بازدید 2377

تركمنستان: خلع سلاح، از مهمترين اقدامات است

کد خبر: ۲۶۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸ 30 August 2012
در ادامه نوبت عصر اجلاس غيرمتعهدها، رييس‌جمهور تركمنستان در حالي سخنان خود را آغاز كرد كه رياست جلسه از نورالمالكي ـ نخست وزير عراق ـ به رييس‌جمهور سريلانكا سپرده شد.

به گزارش ايسنا، وردي محمداوف در صحبتهاي خود با بيان اينكه " توسعه فعاليت‌هاي مرتبط با خلع سلاح، از مهمترين اقدامات جنبش است" اظهار كرد: برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در چنين سطحي حاكي از اهميت آن دارد و دليل عمده آن شايد اين باشد كه رفاه و ثبات را تامين مي‌كند. اين اجلاس در دوراني در حال برگزاري است كه جهانيان اوضاع سختي را سپري مي‌كنند.

محمداوف خاطرنشان كرد:‌ تركمنستان با روابط بين‌المللي خود به اصول جنبش در راستاي تحكيم رفاه جهاني وحل مسائل بين‌المللي از راه‌هاي ديپلماتيك كاملا پايبند است.

وي افزود:‌ تركمنستان به عنوان شركت‌كننده در توافقات بين‌المللي، توسعه و فعاليت‌هاي مربوط به خلع سلاح را از مهمترين اقدامات جنبش عدم تعهد مي‌داند و معتقديم كه اين كار در راستاي ايجاد مناطق عاري از سلاح‌هاي هسته‌يي تحقق مي‌يابد.

رييس‌جمهور تركمنستان با اشاره به اينكه كشورش همكاري‌هاي خوبي در چارچوب جنبش براي تقويت رشد پايدار انجام داده است، از كشورهاي عضو اين جنبش خواست تا با انسجام بيشتري اقدامات را دنبال كنند.

محمداوف خطاب به حاضران گفت: مي‌دانيد كه همكاري‌هاي انسان‌دوستانه بخشي از تلاش‌ها براي ثبات در سطوح ملي، منطقه‌يي و جهاني است. وقت آن رسيده كه قواعد و حقوق بشردوستانه را در قوانين ملي خود لحاظ كنيم كه از آن جمله مي‌توان به حفظ پناهندگان اشاره كرد.

وي با بيان اينكه "اكثر پناهندگان دنيا در كشوهاي عضو جنبش عدم تعهد سهم دارند"، افزود: تركمنستان در اين راستا پيشنهاد مي‌كند كه همكاري‌هاي وسيعي در سطح جهاني صورت گيرد.

رييس‌جمهور تركمنستان همچنين تاكيد كرد: در ريشه جنبش عدم تعهد روسا و سياست‌مداراني هستند كه از وضع بي‌طرفي مثبت در امور سياست خارجي دفاع مي‌كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها