بازدید 2189

تونس خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل متحد شد

کد خبر: ۲۶۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۰ 01 September 2012
وزير امور خارجه تونس با اشاره به الزام جهاني شدن و اهميت روابط دوجانبه ميان كشورهاي مختلف خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل متحد در راستاي افزايش قدرت مجمع عمومي شد.

به گزارش ايسنا، وزير امور خارجه تونس اظهارات خود در شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد را با قدرداني از دولت كشورمان به خاطر برگزاري شكوهمند اجلاس سران غيرمتعهدها آغاز كرد و ادامه داد: تونس از پيام جنبش و اهداف آن حمايت مي‌كند و از جمله اهم اين اهداف مي‌توان به احترام تماميت ارضي كشورها، نظام جهاني و احترام به استقلال و امنيت اعضاي جامعه بين‌المللي اشاره كرد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: ما از اهداف جنبش حمايت مي‌كنيم و به دنبال مقابله با چالش‌هايي بين‌المللي مختلف نظير چالش‌هاي امنيتي، اقتصادي، مواد غذايي و... هستيم.

وزير امور خارجه تونس تصريح كرد: ما از جنبش عدم تعهد مي‌خواهيم فعالانه عمل كند، زيرا در حال حاضر تهديدهاي بسياري در جهان وجود دارد.

وي با اشاره به وضعيت كنوني تونس، اظهار كرد: تونس در حال حاضر بايد با تغييرات سياسي بسياري مواجه شود و انقلابي را پشت سر گذاشته كه به سرنگوني حكومت يكي از مستبدترين ديكتاتورها منجر شد.

وي گفت: هدف ما حصول اطمينان از اين مساله است كه مردم مسير آينده‌شان را خودشان مشخص كنند.

وي افزود: دولت تونس به دنبال تدوين قانون اساسي بر پايه خواسته‌ها و آرمان‌هاي مردم بوده است.

وزير امور خارجه تونس با بيان اين‌كه در اين كشور انقلابي بود كه به بهار عربي منجر شد، عنوان داشت مفتخر است يكي از بنيانگذاران جنبش غيرمتعهدها بوده و به اين ترتيب به دنبال همكاري با كشورهاي عضو بر پايه اصول جنبش عدم تعهد است.

وي تاكيد كرد: به منظور ارتقاي روابط ميان كشورها بايد بر پايه توجه به منافع مشترك برخورد شود.

وي خواستار مواجه با چالش‌ها و توجه به خواسته‌هاي ملت‌هاي مختلف شد و با اشاره به مساله فلسطين گفت: اين مساله بايستي يكي از مهم ترين مسائل براي همه ما باشد.

رييس دستگاه ديپلماسي تونس همچنين خواهان از ميان رفتن صلاح‌هاي كشتارجمعي در سطح بين‌المللي شد و هشدار داد: اسرائيل بايد به خواسته‌هاي آژانس انرژي هسته‌اي بين‌المللي توجه كند.

وي تاكيد كرد: هر كشوري بدون استثناء بايد امكان استفاده مسالمت‌آميز از انرژي هسته‌اي را داشته باشد.

وي اظهار داشت: تمام سازمان‌هاي بين‌المللي بايد در پي تحقق دموكراسي و صلح در سطح جهاني باشند.

وزير امور خارجه تونس سخنان خود را با آرزوي همبستگي و اتحاد در ميان ملت‌ها پايان داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل