بازدید 3144
یحیی‌زاده مطرح کرد:

مالکیت معنوی با قانون یا فرهنگ

کد خبر: ۲۶۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸ 06 August 2012
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با اشاره به اینکه در رعایت مالکیت معنوی، فرهنگ‌سازی مهم‌تر از قانونگذاری است، خواستار ورود دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه شد.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ضرورت پایبندی به رعایت حقوق مالکیت معنوی در کشور گفت: اگرچه در آیین و مکتب ما، مالکیت و حقوق معنوی مورد تاکید و اهتمام  قرار گرفته، اما در قوانین جامعه، نقص و یا خلاء بسیاری در این حوزه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تلاش‌های قوه مقننه در جهت رفع کمبودها و خلاءهای قانونی این حوزه،‌ بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این حوزه تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های مربوطه و افراد صاحب نفوذ نتوانسته‌اند مردم دین‌مدار و متدین خود را نسبت به این گونه حقوق که گاه در روایات نیز ذکر شده، آشنا کنند.

یحیی‌زاده ادامه داد: در کشور ما بیش از آنکه نیاز به قانونگذاری درحوزه رعایت حق کپی‌رایت وجود داشته باشد، نیاز است مردم متعهد و متدین با آموزه‌ها، دستورات و فرامین دینی آشنا شوند تا شاهد بسیاری از این اتفاقات تلخ همچون تکثیر غیرمجاز سی‌دی نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اگرچه قانونگذاری در برخی موارد نیاز است ،اما توجیه نبودن مردم در این حوزه، موجب می‌شود، پشتوانه دقیقی برای اجرای قانون وجود نداشته باشد و قانون تنها برای برخورد با دانه‌درشت‌ها و حرفه‌ای‌ها در اینگونه تخلفات مورد نیاز است.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس درباره پیوستن ایران به کنوانسیون حمایت از حقوق معنوی بیان کرد: پیوستن اینگونه از نهادها یک نتیجه خوب دارد و آن اینکه نهادهای بین المللی را نسبت به دقت و مواظبت کشور ما در رعایت اینگونه حقوق و به رسمیت شناختن آن آگاه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جامعه ما نسبت به حقوق معنوی مردم بی‌تفاوت نیست، اضافه کرد: پیوستن ایران به کنوانسیون حمایت از حقوق معنوی، برای اقناع افکار بین المللی و نهادهای نظارتی مرتبط خوب و لازم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل