بازدید 41206

هشدارهای برژینسکی درباره حمله احتمالی به ایران

در شرایطی که سیاستمداران تندرو و جنگ‌طلب آمریکایی و اسرائیلی، ‌گاه و بیگاه از احتمال حمله به ایران و مطرح بودن همه گزینه‌ها سخن می‌گویند، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، با هشدار نسبت به این امر، از پیامدهای جبران ناشدنی چنین کاری برای آمریکا سخن گفته است.
کد خبر: ۲۵۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵ 19 July 2012
در شرایطی که سیاستمداران تندرو و جنگ‌طلب آمریکایی و اسرائیلی، ‌گاه و بیگاه از احتمال حمله به ایران و مطرح بودن همه گزینه‌ها سخن می‌گویند، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، با هشدار نسبت به این امر، از پیامدهای جبران ناشدنی چنین کاری برای آمریکا سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، «زبیگنیو برژینسکی»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با شبکه «نیوز مکس» هشدار داده است که هر گونه تقابل با ایران، می‌تواند برای ایالات متحده فاجعه‌بار باشد و ضمن ادامه پیدا کردن تا سال‌هایی طولانی، اقتصاد آمریکا را ویران کند.

بنا بر این گزارش، برژینسکی که در دوران ریاست‌جمهوری «جیمی کا‌تر» در کاخ سفید خدمت می‌کرد، گفت: «جنگ در خاورمیانه در شرایط کنونی، ممکن است سال‌ها به طول بینجامد؛ بنابراین، پیامدهای اقتصادی آن برای طبقه متوسط آمریکایی ویرانگر خواهد بود؛ این چیزی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد».

وی سپس با بیان اینکه حرکت به سوی جنگ، کار عاقلانه نیست، گفت: «شما همیشه می‌توانید جنگی را آغاز کنید و به خوبی می‌دانید که با این کار، چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ اما شما نمی‌دانید این جنگ تا چه مدت ادامه خواهد یافت و نتایجش چه خواهد بود. البته بی‌گمان، بهای این کار برای آمریکا بسیار گزاف خواهد بود».

برژینسکی که هم‌اکنون استاد دانشگاه «جانز هاپکینز» است، درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز می‌گوید: بی‌گمان، آمریکا کارهای لازم برای باز کردن تنگه را انجام خواهد داد و می‌افزاید: «بیایید ساده نباشیم. ما می‌توانیم تنگه را باز کنیم؛ اما شما می‌توانید مطمئن باشید که از آن پس قیمت به سرعت افزایش خواهد یافت، زیرا آن راه، راهی نامطمئن تلقی خواهد شد. در حقیقت، در صورت درگیری در تنگه هرمز، مالیات دهندگان آمریکایی، باید خود را برای پرداخت پنج تا ده دلار برای هر گالن بنزین آماده کنند».

وی همچنین با اشاره به اظهارنظرهای برخی مقامات اسرائیلی درباره تلاش ایران برای به دست آوردن سلاح هسته‌ای، می‌گوید: هرچند ممکن است نگرانی‌ها تا اندازه‌ای پذیرفته باشد، اما ترس بی‌دلیل و مبالغه، توجیه پذیر نیست.

برژینسکی در پایان، دیپلماسی را بهترین راه تعامل با ایران درباره مسائل موجود معرفی می‌کند و در عین حال می‌گوید: در صورتی که قرار باشد در روند مذاکرات، غرب درصدد تحقیر ایران برآید و بخواهد نسبت به بقیه امضاکنندگان «ان.پی.تی» درباره ایران تبعیض قائل شود، مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی همچنین می‌گوید، از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد خواست به راه دیپلماسی با ایران ادامه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۴
انتشار یافته: ۱۲
اینها می گویند توان باز کردن تنگه هرمز را داریم و ما میگوییم توان بستن تنگه را داریم باید کدام را پذیرفت . هر چند که حالت دوم غرور انگیزه ولی ... منتظر گذر زمان می نشینیم
قبل از حمل به عراق خیلی‌ هشدار داده میشد ولی‌ کاری که لازم بدونن را انجام میدهند
عزیز من شما دیگه در حدی نیستی که ایران رو تهدید کنی.بخدا اگه تنگه رو ببندیم نه شما نه هیچ قدرت دیگه ایی نمیتونه اونو باز کنه.ضمنا اسراییل فقط یک منطقه ی تروریستیه به عقیده ی ما ایرانیا.اونم که ظرف بیستو چهارساعت در تقابل با ایران از روی جهان محو میشه.بابا چقدر از جنگ دم میزنید کشور بی تمدن یعنی همین.در تقابل آمریکا با ایران،ایران ابدا بازنده نیست.اینو خوب یاد بگیرید.سی و سه ساله تهدید کردید کجا رو گرفتید؟پس از کاری که بر نمیایید دم نزنید.ایران قدرتمند مثل شیر جلوی متجاوزان رو میگیره و اونا رو به خاک خفت و ذلت میکشه.رهبر معظم فرمودند: تهدید کنید مام شمارو تهدید میکنیم.
برژينسكي داره اين پيام رو مستقيما به ايران مي ده . اگر مي خواست به اوباما بده ديگه لازم نبود سخنراني بكنه!!!
به طور قطع صحبتهای قاطع فرماندهان جان بر کف سپاه و ارتش واز همه مهمتر آن فرمایش ارزندهء مقام معظم رهبری که دشمن. هرجور وبا هر چیزی که حمله کند همانطور پاسخ داده میشود ! طبیعیترین تأثیرش واکنشهایی مثل سخنان برژینسکی ودیگر متفکرین واستراتژیستهای امریکا خواهد بود !
سیاست مداران آمریکایی وقتی از دولت آمریکا جدا می شوند عاقلانه تر فکر می کنند .
شاید منظورش برعکس باشد ما باید هوشیار باشیم
دکتربرزینسکی سیاست مدار کهنه کاریست که شرایط را بخوبی برای دولتمردان آمریکایی توضیح داده است وتقریبا پوچ بودن همه ادعاهای دولتمردان آمریکایی در زمینه تولید سلاح هسته ای در ایران وتهدید هسته ای از سوی ایران،تهدیدایران به درگیری نظامی وتبعیض وگزینشی برخورد کردن با مسئله هسته ای ایران درNPTرا به آمریکاییها گوشزدنموده است.پس اگر درگیری واوضاع بحرانی تری پیش آمد مسلم ومشخص است که عامل وعلت آن دولت آمریکا وادعاهای بی اساس آنست.
طبیعتا کسی جنگ را دوست ندارد و نمیخواهیم بار دیگر شاهد یتیم شدن فرزندان ایران عزیز باشیم اما این کلمه دیپلماسی را وسط انداخته اند و با ان بازی میکنند و از هیچ توطئه ای علیه ما دریغ نمیکنند و اگر حرف زور باشد در مقابلش باید ایستاد حتی در مقابل تمام دنیا ولی عقل حکم میکند تا حد امکان مدارا کرد و به قول خودشان با دیپلماسی مشکلات را حل کرد
در حقیقت این صهیونستها هستند که به اوباما دستور میدهند . گرچه رییس جمهوری امریکا به نوعی از سران اسراییل متنفر میباشد ( طبق اظهارات محرمانه ای که سال گذشته از کاخ سفید به بیرون درز پیدا کرد ) لیکن نفوذ صهیونیستها در اکثر مراکز امریکا باعث عدم تصمیم گیری مستقل سنا و شخص اوباما میباشد .
ما هم مایلیم هشدار آقای برژینسکی را کمی دقیق تر بیان کنیم:
در صورت تعرض آمریکا به ایران، تبعات حاصله فقط منحصر به قیمت گالن های بنزین برای مصرف کنندگان آمریکایی نخواهد بود، بلکه علاوه بر آن:
1- در هفته اول، اسرائیل دیگر در جغرافیای زمین وجود نخواهد داشت. بحث از اسرائیل جعلی، البته در کتب تاریخ برای عبرت خواهد ماند.
2- حوادث متعددی در خاک آمریکا هم رخ خواهد داد. در این حوادث، هم ما ایرانیان دخیل خواهیم بود، و هم بر اساس سنت لایتغیر الهی، عواملی خارج از تصور غرب. این حوادث، آن چنان خواهند بود، که زوال تدریجی موجود ایالات متحده را تسریع می کنند. بالاخره، اگر قرار باشد امنیت ما به خطر افتد، حتی می توان سناریویی را هم در نظر گرفت که ایران از خاک کشورهای دیگر برای درگیری استفاده کند. از مجا معلوم کشورهای خاورمیانه پس از انقلابات فعلی، نتوانند چنین بستری باشند؟
وای ترسیدیم !!!
آخه کی میتونه با دم شیر بازی کنه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی