بلیت فروشیمون هم که مردم باید حمله کنن و از سر و کول هم بالا برن تا بتونن بلیت بخرن. تازه کلی از در و دیوار میکشن میرن بالا و میرن تو استادیوم. چمن درست و حسابی نداریم. امکانات رفاهی برای تماشاچیها نداریم. هنوز وضع آبخوریها و توالتهامون داغونه. تماشاچیهای زن رو تو ورزشگاه راه نمیدیم.
بسه یا بازم بگم؟؟؟؟!!!!!
با شرایط حجای و خیلی ممنوعیت های دیگه چطوری می خوایم میزبانی بگیریم. ..
آخه مشکل اینجاست که خانم های ورزشکار خارجی حاضر نیستند حجاب رو رعایت کنند.مثلا شناگرها و.....
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
جام ملت ها مختص فوتبال است ولی در مورد تماشاگران خانم صحبت شما صدق می‌کند
خجسته جان یکم آرامتر
rasti vorood e khanoomha ro mikhaheed chi kar konid?
خانوم ها که الان میان تو ورزشگاه ها؟ مثلا همین بازی والیبال دیروز، تو بخش تماشاگر ها خانوم ها هم بودن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها