بازدید 9068
پیام آیت‌الله مکارم شیرازى به شرکت کنندگان در اجلاس نم:

«تهیه، نگهدارى و به‌کارگیرى» سلاح‌هاى کشتار جمعى حرام است

ایرانى را که شما مى‌بینید، به یقین غیر از ایرانى است که رسانه‌هاى سیاه‌نماى غربى معرفى کرده‌اند؛ ایرانى آزاد و پیشرفته و همراه با آرامش که داراى مردمى بسیار خون‌گرم و پرمحبت است
کد خبر: ۲۶۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱ 29 August 2012
آیت‌الله مکارم شیرازی، حرام بودن تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را نظر مورد اتفاق علمای دین دانست و گفت: دشمنان ما همواره واقعیت‌ها را براى رسیدن به مقاصد سیاسى و حفظ منافع مادى خویش تحریف مى‌کنند و نیز به همین دلیل، معتقدیم تمام سلاح‌هاى کشتار جمعى موجود در دنیا، باید هر چه زود‌تر از بین برود.
 
به گزارش «تابناک»، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پیامی به شانزدهمین اجلاس غیرمتعد‌ها در تهران تأکید کرد: ایرانى را که شما مى‌بینید، به یقین غیر از ایرانى است که رسانه‌هاى سیاه‌نماى غربى معرفى کرده‌اند؛ ایرانى آزاد و پیشرفته و همراه با آرامش که داراى مردمى بسیار خون‌گرم و پرمحبت است. این دیدار مى‌تواند در قضاوت شما درباره ایران مؤثر باشد.

متن پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمت الله وبرکاته

قبل از هر چیز، حضور شما شخصیت‌هاى برجسته کشورهاى غیر متعهد را در این اجلاس در کشور ما ایران، صمیمانه تبریک مى‌گویم و امیدوارم این اجلاس شما براى تمام کشورهاى عضو بلکه براى جهان بشریت، پیام‌آور صلح و ثبات و دوستى و مهربانى و شکوفایى اقتصادى و احیاى ارزش‌هاى اخلاقى باشد و با ظرفیتى که در این اجلاس مهم بین‌المللى و در شما افراد با نفوذ جهان است، این خواسته‌ها دور از انتظار نیست.

و در اینجا لازم مى‌دانم که چند نکته را یادآور شوم:

نخست اینکه ایرانى را که شما مى‌بینید به یقین غیر از ایرانى است که رسانه‌هاى سیاه‌نماى غربى معرفى کرده‌اند؛ ایرانى آزاد و پیشرفته و توأم با آرامش که داراى مردمى بسیار خون‌گرم و پرمحبت است، البته اختلاف سلیقه‌هاى سیاسى همه جاى دنیا بوده و هست و این دیدار مى‌تواند در قضاوت شما درباره ایران مؤثر باشد.

دیگر آن‌ که کشور ما یک کشور مذهبى است با سوابق درخشان تاریخى و کتاب آسمانى که همه مردم جهان را به صلح و دوستى و محبت و احترام به حقوق یکدیگر دعوت مى‌کند و از اختلاف و جنگ و خونریزى به شدت برحذر مى‌دارد.

و درست به همین دلیل ما را از «تهیه» و «نگهدارى» و «به کارگیرى» سلاح‌هاى کشتار جمعى برحذر داشته است و این مسأله در میان علماى دینى ما مورد اتفاق است؛ هر چند دشمنان ما دائما واقعیت‌ها را براى نیل به مقاصد سیاسى و حفظ منافع مادى خویش تحریف مى‌کنند و نیز به همین دلیل معتقدیم تمام سلاح‌هاى کشتار جمعى موجود در دنیا باید هر چه زود‌تر از بین برود چون نگهدارى آن‌ها نیز حرام است.

و مسأله مهم دیگر اینکه دنیایى که در آن زندگى مى‌کنیم، نسبت به گذشته بسیار ناامن‌تر شده و هم‌اکنون درگیرى‌هاى شدید در مناطق مختلف بر اثر سیاست‌هاى مخرب زیاده‌خواهان جهان برقرار است و متأسفانه هر روز خون‌هاى بیگناهان بیشترى در این راه ریخته مى‌شود، در حالى که اگر کشورهاى غربى و همدستان آن‌ها از دخالت در کشورهاى دیگر دست بردارند و سرنوشت هر کشورى را به دست مردم آن‌ها بسپارند، به زودى صلح و ثبات برقرار مى‌شود.

اضافه بر این و فقر و فاصله طبقاتى روز به روز در دنیا بیشتر مى‌شود؛ گروهى بسیار مرفه و گروه زیادى با فقر دست و پنجه نرم مى‌کنند و حتى اخیرا بسیارى بر اثر فقر خودسوزى کردند؛ این در حالى است که ثروت‌هاى عظیمى خرج تسلیحات مخرب مى‌شود.

مسأله مهم دیگر اینکه ارزش‌هاى اخلاقى که اساس و پایه تعلیمات پیامبران الهى و مورد تأکید فلاسفه و دانشمندان بزرگ جهان است، روز به روز ضعیف‌تر مى‌شود؛ ارزش‌هایى که مى‌تواند چهره دنیا را عوض کند و صلح و دوستى به بار آورد.

انتظار ما از شما عزیزان این است که در تصمیمات خود همه این مسائل را مورد توجه عمیق قرار دهید و راه‌حل‌هایى براى آن بیندیشید و مرهمى بر زخم‌هاى جانکاه بشریت بگذارید.

همیشه در سایه لطف خداوند موفق و پیروز باشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل