بازدید 2296

بيانات رهبري خون تازه‌اي به اجلاس تهران داد

کد خبر: ۲۶۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰ 31 August 2012
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس گفت: بيانات رهبري خون تازه‌اي به جنبش غيرمتعهدها داد و موجب شد سران اين جنبش جرات پيدا كنند.

امير خجسته در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت: بيانات ايشان افق جديدي را براي جنبش عدم تعهد باز كرد و روح تازه‌اي در بين سران اين جنبش دميد.

وي با بيان اينكه "بيانات مقامات معظم رهبري موجب ايجاد اميد، نشاط، استكبارستيزي و ظلم‌ستيزي در سران شركت‌كننده در اجلاس شده است"، گفت: مساله تغيير ساختار سازمان ملل و تعيين تكليف وضعيت فلسطين و اسرائيل در سخنان مقام معظم رهبري موجب شد كه بعد از آن سران همه كشورها در سخنان خود به اسرائيل حمله كنند.

رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس ادامه داد: اين نكته بسيار ظريف كه لزوم تحول جهاني و تحول ساختار و سازمان ملل وجود دارد به همراه ساير نكاتي كه در سخنراني رهبري وجود داشت، به كشورها جرات داد تا نظرات حقيقي خود را در مورد مساله فلسطين و اسرائيل مطرح كنند.

خجسته با اشاره به ديدارها و گفت‌وگوهاي خود با هيات‌هاي ديپلماتيك حاضر در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد داشته است گفت: نمونه تاثير سخنان مقام معظم رهبري در سران كشورها را به وضوح مي‌توان در سخنان محمود عباس ديد. وي عملا اقدام به تهديد كرده است در حالي كه قبل از اين چنين كاري نكرده بود و اين جرات را بعد از بيانات رهبري پيدا كرد.

نماينده مردم همدان با تاكيد بر اينكه "سخنان رهبري منجر به احياي جنبش عدم تعهد شد"، تصريح كرد: در حال حاضر بيشترين مواردي كه در سخنراني سران مطرح مي‌شود، مساله فلسطين، برنامه آينده جنبش و موارد منطقه‌اي مربوط به كشورهاي حاضر در جنبش است.

خجسته در پايان با بيان اينكه "در حال حاضر مساله جنبش عدم تعهد و سران كشورهاي اسلامي بيش از ديگر مسائل مورد توجه قرار گرفته است"، گفت: با توجه به اينكه مديريت جنبش عدم تعهد در سه سال آينده با ايران خواهد بود و اين سازمان بعد از سازمان ملل بزرگترين مجمع بين‌المللي محسوب مي‌شود، بايد بتوانيم در عرصه مديريت اين اجلاس اقدام تاثيرگذاري انجام دهيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار