طرح از 19 تا 20 را اجرا كنيد تا همه خوش و خرم باشيم و دانشجويان محترم و محترمه ديگه اصلا نفهمند اضطراب چي ني!؟! بعد هم اول مدرك را بدهيد و بگوييد مدرك را داري حالا برو درستو بخون.
پس اون بندگان خدايي كه قبلا با هزار مشقت درس خواندن چي؟ اونا اضطراب نداشتند؟!
در چنين سيستمي در درسهاي بسيار سخت، يك دانشجو كه با زحمت زياد نمرهاي حدود 10 ميگيرد، چه تفاوتي با دانشجويي خواهد داشت كه در تمام طول ترم حتي يك تمرين تحويل نداده و در امتحان پايان ترم نيز غيبت نموده است. علاوه بر اين، روش مذكور سيستم نمرهدهي اساتيد را بر هم خواهد زد چرا كه دانشجوياني كه درس گذارنده بر بالا بردن نمره خود به دليل از بين رفتن تفاوت بين نمره آنها و دانشجوياني كه درس را نگذارندهاند، تأكيد خواهند نمود.
سرانجام، يكي از مشكلات كنوني اساتيد با دانشجوياني كه به دلايل مختلف نمرات حدود 8 تا 9 كسب ميكنند، اصرار فراوان آنان بر گرفتن يك يا دو نمره ارفاقي براي گذراندن درس است. با تضمين كردن نمره 9 براي دانشجويي كه در تمام طول ترم درس نخوانده و بازيگوشي كرده است، صف چنين دانشجوياني پشت در اتاق اساتيد براي كسب يك نمره باقيمانده تشكيل خواهد شد.
آيا واقعا در كشوري كه تحصيلات عاليه مجاني است، انتظار درس خواندن از دانشجويان اين قدر سخت است كه به جاي ايجاد فضاي شور و اشتياق دانشجويان به علم و دانش، بايد به دانشجو نمره رشوه داد تا خداي نكرده كسي مشروط نشود؟
يه استاد داشتیم در دوره كارشناسي ارشد با دادن نمره 1 در درس سه واحدي باعث شد معدل من از 17.5 به 16 برسه! اين روش خوبه و باعث ميشه استاد نتونه دق دلی خودش رو سر دانشجو خالي كنه!
پاسخ ها
حسن
||
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
دوست ناشناس
اگر دانشجو درس نخوانده حقش است که رد شده و معدلش پائین بییاید
واگر استاد استاد نیست باید استاد عوض شود
به عنوان یک هیئت علمی می گویم که این غیرکارشناسی ترین روش می باشد و به نظرم خبر مذکور بیشتر جنبه طنز داشته باشد. سوال من از جناب آقای معاون وزیر این است که چطور می شود با این روش پیشنهادی مثلا بین سه دانشجویی زیر عدالت را برقرار کرد:
دانشجویی که واقعا به اندازه 17 از 20 نمره واقعی کسب کرده است به عنوان دانشجوی شماره یک.
دانشجویی که به اندازه 9 نمره از 20 نمره تلاش کرده است به عنوان دانشجویی شماره دو.
و دانشجویی که به اندازه مثلا 3 نمره از 20 نمره تلاش کرده است، به عنوان دانشجویی شماره سه.
خوب اگر کف نمره درسی9 باشد، به نفر آخر 6 نمره کمک شده است. در این صورت اگر به نفر دوم هم همین کمک شود، نمره ایشان می شود 15، در حالی هیچکدام مستحق این نمره نیستند. حال اگر به جهت رعایت عدالت بخواهیم به نفر اول نیز 6 نمره بدهیم که نمره ایشان می شود 23 از 20. اگر هم ندهیم باز هم در حق او ظلم می شود. همه این عرایض بنده یک طرف قضیه می باشد. مهمتر از این موارد این است که دانشجو باید حاصل دسترنج خود را بگیرد. حال می خواهد نمره صفر باشد یا میخواهد نمره 20 باشد. در ضمن ممنون می شوم جناب معاون وزیر پاسخ دهند که روش پیشنهادی تا کنون در کشور دیگری نیز پیاده شده است یا خیر؟
و اینکه سیستم ارزیابی دروس دانشگاهی فقط به پارامتر اضطراب دانشجویان وابسته می باشد و لاغیر.
در ضمن برای رفع مشکل اضطراب دانشجویان چرا راه حل اصولی تر بکار نمی گیرید و آن هم تغییر قانون مربوط به رفع محدودیتهای سنوات و تعداد ترمهای مشروطی و امتیازات قائل شده برای معدل می باشد. نه اینکه شما بجای استاد در نمره درس دخالت نمایید.
یکی به این آقای دکتر بگه آقا مشروطی را حذف کنید چرا سیستم ارزشیابی را خراب میکنید. کدوم دانشگاه تو دنیا رو این سیستم نمره میده که شما این کار رو انجام میدید؟ واقعا این مصوبات باعث مسخره شدن ایرانیان در جوامع دانشگاهی میشه.