معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تدوين و تصويب آییننامه جديد دورههای کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در شورای برنامهریزی آموزش عالی گفت: در صورت تاييد اين آيين نامه توسط وزير علوم، نمرات درسي دانشجویان از شيوه نمره دهي صفر تا 20 به شیوه نمره دهی از 9 تا 20 تغيير مييابد.
به گزارش ايسنا، دکتر نادریمنش با اعلام این خبر اظهار داشت: در تدوين این آئیننامه برای كاهش اضطراب دانشجویان، پیشنهاد دادیم كف نمرهای كه به دانشجو داده میشود 9 باشد.
وي افزود:برخی از دانشجویان با گرفتن نمره یك یا 2 از یك درس با وجود موفقیت در دیگر درسها، دچار مشكلاتی همچون افت معدل و یا مشروطی میشوند كه درصورت تصویب كف نمره 9، درعین حال كه دانشجو از آن درس نمره نیاورده و دوباره مجبور است آن را بگذراند لطمه زیادی به معدل او وارد نمیشود.
وی با بیان اینکه در آییننامه جدید کارشناسی، طول مدت تحصیل تا يك نيمسال کاهش مییابد، افزود:بر این اساس دانشجویان به طور میانگین یک ترم میتوانند طول سنوات تحصیلی خود را کاهش داده و حداکثرطی 4.5 سال فارغالتحصیل شوند.
دکتر نادری منش در ادامه در خصوص شکلگیری 15 کمیته مشترک تحت عنوان کمیتههای شورای تحول در علوم انسانی و کمیتهبرنامهریزی گفت: این کمیتهها وظیفه بازنگری در سرفصل و محتوای علوم انسانی را بر عهده داشتند.
شما زمانی می تونید این کار رو انجام بدین که برای استخدام و یا اشتغال دیگر شرط معدل لحاظ نگردد و معدل در کنکور سراسری تاثیر نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
آقا يا خانمي كه منفي دادي ميشه دليلت رو هم بنويسي ؟
ناشناس
||
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
پارتی داشته باش هم معدل برات درست میکنه هم استخدام می شی هم مدیرعامل می شی .
ناشناس
||
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
عزیز من گفته برای دانشجوها اینطور میشه نه دانش آموزا.
بنده خدا
||
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
بهتره بجای این کار به کلیه دانشجویان در همان بدو ورود مدرک نهایی داده شود تا هم هر کسی وارد دانشگاه شد کمترین اضطرابی احساس نکند و هم اینکه مدرک تحصیلی از این هم در کشور بی اعتبارتر شود
ناشناس
||
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
عزیز این کار به نفع دانشجو است ،لطفا جو سازی نکنید.
ناشناس
||
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
منفی دادم به خاطر اینکه بازم معدل هر کی بیشتر بخونه بهتره چون اگه کف نمره 9 باشه برای همه است و کسی که درس خون تر باشه معدلش بالاتره در هر شرایط پس کلا فرقی به حال قبولی ارشد یا استخدامش نمی کنه و در کل هر کی رزومه ی بهتری داشته باشه شانسش بیشتره
بد بختی برا یه دقیقه اس!!!!!! از کلاس اول دبستان بگیر تاااااااا نمرات دانشگاه و تا مردنمون.
ناشناس
||
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
جای ما دهه پنجاهی ها بودی چه میگفتی؟ استادی داشتیم واسه درس زبان های ماشین که تقریبا به 60 درصد بچه ها نمره از 3 با پایین میداد. نمیدنی چند تا 0.25 داشتیم. رنج نمره ها دخترها رو هم خیلی پایین تز از پسر ها میداد. آخه مجرد بود
مهسا
||
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
واقعا گل گفتی عزیز هرچی سخت گیری بود مال ما بدبختها بود دانشجوهای الان ببین چه معدل های بالایی دارند با اینکه کمتر درس میخونن
ناشناس
||
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
باهات موافقم
ناشناس
||
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
آنقدر نه..اينقدر... آن اشاره به دور است و اين اشاره به نزديك...ما هنوز هم بدبختيم...بدبختر هم خواهيم شد...و بد بخت خواهيم ماند تا بميريم.....خواستيم بريم مدرسه، كلاسها 50-60 نفري بود و ميز نيكتها سه نفري....خواستيم بريم دانشگاه..كنكور مثل سد بتني جلو ما بود و ظرفيت دانشگاهها كم... حالا هم كه فارغ التحصيل شديم نه كار هست و نه ...
حسین
||
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
واقعا چرا؟
جمعیتمون که ماشاله
تحصیلمونم اینجوری
نوبت به کار کردنمون میرسه کارم نیست
دوران کودکی هم یه سرگرمی درست و حسابی نداشتیم
الانم که جوونیم همش استرس
والا
ناشناس
||
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
دقیقا!اصلا در هیچ چیز شانس نداشتیم
ناشناس
||
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
ما کنکور دادیم زمانی که از هر ده نفر 1 نفر وارد دانشگاه دولتی قبول می شدند. حالا که از هر 10 نفر 13! نفر قبول می شوند طرف می گوید من دانشگاه تهران قبول شدم ولی تو...
یک پیام نورییه دهه شصتی بیچاره
||
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
ما همش سه ترم دیگه داریم ، و رسما معدلی برامون نمونده
این عادلانه نیست. در رقابت های کنکوری دانشجویان قدیم که با سیستم قبلی معدل شان محاسبه شده متضرر خواهند شد مگر آنکه معدل کل فارغ التحصیل های سالهای قبل را هم در سرور وزارت علوم اصلاح شود.
به جای اینکه مسئله را تحلیل و بررسی کنید می آیید صورت مسئله را تغییر میدهید؟؟!!!. بنده خودم مدرس دانشگاه هستم و میدانم دلیل افت تحصیلی صرفا دانشجو نیست بخش اعظم آن به فعال نبودن و متعهد نبودن اساتید دانشگاه برمیگردد. اگر اساتید خود را متعهد بدانند که در طول ترم زحمت بکشند و به طور مستمر ارزشیابی کرده و بازخورد بدهند افت تحصیلی بسیار کاهش یافته و از پدیده شب امتحانی و استرس و... کاسته میشود. اساتید ما مسابقه شان برای گردآوری پول و خانه سازی و... باعث میشود تا نتوانند به طور کیفی روی کار دانشجویان متمرکز شوند
لطفا دقیقتر بررسی کنید و اینقدر روی ظواهر مسئله متمرکز نشوید؟!!!!!
آیا مثلا کسی که در رشته های مهندسی از درس ریاضی نمره 1 یا 2 گرفته می تواند مهندس موفقی باشد؟ مکانیسم معدل و مشروطی برای حذف کسانی است که علاقه یا استعداد کافی برای یک رشته به خصوص ندارند و چه حاجت است که همه ورودیهای یک رشته به هر قیمتی فارغ التحصیل شوند؟