بازدید 21080
۳

شکست «ائتلاف حمله به ایران» در رژیم صهیونیستی

شگفتی تحلیلگران از تحولات سیاسی همگرایانه در رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلاف گسترده در این رژیم، دیری نپایید و حزب اصلی متحد دولت، از ائتلاف تازه تأسیس بیرون شد. این امر تأثیرات مهمی هم بر عرصه داخلی این رژیم و هم بر گمانه‌زنی‌های موجود برای حمله احتمالی به ایران بر جای می‌گذارد.
کد خبر: ۲۵۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱ 18 July 2012
شگفتی تحلیلگران از تحولات سیاسی همگرایانه در رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلاف گسترده در این رژیم، دیری نپایید و حزب اصلی متحد دولت، از ائتلاف تازه تأسیس بیرون شد. این امر تأثیرات مهمی هم بر عرصه داخلی این رژیم و هم بر گمانه‌زنی‌های موجود برای حمله احتمالی به ایران بر جای می‌گذارد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، رسانه‌های رژیم صهونیستی، از خروج حزب «کادیما» از دولت ائتلافی این رژیم خبر دادند.

به گزارش این رسانه‌ها، «شائول موفاز»، رهبر حزب کادیما در جمع اعضای این حزب، خروج از دولت ائتلافی را اعلام کرد.

حزب کادیما، پیش از پیوستن به دولت «بنیامین نتانیاهو» در ماه می سال جاری، مهمترین حزب مخالف دولت اسرائیل به شمار می‌رفت؛ اما پیوستن این حزب به دولت نتانیاهو، موجب شد، ناظران از تشکیل بزرگترین دولت ائتلافی در این رژیم سخن به میان آورند.

از‌‌ همان زمان، فضای رسانه‌ای و تحلیلی غرب و به ویژه خود رژیم صهیونیستی به این سمت و سو رفت که تشکیل این ائتلاف را به عنوان گامی به سوی آماده‌سازی این رژیم برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران معرفی کنند.

بنابراین، خط تحلیلی بیشتر چنین بود که با موفقیت نتانیاهو در جذب مهمترین حزب مخالف خود به دولت و ایجاد اتحاد میان نیروهای سیاسی داخلی، از این پس تمام هم و غم این رژیم بر مسائل خارجی و به ویژه مسأله ایران متمرکز خواهد بود. این امر به ویژه از آن جهت اهمیت می‌یافت که موفاز به موضع‌گیری‌های‌ گاه و بیگاه خود علیه حمله احتمالی به ایران شهره بود.

با این حال، برخی از تحلیلگران بی‌طرف، بر این نکته تأکید داشتند که ورود کادیما به دولت ائتلافی اسرائیل، بیش از آنکه به مسأله ایران مرتبط باشد، به کشمکش‌ها و چالش‌های داخلی خود این رژیم مربوط است. در حقیقت، خواسته‌های موفاز از نتانیاهو ـ که عمدتاً ماهیتی داخلی داشت ـ‌ نیز تأیید کننده این امر بود.

بنا بر این گزارش، اکنون نیز دلیلی که برای خروج کادیما از دولت ائتلافی اسرائیل آورده شده، دلیلی داخلی است.

گفته می‌شود، این حزب به دلیل اختلاف نظر با نتانیاهو بر سر لغو قانون معافیت یهودیان افراطی و اسرائیلی‌های عرب تبار از خدمت اجباری، از دولت خارج شده است. یکی از شروط کادیما از آغاز ورودش به دولت، لغو قانون مذکور بود؛ اما نتانیاهو به واسطه مخالفت احزاب مذهبی تندرو، از این امر خودداری کرد.

اما نکته جالبتر آن که در زمان پیوستن کادیما به دولت نتانیاهو، این خبر در بالاترین اخبار رسانه‌های گوناگون غربی قرار گرفت؛ اما اکنون خروج این حزب، بازتاب چندانی در این رسانه‌ها نیافته اس؛ برای نمونه، «بی.بی.سی» تنها به انتشار خبری کوتاه در یک بخش فرعی سایت خود بسنده کرده و این خود شاهد دیگری بر این امر است که گمانه‌زنی‌های پیشین، تنها تلاش برای فضاسازی علیه ایران بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳
بعید بنظر میرسد در دولت صهیونیزم شخص یا حزبی نظر مثبتی نسبت به جممهوری اسلامی داشته باشد خواه موافق اعمال نیروی نظامی به ایران خواه مخالف آن.
نکته مهم این است تمام افکار فوق در حاکمیت اسرائیل با در نظر گرفتن منافع خودشان اعمال میشود.
گر خدا یار است به سلطان مپیچ
گر خدا یار نیست صد سلطان به هیچ
آخه این هم خبر بود که گذاشتید مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه اصلا کل اسرائیل چیه که ائتلاف داشته باشن یا نه به قول امام(ره) اگه هر مسلمانی یه سطل آب بریزه کل اسرائیل رو آب می بره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار