بازدید 35044

هشدار مقام سابق آمریکایی نسبت به حمله به ایران

دو هفته پس از پایان گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ در مسکو و در زمانی که دولت‌های غربی با استناد به نتیجه‌بخش نبودن این مذاکرات، بار دیگر مباحثی را درباره احتمال حمله به ایران مطرح می‌کنند، برخی مقامات و نیز تحلیلگران آمریکایی، به مخالف جدی با چنین حمله‌ای برخاسته‌اند.
کد خبر: ۲۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۸ 02 July 2012
دو هفته پس از پایان گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ در مسکو و در زمانی که دولت‌های غربی با استناد به نتیجه‌بخش نبودن این مذاکرات، بار دیگر مباحثی را درباره احتمال حمله به ایران مطرح می‌کنند، برخی مقامات و نیز تحلیلگران آمریکایی، به مخالف جدی با چنین حمله‌ای برخاسته‌اند.

به گزارش «تابناک»، مجله معتبر «فارن پالیسی»، وابسته به شورای روابط خارجی آمریکا به تازگی مقاله‌ای را به قلم «کالین کال»، معاون سابق وزارت دفاع ایالات متحده منتشر کرده که در آن، نسبت به حمله احتمالی آمریکا به ایران هشدار داده است.

کال در این مقاله می‌نویسد، هر گونه حمله یکجانبه به ایران، از سوی بسیاری از کشور‌ها به عنوان نقض حقوق بین‌الملل در نظر گرفته خواهد شد؛ بنابراین، وی می‌گوید با توجه به هزینه‌های بالا و عدم اطمینان‌های ذاتی حمله، ایالات متحده تا هنگامی که بقیه گزینه‌ها مورد استفاده قرار نگرفته و تهدید ایران به موضوعی فوری تبدیل نشده، نباید از گزینه نظامی بهره گیرد.

بنا بر این گزارش، او که در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ معاونت وزارت دفاع آمریکا را بر عهده داشته، اشاره می‌کند که ایران تاکنون هیچ گامی برنداشته که نشان دهد این کشور در پی دستیابی به بمب هسته‌ای است.
وی همچنین می‌نویسد مقامات عالی‌رتبه ایران نیز تصمیمی برای به دست آوردن سلاح هسته‌ای نگرفته‌اند.

وی در این باره به نظر «دیوید آلبرایت»، رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی آمریکا نیز اشاره می‌کند که گفته، احتمال اندکی هست که ایران، حتی در صورت داشتن توانایی ساخت بمب، تا یک سال آینده چنین کاری کند.

کال به توانایی‌های نظامی آمریکا و حضور این کشور در مناطق پیرامونی ایران اشاره می‌کند، اما بر این باور است که حمله آمریکا به ایران، می‌تواند احساسات مردم منطقه را به نفع تهران برگرداند و وضعیت این کشور را به عنوان رهبر مقاومت ضدغربی در منطقه، احیا کند.

افزون بر این، وی به شکنندگی وضعیت موجود، به ویژه با توجه به نبود کانال‌های مستقیم و قابل اتکای دیپلماتیک میان ایران و آمریکا می‌پردازد و می‌گوید: این عوامل، می‌تواند فهم نشانه‌ها و پیام‌های هر یک از دو طرف از سوی طرف دیگر را دشوار کرده و احتمال محاسبه اشتباه را افزایش دهد.

به این ترتیب، وی نتیجه می‌گیرد آمریکا نباید با کار غیرمنطقی، ضمن دست زدن به گزینه نظامی، موقعیت را برای خود و دیگر کشورهای دخیل در محاسبات منطقه‌ای دشوار کند و استفاده از گزینه حمله نظامی علیه ایران، کار عاقلانه‌ای نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۴۸
آفرین به این میگن ادم چیز فهم
اون موقع که هیچی نداشتیم 8سال یه وجب ندادیم حالاکه همه چی داریم گرچه هیچی هم نداشته باشیم چون خداروداریم پیروزیم.یامولی الموالی یاامیرالمومنین حیدرکرار
دلتون رو خوش نکنید .مقامات سابق مهم نیستند.مقامات سابق معمولا مخالف حرف میزنند.
پاسخ ها
م م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
اشتباه نكنيد اين اظهار نظرها پالسهائي از درون حاكميت امريكا است تاسياستهاي خارجي خود را تنظيم كند
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و تنها امیدش به قومیتها و دگر اندیشان است وگرنه هیچ قدرت خارجی به ایران حمله نخواهد کرد و لزومی هم ندارد همه سلاحها شلیک کنیم بعضی از موشکها را برای کمک به کشورهای دوست نگهداریم تا انها از موشکهای ایران برای دفاع از خودشان بهره ببرند
خیلی عالی
آمریکا به ایران حمله نمی کند چون به نفعش نیست.
انها محاسبات خود را می کنند ما هم باید محاسبات انان را بکنیم هم محاسبات خودمان را تا پیروز شویم
معلومه که امریکا با حمله نظامی تلاشها دیپلماتیک خود در منطقه خاورمیانه را کلا از دست خواهد داد! البته ما همیشه برای دفاع آماده ایم.
أمریکاماروفقط برای انتخابات حرف ازتهدیدنظامی میزندواگرنه میدونه ایران چندسال پیش نیست که بخوادمثل عراق تجاوزکنه به کشوراگرخدای نکرده جنگی هم باشه أمریکاواسرایل ازنقشه حذف خواهندشد
حضرت امام خمینیفرمودند:آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
تنها کاری که ایران می تونه انجام بده حمله به کشورهایی که سلاح اتمی دارن هست البته به صورت دیپلماتیک

ایران باید خونسردی خودشو حفظ کنه
قدرتنمایی باعث میشه که اونا هم سر لج بیفتن
این اقای کالین کال وبقیهء امریکاییها باید خوب بدونن که حضور پیرامونی امریکا مزیتی به حساب نمیاد که هیچ ، برعکس اونارو در تیررس راحتتر جمهوری قدرتمند اسلامی ایران قرار بده ! مضافا که این حضور ودخالت بهانه یی برای ماست که با انهدام چاههای نفتی وسایر تأسیسات حیاتی محل حضور إمریکا جهان رو تا سالها از نعمت نفت محروم که !!!
غلط کرده هشدار داده
واقعا با این همه ادعا خیلی ساده هستید فکر کردن ما از این بازیها میترسیم ! جنگ روانی که هیچ اگه بر فرض مثال یه روز غلط زیادی هم کردید مطمئن باشید اینجا مردمش مثل کوه ایستادن و هرگز اینجا عراق و افغانستان و لیبی نخواهد شد !
نه تورو خدا بفرمایید ی حمله دور هم باشیم.....گاگول
خودشان هم میدانندواعتراف دارندکه حمله به ایران به بهانه های واهی هسته ای نقض آشکارحقوق بشر تلقی خواهدشد.این تفکر ناشی از این است که کسی تاکنون در ایران نشانه ای موثق دال بر ساخت یا دستیابی ایران به سلاح هسته ای نیافته است وایران بعنوان عضوNPTحق تاسیس نیروگاه هسته ای وتحقیقات هسته ای را دارد. آمریکاییهای جهان خوار ده سال پیش هم به بهانه دستیابی صدام به سلاح های شیمیایی به عراق حمله کردندوجنایات باورنکردنی مرتکب شدند اما به اعتراف خودشان هیچگونه سلاح شیمیایی در زرادخانه صدام یافت نشد وتنها رسوایی دیگری برای دولت آمریکا برجا گذاشت.اما اینبار بهانه آمریکا مضحکتر است وحتی برخی عقال آمریکایی هم برغیرقانونی بودن ادعای دولت آمریکا اذعان دارند.بنابراین هرگونه موج سواری امریکاییها از ابتدا رسوا بوده ومحکوم به شکست قطعی است.
خوب من نمیخوام بگم اگه امریکا بخواد به ایران حمله کنه گزینه هایی مثل سلاح کشتار جمعی "عراق" یا برجهای دو قلو "افغانستانو" بهانه میکنه.
ولی مطمینم اگه در دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا در جناح جنگ طلب قرار بگیره حتما به یک بهانه فکر میکنن.
مرگ بر امریکا
من مخالف جنگم ولی به پاش برسه تا اخرش هستم چون اعتقاد دارم باید با متجاوز مقابله کرد فقط ادمای بیغیرت دستشون تو دست دشمنه بعضی از اونایی که اون ور اب هستن مزدور استکبارند فقط دنبال پول و راحتین چون از فرارشون از کشور معلومه چه تیپ آدمایی هستن
جنگ= عقب ماندگی
مگر اینکه اخرین گزینه باشه
که نیست
امریکا یک لاشخور است ولاشخور هرگزقدرت حمله به شیرراندارد
والسلام علی عباد الله المنتظرین
آمریکایی ها با طرح مسئله جنگ و یا عدم جنگ در واقع درصددند تا تبلیغات خاصی را راه بیندازند...و افکار عمومی را برای منطقی جلوه دادن تحریمها و ایجاد اتحاد بین المللی بر علیه ایران آماده کنند. وقتی مسئله جنگ پیش می آید گزینه تحریم راه حل منطقی تری برای همه ازجمله اعضا شورای امنیت است.

هدف اصلی امریکا و اسراییل و همه هم پیمانان آنها خرد کردن اقتصاد ایران است و این هدف با تحریم میسر می شود پس چراجنگ که گزینه ای گران و غیر قابل کنترل است.


آنها فکر می کنند ایران ضعیف بلحاظ اقتصادی نمی تواند منافع آنها را به خطر بیندازد... و از طرف دیگر اداره کشور را دچار مشکلات جدی خواهد کرد...


ایران میتواند تنها با خارج کردن بهانه انرژی هسته ای از دست آنها ابتکار عمل را بدست بگیرد... متاسفانه ایران بجای حرفه ای بازی کردن در عرصه سیاسی فقط و فقط بهانه بیشتری به دست غربیها داده و انها را با هم متحدتر کرده است واین خطر بزرگی برای اقتصاد مبتنی بر نفت ایران است.
این حمله نظامی امریکا همش حیله و نقشه امریکاست که ایران را ارام نگه دارد. الان قیمت نفت پائین هست حمله غیر نظامی را ادامه میدهد و یواش یواش جانشون نفت ایران را پر میکند بدون شلیک یه تک گلوله.چی بهتر از این
آقا حمله كنين ديگه
33 ساله منتظريم تا به خاك يكسانتون كنيم و شخمتون بزنيم
تنگه هرمز رو ببنديم
لوله نفت كركوك به تلاويو و بتركونيم
بمب ها رو بفرستيم عربستان و امارات و قطر
دلم تنگ شده براي آتيش بازي خوب با اين عرب ها و آمريكايي ها
خیلی زحمت کشیدند تفسیر کردند.... چیز جدیدی نداشت....
این حرفا همه تکراری هست فقط گذشت زمان همه چیز رو معلوم می کنه
که ما بردیم یا اونا باختن و بلعکس
ایران در دو جنگ جهانی بی دلیل اشغال و تخریب شد باید از این جامعه غربی و لاشخوران شرقی ترسید آنها اهمیتی به انسانیت نمی دهند تاریخ هم برایشان مهم نیست همانطور که اسم خلیج فارس را هم می خواهند عوض کنند و فیلم 300 می سازند آنها با ایران بد هستند ربطی یه اسلامی و لاییک بودن ایران ندارد باور نمی کنید به تاریخ مراجعه کنید
ما که خیلی وقته منتظر یه پنجه تو پنجه با آمریکا هستیم . هر چه زود تر بهتر
سلام

امیدوارم به هوش باشید اینهمه القاء ذهنی در مورد حمله به ایران را درج نفرمائید آمریکا اگر زمینه را آماده دیده بود حمله کرده بود دیکر با نوشتن این القاعات غلط اذهان خراب نکنید هر چه قدر در این مورد کم بنوسید همان قدر هم ذهن مردم آرام میگیرد

پس با ادعای غرب انفعالی عمل نکنید
ممنون
اگر هر چند روز یک بار کارشناسان و مقامات ایرانی در مورد چگونگی حمله به آمریکا جلسه تشکیل بدهند آمریکا چه عکس العملی نشان میدهد ؟؟
واقعا که قانون جنگله ! و آمریکا هیچ ارزشی برای کشورهای دیگر قائل نیست .
براحتی تحریم کردند و ما هم تنگه رو نبستیم تازه با حرکت رو بجلو صحبت از حمله میکنند تا یک وقت ما حرکتی نکنیم
معلوم حمله نمیکنن چون اگر غلطی ازشون سر بزنه اسرائیل رو هواست.خودشونم اینو میدونند
حمله به ایران؟ چیزی بگن که بگنجه شاید شروع جنگ با ایران و کسب رضایت از جوامع عمومی برای تحریک علیه ایران تو این دوره جواب بده و بعید میدونم بتونن توش پیروز بیرون بیان، امروز کل جهان عرب با چاپلوسی برای اربابهایه غربیشون دنبال اینن که بتونن یه امتیازی ازشون بگیرن و خوب میدونن که ایران فقط اسمش کافیه که خوابو از سران کشورهای مفت خور عرب بگیره.
ملت ايران آثار مخرب جنگ را طي ٨سال تجربه كرده اند .ديگر فرصتي براي جنگ نيست عاقل انه بأيد انديشيد.
فعلا امریکا این کار رو نمیکنه حداقل تا جنگ با سوریه
حمله نظامي گزينه اي نيست كه حتي روي ميز هم باشه... اين بحثا براي ترسوندنه فقط...
آقا یا خانم ناشناس؟ مقامات سابق با توجه به تجربه ای که دارند مطلب می نویسند باید در نظر داشت که خوانندگان این مطالب معمولا مردم هستند و مورد توجه قرار می دهند.
خوب از همه این حرف ها که بگذریم احتمال وقوع جنگ 100٪ است اما تاریخ آن فعلا نامشخص .
اینکه ایران الان یک ابر قدرت است در ان شکی نیست ولی باید در نظر گرفت که آمریکا هم بی گدار به آب نمیزنه همونطور که جنگ های منطقه را بی برنامه رقم نزده . پس همه باید آماده باشند و در آخر
ما ایـــــــــــستاده ایم
امریکایی بی خاصیت برو به کشورت برس
مردم ایران صلح طلب و روشنفکر هستند . اگر جنگی رخ دهد آیا بار دیگر شاهد از دست دادن بهترین جوانهای کشور که میتوانند در جهت سازندگی کشور موثر باشند و همچنین معلولیت و یتیم شدن فرزندانمان نخواهد شد ؟ که آثار دوران جنگ با عراق بعداز گذشت چند سال هنوز باقیست . پس بیائیم هوشمندانه نظر بدهیم . ما ملت با هوشی هستیم و دنیا هم با آن اعتقاد دارد.
اينكه آمريكا حمله مي كنه يا نه مهم نيست، اونها فكر منافع خودشونن. بعضي وقت ها براي به هم زدن موازنه با اروپا يا نشون دادن قدرت به روسها ، يا اينكه منحرف كردن افكار مردم دنيا هر كاري ممكن است كه انجام بدن.
يه ديوونه سنگي رو نو چاه ميندازه صد تا عاقل هم نمي تونن درش بيارن.
نبايد اجازه بديم كه اون ديوونه بهونه اي دستش بياد.
اکنون موقع آن رسیده که ایران نیز اقدام به حمله پیشگیرانه نماید و به این دولت صهیونیستی آمریکا نیز بگوئیم که دیگر دوره یاوه گوئی بسر آمده و شما نماینده رسمی مردم آزاده امریکا هم نیستید و باید به خواستهاو حقوق مردم خود پایبند باشید و کسی از عربدهای تو خالی شما هراسی ندارد و ما آماده ایم تا برای آخرین بار هیمنه تو خالی شما را درهم شکسته و فرو ریزیم.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

(امام خمینی)
هدف از این بلوهای سیاسی فقط براه انداختن جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است
هيچ كسي براي جنگ داوطلب نيست واز جنگ وخون ريزي خوشش نمي آيد ولي اگر تحميلش كنند بايد درمقابلشان با قدرت ايستاد وخداوند ياروياور بندگان شجاعش خواهد بود
تا اوباما هست بعید می دانم غلطی بکنند اما اگر جمهوریخواه ها بیایند سرکار آنها کلا دیوانه هستند و بعید نیست فکرو خیال جنگ داشته باشند . ما باید با سیاست و حفظ وحدت ملی صلح دوست بودنمان را به رخ دنیا بکشیم .
تا حالا اقدامات امريكا از جمله تحريم ها مثل نفت عملي كرده و داره مارا ميچلونه تا فرصت تصمميم گيري براي مسولان ما بوجود آورد
آمريكا و متحدانشان فقط به دنبال منافع خود هستند،از يك طرف به بهانه تحريم نفت ايران از طريق كشورهاي زبون عرب حاشيه خليج فارس قيمت نفت را پائين نگه مي دارد و از طرف ديگر با استثناء قرار دادن چين از اين تحريم با ساير قدرت ها نفت ايران را با قيمت پايين حراج مي كند،تمام اينها بازي سياسي است كه براي تاراج نفت انجام مي دهند.
سلام بخدا اگر آمریکایی ها و متحداشون سر سوزنی نسبت به قدرت ایران شک داشتن مارو تیکه و پاره میکردن کشور ما مشکلات زیاد داره کسی منکر نیست ولی خانوادگیه به بیگانه ربطی نداره.خدا لعنت کند خیانتکاران را انشاالله باسپاس
خوداروشکر که دشمن جاهله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی