بازدید 33414
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

نامه به خلبانان اسرائیلی: از فرمان حمله به ایران سرپیچی کنید!

تحلیل رسانه ایتالیایی از اهداف واقعی تهدیدات رژیم صهیونیستی، بیان یک مقام سابق این رژیم درباره انتظارات نتانیاهو از اوباما، تشدید روزافزون مخالفت‌ها با بحث حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران، بازتاب طرح شکایت خانواده‌های شهدای هسته‌ای ایران از کشور‌ها و عوامل دخیل و درخواست عربستان و امارات از شهروندانشان برای ترک لبنان، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۶۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 16 August 2012
تحلیل رسانه ایتالیایی از اهداف واقعی تهدیدات رژیم صهیونیستی، بیان یک مقام سابق این رژیم درباره انتظارات نتانیاهو از اوباما، تشدید روزافزون مخالفت‌ها با بحث حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران، بازتاب طرح شکایت خانواده‌های شهدای هسته‌ای ایران از کشور‌ها و عوامل دخیل و درخواست عربستان و امارات از شهروندانشان برای ترک لبنان، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز مانند روزهای گذشته، اظهارات و تهدیدات مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی این رژیم، جایگاه اصلی را در مطالب مربوط به ایران در مطبوعات جهان دارد؛ با این تفاوت که کم کم این مطالب از بیان صرف اخبار و نیز انتشار تحلیل‌های یکدست و مشابه، به سوی تحلیل‌های چندبعدی‌تر و متمایز‌تر حرکت کرده است؛ بنابراین، یکی از مباحث مهم امروز، گمانه‌زنی درباره هدف اصلی مقامات اسرائیلی از تهدیدات اخیرشان است.


خبرگزاری ایتالیایی «اینتر پرس» در مطلبی به بررسی همین موضوع پرداخته و نوشته سخنان مداوم مقامات اسرائیلی از جنگ با ایران، با هدف متقاعد کردن آمریکا به وضع تحریم‌های شدید‌تر علیه ایران مطرح می‌شود.

به نوشته این خبرگزاری، هدف اصلی نتانیاهو و باراک این است که با به دست آوردن ابزاری، آمریکا را به پذیرش خط قرمزهای خود بکشاند؛ به این معنا که ایالات متحده برای جلوگیری از حمله رژیم اسرائیل، آستانه پذیرش خود را از «دستیابی» ایران به سلاح هسته‌ای به «توانایی دستیابی» به سلاح هسته‌ای تغییر داده و تحریم‌های جدیدی را در این راستا وضع کند.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز تحلیلی کم و بیش مشابه با مورد پیشین دارد. این روزنامه به گفته‌های یک مقام سابق امنیتی اسرائیل استناد می‌کند که گفته نتانیاهو و باراک هنوز تصمیمی برای حمله به ایران نگرفته‌اند و در صورتی که اوباما با وضع تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران موافقت کند، ممکن است آن‌ها از اقدام نظامی منصرف شوند.

از سوی دیگر، به گفته این مقام امنیتی سابق، اوباما باید در کنار تحریم‌های جدید، این تضمین را به روشنی به رژیم اسرائیل بدهد که اگر ایران نهایتاً باز هم از پیشبرد برنامه هسته‌ای خود منصرف نشد، گزینه نظامی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.


اما در این میان، مخالفت‌ها در درون سرزمین‌های اشغالی با تشدید بحث‌ها درباره جنگ، روز به روز افزایش می‌یابد. در آخرین مورد، طی اقدامی بی‌سابقه، بسیاری از چهره‌های مدنی اسرائیلی با امضای نامه‌ای، خواستار عدم فرمانبرداری خلبانان نیروی هوایی این کشور، در صورت دریافت فرمان حمله به ایران شده‌اند.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، بیش از چهارصد نفر، از جمله شماری از اساتید دانشگاه اسرائیلی در نامه خود این درخواست را مطرح کرده‌اند. این افراد با ابراز نگرانی از جو پدید آمده درباره حمله احتمالی به ایران، از خلبانان نظامی خواسته‌اند از چنین فرمانی سرپیچی کنند.

خبر دیگری که در ۲۴ ساعت گذشته در میان شماری از مطبوعات غربی و اسرائیلی بازتاب داشته، خبر شکایت خانواده‌های شهدای هسته‌ای از آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و تقاضا برای تشکیل پرونده قضایی علیه این کشور‌هاست.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» از جمله مطبوعاتی است که امروز اقدام به انتشار این خبر کرده است. این روزنامه بخش‌هایی از اظهارات رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن را نیز در این رابطه منتشر کرده است. با این حال، این روزنامه اشاره می‌کند که آمریکا و انگلیس، دخالت در این رویدادها را رد کرده‌اند، ولی اسرائیل در این باره اظهار نظری نکرده است.


در پایان، «عرب نیوز» از درخواست عربستان سعودی و امارات از شهروندان این کشور برای ترک هر چه زودتر لبنان خبر داده است. به نوشته این پایگاه خبری، دولت‌های عربستان و امارات روز گذشته این درخواست را از شهروندان خود مطرح کرده‌اند. عرب نیوز مدعی شده دلیل این امر، نگرانی دولت‌های مذکور از این است که گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران و حزب‌الله، در پاسخ به گروگان گرفته شدن شهروندان ایرانی و لبنانی در سوریه، اقدامی مشابه را درباره شهروندان سعودی و اماراتی انجام دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۵
انتشار یافته: ۱۸
آقا این اسرائیل اینقدر دلش جنگ میخواد چرا دلشو میشکنید 3-4 تا موشک بزنید داغونش کنید راحت شه
حمله اسراییل به ایران=محو شدن اسراییل از روی نقشه جهان
اسرائیل نه توان ونه جرئت حمله به ایران رو داره چون میدونه که چقدرعواقبش سنگینه وایران هم تماشاچی نیست وتوان عکس العمل داره.هم با موشک هم ازطریق هواپیماهای جنگی.همه اینها بخاطراینکه اسرائیل نمیخوادآمریکا دربرابر ایران نرمش بخرج بده واحیانا" به خواسته های ایران توجه کنه وبحران اتمی ایران تمام بشه چون درآینصورت موضوع کشور مستقل فلسطین دوباره میاد صدر سیاستها وتوقف شهرک سازی و تجاوزگری اسرائیل دوباره مطرح میشه.
اسرائیل هیچ گاه قصد جدی حمله به ایران را نداشته و در شرایط فعلی منطقه اصلاً چنین قصدی ندارد و اهداف او از تهدید، تبلیغات و چیزهای دیگری است.
در اوضاع کنونی منطقه و وضعیت سوریه که اسرائیل به شدت مواظب است که پای اون کشیده نشده، به هیچ وجه چنین کاری نخواهد کرد.
چون حمله فرصت خوبی را در اختیار ایران قرار می دهد تا نگاه مردم و کشورهای منطقه را به اسرائیل جلب کتد، چیزی که اسرائیل و آمریکا به هیچ وجه آن را نمی خواهند.
لطفا اخباری که از این اسرائیل خبیث است را ننویسید زیرا نه نظراتشان اهمیت دارد و نه تحلیل هایی که را که مربوط به آن کشور زائد می شود زیرا این کشور سگ آمریکاست و مغزی برای تحلیل ندارد و یک دفعه یک حمله می کند یا می نشیند دم تکان می دهد .پس با این خبرها فقط اعصاب مردم را خورد می کنید .بسیاری در ایران منتظرند فقط اینها حمله کنند تا یک خدمت اساسی به اینها بکنند .حالا شما لحظه به لحظه گزارش کنید الان نیم خیز شد ، الان می خواهد حمله کند ، الان چنگ و دندان نشان داد جز اعصاب خوردی هیچ چیزی ندارد .حمله کند کاری می کنیم دیگر اسرائیلی در کره خاکی وجود نداشته باشد . والسلام
با سلام
بنده از جنگ متنفرم، چه برسد به اینکه جنگی باشد که خدای نکرده در آن بسیاری از هموطنانمان و کشور عزیزمان مورد هجوم قرار گیرند.
ولی به خدا قسم اگر اسرائیل جنگ را شروع کند تا آخرین رمق و توان وجودم را برای نابودی شان به کار می گیرم.
ان الله یدافع عن الذین آمنوا
والسلام
نمی دانم برای چه اینهمه تاکید بر صدر گذاشتن اخبار مربوط به تهاجم اسرائیل به ایران دارید. قرار نیست که هر کسی انور آب اعلان حمله کرد شما به آن پر و بال بدهید. بارها گفته شده که آمادگی دفاعی داریم دیگر نیازی به متشنج کردن اوضاع نیست.
واقعا از علائم آخرالزمان است كه در جهان امروزي قيم آن خود يك كشور جعلي است. و كسي نيست كه بگويد اسرائيل كه خود داراي تسليحات هسته اي است به چه حقي كشوري را تهديد به حمله ميكند (احتمالا با حق قانون جنگلي خودشان ).
اسراييل به خودش باشد هيچگاه جرات حمله به ايران را ندارد ولي ميخواهد پاي امريكا را به ميان بكشد
از شما بعيده وارد چنين جنگ هاي رواني بشيد
نامه براي سرپيچي خلبانان اسرائيلي
چه مسخره
واقعا از شما بعيد بود بايد اين نامه را مورد هجو قرار ميداديد نه اينكه با آب و تاب اون رو منتشر كنيد
بايد درس فراموش نشدني به عربستان و قطر داد كه در شرايطي كه مي رود همه نگاهها متوجه اسراييل گردد و اين رزيم وحشي از دنيا برود با بوجود آوردن گروههاي تروريستي در سوريه عليه مقاومت توطئه مي چيند
چه اشکالی داره ما پیشدستی کنیم.
کافر همه را به کیش خود پندارد- اما این ظاهر قضیه است اینان در فکر به آشوب کشناندن لبنان می باشند تا از آن طریق عملیات ضربه زدن همزمان به سوریه و حزب الله را دارند. که می طلبد مسئولین ایرانی و برادران در لبنان بر این موضع اشراف داشته و آمادگی مقابله با حوادث آینده را داشته باشند.اگر در این قضیه توفیقی ولو ناقص داشته باشند باید منتظر حوادث و یا حملات ضربتی به مراکز هسته ای را داشته باشیم.
رژیم جنایت کار صهیونیستی عددی نیست که بخواهد در مقابل کشور بزرگ و توانمند ایران رجز بخواند ، شاید بخواهد با این کارش مرگ و نابودی خود را پیش بیندازد.
ببخشید ، بی زحمت
یکی این اسرائیل رو از خواب بیدار کنه .
اسرائيل هيچ غلطي نميتونه بكنه اسرائيلي كه از پس حزب الله لبنان بر نيومد چطور ميخواد جلو ايران وايسته.
اسراییل باحمله به ایران نابود خواهد شدباموشک باران ایران
در صورت حمله سریعا باید واکنش نشان داد مذاکراه ۵+۱ متوقف و از ان پی تی خارج شد و تلافی کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها