بازدید 27291

تصاویر: جولان زباله‌ها در معابر پایتخت

کد خبر: ۲۵۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸ 02 July 2012
ما انسان‌ها به زیبایی نیازمندیم و آن را دوست داریم. قدم زدن در پیاده‌رو های تمیز حالمان را خوب می‌کند. چه خوب است برای توسعه زیبایی اطرافمان وقت صرف کنیم و دیگران را نیز به این کار انسانی تشویق نماییم و نگذاریم محیط زندگی‌مان آلوده و نابسامان باشد.





























تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۶۷
تلخ است ولی تا آدم شدن فاصله زیادی داریم.
اول از همه فرهنگ خودمان را نشان میدهد
واقعا جای تاسف داره. کی مسولان اقدام به بالابردن سطح فرهنگی جامعه خواهند کرد؟ بجای تبلیغات جور واجور، پیامهای فرهنگی از تلویزیون پخش کنن
پاسخ ها
هدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
یعنی ساده ترین چیزا مثل آشغال تو سطل ریختنم باید هرروز تو تلویزیون یادمون بدن؟! پس پدر و مادرا چی به بچه هاشون یاد میدن؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
درسته که برنامه های فرهنگی مینونن توی بهبود این دسته مسائل نقش زیادی داشته باشن ولی این قضیه بیشتر به بی توجهی خودمون بر میگرده.اخه من نمی دونم تا کی می خوایم منتظر باشیم تا دیگران به ما سرو سامون بدن.چرا خودمون یه حرکتی نمی کنیم ؟با کمی توجه به محیط اطرافمون و کمی خود رو جای دیگران گذاشتن میتونیم محیط بهتری رو برای زندگی خودمون و دیگران ایجاد کنیم.(آشغال ریختن توی معابر,سیگار کشیدن,فرهنگ ترافیک,برخورد با مشتری و ارباب رجوع,رعایت حق تقدم در صفوف مختلف,تعیین قیمت کالاو....)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
به مسئولان چه ربطی دارد؟ ما باید آدم باشیم. فرهنگ تزریقی نیست. اکتسابیه.
همچی آرومه من چقدر....
در تصویر ششم از بالا چرا دختره یک پا داره ؟ پس مشخص شد کل تصاویر فتوشاپن

;-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
حالا خوبه هر روز عینه همین تصویرا رو تو خیابون میبینی، والا...
هادی
| Australia |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
خوشمزه !!
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
لطفا یک سری تو شهر بزن تا متوجه بشی که واقعی یا فتوشاپه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
واقعا راست گفتیااااا...چرا تابناک؟ آیا واقعا فتوشاپه؟
لابد مقصر شهردار زحمت کش و خدوم تهران است که مردم بلد نیستند آشغال را سطل آشغال بریزند
پاسخ ها
مقدم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
با شما موافقم، واقعا چرا ما همیشه از دولت و حکومت و شهرداری و ... توقع داریم اما از خودمون هیییییچ توقعی نداریم که آداب اولیه زندگی رو رعایت کنیم؟!!!
نشانه تمدن وفرهنگ بعضی از ما ایرانیا ن است
در سالهاي اخير هيچگونه تبليغ موثر و فرهنگ سازي براي اينكه زباله را در سطل زباله بيندازند و محيط اطراف خود را تميز نگه داريم نشده است و نييجه اش اين شده كه هر كس زباله اش را در معابر ومحيط اطراف مي اندازد . بهتر است با فرهنگ سازي و جريمه كردن افرادي كه زباله مي اندازند اين حالت را بتدريج عوض كرد
پاسخ ها
پونه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
اخه خداییش انداختن آشغال در سطل زباله آموزش میخاد؟؟!!!
یعنی ما اینقد بدبختیم که برای این کار هم باید آموزش ببینیم
یعنی اینقد حالیمون نیست که اطراف ما محله ما شهر ما جایی است که داریم توش زندگی میکنیم یعنی اینقد نمیفهمیم که باید اطرافمون رو به خاطر سلامتی خودمون هم که شده پاکیزه نگهداریم
یعنی اینقد به خودمون رحم نداریم؟؟
فرهنگ ایرانی
يعني مردم خودشون ناراحت نميشن و بدشون نمياد؟
حداقل دو ماهه كوچه هاي ما جارو نشده (از اهالي پونك)
پاسخ ها
م - ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
دوست عزیز شماره 137 جهت شکایات و نظرات مربوط به شهرداری میباشد. من خودم چند بار تماس گرفته و شکایت از نظافت نمودم که خیلی سریع رسیدگی و اقدام نمودند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
با 137 تماس بگيريد. كوچه هاي كوي كيهان را هم جارو نميكنند . ماهم كارمون شده دائم زنگ بزنيم 137 تا بعد از يه هفته بيان و جارو بكشن . اينجوري حداقل هر 10 روز يكبار كوچمون جارو ميشه و يه گوني آشغال جمع ميكنند ودوباره ميرن تا 10 روز ديگه تا با پيگيري بالاخره بيان !
تو این مورد (ریختن زباله در معابر) انصافا بی فرهنگی بیداد می کنه.
بنده ساكن خيابان محبوب مجاز واقع در خيابان نواب جنوب هستم پيشنهاد مي كنم به اين خيابان هم سري بزنيد كه از بوي تعفن جوي آب امكان قدم زدن در خيابان ممكن نيست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
خیابان جای قدم زدن نیست برو پارک
ايكاش يك گزارش تصويري هم از حريم نيروگاه اتمي بوشهر تهيه ميكرديد .ساليان سال است كه كليه زباله هاي شهر بوشهردر زميني به مساحت هزاران متر مربع در حاشيه بزرگراه نيروگاه اتمي ريخته ميشه و شهرداري محترم هم شبانه زباله سوزي راه ميندازه و هواي گند و هميشه گرد و خاكي اينجا رو الوده تر ميكنه. من بارها به سايت شما لتماس كردم اين مورد رو پيگيري كنيد ولي افسوس مثل اينكه اين موارد از سوي همه ناديده گرفته ميشوند.ما ساكنان نيروگاه محكوم به تحمل اين شرايط هستيم! خدايا فريادرسي برسان!
اون دختر تو عكس ششم چرا يه پا داره.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوب جهان سوم یعنی چه ؟یعنی همین دیگه مگه بیشتر از این انتظار داشتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
چین و مالزی هم جهان سوم اند
ولی عین شما فکر نمیکنند!!
عجب فرهنگی دارند این پایتخت نشینان!!!!
از جاهای تمیز هم دوتا عکس میذاشتی!
سیاه نمایی تا کی!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
تميز بودن وظيفمونه و نيازي به عكس نداره اوني كه خيلي زشته كثيف بودنه كه بايد اينقدر عكس ببينيم تا خجالت بكشيم و خودمون رو درست كنيم . البته وظيفه شهرداري هم سر جاي خودش .
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
تو هم حالت خوشه ها! سیاه نمایی چیه؟ تو این عکس ها قرار نیست که ایران یا تهران معرفی بشه، فقط یه سری عکس از یه پدیده اجتماعی کار شده.
شاید بایدبه کسانی که این زباله و آشغال ها را کف معابر می ریزند لعنت فرستاد
فقط هم بلدیم الکی به فرهنگ چندهزار ساله ای که اکنون وجود ندارد بنازیم
اگه مثل صندوق صدقه که کمیته امداد تقریبا همه جای خیابونا قرار داده شهرداری هم سطل زباله قرار بده اونوقت هیچکس مجبور نیست توی معابر آشغال بریزه.نبود سطل زباله یا چیزی مشابه اون توی معابر و خیابونا یک واقعیته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
یعنی شما مجبور هستی زباله را به خیابان بریزی ؟؟؟؟؟؟ چون سطل زباله کمه یا نیست؟؟؟؟؟ یعنی نمیتوانید ان را تا جای که سطل باشد حمل کنید؟؟؟؟ منظورتان این است که در کشورهای دیگر متر به متر سطل زباله هست؟؟؟؟؟ خیر عزیز من . اشکال فقط از خود ماست . بیخود همه چیز را به گردن مسئولان نیاندازید .
واقعا فکر میکنید کی این اشغال ها رو میریزه ؟؟؟ بله خود شمایی که الان داری میگی چه کثیفه ..... از خودمون شروع کنیم .
چه خوب اینا رو به تصویر کشوندین.چون من هروقت به شهرداری زنگ می زنم هی می پرسن کدوم منطقه آشغال هست میگم همه جای تهران.قبول نمی کنن تازه رسیدگی هم نمی کنن.
متاسفانه عده ای از شهروندان به دلیل تنبلی و یابه دلایل دیگر به جای گذاشتن زباله در محل های تعیین شده در موعد مقرر (شب) در طول روز و بویژه صبح به هنگام رفتن به محل کار اقدام به گذاشتن زباله در سطل ها و یا کنار خیابان می کنند که علاوه بر صحنه های زشتی که ایجاد می کند بوی مشمئز کننده آن در گرمای تابستان موجب آزار رهگذران و بعضا ساکنین می شود. ضرورت دارد شهروندان توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.
قابل توجه شهروند های پایتخت!!!!!! البته نه همشون
اینا چیز تازه ای نیست. باید از 30 سال پیش فرهنگ سازی میشد
واقعا از این لحاظ فرهنگ عمومی نیازمند اصلاح است به علاوه زیر ساخت ها هم باید درست شود مثل فراوانی سطل های زباله د رمعابر و جریمه افرادی متخلف در این زمینه و ... و نیز طرح جمع آوری شیشه های نوشابه و آب معدنی. در آلمان قیمت یک شیشه آب معدنی ساده 44 سنت است که 19 سنت برای آب آن و 25 سنت برای شیشه آن دریافت میشود. اگر شیشه را برگردانید 25 سنت را پس میگیرید به همین سادگی از آلودگی گسترده محیطی که بخش اعظم آن در کشور ما از همین جنس است جلوگیری میشود
با تشکر از شهردار محترم تهران یادمان باشد تهران پایتخت یک کشور اسلامی است من در هیچ پایتخت اسلامی ندیدم این نابسامانی را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
چند تا پایتخت اسلامی را مشاهده فرمودید؟؟؟
بغداد و دمشق که از تهران بهتر نیستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
همه رو رفتی ؟
با تشکر از توجه شما به این مساله
به نظر بنده شهرداری نسبت به گذشته از نظر فرهنگ سازی و سیستم جمع آوری زباله افت داشته است.
شعار "شهر ما خانه ما "دیگر ادمه نیافت
روشهای جمع آوری زباله همانطور که در عکسهای شما مشخص است باعث آلوده شدن اطراف سطلهای بزرگ شده است.
اگر شما در خیابان زباله داشته باشید باید بیش از 100متر برای یافتن سطل زباله حرکت کنید
تغییر از من آغاز می شود
باسلام متاسفانه محله ماهم هینطوراست .شهران ناحیه 1
یه زمانی یه حدیث بود: النظافه من الایمان،یادش بخیر!
خانه از پایبست ویران است
وای وای ........
تو همه چیز تکیم
من فکر می کردم محله ما (جنت آباد فقط اینطوریه
نگو همه تهران رو آشغال برداشته
لطفا يكي از مسئولين جواب بده كه اين موتور سه چرخه هاي بدون شماره رو چه كسي كنترل ميكنه نه شماره دارند نه قوانين رانندگي را رعايت ميكنند. اگر مجوز تردد دارند به مردم هم اجازه دهيد كه بجاي اين همه خودروي تك سرنشين از اين گونه موتر ها و يا موتور هاي ساي كار دار استفاده كنند البته از نوع مرغوب كه آلودكي هم ايجاد نكنند.
با سلام باید خدمت شما عرض کنم که ایرانیان در برخی‌ زمینه‌ها از سطح فرهنگ بسیار پأینی برخوردار هستند. از جمله فرهنگ نظافت امکان عمومی‌ و فرهنگ رانندگی‌ در شهرهای ایران که در دنیا زبان زد خاص و عام است. مباحث تاریخ و تمدن چند هزار ساله هم فقط در برخی‌ موارد صدق می‌کند. تا زمانی‌ که مردم ایران شعار "شهر ما، سطل ما" را از ذهن خود پاک نکنند، قضیه از این بهتر نمی‌شود.
بابا جون اشتباه می کنین این کشور ما نیس. کار بیگانگان اه
بابا یکم منصف باشین مشکل از مردم هستش.
عکسها از محلهای پر تردد وشلوغ هست .
این بنده خدا ها پیاده رو هارم میشورن هرروز میشورن.زشته به خدا حال یه ارکان هم که داره درست کار میکنه شما چوب لای چرخش میکنید.
قابل توجه برخي از مردم بي فرهنگ و قابل توجه آقاي شهردارمحترم و معاونين محترم در كل نواحي تهران .
آقا فرهنگ سازی نمیخواد.وقتی می سطل زباله رو می بینیم و بعد آشغال رو روی زمین می ریزیم بی تفاوتی خودمون رو نشون می دیم والله فرهنگمون بهمون میگه جای زباله تو سطل زباله است ولی بیتفاوتیمون میگه بینداز زمین بابا بی خیال.
ببخشید اگر قار بود هر متر یه سطل زباله می زاشتن دیگه که جایی برای حرکت نبود. همه چیز باید تناسب داشته باشه که نداره!
سال 71 در مسیر جاده قزوین به رشت حرکت میکردم از رادیو شنیدم که از امروز کلیه خودروهایی که به استان گیلان وارد میشوند میبایست کمربند ایمنی استفاده کنند خودروی ان زمان من اصلا" کمربند ایمنی نداشت در ورودی لوشان پلیس فرمان ایست داد من هم توقف کردم با لحنی بسیار شیرین گفت کمربند ایمنی لازم است لطفا نصب و استفاده کنید من هم به محض رسیدن به شهر خودم این کار را کردم و از ان روز به بعد فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی رفته رفته تبدیل به فرهنگ عمومی شد در خصوص ترویج فرهنگ پاکسازی محیط شهری و ریختن زباله در مخازن موجود در جایگاههای مربوطه نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغات گسترده همراه با برخوردهای ارشادی و بعضا تنبیهی میباشد تا محیطی پاک و سالم داشته باشیم به زیبایی و دلنشینی جزیره کیش .
واقعا" افرادی که با شهر وطبیعت خودشان این رفتار زشت را میکنند،در خانه خود چکار میکنند؟بنظر میرسد که اغلب افراد گیر فرهنگی خود را به سازمان های متولی نسبت میدهند.بابا فرض کنیم اصلا" شهرداری وجود ندارد.ما خودمان نمیتوانیم به عنوان یک فرد ،یک خانواده ،یک اجتماع کوچک درست عمل کنیم .زمانیکه ما درهنگام رانندگی کیسه زباله را از پنجره ماشین به وسط خیابان پرت میکنیم چطور میخواهیم رشد کنیم .واقعا" جای تاسف وشرمساری دارد که در تمام قشرهای اجتماعی این مشکل وجود دارد.ترا به خدا اشغالتان در سطح شهر ،جاده ،محیط زیست نر یزید.یقینا" بعد از مدتی از زیبائی بدون هزینه آن لذت خواهید برد.
همین افراد وقتی میرن خارج میشن آدم !! و اون موقع ایرانیها رو میگن بی فرهنگ !!
البته چون اگه این کار رو تو خارج بکنن با پس گردنی به حسابشون میرسن و نه اینکه میرن اونجا آدم میشن !! چون اگه دوباره برگردن ایران میشن همون ..... قبلی !!
چطور تهرونی ها تو این آشغالها زندگی می کنند؟!!
تنها مشكل فرهنگي نيست . سطل زباله به نسبت جمعيت‏، خيلي كمه. مثلا كوي وحيد تو بهار جنوبي (بلوار فردوس) به هيچ وجه سلطلها گنجايش زاباله ها رو ندارن. ضمن اينكه سطلها كهنه و شكسته هستند و درب ندارند. بازيافت و زباله گردها هم مثل آش زباله ها رو بهم مي زنن. شهرداري بايد كيوسك بازيافت تو هر محله قرار بده. و . . .
واقعا تاسف انگیز است. اول به دوستی که گفته تصویر فتوشاپ است عرض کنم دقت کنی پای دیگر او هم بخوبی مشخص است دوم این که ما هر روز شاهد این صحنه ها هستیم دیگر چه نیازی به فتو شاپ دارد. سوم این که این همه سطل زباله در گوشه و کنار شهر قرار داده شده، اما بعضی ها انگار دوست ندارند چند قدم به خودشان زحمت بدهند و زباله را در سطل بیندازند. چهارم، بارها شاهد بوده ام که مغازه داران زباله هایشان را در جوی آب می ریزند. بنا بر این، چاپ این تصاویر شاید هشداری باشد تا این که مراقب رفتارمان باشیم.
خدا پدر تان را بیامرزد که چند تا عکس از وضعیت زباله ها گذاشتید وقتی در خیابانهای شهر را ه می رویم بخاطر گرمای هوا بوی بسیار بد فساد از این زباله ها بلند می شود نمی دانم چرا شهرداری هیچ اقدامی برای جمع آوری این زباله ها نمی کند؟ حتما باید یک بیماری همه گیر بیاد تا فکری شود؟
این آشغالا رو مگه کی میریزه؟خودمون و اطرافیانمون.دیگه از مریخ که کسی نمیآد آشغال بریزه توی خیابونای ما.باید خودمون رعایت کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس