بازدید 5588

اختلاف‌نظر مقامات اسرائيل بر سر ايران

کد خبر: ۲۶۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲ 01 August 2012
تحليلگر ارشد روزنامه هاآرتص در مطلبي با اشاره به تعهد نخست وزير و وزير جنگ اسرائيل براي تامين امنيت اين رژيم، نوشت: هنگامي که زمان تصميم‌گيري درباره حمله به ايران فرا مي‌رسد، اين دو بايد عواقب آن را نيز بررسي کنند.

به گزارش فارس، آموس هارل با اشاره تلويحي به مخالفت گانتز رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل با حمله به ايران، افزود:‌ اگر مقامات سياسي دستور دهند، رئيس ستاد مشترک ارتش سرائيل از آن پيروي خواهد کرد، اما واقعيت اين است که گانتز نيز مانند اغلب کارشناسان امنيتي در حوزه دفاعي، معتقد است حمله اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريکا در ماه نوامبر اشتباه بزرگي است.

اين تحليلگر هاآرتص در بخش ديگري از مطلب خود نوشت: نتانياهو و ايهود باراک در نهايت اوباما را درباره جديت حمله اسرائيل به ايران قانع کردند احتمالا اين هفته نيز لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا در سفر خود به اسرائيل، از نتانياهو و ايهود باراک درباره حق تل‌آويو براي حمله به ايران سخناني خواهد شنيد اما هنگامي که زمان آن فرا مي‌رسد وزراي کابينه نه تنها از نخست وزير و وزير جنگ، بلکه از روساي ستاد مشترک ارتش و موساد نيز در اين باره نظرخواهي خواهند کرد.

اين تحليلگر اسرائيلي افزود: البته نتانياهو صرفا يک ايده‌آليست نيست و يک سياستمدار است که مانند اوباما به انتخاب مجدد خود مي‌انديشد. علاوه بر اين او بايد به احتمال بي‌نتيجه بودن حمله اسرائيل عليه ايران نيز بينديشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان