بازدید 3104

تضعیف سوریه به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود

کد خبر: ۲۶۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۹ 01 September 2012
رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور سودان در دیداری در حاشیه شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها، بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و جلوگیری از ارسال سلاح به این کشور تاکید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عمرالبشیر و علی لاریجانی تصریح کردند: تضعیف سوریه به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود و مردم سوریه و جهان اسلام بیشترین زیان را از آن خواهند دید.

دو طرف همچنین بر آمادگی خود برای همکاری به منظور یافتن راه‌حلی منطقه‌ای در این بحران تاکید کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در این دیدار روابط دوجانبه ایران و سودان را رو به پیشرفت با آینده‌ای مطمئن دانست و گفت: بخش خصوصی ایران می‌تواند به روند پیشرفت صنعتی سودان کمک کند و اراده ایران تقویت و تحکیم روابط با سودان در همه زمینه‌هاست.

آقای لاریجانی افزود: ایران در همه شرایط در کنار ملت سودان بوده و خواهد ماند.

رئیس‌جمهور سودان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: روابط دو کشور در همه زمینه‌ها رو به پیشرفت و سودان خواستار توسعه همکاریهای دوستانه با ایران است.

وی افزود: ملت سودان هیچ‌گاه حمایتهای برادران ایرانی خود را در شرایط سخت و دشوار فراموش نخواهد کرد و من به مجلس ایران آمده‌ام تا از حمایتها و سفر هیئت بلندپایه شخصیتهای انقلابی منطقه‌ خاورمیانه به ریاست جنابعالی در دو سال قبل و در شرایط سخت به سودان تقدیر کنم.
عمرالبشیر دیدگاههای دو کشور را در بسیاری از مسائل منطقه به ویژه موضوع فلسطین و سوریه بسیار نزدیک خواند.

لاریجانی:سیاست تشدید بحران برخی کشورها درباره سوریه


رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به روابط خوب و رو به پیشرفت دو کشور گفت: علاقه و پیوندهای تاریخی دو ملت بستر مناسبی برای همکاریهای رو به توسعه میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان فراهم آورده است.

آقای لاریجانی با بیان اینکه اتخاذ سیاستهای تندروانه ازجانب برخی کشورهای منطقه موجب تشدید و گسترش بحران در سوریه شده است، افزود: در صورت ادامه این روند آتش بحران دامن خودشان را خواهد گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرایی شدن طرحهای مشترک عمرانی و زیربنایی در زمینه جاده سازی، خطوط ریلی و انرژی میان دو کشور گفت: عملیاتی شدن این طرحها فرصتهای جدیدی برای توسعه و گسترش همکاریهای دوستانه فراهم خواهد کرد.

ادوارد نعلبندیان نیز برگزاری موفق اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران را دستاورد بزرگی برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این اجلاس با سازماندهی بسیار خوب محل مناسبی برای مباحث مهم بین المللی و منطقه ای است.


وزیر امور خارجه ارمنستان روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور را دوستانه خواند و افزود: رفت و آمد مقامات سیاسی و پارلمانی و تشکیل گروههای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور موجب توسعه مراودات دوستانه میان دو کشور خواهد شد.

ظرفیتهای مناسب درهمکاریهای ایران و الجزایر

رئیس مجلس دردیدار رئیس مجلس ملی الجزایر روابط 2کشور را خوب توصیف کردوگفت:ظرفیتهای مناسبی در عرصه‌های سیاسی،
اقتصادی وفرهنگی میان 2کشور وجوددارد که باگسترش روابط پارلمانی می‌توان بسترهای قانونی آن را فراهم کرد.

آقای لاریجانی برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را در تهران، فرصتی برای هم اندیشی درباره مهم‌ترین مسائل و تحولات جهان دانست و افزود: باید با تقویت انسجام و همگرایی میان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها، ضمن حفظ استقلال آنها، زمینه حضور مؤثر این جنبش را در عرصه‌های بین المللی فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه به‌ویژه تحولات سوریه تصریح کرد: باید در چارچوب همکاری کشورهای منطقه از گسترش بحران در منطقه جلوگیری کنیم.

عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس ملی الجزایر نیز در این دیدار با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در کشورمان گفت: برگزاری موفق این کنفرانس به‌رغم برخی تلاشها برای جلوگیری از برگزاری آن در تهران، پیروزی بزرگی برای همه اعضای این جنبش است.

وی با اشاره به اهتمام مقامات سیاسی و پارلمانی الجزایر به گسترش مناسبات دوستانه در زمینه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران افزود: افزایش سطح مراودات اقتصادی و بازرگانی دو کشور تلاش بیشتر مقامات دو طرف را می طلبد.

روابط ایران و آذربایجان ناگسستنی، قلبی و فراتر از همسایگی

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، روابط دو کشور را ناگسستنی، قلبی و فراتر از همسایگی خواند و افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران کمک به حفظ استقلال و توسعه و پیشرفت جمهوری آذربایجان است.

اقای لاریجانی با بیان اینکه دو ملت دارای یک ریشه و تاریخ، فرهنگ و دین مشترک هستند خاطرنشان کرد: دو کشور هنوز از ظرفیت های فراوانی برای همکاری براساس منافع مشترک دارند، که باید از آنها در راستای توسعه و پیشرفت خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رایزنی و مشورت نزدیک و مستمر دو کشور افزود: ‌با توجه به اهمیت فراوان مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون باید مراقبت کرد که دیگران این روابط برادرانه و تاریخی را تخریب نکنند.

آقای المار محمد یاراف وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت:‌اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران در طول مدت ریاست خود بر این جنبش کارهای مهمی انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد:‌ جمهوری آذربایجان آماده هر گونه همکاری با ایران در چارچوب این جنبش خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دو کشور از مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی فراوانی برخوردارند افزود:‌ جمهوری آذربایجان هیچگاه اجازه نخواهد داد از این کشور اقدامی علیه ایران صورت گیرد.

وی افزود: تاریخ و فرهنگ طولانی دو ملت اجازه نمی دهد کسانی بخواهند در مناسبات برادرانه ایران و جمهوری آذربایجان خللی ایجاد کنند.

یار اف بر آمادگی کشورش برای اجرای توافقات دوجانبه در همه عرصه ها و حل پاره ای مشکلات تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر