بازدید 7445

نامه سوریه به شورای امنیت

کد خبر: ۲۶۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱ 11 August 2012
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد اسرائیل ، آمریکا، عربستان سعودی ،ترکیه و قطر به سازماندهی مراکز عملیات نظامی در ترکیه با هدف حمایت از مخالفان مسلح سوریه اقدام می کنند .

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ، بشار الجعفری در این نامه که روز جمعه منتشر شد بار دیگر اعلام کرد قطر ، ترکیه و عربستان سعودی به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح و تروریستی در سوریه اقدام می کنند .

نماینده سوریه در این نامه تاکید کرد ترکیه پایگاههایی را به عنوان مراکز عملیات نظامی درخاک خود برپا کرده است و سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل ، آمریکا ، عربستان و قطر این مراکز را اداره می کنند .

بشار الجعفری افزود:از مراکز نظامی در ترکیه برای نظارت بر حملات مسلحانه تروریستها علیه شهروندان سوریه درشهر حلب و دیگر شهرهای سوریه استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد شمار زیادی از تروریست ها پس از ورود به سوریه دست به جنایت و کشتار مردم می زنند .

نماینده سوریه تصریح کرد کشورهایی که ازحوادث شهر حلب ابراز نگرانی می کنند و از شورای امنیت سازمان ملل می خواهند نشست اضطراری برای بررسی اوضاع این شهر برگزار کند ، در واقع همان کشورهایی هستند که با حمایت از تروریست ها و ارسال سلاح برای آنان عامل اصلی بروز بحران و فاجعه در سوریه هستند .

بشار الجعفری در ادامه این نامه آورده است:آمریکا ، فرانسه ، انگلیس و ترکیه می کوشند تا موازنه قوا را در منطقه تغییر دهند و کشورهای منطقه را وادار می کنند  از سیاستهای سلطه جویانه آنان پیروی کنند .

نماینده سوریه در ادامه نامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست این کشورها را تحت فشار بگذارد تا از حمایت مالی و تسلیحاتی گروههای مسلح و اعزام آنان به خاک سوریه دست بکشند .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی