بازدید 6002
سازمان همکاری اسلامی:

سرکوب مسلمانان میانمار، پاکسازی نژادی است

کد خبر: ۲۵۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹ 16 July 2012
سازمان همکاری اسلامی به شدت سرکوب مسلمانان در میانمار و نقض حقوق بشر علیه آنها را به شدت محکوم کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، سرکوب و نقض حقوق مسلمانان میانمار که به نام روهینگیا معروف هستند، از ژوئن گذشته آغاز شده و تاکنون باعث کشته شدن شماری از آنها و آتش زدن شماری از خانه ها و مساجد مسلمانان و اجبار آنها به ترک میهن خویش شده است.

اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای گفت: در طول سه دهه گذشته، مسلمانان روهینگا با موارد نقض حقوق بشر از جمله پاکسازی نژادی، قتل و تجاوز و کوچ اجباری از سوی نیروهای امنیتی در میانمار روبرو هستند.

این بیانیه افزود: بازگشت دموکراسی در میانمار امیدهای جامعه بین المللی را زنده کرده است که سرکوب ضد مسلمانان روهینگا پایان خواهد یافت و آنها قادر خواهند بود تا از مساوات در حقوق و فرصت ها بهره ببرند.

در این بیانیه آمده است: با این وجود، اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان روهینگا از سوم ماه ژوئن گذشته بار دیگر آغاز شده و نگرانی شدید سازمان همکاری اسلامی را برانگیخته است.

اوغلو گفت: سازمان همکاری اسلامی از اظهارات تاسف بار اخیر ثین سین رئیس جمهوری میانمار که انکار می کند مسلمانان روهینگا شهروندان این کشور هستند شوکه شده است.

وی تاکید کرد: دولت میانمار به عنوان عضو سازمان ملل و آ.سه.آن ملزم به پیوستن به معاهدات بین المللی حقوق بشر از جمله توافقنامه ها و اعلامیه های مربوط به شیوه برخورد با شهروندانش است.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی به اعلامیه سازمان ملل اشاره کرد که تاکید می کند روهینگیا یکی از اقلیت های نژادی و دینی و زبانی غرب میانمار است و حقایق تاریخی نشان می دهد که روهینگا از قرن های گذشته در این منطقه سکونت داشته اند.

وی تصریح کرد: اما با این وجود، دولت میانمار به ظلم و تبعیض علیه اقلیت روهینگیا ادامه می دهند بویژه از طریق قانون تابعیت صادره در سال 1982 میلادی ادامه می دهد زیرا این قانون اصول متعارف بین المللی را نقض می کند چرا که ظالمانه روهینگا را از حقوق شهروندی خود سلب می کند.

اوغلو ابراز امیدواری کرد که دولت میانمار به درخواست جامعه بین المللی به شیوه ای مثبت و سازنده پاسخ دهد تا اینکه همه شهروندان مسلمان روهینگا بتوانند با حفظ شرافت و سلامت و کرامت به میهن خویش بازگردند.

مسلمانان میانمار که به روهینگیا معروف هستند در شمال ایالت راخین میانمار متمرکز می باشند و دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی شناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می داند درحالی که سازمان ملل آنها را یکی از بیشترین اقلیت هایی توصیف کرده است که در معرض ظلم و ستم در جهان قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار