بازدید 16091

تقدیر از اقدام فرهنگی آیت الله جنتی

کد خبر: ۲۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷ 07 August 2012
صد ها جلد کتاب از کتابخانه شخصی آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به کتابخانه ملی اهدا شد.

سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی گزارش داد: در دیدار آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با اسحق صلاحی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، از اهدای صدها جلد از کتاب های کتابخانه شخصی ایشان به کتابخانه ملی تقدیر شد.

آیت الله جنتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اعلام رضایت از عملکرد سازمان در طول یک سال گذشته گفت: زمانی که از فعالیت ها و عملکرد جدید سازمان و همکاری های فرهنگی کتابخانه ملی مطلع شدم، بسیار خوشحال شدم.

وی به نقش مهم فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که سازمان در ایفای ماموریت های خویش موفق باشد. صلاحی نیز در این دیدار به ارایه گزارش عملکرد سازمان اسناد پرداخت و ادامه داد: دیجیتالی کردن منابع برای حفاظت و صیانت از میراث گذشتگان از جمله فعالیت هایی است که به طور جدی در سازمان دنبال می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته، اشیاء دیجیتال موجود در وب سایت سازمان از 20 هزار به 75 هزار افزایش یافت.

وی به تهیه فهرستگان نسخ خطی ایران برای اولین بار توسط کتابخانه ملی اشاره کرد و ادامه داد: با مسوولیتی که از سوی شورای انقلاب فرهنگی به کتابخانه ملی داده شده، قرار است مرکز نسخ خطی منطقه در سازمان راه اندازی شود. صلاحی در مورد راه اندازی شیفت شب در کتابخانه ملی گفت: سومین کتابخانه ملی جهان هستیم که خدمات را به صورت شبانه روزی ارایه می کنیم.

رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی در این دیدار به ترویج سنت حسنه هدیه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از منابع کتابخانه ملی مخصوصا منابع نایاب می تواند با هدیه کتابخانه های شخصی تامین شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان