بازدید 18036
منابع اطلاعاتی رژیم اسرائیل:

هیچ کس توان از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران را ندارد

از زمان جدی شدن بحث حمله پیشگیرانه رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران، این اقدام از سوی مقامات این رژیم به عنوان حربه‌ای برای از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران مورد اشاره قرار می‌گرفت. با این حال، تحلیل‌های اطلاعاتی این رژیم حاکی از آن است که دیگر به هیچ عنوان امکان چنین کاری نیست.
کد خبر: ۲۶۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰ 15 August 2012
از زمان جدی شدن بحث حمله پیشگیرانه رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران، این اقدام از سوی مقامات این رژیم به عنوان حربه‌ای برای از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران مورد اشاره قرار می‌گرفت. با این حال، تحلیل‌های اطلاعاتی این رژیم حاکی از آن است که دیگر به هیچ عنوان امکان چنین کاری نیست.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «دبکا فابل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی امروز در مطلبی به بیان این موضوع پرداخته که نه تنها اسرائیل، بلکه حتی آمریکا نیز دیگر توان از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران را ندارد و در بهترین حالت، این برنامه تنها چند سال به تعویق می‌افتد.

بنا بر این گزارش، دبکا فایل در مطلب خود به کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته «لئون پانه تا»، وزیر دفاع و ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس مشترک ستاد ارتش ایالات متحده پرداخته و آن را مبنای بحث خود قرار داده است. در این کنفرانس، پانه تا ضمن رد هر گونه برنامه‌ای در میان مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، بر ادامه مسیر دیپلماتیک با ایران تأکید کرد.

از سوی دیگر، ژنرال دمپسی نیز درباره تهدیدات اخیر این رژیم گفت: «من از بخش‌های محرمانه برنامه‌ریزی اسرائیل آگاهی ندارم؛ بنابراین، آنچه به شما می‌گویم بر مبنای آن چیزی است که از توانایی‌های آنها می‌دانم. حتی ممکن است من از همه توانایی آن‌ها آگاهی نداشته باشم؛ اما به گمانم این صادقانه است که بگویم آن‌ها می‌توانند در توانایی‌های هسته‌ای ایران تأخیر بیندازند، ولی نمی‌توانند آن را نابود کنند».



دبکا فایل با اشاره به این سخنان، تأیید می‌کند که گفته‌های دمپسی درست است و هیچ یک از سیاستمداران اسرائیلی انتظار ندارند که با یک حمله، همه توانایی هسته‌ای ایران را نابود کنند، بلکه امید آنها تنها به چند سال تأخیر ایجاد کردن در آن است.

با این حال، این پایگاه خبری اشاره می‌کند که بر پایه ارزیابی‌های منابع اطلاعاتی، حتی خود آمریکا نیز ـ با وجود در اختیار داشتن قدرت تخریبی بسیار بیش از اسرائیل ـ توان نابود کردن همه تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد. تنها تفاوت در این است که میزان تأخیر ایجاد شده بر اثر حمله آمریکا، تقریباً دو برابر این میزان بر اثر حمله اسرائیل خواهد بود (نزدیک چهار تا پنج سال).

دبکا فایل سرانجام با توضیحاتی در این باره می‌نویسد: «آخرین زمانی که ایالات متحده و اسرائیل، می‌توانستند جداگانه یا با همدیگر، برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنند، چهار سال پیش و در سال ۲۰۰۷ بود. امروز، ‌‌بیشترین کاری که از دست آن‌ها برمی‌آید، ‌این است که موقت جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرند».

در این باره، باید اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران، بار‌ها و در مقاطع گوناگون اعلام کرده که در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و اتهام‌زنی‌های غرب و اسرائیل پایه‌ای ندارد.

با این حال، انتشار این گزارش از سوی دبکا فایل از این جهت اهمیت دارد که پیش از این، ادعا می‌شد ایالات متحده با دارا بودن بمب‌های قوی سنگرشکن و دیگر تجهیزات، توان نابود کردن برنامه هسته‌ای ایران را دارد و در صورت همکاری این کشور با اسرائیل در حمله به ایران، نتیجه مطلوب مقامات اسرائیلی به دست آمد. با این حال، این برآوردهای جدید، به مانند کشیدن خط بطلانی جدی بر این ادعا‌ها به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۱
به افتخار برنامه هسته ای صلح آمیز اون کف خوشگله رو بزن بزن بزن.
البته اسراییل و آمریکا همیشه حمله ناگهانی میکنند.
تمام حرفهای مقاله سرکاری میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
جالبه که این وحشی های بی تمدن در هیچ کدام از تحلیل هاشون اشراره ای به پاسخ ایران به حمله آنها نمیکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
به نظر من این بهترین فرصت پیش آمده برای ایران است که باید و باید از آن استفاده کند

بر خلاف نظر بسیاری از تحلیلگران، این تهدیدات و مانورهای رسانه ای اسرائیل، بسیار به سود ایران است، اگر از آن بهره ببرد
رسانه های داخلی اسرائیل تمام مردمشان را به این باور نزدیک می کنند که اسرائیل واقعا قصد حمله به ایران را دارد(که میدانیم ندارد!) و این یعنی احساس ترس ساکنان مهاجر اسرائیل
حال اگر بر روی نتایج حمله تمرکز شود و تحلیل های رسانه های ما به آن سمت پیش برود که پس از حمله ی اسرائیل، آیا کمتر از 1 میلیون اسرائیلی کشته می شوند یا بیشتر؟!؟
تعدادی از رسانه ها هم به نکوهش برنامه های نظامی ایران در قبال این حمله بپردازند که : "درست است که سردمداران اسرائیل وحشی و جنگ طلب هستند، اما کشته شدن بیش از 1 میلیون اسرائیلی به هیچ وجه خوشایند نیست. به هر صورت آنها انسانهای مهاجری هستند که به قصد زندگی بهتر به اسرائیل مهاجرت کردند!
و مشابه این ........
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
آفرین مریخی! این یانکی ها همیشه توی کشتی کج هم خودشونو به حالتی میزنن که یعنی ضعیفن بعد ، حمله ناگهانی میکنند که حواس حریف جمع نباشه.
خدا کنه دوستان دستپاچه نشوند و نسبت به این صحبتها ابراز احساسات پر غرور داشته باشند. چون ما اصلا انرژی هسته ای خطرناک به شکلی که این آقا میفرمایند نداریم . مگه نه؟
از ميان برداشتن برنامه هسته اي ايران= نابودي اسراييل
هورا ........... بالاخره تونستیم اینو تو مغز اسراییلی ها جا بندازیم.
فريب حرفهاي دشمنان را نخوريد دارن رد گم مي كنند تا غافل گيرتان كنند .
مطمئن باشید اگه میتونستن تا الان معطل نمیکردند
لعنت بر اسرائیل و امریکا و....
اسراییل با این تهدید کردنها فقط میخواد ابراز وجود کنه والا کوچکتر از این حرفهاست که بتونه در برابر ملت ما پیروز بشه.نمیدونم از این همه زر زدنها خسته نمیشه.رو که رو نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
خوب این زر رو هم نزنه که دیگه باید بره بمیره .
اینقدر آمریکا احمق نیست که جان 25هزار سربازش که تو خلیج فارس هستن و پایگاههای نظامی اش در اطراف ایران و جان مردمش در کشورهای اروپایی و حتی خاک خودش رو بخاطر اسراییل بخطر بندازه.جنگ با ابر قدرتی مثل ایران واقعا غیر معقوله و اسراییلیا هم انقدری توان ندارن که بتوانند به سر نیروگاههای هسته ایی ایران برسند چون هزار مرتبه پدافندهای ایران تا اونجا موشکها یا جت های جنگنده اشونو میزنه.آمریکا حماقت نمیکنه و ظاهرا داره سرعقل میاد که باید با موضوع هسته ایی ایران کنار بیاد و کاملا عادی به این ماجرا نگاه کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
با این قسمت نظرتون موافقم که آمریکا از جنگ با ایران دوری میکنه ولی نسبت به جان سربازهاش فکر نکنم اهمیت بده چون شاهدیم که چقدر از سربازهاشو تو افغانستان و عراق و دیگر کشورها به خاطر قدرت طلبی داره از دست میده فکر کنم اینجا رو حماقت میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
ایران ابر قدرت نیست ، قدرت منطقه ای است آن هم نه به علت توان تولید و به ویژه بازده ی نیروی کار ، بل که به علت وسعت و جمعیت و منابع معدنی و میراث تمدنی .
حد و حدود خود را باید شناخت و نباید بین احساس خواری و زبونی از یک سو و غرور و خود برتر بینی از سوی دیگر در نوسان بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
علیرضاء ما ابر قدرت نیستیم ولی ابر فکر و ایدئولژی هستیم.اونها هم از همین میترسند چون جهان در دست کسی خواهد بود که بهترین فکر و ایدئولژی را داشته باشه.ضمنا ما بم اتم رو بنا به فتوای رهبری حرام میدونیم
اسرائیل اگر خودجوش بودن مردم را در زلزله آذربایجان ببیند خیالش راحت میشود و میداند که هیچ غلطی نمی تواند بکند. اینجا ایران است !!!!!!!!!!!!!
خوب بود می نوشتید بحول و قوه خداوند تبارک هیچ کس توان از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. فراموش نکنیم موقعی که تایتانیک را ساختند بعضی روزنامه ها تیتر زدند که حتی خدا هم نمی تواند تایتانیک را غرق کند.
زنده و پیروز باد اسلام ناب محمدی
با این حرفها دارند غرور کاذب درمقامات ومردم ایران ایجاد می کنن که مذاکرات به نتیحه نرسه . اینو که جتما می دونید اسراییل از همه بیشتر تمایل داره که مذاکرات شکست بخوره .
آمریکا عملا حوصله درگیری با ایران تو منطقه رو نداره و داره یه جورایی جلوی اسرائیل تفره میره و میخواد اینو تو کله اسرائیل کنه ولی اسرائیل که نابودی خودش رو به عینه داره میبینه میخواد هرجوری شده آمریکا رو وارد جنگ با ایران کنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی