بازدید 14149

اولتیماتوم نویسندگان اسرائیلی به نتانیاهو درباره ایران

در روزهای اخیر، به هر میزان که صحبت از احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران شدت می‌گیرد، مخالفت‌ها با چنین کارهایی در درون سرزمین‌های اشغالی نیز گسترش پیدا می‌کند. در آخرین نمونه از این دست، شماری از نویسندگان اسرائیلی، نامه‌ای هشدارآمیز را خطاب به نتانیاهو به نگارش درآورده‌اند.
کد خبر: ۲۶۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳ 14 August 2012
در روزهای اخیر، به هر میزان که صحبت از احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران شدت می‌گیرد، مخالفت‌ها با چنین کارهایی در درون سرزمین‌های اشغالی نیز گسترش پیدا می‌کند. در آخرین نمونه از این دست، شماری از نویسندگان اسرائیلی، نامه‌ای هشدارآمیز را خطاب به نتانیاهو به نگارش درآورده‌اند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته ده نویسنده مشهور اسرائیلی با فرستادن نامه‌ای خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از وی خواستند آشکارا اعلام کند که خودسرانه فرمان حمله به ایران را صادر نخواهد کرد. اشاره این افراد به این موضوع بوده که بیشتر اعضای کابینه با دیدگاه نتانیاهو و باراک درباره ضرورت حمله به ایران مخالفند.

پایگاه خبری «آروتز شوا» با انتشار این خبر اشاره کرد، در میان این افراد، «آموس اوز» نویسنده مشهور چپگرای اسرائیلی نیز قرار دارد. اوز و دیگر امضاکنندگان این نامه، انجام حمله پیشگیرانه از سوی اسرائیل را ـ که می‌تواند در پی انتقام‌گیری ایران، نتایج سختی برای این رژیم به همراه داشته باشد ـ رد کرده‌اند.

در این نامه خطاب به نتانیاهو آمده است: «بر کسی پوشیده نیست که شما و وزیر دفاع مدتی است که دست زدن به اقدام نظامی به منظور ضربه زدن به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را مد نظر خود قرار داده‌اید...».

این افراد ادامه داده‌اند: «همچنین بر کسی پوشیده نیست که چنین کاری به پاسخی نظامی منجر خواهد شد که به شکل ناگواری به جبهه داخلی اسرائیل آسیب وارد خواهد کرد و پیش‌بینی‌های حداقلی، حاکی از کشته شدن صد‌ها نفر از مردم است».

بنابراین، نویسندگان نامه خواستار آن شده‌اند که نتانیاهو آشکارا اعلام کند، هر گونه اقدام در این باره، نخست به تصویب کابینه وزیران خواهد رسید. آنها همچنین اشاره کرده‌اند که بنا بر قوانین، در مواردی خاص می‌توان بدون رضایت کل کابینه، کارهای نظامی محدودی انجام داد؛ اما حمله به ایران در این دسته جای نمی‌گیرد.

این نویسندگان ادامه داده‌اند: «متأسفانه، شواهد روزافزونی وجود دارد، مبنی بر اینکه شما چنین کاری آن هم بدون تصمیم حکومت را در دستور کار قرار داده‌اید. اگر چنین کاری کنید، تخطی جدی از قانون خواهد بود و افزون بر آن، این روند تصمیم‌گیری مشابه نظام‌های غیردمکراتیک است که در آن یک نفر درباره ورود یا عدم ورود به جنگ تصمیم می‌گیرد».

بنابراین، نویسندگان نامه یاد شده از نتانیاهو خواسته‌اند، آشکارا اعلام کند بدون نظر کابینه، اقدامی درباره حمله به ایران انجام نخواهد داد. آن‌ها تا روز پنجشنبه به نتانیاهو فرصت داده‌اند تا این کار را انجام دهد و اعلام کرده‌اند در غیر این صورت، از وی شکایت خواهند کرد.

این نامه را باید در ادامه موج مخالفتی به شمار آورد که در روزهای اخیر علیه اظهارات تهدیدآمیز نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به راه افتاده است. به این ترتیب، به نظر می‌رسد، نتانیاهو که می‌خواست با علنی کردن این موضوع، حمایت مردم را به خود جلب کرده و بر مخالفت وزرا و مقامات امنیتی فائق آید، عملاً با چالشی روبه‌رو شده که آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۳
اسراییل ریز می بینمت!
مه فشاند، همچو ،سگ عوعو کند نتانیاهو وباراک کوچولو خودشان خوب میدانند اگر جماقت کنند وبه زیر ساختارهای ایران اسلامی آسیبی وارد کنند دیگر آنهاتصمصم گیرنده پایان جنگ نخواهند بود وتمام منافع انها در تمام نقاط دنیا متزلزل ومتضرر خواهدشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
هر چند مثبت دادم ولی
مه فشاند نور و سگ عوعو کند!
اونا گفتن میخوایم به ایران حمله کنیم به جای اینکه ما بترسیم خودشون به وحشت افتادن
پاسخ ها
هادي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
راست مي گي خيلي مسخرس .
خودشون دست پاشون داره مي لرزه بعد تهديد مي كنن .
اينا همش جنگ زرگريه.تمامي سران رژيم صهيونيستي در ارتباط با حمله به ايران هم نظرند فقط در زمان حمله اختلاف نظر دارند.
آخه مگه مرض داری که میخوای حمله کنی؟ بابا زندگیتو بکنااااااا
بهتره که با اینجور چیزها دلمون رو خوش نکنیم
و به فکر علاج واقعه قبل از وقوع باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
شما نترس طوری نمیشه.
امیدارم که این مردک خبیث حماقت نکنه ولی اگه حمله ای ازجانب اسرائیل صورت بگیره ، بدون هیچ تعصبی مطمئنم که حقیقاً از روی نقشه محو میشه . البته ماهم صدمات زیادی خواهیم دید که برای حفظ شرف و حیثیت ملی بهای ناچیزی خواهد بود.
کدام نظام دموکراتیک؟ اسرائیلی ها چنان از نظام دموکراتیک سخن می گویند که انگار خود نمونه بارز آن هستند از زمان تأسیس این رژیم در منطقه هیچ اقدام خلاف حقوق بین المللی نبوده است که اسرائیل انجام نداده باشد حقوق بین المللی که خود مدعی هستند حاصل به وجود آمدن نظام های دولت ملت و دموکراتیک است اصلاً این کلمه دموکراتیک چنان شعاری شده است که هر کشور ناقض حقوق انسانی هم از آن دم می زند.
احتمال حمله ضعیف است اما باید ما برای دفاع از کشورمون هوشیار باشیم.
بدون هیچ تعصبی می گوییم خیلی خیلی مسخره است چجوری به خودشون اجازه اینجور حرف زدن را درمورد ایران می دهن از کی تا حالا شلغم جزء میوه شده از قدیم میگند شهر که شلوغ بشه قورباقه هفت تیر میگشه بکی نیست به این بی سروپاها بگه شما کی هستید چگونه به وجود اومدید که الان دارید کری می خونید مطمن باشید از زوزه یک شغال هیچ موقعه یک شیر نمیترسد برید جمع کنید خودتونومثل گربه ای می مونید که اگه در یه جای گیر بیفته برای نجات خودش به هر جا وهرچی چنگ میزنه من یک مسلمانم هیچگاه دوست ندارم کوچکترین زجری را یک برادر دینی من در دورترین نقطه جهان متحمل شود شما بلایبرسر انسانیت آوردید که تاقرنها اگر نسل شما بماند باید شرمنده باشد
عنکبوت در دام خود زندگی میکند
یه روزی همونجا هم میمیره
از دشمن نترسید اما دست کم هم نگیرینش
این نامه ها و حرفا همش جنگ زرگریه خودشونم میدونن اسرائیل مال این حرفا نیست بزرگشون که آمریکا باشه ، ایران پخ کنه زرد کرده این که واسه ایران شکلاته.ولی راستشا بخواید دوست دارم خریت کنه تا ببینند ایران چجور تلاویو را با خاک یکی میکنه .
به نظر من احتمال حمله اصلن کم نیست
اتفاقن زیادهم هست
فراموش نکنیم پیش بینی های سال 2012هم جدی است
پس به فکر باشیم اگر حمله شد که می شود چه بایستی بکنیم!!!
مازنده از آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست
ناراحتی و عصبانیت اصلی اونا ، اینه که چرا ایرانیها اصلا این تهدیداتشونو جدی نمی گیرن !!!
به جای این حرف ها باید سیاست رسانه ای کشورمان طوری تنظیم گردد که کلیه اقدامات ما در سطح خبری جهان چنین خبری را بطور گسترده به زبان های مختلف جهانی منتشر نماییم و اگر بشود با نظرات کارشناسان سیاسی مان بر روی این خبر تفسیر های جالب تحلیلی برای اینده و سرنوشت اوضاع خاور میانه و یا به عبارت صحیح تر برای اسیای غربی طرح های نو و سازنده ای ارائه و خط دهی نماییم تا اینکه به عنوان ایرانیان هوشمند در سطح جهانی و این منطقه تاثیر گذار باشیم . به نظرم این نوع خبر ها برای کشورمان یک فرصت خوبی است که باید به نحو بهینه مورد بهره برداری قرار دهیم .
با سلام: اونها می خوان با این حرفهای مفت کنفرانس غیر متعهدها را در تهران تحت الشعاع قرار داده وامنیت تهران وایران را زیر سؤال ببرند.اون نامه هم کار خودشونه که حساسیت موضوع را بالا ببرند وبرای همین هم قطعآ جواب داده نخواهد شد.هر چه به زمان اجلاس نزدیکتر می شویم از این قمپزها زیاد در خواهند کرد.
روزاي تعطيل نياين كه تعطيلات ما خراب بشه،‌ بعد سالها ميخايم بريم عروسي
بعدش بياين حسابتون رو برسيم
اي با با اسرائيل انگار شهاب 3 را فراموش كردند ايران من
من با نظر دوستمون که میگه جنگ زرگریه تاحدودی موافقم. چون اسرائیل هم اینقدر میدونه که اگر جنگی اتفاق بیفته آتش جنگ اولا کل خاورمیانه و بعد هم محتملا به کل جهان سرایت بکنه ولی این موضوعی هم که به راه انداخته آنچنان بی تأثیر به مسائل اقتصادی ما نیست و اونها هم فقط قصدشون نیش زدن به زخم ماست و ما تو این شرایط به نظرم نباید زیاد این مسئله را بزرگ کنیم البته بایستی حواسمون هم جمع باشه تا اگه غلطی بکنه.... ولی هرچی این مسئله را تو بوق و کرنا بزنیم به نظرم به ضررمونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار